Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Video: v kůži Kreuzigera a dalších hvězd Gira. Na časovkářské „koze“

Vyzkoušel jsem špičkový časovkářský speciál, na jakém teď profi jezdci absolvují časovky na Giro d'Italia. A porovnal jsem jízdu i výkon s normálním silničním kolem. Rozdíl byl dramatický a překvapivě jsem ani nespadl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Chudým bral, bohatým dával..(25)

Proč se tu hubeňouři +- 65 kg naváží do pořádného borce

ten jak skočí večer na starou, tak ji obdělá daleko líp jak třasořitka a na kole toho třasořitku taky pohoní, pravda pokud to není moc do kopce. Jezdit s 65 kg a míň to umí každej moula, ale vyjet něco s 95 kg a víc, to už je umění. ;-)

0/0
24.5.2012 12:35

vklinenec

Kedlubna

Odborník se jmenuje Kleiner, a ne Kleinert! Ale to pan Pravdatrt asi neřeší...

0/0
20.5.2012 20:04

Já Vám to říkal

respekt!

ohnout se v jeho požehnaném stavu do časovkářského posedu...R^

0/0
18.5.2012 8:41

fikacek

u nás v Kocourkově :-)

Je hezké, jak může takové články psát  někdo, kdo věci nerozumí, a samozřejmě se nedokáže ani omylem vžít do pocitů závodníka na takovém kole. To by musel mít vyjetý alespoň dynamický stereotyp. Ten článek mi přijde tak nějak, jako když by mimino popisovalo jaký to je chodit do práce. :-)

0/0
18.5.2012 7:51

Hroznej puberťák

PP

Petr Pravda alias Pan Pupíček :-P

+1/0
17.5.2012 20:00

Tristran

...

To je u Mladý Boleslavi podél Jizery, takže prakticky úplná placka. Navíc je z jedný strany svah a z druhý stromy, takže tam skoro nefouká. Jezdím tam čtyřicítkou průměrnou na normálním kole a to jsem jen amatér co nejezdí závody, takže bych mu těch 40km/hod na 2-3km na speciálu i věřil. Ikdyž opticky to na videu zrovna nevypadá :-)

0/0
17.5.2012 18:01

a budou mě mazat a budou.....

Re: ...

jojo, silnice Debř - Bakov;-)

0/0
18.5.2012 10:16

nilgiri

Na koze jsem jel jenom jednou

a musím uznat, že i když to zdaleka nebyla taková raketa jako v článku, tak na tom máte vážně pocit, že dokážete jet hodně rychle. Každopádně kdyby si autor nějakou časovku zkusil zajet, tak zjistí, že to není nic jinýho, než několik desítek minut čistýho utrpení. :-)

0/0
17.5.2012 17:36

barnabas_666

Re: Na koze jsem jel jenom jednou

nevadilo jí to?

+1/0
17.5.2012 23:23

Jan9002

230W to není tak docela sračka.

To musí něco dělat. Je dobrý!

+2/0
17.5.2012 14:15

matej_jasna

Co ta "vana"?

Vždyť se přes tu "vanu" sotva ohne. ;-D

+1/0
17.5.2012 12:22

Ezau

Re: Co ta

Přispívá k celkové aerodynamice :-P

0/0
17.5.2012 13:11

Kladýnko1

Re: Co ta

Ale to je fakt, viz zákaz vodních vaků na břiše...:-P

0/0
17.5.2012 14:37

Kurri-22

Re: Co ta

R^

0/0
17.5.2012 14:38

Rotoped64

Re: Co ta

Jo jo - pan zástupce šéfredaktora možná trochu zhubnul, ale pořád jezdí s koleny od sebe jak Lojza na skládačce cestou z hospy... ;-D

0/0
17.5.2012 15:46

Hekynen druhý

Re: Co ta

no, teda šlape do toho jako do škopku zelí...

