Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Edelweiss Piraten: děti, které děsily nacistické Německo. I spojence

Nejdřív to byly spíš gangy. Mladí lidé se poflakovali po ulicích, nenáviděli Hitlerjugend a jejich členy mlátili, kdykoli mohli. Během války byl však jejich odpor vážnější. Schovávali německé dezertéry, kradli nacistům munici a vykolejovali vlaky. Většině členů Edelweiss Piraten přitom nebylo víc než osmnáct.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

richu_ch1

Ze by neco jako antifa?

... no, pokud nebudou nicit cizi majetek, nevyzadovat od statu "podporu", tak at si delaji, co chteji. Treba at nepracuji, a obzivu si mohou obstaravat pasenim na louce - pokud je tedy jejich.

0/0
21.2.2012 12:48

Cikánek

Vypadá to, že ve 3. říši to byl samý antifašista !

Vypadá to, že ve 3. říši to byl samý antifašista ! Snad i sám Hitler.... Kdo tedy rozpoutal II, sv. válku ? 8-o

0/0
20.2.2012 12:04

medved_cz

Re: Vypadá to, že ve 3. říši to byl samý antifašista !

Přeci Židi a Češi. Jedni proto, že chtěli zpět peníze, co půjčili Německému státu a druzí zato, že dali Němcům v pohraničí svobodu a demokracii.

0/0
20.2.2012 16:23

podotek

Nebylo to až tak jednoduché ...

Válku vyhlásily Německu Británie s Francií, Hitler o světovou válku r. 1939 rozhodně nestál ...

http://www.youtube.com/watch?v=vew6RK7iQ6Y

0/0
20.2.2012 23:17

richu_ch1

Re: Nebylo to až tak jednoduché ...

hra GB byla v te dobe prinejmensim velice zajimava ....:-/

0/0
21.2.2012 12:51

Vážný

Takto se bránili i jiní

Když se pokoušela HJ převzít majetek evangelických mládeží po jejich oficiálním začlenění do HJ, tak od mladých evangelíků také několikrát dostala po ústech.

0/0
19.2.2012 3:20

antimultivitamin

Z dnešního pohledu se jedná o teroristy

0/0
18.2.2012 2:08

pouler

PIRÁTI PROTĚŽE

Nebyli v Evropě osamoceni. U nás byla také subkultura potápek a jazzových výrostků (i slečen) píše o tom Škvorecký (prima sezona, Zbabělci aj.). Později za bolševika v městech "gangy" mladistvých jako například Vyšehraští jezdciR^

+3/0
17.2.2012 14:09

vídeňák

protěž-edelweiss

silně mi to připomíná americké hipies - nic s establishmentem a náš underground - nic s ksč. obě dvě hnutí nikomu neubližovala, chtěla jen žít po svém. v usa to měli lehké, v právním státě se těžko popravuje či zavírá za odlišné myšlení, na rozdíl od diktatur ať už hnědých či rudých, kde žádné právo není a jakákoliv jiná činnost, než nalinkovaná úv stran (nsdap či ksč), byla považována za protistátní. na rozdíl od 50tých let se už v 70-letech nedalo popravovat. kdyby mohli, tak by z charty77 a undergroundu už nikdo nežil. no a s těmi soudci je to přesně tak, jak píší někteří přispivatelé. že dokud budou na soudech, nedojde nikdy k rehabilitaci a ani ke zrušení komunistických rozsudků, třeba za vožení knih do československa. sám jsem prožil oboje hnutí a vím o čem píši. tak to bylo a bude. vždy bude existovat skupina lidí, kteří myslí jinak než okolí, jen ta společnost (někdy ustrašená z režimu) je považuje za vyvrhely a je soudí. proto čest mašínům a všem, co odmítají diktát.frrrr

+1/0
17.2.2012 10:22

BlackAnonym

Re: protěž-edelweiss

to se v mém mladém věku hezky čte, děkuji.

