Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Otec u porodu: společenská nutnost, nebo svobodná volba?

Muž, který dnes nestojí vedle své rodící ženy, jako by nebyl. Je to fenomén posledních let, který nemá v historii obdoby. Přítomnost otce u porodu upevní vztah a může snížit stres rodičky, na sál by ale měl muž jít jen po oboustranné dohodě. A když si troufne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Martin Soušek

chlap v nemocnici se hodí

Když personál vidí chlapa, jen tak něco si na ženu nedovolí.

.

A jak se pěkně všichni snaží, když má chlap v ruce ještě kameru a sbírá důkazní materiál pro případ pozdějšího sporu ;-D

.

Jednoznačně doporučujiR^

+1/0
11.6.2012 13:26

halagajda

Muj chlap neprekazel...

Nijak zvlast jsme to neplanovali- jestli u porodu bude, ci ne zalezelo i na tom kdy to na me prijde-jestli bude po ruce(s praci hodne jezdil). Nakonec to dopadlo tak, ze to bylo v nedeli, vezl me do porodnice- scena jak z komedie- prvni decko, myslela jsem ze ty bolesti budou jen ty neprave(nijak zvlast nebolelo) tak jsme nespechali a ejhle, uz to bylo ono a jeli jsme skoropozde- nastesti(ne pro muze) se akorat zacalo finale MS mezi francii a Italii, tak byly cesty naprosto prazdne:) No dojeli jsme v poradku, zustal se mnou az do "prichodu" maleho,a nelitujeme- jsem rada, ze jsem ho tam mela, a on je rad ze tam byl:-)V.

+1/0
14.5.2012 12:41

karlík X

Re: Muj chlap neprekazel...

hlavně že bylo vše v pořádku. A co, ,,opáčko,, bylo? ;-D

0/0
14.5.2012 20:42

karlík X

Chlap byl vždycky

nemilosrdně vyhozen s flaškou ven, ne že se zúčastnil porodu. Byl ale připraven a čekal s napětím, co to ,,bude,,.

Pak se chodilo pod okna porodnic přes vždycky rozšlapaný plot (na černo) k večeru, co potřebujou, a aby jsi ukázal, že už jsi střízlivý.

No a teď tam asistuje u porodu, a je většinou vykulený a na pokraji mdlob.;-D

+1/0
13.5.2012 23:39

luki

Re: Chlap byl vždycky

Jo, chlapi...prd vydržej ;-D

0/0
12.6.2012 17:47

mowgli

Nikoho do niceho nenutit

ale je rozhodne fajn, kdyz se na to oba citi. Mit nekoho blizkeho u sebe, kdo vas zna a rozumi vam, kdyz jste v naprosto bezmocne pozici je skvele.

Muj manzel je nejen pohodar, ale take clovek, se kterym mam ten nejintimnejsi vztah ze vsech lidi (asi logicky) - nedovedu si predstavit, ze tam mam svoji mamu nebo kamaradku, pred temi bych se stydela mnohem vic (u poceti taky nebyly).

+1/0
13.5.2012 22:03

Martin Soušek

Re: Nikoho do niceho nenutit

Každý je asi jiný.

.

Zabředl jsem do diskuse a vyskytují se tam holky, které by nechtěly, aby je manžel viděl v každé situace, třeba když si vyndávají tampon ;-D. Fakt by mě zajímalo, jak to budou řešit, až budou staré a nemohoucí a manžel jim bude třeba utírat zadeček ;-D

.

Já třeba u porodu pořídili spoustu kompromitujících fotek i s videem. A žena se ještě ráda podívala, protože ona sice byla hlavní účastník, ale to nejzajímavější vlastně neviděla ;-D Určitě všem chlapům doporučuji nenechat se usadit na židli k hlavě, ale pěkně si všechno prohlédnout pořádně z blízka R^

0/0
11.6.2012 13:34

Pájuš

Nakonec dobrý...

Chlapa u porodu jsem nikdy nechtěla. Ten můj ale k porodu jít chtěl, tak tam nakonec byl a já jsem byla celkem ráda. Pochopitelně bych to zvládla i sama, ta jeho blízkost pro mě byla důležitá hlavně po porodu, kdy jsem 2 hodiny jen tak ležela na sále - sama bych se asi nudila. :-)  Každopádně jsem měla celkem pohodový a bezproblémový porod, takže neviděl žádnou krev ani nic, z čeho by se mu udělalo šoufl a co by poznamenalo náš sexuální život.

