Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

S návratem do civilizace se vyrovnávám obtížně, říká extrémní cyklista

Zúčastnil se všech nejdrsnějších cyklistických závodů včetně Great Divide Race, který se jede z Kanady do Mexika bez zajištění a je dlouhý čtyři tisíce kilometrů. "Tyhle závody vám dají opravdovou svobodu. Jen návrat do reality bývá složitější," podotýká Jan Kopka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

makacek

borec

Honza Kopka je borec a taky dobrý spisovatel, pokud má někdo rád cestopisy a dobrodružné knížky, tak ty jeho z cest jsou jasná volba! Jeho sněžné bikování stojí za to! Bratr byl naprosto uchvácen a to jen z Jizerských hor.

0/0
6.8.2012 17:35

ryccardo

pracoval

Honzu znám osobně. Je to borec a obdivuju jeho sportovní výkony. Jen bych mu opravil jednu větičku z jeho rozhovoru. On tu nepracoval, nýbrž tu byl jen zaměstnán ;-)

0/0
3.7.2012 16:10

looney

uzasne

uz jsem o nem neco slysel a neco cetl. ja bych to nezvladl psychicky rozhodne, o tom vic jej obdivuji. predpokladam, ze by o to nestal, ale nebal bych z nej udelat sportovce roku (nebo jej v zebricku posadit hodne vysoko). i presto, ze ty ankety moc v oblibe nemam.

0/0
1.7.2012 9:42

faiva

A co přesně vlastně

ti domorodci po zbytek dne, krom té krátkodobější nutné práce, dělají? Jinak pokud má někdo potřebu žít mimo civilizaci, vždyť víceméně může, stačí někam, kde dávají lišky dobrou noc, tráva, stromy, voda, vzdruch jsou všude v principu stejné ne, nemusí to být zrovna Aljaška.

0/0
30.6.2012 15:45

looney

Re: A co přesně vlastně

odpovedel, ze duvodem jsou deti a pritelkyne .... tezko je muze vytrhnout z jejich korenu (tj. to rozhodnuti neni jen o nem, ale take o jeho okoli).

0/0
1.7.2012 9:44

faiva

Re: A co přesně vlastně

Myslela jsem to spíš obecně, nemám ráda takové labilní tesknění, jak by někdo byl radši tam a tam nebo dělal to a to. Tak ať to udělá a nenaváží se např. do té civilizace (ostatně bez ní by se na tu Aljašku pravděpodobně ani nedostal), nic mu přece nebrání. Pokud to někoho "zčistajasna" napadne až v době, kdy má vážnější závazky, tak je to složité, ale myslím, že ve většině případů to o sobě každý musí vědět, kam ho to táhne, tak se má rozhodnout včas. No a jinak by mě opravdu docela zajímalo, co podrobněji ti domorodci po celý den dělají, že mu to přijde tak přitažlivé.;-)

0/0
1.7.2012 10:37

other_side

Re: A co přesně vlastně

Snaží se přežít, to dělají po zbytek dne. Zajistit potravu, teplo na noc, zásoby, zachovat chladnou hlavu. To civilizovaný člověk už nikdy nepozná, protože obvykle sedí v kanclu a jídlo nakoupí v marketu, doma má teplo z kotelny a pokud mu teče střechou pozve si servis. Takový člověk je v podstatě brutálně nesamostatný, protože dokáže pouze "vydělávat" peníze, které následně nacpe jinému do kapsy.

0/0
2.7.2012 8:13

faiva

Re: A co přesně vlastně

No, já myslela spíš v té pohodovější části dne, kdy "se nikam nehoní", mají víc času než my, ap. A v supermatketu také nikomlu nic nedají ani nikdo nic neopraví zadarmo. Pořád si myslím, že je rozdíl jet si momo civilizaci na kole pro zábavu a denodenně tam žít. A pokud tam někdo opravdu chce žít, tak ať jde a nerozmrzuje se tady. Stejně neberu takové to "závidím, jel bych také, ale nemám na to (fyzicky, psychicky), tak z toho plyne, že by mi to asi nedělalo moc dobře, tak proč to chci?8-o  Prostě nemám ráda takové nevyrovnané povahy.