0/0
18.2.2012 9:25

vídeňák

Re: protěž-edelweiss

příteli není zač, hlášky, my jsme byli jiní mi připadají jako z pohádky. v čem jsme byli jiní? on nikdo nechlastal, nikdo nekouřil, nikdo se nepral, všichni byli vzorní svazáci, zůčastňovali se průvodů a manifestací, v tom byli skutečně jiní, a já jsem rád, že toto už není a zažil to na stará kolena. moje děti a vnuci se radují ze svobody myšlení a jsou rádi za svého dědka, který se sice bál ale podepsal. pak náhle strach zmizel. je to sice nepochopitelné ale tak to bylo.

frr

:-)

+1/0
18.2.2012 13:17

zajicek jacicek

Re: protěž-edelweiss

Kvuli tem ,,bojovnikum" Masinum si dej po hube,jinak nic nenamitam.

0/0
18.2.2012 21:14

hil1

Re: protěž-edelweiss

TAK TAK. mAŠÍNI PROTI KOMUNISTŮM neudělali nic.

Jen pro svůj prospěch kradli a vraždili. Dokonce kradli už v Poděbradském muzeu.

Protoji taky Poděbrady odmítli čestné občanství.

Svoje bájné protikomunistické činy si jen dodatečně vykonstrovali aby si to obhájili snad před svým svědomím....

+2/0
19.2.2012 13:30

Sharpe

Re: protěž-edelweiss

Proste stejne jako ti Pirati, od tech co kolaborovali s totalitou nebo jejich rodice se dockaji jenom

u ubohych pomluv a vymyslu. Jenze dalsi generace se jiz nebude vytahovat, ze cesi byli jako ovce a slouzili a drzeli hubu krok a zakryt a kazdy kdo se postavil proti komunismu byl nicema, ale bude vyhledavat ty, co se postavili proti. Je samozrejme, komuniste a kolaborani aby obhajili pred svym svedomim ze zradili a prodali narod sovetum, musi ty co byli proti ocernit nejhorsimi pomluvami

+1/0
19.2.2012 21:15

Pinkkk

Re: protěž-edelweiss

Kdby to šlo, tak dám po hubě tobě.

0/0
19.2.2012 14:04

leonard 2

tak to teda slyším poprvé

8-o8-o8-o

0/0
16.2.2012 13:58

AP1

Re: tak to teda slyším poprvé

jsem o tom cetl pred 2 lety a taky jsem z toho byl paf, tam to bylo posane dokonce tak dobre, ze jsem mel pocit, ze  v uricte dobe nemel v nemecku nikdo tuseni nic o hruzach valky a koncentrakach

0/0
17.2.2012 12:13

sergio

Ještě pár let

a nakonec se tu bude psát o tom,jaký hrdinové vlastně Němci v letech 1932-45 byli.Možná,že se dozvíme,kdo vlastně válku začal a kdo ji vyhrál.Kdo byl obětí a kdo tyranem.

0/0
16.2.2012 12:53

petrib

Je sympatické vidět

že Němci nebyli jednolitá hajlující masa a kromě židů, komunistů nebo socdemáků ještě někdo fašounům na to jejich národní poblouznění házel bobek

+7/0
17.2.2012 7:50

certik_bertik

jak

tak čtu ty komentáře, tak se v mentalitě těch echt konzervativců nic nezměnilo. Taky by všechny co namají stejný názor rovnou věšeli nejradši

+1/0
16.2.2012 12:47

Daniel P.

výborný lidi

AKorát škoda, že to byli zjevně neonacisti, dát si do znaku protěž, když byla přece znakem protipartyzánské jednotky SS. :)

+3/0
16.2.2012 7:32

Voda se šťávou

Re: výborný lidi

;-D

0/0
16.2.2012 19:30

ddtx

Re: výborný lidi

no jo ale oni si dali do znaku podstatne driv

+3/0
16.2.2012 19:59

petrib

Horská služba

a různé alpské spolky měli/mají v některých lokalitách protěž také ve znaku.