0/0
13.5.2012 21:32

bluespirit

Doporučuji se podívat na toto

Porod vůbec nemusí být stresová záležitost

http://www.popelky.cz/rodina-a-drobotina/orgasmicky-porod-chapeme-ho-vubec.html

0/0
13.5.2012 19:53

bruntalak

Protivi se mi veci...

...ktere musim delat jenom proto, ze to vyzaduje spolecenska nutnost? Co to je? Byt za vyvrhela jenom proto, ze nechci videt porod? Pche. Clovek ma nejakou zivotni filozofii. A moje pritelkyne je natolik moudra, aby se nesnazila o jeji zmenu.

+2/0
13.5.2012 19:23

vanilka35

Re: Protivi se mi veci...

Proč by to měla být společenská nutnost? Je to o vztahu těch dvou, o tom, že chtějí být u narození jejich dítěte oba. Vaše přítelkyně Vás tam taky nechce, nebo jí nic jiného nezbývá, protože to je Vaše filozofie?

0/0
13.5.2012 20:42

luki

Re: Protivi se mi veci...

Myslím, že jsi to vystihla ;-)

0/0
12.6.2012 17:47

kajak v zakoně

jistě voe... sex na veřejnosti a jak si ho užít...

;-DRv

0/0
13.5.2012 17:41

kajak v zakoně

Re: jistě voe... sex na veřejnosti a jak si ho užít...

teda jakože pokračování článku...R^

0/0
13.5.2012 17:43

Talpa europea

Normálka...

...byl jsem u porodu sve dcery a pripadalo mi to naprosto prirozeny a samozrejmy. Byl jsem u poceti (doufam ;-) ) byl jsem u porodu. Tak nejak jsem citil, ze je to v dnesni dobe potreba. Zena je v porodnici "sama" mezi cizima lidma. Nahradil jsem ji tak tu sirsi rodinu jak je v clanku. A byla za to rada. Kdo z pezsonalu ma v dnesni dobe cas chodit s rodickou kazdych 15 minut na zachod nebo do sprchy? Videl jsem jak vykoukla hlavicka a nas nasledny sexualni zivot to rozhodne nepoznamenalo V.

+7/0
13.5.2012 16:26

andulicka

pomoc...

chlap u porodu je fajn pomoc...hlavně u první doby porodní...na "sále" jsem manžela nechtěla a on tam být také nechtěl...počkal pár minut vedle...potom, až malá byla na světě, tak už se o ni staral...nejvíc jsem ocenila, že mi po porodu podal hrnek vody a přidržel mi hlavu...byla to totiž makačka a já už neměla sílu se sama napít...a přítomnost chlapa supluje porodní asistenky a sestry...jako v každé nemocnici...můžou se samou péčí roztrhat :-D

+1/0
13.5.2012 14:04

Peťulák2

Existuje nějaká chlapská situace adekvátní porodu,

u které by se neměla vyskytovat manželka?

Osobně mi přijde, že dítě je obou, tak nevidím důvod, proč by u toho oba neměli být. Dneska chlapi řvou i proto, že neprošli vojnou a nikdo je nepřipravil na situace, kdy mají držet hubu a krok a kdy zároveň třeba nemůžou nic udělat, nemůžou převzít situaci a vyřešit ji. Stejně když budu vědět, že mé polovičce nedělá dobře pohled na krev, tak si ho nutit rozhodně nebudu. Ale on by měl v tu chvíli být ten, kdo se přemůže, zatne zuby a dojde. Mě se taky nikdo neptá, kde a s kým chci rodit, tak musím zatnout zuby a tlačit.

A když slyším jako argument větu: Dítě chce stejně jenom ženská, chlap o to zájem nemá, tak ať s tím tak do tří let neotravuje a stará se, tak si říkám, kde se v tom dotyčném takový cynismus bere. A je mi ho líto. A ještě o něco víc, když je přesvědčen, že v porodnici se pro maminky a miminka dělá jen první poslední. A špatný rozhodnutí tam nemůžou udělat, proč by to dělali? Jsou to studovaní lidi.

+7/0
13.5.2012 10:40

femal

Re: Existuje nějaká chlapská situace adekvátní porodu,

pripravovat lidi na situace, kdy maji drzet hubu a krok - to delaji rezimy typu nacisticke nemecko, komunisticky blok nebo militarni rezimy v Kambodzi apod. jestli nekdo rve, ze potrebuje pripravit na militarni rezim tak je to uchyl. toto vyhovuje mamlasum s gumovym mozkem a jinym vypatlancum. Jinak ovsem souhlasim, pritomnost otce u porodu se stava normalni a je to asi prirozeny vyvoj...

