Získat náskok před ostatními se dá například díky péči o čtyřnohé miláčky klientů. Nabídne-li hotel lázeňskou péči pro psy, aromaterapii, podávání bizoních morkových kostí a vody Evian do pokoje a načechraný pelíšek, určitě získá hezkých pár rozmazlených hostů, kteří si dosud marně lámali hlavu, čím od sebe pětihvězdičkové hotely odlišit a kterému dát přednost.
Sázkou na jistotu je podle serveru AskMen.com též nabídka pestrých služeb sluhy či komorníka. Steven Ferry, šéf Mezinárodního institutu moderních komorníků, tvrdí, že během posledních čtyř let počet hotelů, které zavádí komornické programy, dramaticky stoupl.
Sluha je tím, kdo s empatií pečuje o ty nejmarginálnější potřeby klienta: ráno mu skládá rozházené šatstvo a servíruje čaj, dbá na to, aby měla voda na koupel tu správnou teplotu. Speciálně kvalifikovaní komorníci pak jsou k ruce maminkám – starostlivě dítě houpají v kolébce a hlídají, aby se neprobudilo, zatímco si jeho maminka užívá v baru či sauně. Správně vyškolený komorník dokáže podle Ferryho potřeby hosta předvídat a naplňuje je bez chybičky.
Dalším způsobem, jak předběhnout v početné řadě hotelů, pokrývajících téměř všechna očekávání klientů, je nabídnout hostu ojedinělý turistický zážitek: ubytujete-li se tak například ve vyhlášeném hotelu Banyan Tree Phuket v Thajsku, budete se moci ráno nechat odvézt soukromým letadlem na opuštěný ostrov, kde si u romantické snídaně vychutnáte východ slunce.
Ty nejlepší hotely vynikají v malých, ale podstatných detailech. V hotelu Ritz v Madridu najde host ve svém pokoji župan se svým monogramem. Lázeňské služby jsou pro ty nejlepší hotely na světě už dlouho samozřejmostí, ale i ta se dá vyšperkovat: v lázních hotelu Conrad Maldives Rangali Island vám tak nabídnou péči, která odpovídá vašim čakrám.
Podobně se v hotelích zabydlela nejmodernější technologie – bez plazmové televize, DVD přehrávače či iPodu by byl jejich návštěvník zcela jistě rozčarován. Ovšem i na tomhle poli je možné jít o krok dál před konkurenci: například v hongkongském hotelu Peninsula se můžete ubytovat v "chytrém pokoji", kde vám intenzitu osvětlení, klimatizace, provoz televize a stav záclon hlídá počítač.
Bonusové body získá hotel u klientů jistě i vymazleným zajištěním dopravy: proč se do něj nechávat dopravit podřadným taxíkem, proč se nepokochat jízdou ve voze, jako je bentley či Rolls-Royce? Hotel JW Marriott v Pekingu vás z letiště dopraví právě v takovém krasavci – a zatímco se budete těšit z originálního zážitku, zazvoní vám v autě na zadním sedadle telefon, aby vás ve městě uvítal zástupce hotelu. Do indického hotelu Taj Palaces vás zase dopraví rekonstruovaný veterán – a před hotelem vás přivítá špalír nastoupeného hotelového personálu, stejně jako sloni a velbloudi.
Letí ale i ekologický životní styl. V některých hotelích tak v koupelně najdete pečlivě vyargumentované vysvětlení, proč obměňují plastové lahvičky se šamponem a ručníky méně často, ti pokrokovější hoteliéři ale vědí, že host má rád i velká gesta.
V hotelu Four Seasons Resort Nevis tak host může adoptovat ohroženou mořskou želvu. A samozřejmě, myslí se na to, aby byl jeho pocit satisfakce uspokojen co nejúplněji: želva dostane elektronický čip, díky němuž její "adoptivní rodič" může přes satelit na internetu sledovat její migraci.
Na hoteliérském poli zuří urputná konkurence a jsou to právě ty nejvíc extravagantní detaily, které mohou jednotlivým podnikům zajistit vítězství. Jenže jakmile začne některý hotel nabízet nějaký speciální prvek, těší se z konkurenční výhody jen tak dlouho, než s tímtéž přijde jiný hotel, říká Joe McInerney, prezident Americké asociace hotelů a ubytovacích zařízení.