 ... i ten haknkrajc vůdce zkopíroval odjinud.

+5/0
17.2.2012 7:48

RomanL

Re: Horská služba

No jo, ale teď už to těm znakům nikdo neodpáře... ;-)

0/0
17.2.2012 10:09

krisikowa

Re: Horská služba

Viděla jsem fotku Inda, jak má na sobě tričko s motivem Hitlerovy vlajky... úplně stejné provedení... hošan si evidentně neuvědomoval, že takto osvícen nebude :D

0/0
18.2.2012 16:33

hil1

Re: Horská služba

To si děláte srandu nebo jste vážně ..... Svastika (hákový kříž) je stará nejméně tisíc let. Hitler ji ukradl právě v Indii...

0/0
20.2.2012 8:23

SSJS

Re: Horská služba

Jenže svastika není to stejné jako hákový kříž.

0/0
21.2.2012 7:18

Anubisos

Re: výborný lidi

Protěž byla znakem horských jednotek rakousko-uherské i německé armády již za 1. světové války...

+1/0
18.2.2012 16:50

rcs-34

No, nevim

zda se, jako by se jednalo proste o lidi, kteri jednoduse odmitali uznat jakoukoliv autoritu a z historickeho hlediska meli proste to stesti, ze autority v te dobe predstavovali naciste. Nejsem si jisty, zda se nejedna o stejny druh lidi jako jsou dnes tzv. "mladici".

+7/0
16.2.2012 6:25

cara al sol

Re: No, nev

Z hlediska typologie osobnosti zcela jednoznacne. Tito lide konci casto jako fetaci, kriminalnici, pokud maji kliku, chytnou se v show byznysu nebo nejake obchodni cinnosti. Adorovat je ma asi stejny smysl, jako dekovat Mafii, ze bojovala proti tem, kteri ji ve tricatych letech uspesne rozprasili.

+2/0
16.2.2012 22:52

Fai Rodis

Re: No, nev

Taky mne k nim zadny obdiv nepojal.

Holt je ted budou velebit podle zasady "nepritel meho nepritele je muj pritel". :-/

0/0
17.2.2012 16:19

BlackAnonym

Re: No, nev

Díky názorům jako je tvůj jsou takový lidi skoro neporazitelný. Kamaráde ani netušíš, jak moc se pleteš. Je to přesně tak, žádná autorita ti neurčuje existenci. To nemá s drogama a prací nic společnýho. Ale to pochopíte až tady budete běhat v NWO oblečkách a bude vás likvidovat parta svobodnejch lidí, jen protože dokážou přemýšlet NÉ JAKO OTROCI!

0/0
18.2.2012 9:23

Bereniké

Zajímavý článek

Trošku vidím podobnost i s tím, jak se soudruzi stavěli k nezávislým trampům, každý, kdo vyčníval z řady, byl automaticky sprostný podezřelý. Taky mne zaujala ta protěž ve znaku - protože před nějakou dobou jsem naopak četla, že protěž je považovaná za jeden z nacistickým symbolů a že s tím měl nějaký skautský oddíl problémy, protože si dovolil dát do znaku tuto nevinnou rostlinku.

+8/0
14.2.2012 9:39

tvenca

Re: Zajímavý článek

Zajímavej určitě,ale nemyslím si,že to byl přímo odboj,spíš Anarchie.A srovnání s trempy u nás?Komunisti se jich báli,bylo to několik tisíc lidí,který neměli "pod palcem".U kterých nevěděli,jak se v jaké situaci můžou zachovat.

+4/0
14.2.2012 18:41

vaclavj1

Re: Zajímavý článek

To byla hura akce tady nejakych aktivistu z idnes. Protez je kytka a podobne jako peticipou hvezdu ji ma ve znaku kde kdo...