+1/0
13.5.2012 15:28

Peťulák2

Re: Existuje nějaká chlapská situace adekvátní porodu,

Ale blbost. Umět občas držet hubu a krok a vyrovnat se se situací, kdy nemůžu dělat nic jiného, než se dívat, není o všech těch režimech, které jmenujete. Je to o životě. Uvedu příklad: záplavy v ČR, kterékoli místo, je třeba něco udělat, ať už možnost A nebo B, ale nestát, nekecat, máknout. Udělá se rychlý rozbor situace a jde se - chlapi, kteří byli na vojně nebo jsou z rodiny vychovaní, chápu, chytnou lopaty, makají, zatímco zbytek stojí a každý pronáší svůj chytrý názor, jestli by se to nemělo spíš takhle anebo jinak, až se "stane" a jsou zaplavení. O tom to je. Vůbec ne o režimech. Nejde o vymývání mozku, ale o úplně jinou situaci. Třeba jednou pochopíte.

+4/0
13.5.2012 15:51

Paeris Kiran

Re: Existuje nějaká chlapská situace adekvátní porodu,

Jediné co jetřeba udělat je počkat až voda opadne a pousmát se nad idioty co si postavili domy/koupili bydlení v místech kde by před 150 lety nikdo se špetkou rozumu nepostavil ani kůlnu.

+1/0
13.5.2012 21:49

chmod_5777

Jo a ze ja ty tvy situace nerozdejcham ale povodne sem resil

kecy v klecy petulinko protozo ja jsem presne ten intos co by vojnu nerozdejchal

a kdyz byly u nas zaplavy tak jedinej kdo tu kopal odvodnovaci kanal sem byl ja

0/0
12.8.2012 17:37

halagajda

Re: Existuje nějaká chlapská situace adekvátní porodu,

R^

0/0
14.5.2012 12:27

DEE BASS

:-D

Když to vyjde je dobrý bejt i u početí :-)

+4/0
12.5.2012 23:25

Mr.Kef

silně individuální záležitost

Někdo tak a druhý jinak.

Já jsem byl u dvou porodů a asi budu i u dalšího. Smířil jsem se s rolí podavače a pomáhače, nikoliv morální podpory. Schopnost empatie má své meze. Chlap si dokáže představit pocity někoho, komu zemřel blízký člověk, ale těžko se vžije do kůže rodící partnerky. Pro druhý porod jsme změnili porodnici a přizvali profesionální dulu (soukromá porodní asistentka). Celý průběh zanechal mnohem lepší stopu než porod první. Hlavně v manželce.

Až dojde na porodní termín, můj úkol bude připravit auto, naleštit sklo objektivu a nabít baterky. Pak se jen modlit, aby vše dobře dopadlo a odeslat všem zprávy že UŽ. Nemějte mi to za zlé, mně tato role nevadí a manželce taky ne.

+1/0
12.5.2012 22:31

Mac4872786

Chlap u porodu je pro mě skvělá věc

Poprvé jsem byl, podruhé ne. První porod těžký a ten prcek se mi vryl pod kůži. U druhého jsem nebyl, nestihl jsem to, a šlo to jaksi mimo mě. Najednou bylo mimino doma a co. Prostě tam je. Mám trochu problém k němu mít stejný vztah jako k prvnímu, ale možná je to i tím že byl prostě první.

--- Jinak mě trochu vadí tak změkčilost dnešních chlapů. Chlap historicky zabíjel zvířata k snědku, bojovat atd., porod je proti tomu nic. Ale koho jste si dámy našly, to máte. --- Nemám pocit že bych u porodu překážel --- Manželce to bylo úplně jedno jestli tam jsem, spíš si myslím že když jsem tam nebyl, tak byla radši --- Reakce okolí jestli jsem byl nebo nebyl jsem vůbec neřešil, kdo to komentoval jen projevil úroveň svého IQ

Tím jsem chtěl říct že jsem rád že jsem u toho mohl být i když to nikomu nic nepřineslo.

+5/0
12.5.2012 22:07

kesouf1

u porodu

jsem byl, ale v žádném případě bych do toho nikoho nenutil - je to na těch dvou, aby to vyhovovalo oběma  a ne pouze jedné straně, potom to může přinést pozitiva pro všechny včetně dítěte, měly by být rovněž všechny strany poučeny, přece jenom může dojít k situacím, se kterými si některé povahové typy nemusejí tak úplně poradit

+1/0
12.5.2012 21:44

apokalypsa

Je dobre, ze porodnici maji proti sobe pozorovatele...