0/0
17.5.2012 16:07

katchkaaa

Re: Co ta

Ty koleny od sebe jsou opravdu priserny, ale podle opaleni je videt, ze je to spise svatecni cyklista a letos asi slape poprve ;-D

0/0
17.5.2012 18:16

quagaar

Re: Co ta

muž s cejchou smrti.

0/0
17.5.2012 16:19

a budou mě mazat a budou.....

Re: Co ta

;-D;-D;-D;-D

0/0
18.5.2012 10:16

dedust2002

Re: Co ta

muz s cejchou smrdi ;-)

0/0
18.5.2012 15:08

a budou mě mazat a budou.....

Nejvíc ti na časovkářským (i jakýmkoliv jiným) kole

překáží něco úplně jinýho než pindík....;-)

0/0
17.5.2012 11:55

czechdaytrader

Covece mistre Pravdo

To bricho furt nejde dolu ? To musi bejt prece neprijemnej tlak ,obzvlast na casovkarskym kole .

Jinak sem zvedavej na tu horskou etapu, co jste s Vavrou vybrali. Drzim palce !!R^

0/0
17.5.2012 10:44

komentator-1

no nevím nevím

měřič wattů (shodou okolností od stejného výrobce, jako na prováděných testech) mám, stejně jako vysoká kola zipp 404. Že by se na průměrných 235W dalo jezdit 33,5 km v hodině považuju za celkem slušný úlet. Už v mírně zvlněném terénu to bude sotva 30.

Rozdíl proti časovkářskému speciálu je už vůbec ptákovina. Třeba náš přední Ironman Petr Vabroušek, který používá rovněž vysoké zippy (1080 a 808) s měřičem powertap (což je ten prodávaný S1W), jezdí průměry na koze kolem 40kmph s průměrnou wattáží kolem 300W!

Nevěřím těm výsledkům ani ň, byť musím souhlasit s tím, že zippy fakt parádně jedou :-)

0/0
17.5.2012 9:51

Neutrální Nick

Re: no nevím nevím

Možná jsem tě nepochopil, ale pokud budu vycházet z tvých čísel, tak relace 40 km/h při 300W versus 33 km/h při 235W mi připadá docela realistická.

+1/0
17.5.2012 9:54

komentator-1

Re: no nevím nevím

jenomže to jsou watty na časovkářském speciálu zkušeného ironmana. Tam právě vidím ten nepoměr, že autor na koze jede 40 na 235W, zatímco zkušený cyklista na 300W.

0/0
18.5.2012 8:57

Neutrální Nick

Re: no nevím nevím

No, nevím, jestli si tak trochu nevymýšlíš... Já nejsem žádný supersportovec, normální hobík biker s nájezdem do 4000 km ročně a nemám problém točit hodinu v kuse 240 W a více.

0/0
18.5.2012 9:13

Titanek

Re: no nevím nevím

To muselo byt z kopce. Ten clovek by ani na casovkarskem specialu nemohl zajet prumer 39.6km/h obzvlast v takovem posedu v jakem jel.

0/0
17.5.2012 15:24

kvejlin1

Re: no nevím nevím

To ma Vabrousek bud spatnej watmetr, a nebo na tom neumi sedet :)

Na normalni silnicce, kdyz na tom nesedis jako tatik s nomalni silnicni prilbou musis tocit tak 310 - 320W aby ses dostal na ctyricitku.

Na specialu, s aero kolama, aero prilbou a aero riditkama a nastavcema dela cca 240W pri ctyricitce.

Na 33 kdyz nefouka vitr tezko rict, nikdy jsem to nezkoumal, ale pocitove by to tech 240W mohlo bejt.

0/0
18.5.2012 10:10

yrral

srovnání

mě by spíš zajímalo srovnání se skládačkou

0/0
17.5.2012 9:51

Neutrální Nick

Mnohem větší rozdíl

Mnohem větší rozdíl ve výkonech by udělalo, kdyby se pan sportovec zbavil dobrých 15 kilo své nadváhy.