0/0
15.2.2012 18:43

azazzelo

Porovnání s Mašíny

Uvádí se, že piráti pocházeli z dělnických rodin. Vliv rodin na jejich dekriminalizaci byl mizivý. Opačný přístup je u starých aristokratických rodin, rodin politiků či rodin z řad inteligence, celebrit a elit. Proto kriminalizace pirátů vytrvala až do dnešních dnů. A obdobně jako u Mašínů soudy argumentují, že např. vraždili ze zálohy. Stoupenci pirátů poukazují, že to má souvislost s tím, jak dnešní společnost příkře soudí antifašisty, zatímco skinheadi jsou označováni za řádné občany a jsou souzeni mírně.

Tedy jasný rozdíl. Mašíni pochází z řad prvorepublikové elity. Jejich skutky jsou posuzovány mírně, jsou bagatelizovány a Mašíni jsou odměňováni ku prospěchu a propagaci aktuální politické moci. Piráti se bránili proti Hitlerovým zákazům a politické moci. Šlo o skauty a trempy, kteří byli na svých výletech do lesů lovnou zvěří pro Hitlerjugent. Mašíni usilovali o kariéru profesionálních vojáků bez ohledu na režim. V zásadě byli aktivními členy české "Hitlerjugent".

+8/0
14.2.2012 7:00

azazzelo

Re: Porovnání s Mašíny

Po nástupu komunistů v roce 1948 a provedení třídní selekce, byli do té doby vyzdvihovaní bratři Mašínové odstaveni na druhou kolej. Byli zařazeni mezi nespolehlivé živly, stejně jako téměř celá nekomunistická prvorepubliková elita. Jejich kariéra důstojníků čs. armády, řízená komunisty, byla zmařena. Motiv jejich odboje je v persekuci elity, která tvořila mocnou opozici proti komunistické moci. Tak mocnou, že zvládla později, při rozpadu komunistického bloku, opakované převzetí moci v Česku po roce 1989. Motivy pirátů jsou dle mého názoru mnohem upřímnější. ;-)

+6/0
14.2.2012 7:14

comePack

Re: Porovnání s Mašíny

1.)  prosím tě, kdy byli vrazi mašíni důstojníky československé armády? 8-o 

2.) Jejich odboj spočíval KONKRÉTNĚ v čem?  Jakými odbojovými činy poškodili tehdejší režim, čím přispěli k jeho pádu ? 

Děkuji za KONKRÉTNÍ odpovědi, za které však nepovažuji např.  "najdi si to googlem, nějaké odkazy na zmatené stránky, "paumer říkal, že tam nikdo podříznutý nebyl, komunisto,..." ! :-)

+7/0
14.2.2012 8:26

azazzelo

Re: Porovnání s Mašíny

1) C. Novák št. kpt., mjr., Ctibor nepřijat na vojenskou akademii, Josef pro původ bez šance na VŠ.

2) Ilegální činnost, zajišťování výstroje a výzbroje pro činnost skupiny, plánování akcí. Nemám problém označit jejich činnost za "odboj".

Je to obecně známé. Pokud se již ptáte a odmítáte publikované informace, neumíte sám doplnit o nějaké zajímavé detaily?

+3/0
14.2.2012 22:21

azazzelo

Re: Porovnání s Mašíny

Oprava: Ctirad.

0/0
15.2.2012 5:49

Králík Roger

Re: Porovnání s Mašíny

O tom, jak "diverzanti" Mašínové zapalovali stohy se počátkem 50 let učily děti va škole !!!