Bral jsem jako obrovskou vyhodu hlavne to, ze si personal sakra rozmyslel, aby byl k partnerce dostatecne vlidny. Jinak jsem z toho zrovna nadseny nebyl, divat se na trpici partnerku...

+1/0
12.5.2012 21:41

Max - druhý nick

Já byl u potratu

Půjdu zas R^

0/0
12.5.2012 21:22

Duke___Nukem

Re: Já byl u potratu

;-DR^

0/0
12.5.2012 22:14

chmod_5777

Re: Já byl u potratu

;-D;-D;-D;-D

;-D;-D;-D;-D

0/0
12.8.2012 17:38

tequiladrinker

Porod

Byl jsem u porodu svýho synka, a na sále sem sebou šlehnul a rozrazil si hlavu o topení... ...ne to není vtip, to je realita... ..ale jestli budu mít druhý dítě, tak k porodu chci znovu []

0/0
12.5.2012 20:51

venecek.nebo.rakvicku2

Re: Porod

Osobně nechápu, proč tam lezete, když víte, že jste třasořitka. Já byl u porodu svojí dcery a byl to nejsilnější zážitek a zároveň jsem byl obrovsky pyšný, když jsem ji ženě potom dával do náručí. O nějakém šlehání nemůže být řeč.

+1/0
12.5.2012 22:23

Peťulák2

Re: Porod

Dokud to neprožiješ, těžko můžeš vědět, co to s tebou udělá. Machrovat dopředu, že vím, co se stane, to může jen blbec.

0/0
13.5.2012 10:25

Bereniké

Re: Porod

Mně říkala i známá, která se léta živí jako porodní sestra, že první porod, který viděla, málem nepřežila ve zdraví a bylo jí na omdlení. A dostala se přes to, další porod už s ní nic neudělal, jinak by to nemohla dál studovat a živit se tím.

0/0
13.5.2012 16:24

Nadnesený

Výzkumy ukazují...

"Výzkumy také ukazují, že otcové, kteří se zúčastnili porodu, jsou v budoucnu aktivnější v péči o dítě a též se víc zapojují do domácích prací."

Tahle věta je naprosto typickou ukázkou zcela chybného vyvozování příčinných vztahů (nevyslovuje jej sice explicitně, ale silně je podsouvá). Říká, že pokud se muž zúčastní porodu, jako důsledek této zkušenosti bude v budoucnu aktivnější atd. Jenže ta příčinná souvislost tady docela klidně může být i opačná. Tj. muži, kteří jsou řekněme "svědomitější" (lépe se starají o děti, pomáhají...) budou ochotnější se porodu zúčastnit a být tak oporou své partnerce.

Je to mimochodem chyba, které se novináři dopouštějí dennodenně, stále a pořád dokola.

+9/0
12.5.2012 20:51

Jerry Fletcher

Re: Výzkumy ukazují...

Anebo prostá chyba "potom, tedy proto".

0/0
12.5.2012 21:41

roj_meteoritu

Re: Výzkumy ukazují...

No, můj manžel je tedy starostlivý a pečuje o prťousky moc krásně, a u porodu nebyl. On tam nechtěl, já ho tam nechtěla, takže sice nejsme in, ale zato jsme jednotní :)

+2/0
13.5.2012 20:22

Husákovo nejmilejší dítě

Re: Výzkumy ukazují...

Já se ze slušnosti zeptala, jestli tam chce být, a manžel se na mě tak nejistě podíval a pravil:"Jestli to potřebuješ, tak půjdu," a mně bylo jasné, že to po něm chtít nemůžu. Nakonec to bylo dobře, že tam nebyl, protože se rodilo císařem - kdyby mi vyndavali slepák, taky bych ho tam nechtěla, není to nic hezkého. Zato na mě čučelo několik mediků, ti mi to úplně vynahradili;-)

0/0
15.5.2012 17:23

Katniss

Otec u porodu

Deti taky jeste nemam, ale chlapa bych u toho nechtela. Muj tata u porodu taky nebyl a vztah mame fakt skvelej, takze v tomhle ohledu fakt stresy nemam .D Ale naprosto chapu, ze tam zenska nechce bejt sama, proto si myslim, ze je dobre, kdyz tam s ni je treba kamaradka - nebo pro me idealne - kdyby tam byla moje uzasna mama, protoze si prosla tim uplne samym a vubec ji nezajima, jestli se u toho podelate nebo ne a ta moje je navic skvelej general, takze kdyby se neco pokazilo nebo se ke mne chovali hnusne, tak je tam vsecky srovna. Prijde mi to mnohem prirozenejsi, nez kdyz je u toho chlap .DD