0/0
17.5.2012 9:18

Vyrizena_troska

pravda

Reklamní agent P.P. opět exceluje!;-O

0/0
17.5.2012 9:17

IronMike

Aerodynamika

Jak může v článku hodnotit aerodynamickou jízdu, když na obou kolech šlape s kolenama hodně od sebe, to může mít na sobě cokoliv a mít kolo za milion, ale pokud na časovce bude vystrkovat kolena do strany, tak mu všemožná výbava moc nepomůže.

+1/0
17.5.2012 9:06

Neutrální Nick

Re: Aerodynamika

On díky pupku nemůže jinak...

+2/0
17.5.2012 9:19

a budou mě mazat a budou.....

Re: Aerodynamika

R^;-D

0/0
17.5.2012 11:56

workaq

OK

OK, má trochu nadváhu, ale myslím, že je zbytečné se do něj navážet právě za to. Mně se líbí jeho chuť zkoušet nové věci. Tenhle test s wattmetrem je docela zajímavý. (Ten minulý s no-name kolem byl dost o ničem.)

Přehazka ze sto pětky mi na speciál taky nějak nesedí.

Také držení řidítek na videu na klasickém kole nahoře za brzdy aerodynamice nepřidá. Na co jsou tam ty oblouky dole?

+4/0
17.5.2012 8:51

HWSpeedy

Re: OK

Chut zkouset nove veci? Ale no tak! Vzdyt jsou to jen placene PR clanky. Kdo by nemel chut, kdyz to nemusi platit, ze?

Ne, opravdu nezavidim.

0/0
17.5.2012 10:34

Jahnn

90% jezdců jezdíme na běžných kolech

.... a těch zbývajících 10% na ...... asi kradených, ale rozhodně ne na časovkářských speciálech.

0/0
17.5.2012 6:46

HWSpeedy

Autor

Pry kdyby mu bylo 20. Jeste by musel mit -30 kilo. Autor opet nezklamal a vypotil dalsi reklamni clanek.

0/0
17.5.2012 4:05

George4600

Re: Autor

:-) Nevím do jaké míry rozumíte Cyklistice, ale pokud jste někdy viděl cyklistu časovkáře (specialistu na tuto disciplínu), tak musíte uznat, že o váze tahle disciplína opravdu není.

0/0
17.5.2012 8:09

George4600

Re: Autor

I když faktem je, že v tomhle případě by nevadilo trochu shodit, případně váhu přenést do jiných partii :-D

0/0
17.5.2012 8:12

erbecko1

Re: Autor

Tak to se opravdu bavím. To, že časovkáči mají více svalové hmoty neznamená, že nezáleží na váze. Vidím, že jste znalec :-)

0/0
17.5.2012 9:13

Neutrální Nick

Re: Autor

"o váze tahle disciplína opravdu není." - ups....;-DRv

0/0
17.5.2012 9:21

ombre12

Toto nie je BMC special :)

Shimano 105 na speciale? :P

Tu je Cadelov special :)

http://www.youtube.com/watch?v=Ergk9Udaxos&feature=related

;-D;-D;-D;-D

0/0
17.5.2012 3:09

czechdaytrader

Re: Toto nie je BMC special :)

To nema bejt Cadeluv special ,ale levna verze casovkarskyho BMC . Podivej na ty riditka v hliniku, razeni , prevodniky...atd . To ze tomu rikaj special , je jen nedorozumeni asi haha

0/0
17.5.2012 11:06

ombre12

Re: Toto nie je BMC special :)

No prave !! :))

Ale : "Vyzkoušel jsem špičkový časovkářský speciál, na jakém teď profi jezdci absolvují časovky na Giro d'Italia"

I respectfully disagree :)

0/0
17.5.2012 11:13

zabam

Speciál může být i levný

ne každý musí stát jako ten Cadelův půl mega!

!!!!!!!!!

0/0
17.5.2012 14:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.