0/0
2.7.2012 12:29

dracekv1

extrémních

cyklistů u nás potkávám celkem dost a taky je nepoznamenala civilizace. O nějakých blíkátkách za šera jich řada ani nezaslechla.

0/0
30.6.2012 15:06

NavzdyMlady

Je to macher

myslím v dobrom. Čítal som od neho jednu knižku, žiaľ, ešte nie celú, no je to super, ja ho chápem, možno nie úplne, ale má pravdu, v civilizácii je plno zbytočností, papiere, úrady, mob. operátori, reklamy, hnusné bilboardy popri cestách, nepodstatné veci.

Prešiel aj Austráliu zhora dole, tiež preteky. Držím Vám palce, chlape. Môj otec je podobný typ človeka :-)R^

0/0
30.6.2012 11:22

popelnica9

.

!borec největší!

0/0
29.6.2012 16:00

Mad3

Klobouk dolů.......

Ale nezávidím. Každý, kdo má podobné sny, je může uskutečnit. Někdy to trvá "pár" let, než dostane rozum, ale pak si to vychutná.

0/0
28.6.2012 19:13

made.in.panelak

toz, existuje i kompromis

ja su po sichte v kotelne furt venku v prirode - brusle, kolo, beh, tury do noci...

tak samo dovolena

a vikend vod patku do pondeli jak by smet - decka a zena dohromady

ahoj pepaV

PS. trochu sem dedil, tak to de lepe

0/0
28.6.2012 16:38

bjerndi

Ma pravdu

vysvetlovat to skopkum od bedny je zbytecny. Clovek tu nadheru a svobodu nepociti dokud to nezazije. Mysl zacne pracovat uplne jinak, nestara se o nesmyslne a nepotrebne informace ktere nas vsude obestupuji kazdy den, nemusi je resit, reagovat na ne, proste svoboda.

Tezko se to vysvetluje, samozrejme neni vsechno tak jednoduche, ale nas konzumni styl zivota je prisernej. Clovek se nevenuje tomu nejdulezitejsimu co ma, ale resi nesmysly typu politiky, poradu v TV atd atd.

Nikdo Vam zivot nevrati a druha prilezitost nebude....bohuzel ani ja nemam takovy koule jak Jánko a tak unikám do přírody jen ve volném čase  a často si najdu zástupné problémy proč něco nejde a podobně

+8/0
28.6.2012 13:24

paly74

Re: Ma pravdu

Bjerndi tohle podnika taky? REspekt chlape :)

0/0
28.6.2012 14:24

bjerndi

Re: Ma pravdu

tohle samozrejme ne, ale zmizet s baglem a se stanem do hor je proste uzasnej relax pro hlavu ( zbytek nema cenu resit ). Letos jsem byl poprve takhle i v zime a k nezaplaceni R^

+1/0
28.6.2012 15:05

Roger Wilco - 4. reinkarnace

Re: Ma pravdu

R^ Normálně mu závidím, na něco podobného prostě nemám. Fyzičku a vůli. Takže dovolená sice jedině na kole, ale v civilizovaných zemích, cyklostezky, spaní v penzionech...

0/0
28.6.2012 14:51

CART09

Re: Ma pravdu

myšlenka je krásná, ale má to trochu vady na kráse ve chvíli, kdy tam není člověk s kreditkou v kapse... nebo snad během závodu někde běháte po lese s lukem?

0/0
29.6.2012 9:49

Wabo

Re: Ma pravdu

Na Aljasce v prirode je vam uplne k nicemu i ta kreditka. Medveda neuplatite a s vyjimkou nekolika center civilizace tam nic neni, musite si poradit sam. Krakauerova kniha Into the Wild je pekna ilustrace, jak typicky dopada clovek nepripraveny na pomery. O to vetsi smeknuti pred temi, kdo se tam na osamele presuny na kole, lyzich, sneznych skutrech nebo se sprezenim vydaji a preziji. Totez plati o sibirske tajze.

Kdo nepoznal, nedokaze si predstavit.