+3/0
12.5.2012 20:45

Barbarka_CZ

Re: Otec u porodu

Mluvíte mi z duše! R^

0/0
12.5.2012 21:51

Pepajet

Re: Otec u porodu

Škoda, že vám vaše skvělá máma to dítě nedokáže i udělat, že... To by bylo zcela ideální. Porod vlastního détěte je obrovská věc, většině lidí se stane tak max. 1 - 2* za život, a je to opravdu záležitost pouze 2 lidí - nastávajících rodičů. Pokud tam partnera nechcete, váš vztah stojí imho za prd.

0/0
12.5.2012 22:28

_m-

Re: Otec u porodu

Zvláštní, já bych manžela u porodu nechtěla ani za nic a náš vztah, stojící za prd, trvá už 33 let.......

manžel mi chyběl PO porodu - ten týden v porodnici byl strašně dlouhý, byli jsme po 2 letech známosti poprvé tak dlouho od sebe. Napsala jsem mu tenkrát (v době před mobilové) dlouhý dopis - a i když dneska si od sebe strašně rádi občas odpočinem tak ho má pořád schovaný.

+2/0
12.5.2012 23:22

katango

Re: Otec u porodu

Já mám pořád schovaný dopisy, co mi psal manžel do porodnice před 24 lety.

+1/0
13.5.2012 15:28

Pájuš

Re: Otec u porodu

Kecy v kleci. Taky jsem partnera u porodu nechtěla (nakonec tam ale byl, protože mě ukecal) a náš vztah za prd nestojí.

0/0
13.5.2012 21:40

Pájuš

Re: Otec u porodu

Vezměte si tam jednou mamku, co by ne.... Já jsem chlapa u porodu taky nikdy nechtěla, ale nakonec tam byl (přál si to sám), zakázala jsem mu se dívat mezi nohy, seděl mi u hlavy a pohoda.... Ale taky neberu ty kecy o tom, že si chlap s dětmi vytvoří lepší vztah, pokud je u porodu. I já mám s tátou skvělý vztah, ačkoliv několikrát řekl, že je rád, že se tenkrát k porodu nechodilo, protože by to nerozdýchal.

0/0
13.5.2012 21:39

Florian bílý

Chlap na porodním sále

v týto společnosti funguje jako bodygárd, páč ty sestry a doktoři se chovaj nechutně, pokud maj příležitost. Za komunistů rodičky různě přivazovali a podobně, takže ženský si berou sebou chlapa jako ochranku. Proto když se rodilo v kruhu rodinným, tak u toho bejt nemuseli, páč všecko bylo solidní.

+6/0
12.5.2012 20:27

Peťulák2

Re: Chlap na porodním sále

Jo, cítím to úplně stejně. Kdybych měla jistotu, že pokud se bude něco dít, tak bude mít dítě zajištěnou péči, tak bych nejradši rodila doma, ve svém známém prostředí, kde je mé hnízdo a kde se nebojím a všechno znám. To dělá na celém porodu nejvíc.

+2/0
13.5.2012 10:28

roj_meteoritu

Re: Chlap na porodním sále

Rodila jsem ve dvou různých porodnicích a v obou jsem měla skvělou zkušenost s personálem. Milé a profesionální asistentky, všechno na monitorech, pravidelně se objevující doktoři. Ještě mohu dodat, že bez úplatků a bez manžela.

Je mi líto, že někdo má z porodního sálu negativní zkušenost :(

0/0
13.5.2012 20:26

DariusG

Ale ale,

tady se z mužů dělají bábovky, co by něco tak "otřesného, jako je porod" nikdy vidět neměli! Muž u porodu moc otřesných věcí nevidí, pokud tedy nestojí ženě u nohou a nehledí jí přímo do děložního hrdla. Takoví labužníci se taky najdou (ideálně s kamerou), ale to je většinou jejich dobrovolné rozhodnutí. Takže dámy (a muži): když zvládnou pohled do široce roztažených análních útrob, zarudlé bílou tekutinou zastříkané vagíny či pohled na některé zmodralé části těla, ať už se jedná přímo o Vás nebo hérečky ve "filmech", pak zcela jistě zvládnou posedět ženě u hlavy a čekat na to, až vytáhnou potomka. ;-D

+5/0
12.5.2012 15:55

_m-

co mě v téhle diskuzi zaujalo:

Dnes se pánové nežení, ale za to rodí..................;-)

+3/0
12.5.2012 8:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.