0/0
15.2.2012 16:29

azazzelo

Re: Porovnání s Mašíny

Na Mašínech je nejzajímavější úsilí a zásluhy Čechů o vznik ČSR. Český stát byl vydupán ze země úsilím většiny Čechů, mj. dík legiím, světově uznávané české diplomacii i snaze velmocí oslabit Rakousko a Německo. Kde se v Češích brala ta samozřejmá ochota pro ČSR položit i život? Na tento postoj mnoho lidí doplatilo po roce 1938 i po roce 1948. Koneckonců, Češi byli u příčin vzniku obou světových válek s miliony obětí. Byly zlikvidovány cca 4 mil. občanů ČSR aniž je to hodnoceno jako katastrofa. Existence Česka byla vykoupena krví, a to poměrně nedávno. Střet zásadových lidí se závistivou nevzdělanou lůzou ulice v 50. letech dopadl ke škodě Česka, ku prospěchu závisti a nevzdělanosti, která se u mladších generací přetavila v bezohledné sobecké prospěchářství. Nacházíme se dnes v jiné společnosti, vyznávající jiné hodnoty. Náš současný pohled na Mašíny může být jen těžko objektivní a nezaujatý. Jejich svět je pro nás nepředstavitelný a nepochopitelný.

+4/0
16.2.2012 6:16

Aleš K.

Re: Porovnání s Mašíny

"Střet zásadových lidí se závistivou nevzdělanou lůzou ulice v 50. letech"  - nebylo to tak černobílé.

Znal jsem lidi, kteří před i po roce 1948 pracovali manuálně a o politiku se nezajímali. Vzpomínali ale, jak rozdílně se k nim chovali např. lékaři nebo úředníci před únorem 1948 a potom po únoru 1948. Arogantní a povýšené chování  k lidem bez vyššího vzdělání, které bych si nedovolil označit za lůzu, protože často jen neměli možnost se vzdělávat, tyto jinak slušné lidi často doslova "zahnalo" ke komunistům.

+2/0
18.2.2012 21:05

azazzelo

Karel May

Vždy mě zajímal postoj německé mládeže k Mayovkám. Nacisti jeho dílo cenzurovali a upravili v národněsocialistickém duchu. Upravené Mayovky existovaly i po roce 1945. Byly odstraněny pacifistické a antirasistické hlášky. Některá díla byla zakázána. Vinnetou se stal vzorem velitele roty. Necenzurované Mayovky byly naopak vzorem pro piráty. ;-)

0/0
14.2.2012 6:24

Pepan11

po dlouhe dobe zajimavy text

V kazdem pripade zajimavy clanek. Je to sice jen preklad z nemciny, ale samotny clanek byl kvalitne pripraveny. Neco, co se JungeFronteHeute nevidi. Je to jedna z cca tri odbojovych skupin, co Nemci meli. A pak jednoho manika solo, co pripravil bombu v pivnici co meli recnit Hitler, lec ten tehdy odesel driv kvuli odjezdu vlaku.

0/0
13.2.2012 23:15

Shadow stalker

Porovnání s Mašíny

no, kdo je tedy hrdina? Viz smrt nacistického informátora v článku. Co když ten informátor byl veskrze dobrý člověk a každý ho měl rád? Nebyli to tedy spíš vrazi? Jen pro úplnost dodávám, že Mašínové žádní vrazi nebyli, a pokud by byli, tak tito Edelweiss piraten taky. Vyberte si...

+14/0
13.2.2012 16:57

a budou mě mazat a budou.....

Re: Porovnání s Mašíny

podříznout svázaného chlapa a neříkat mu vrah - s tím mám trošku problém...:-P

+15/0
13.2.2012 17:12

a budou mě mazat a budou.....

Re: Porovnání s Mašíny

a to, že byl SNBák na tom nic nemění...a to už vůbec nezmiňuju zabitého pokladníka Rošického, který s komančema neměl nic společnýho...Mašíni byli vrazi, kteří se schovávali za boj proti komunismu..

+15/0
13.2.2012 17:16

chudacek.blbecek

Re: Porovnání s Mašíny

Co já vím, tak u Rošického to bylo kdo s koho. Rošický byl ozbrojený, Josef Mašín ne. Poprali se o zbraň a Josef (Josefa:-)) Rošického zastřelil. S tím SNBákem ale souhlasím, jeho smrt považuju za naprosto zbytečnou a jednání Mašínů za... já nevím, řekla bych zbabělé, ale celkově to nezapadá do jejich aktivit.

+1/0
15.2.2012 13:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.