0/0
29.6.2012 10:55

Fridex.proti.zámrzu.mozku

Na co si to hraje

Já jednou hrál v dešti tenis

+1/0
28.6.2012 11:56

Bloud

Re: Na co si to hraje

Řekl bych, že požíváš málo fridexu...

0/0
2.7.2012 11:46

mrtvamrkev

upně to vidim

prekérní, ale krásné :)

0/0
28.6.2012 11:50

donovanstangiano

2 hodiny k obživě

prof. Neustupný nám na přednáškách říkal to samé. Člověku ještě do relativně nedávné doby stačili 2 hodiny denně k obživě a pro přežití. Když to porovnám s dnešní dobou, kdy někomu nestačí dvě zaměstnání, tak je to síla. Na druhou stranu nic není zadarmo, že.

0/0
28.6.2012 11:40

Nick99

Re: 2 hodiny k obživě

Když někdo chce mít dům, dvě auta, jezdit s rodinou v létě a v zimě na týden na dovolenou .. tak holt musí mít třeba i 2 zaměstnání, no ..

0/0
28.6.2012 12:56

donovanstangiano

Re: 2 hodiny k obživě

však ano, já se nehádám. Jen stačí nějaká zvláštní údálost a srovná Vám to žebříček hodnot tak, že to, co jste vyjmenoval už tak nezbytné nebude.

0/0
28.6.2012 14:34

Roger Wilco - 4. reinkarnace

Re: 2 hodiny k obživě

Přesně. je to o přístupu k životu.

0/0
28.6.2012 14:52

CART09

Re: 2 hodiny k obživě

to by mne zajímalo, co ty dvě hodiny dělá - podle mne starat se každý sám o svoje políčko, které uživí jeho rodinu, zabere určitě víc... nemluvě o tom, že v takovémhle případě by nebyla mechanizace typu traktory, protože kdy by v té fabrice dělal, když dělá u sebe na poli? Anebo bude část lidí dělat specifickou činnost, a ostatní se na ně složí částí svojí úrody? To už jsme ale zase na cestě k penězům a současnosti...

0/0
29.6.2012 9:48

JFKCZ

Celkem ho chápu jeho postojích....

jeden čas jsem četl knížku od jedné cestovatelky a ta se taky zamýšlela nad tím, že domorodci (ať už ve slunečné nebo zimní části planety) pracují cca 2 hod denně a mají vše co potřebují a jsou štastní, mají čas na rodinu atd. My makáme 8-12 hod denně a přesto má málokdo z nás pocit, že má vše co potřebuje a cítí pocit štěstí.....je to paradox......ale koule změnit to bych asi neměl :-)))

+1/0
28.6.2012 11:39

Roger Wilco - 4. reinkarnace

Re: Celkem ho chápu jeho postojích....

R^ Přesně tak. A v poslední větě je řečeno vše. Je to i můj případ. I když se nehoním za majetkem a penězi, utéct z civilizace bych neuměl. Tak trpím 8 hodin  denně v práci, abych si chvilku užil svobody, vyspal se a vše dokola znova. A jednou za rok na 14 dni na cyklo dovolenou, pro kterou celý rok žiju. Tenhle život mě štve, protože je mi přes 40 a jsem za jeho druhou půlkou, ale nemám koule to změnit. Život jednou uteče a třeba si to budu na jeho sklonku vyčítat.

+1/0
28.6.2012 14:56

mrtvamrkev

Re: Celkem ho chápu jeho postojích....

už si to vyčítáš ;)

0/0
28.6.2012 16:03

Roger Wilco - 4. reinkarnace

Re: Celkem ho chápu jeho postojích....

To ne, ale je to vnitřní boj. Na jednu stranu chci svobodu, nekonečné cestování na kole po světě, na druhou stranu platím hypotéku a jsem závislý na civilizaci.

0/0
28.6.2012 16:53

Bartiqe

ach jo

Takze chlapik je vlastne kus sebca, ktory potrebuje adrenalin, ale v pripade partnerky by to uz v poriadku nebolo.

Dalej zatracuje civilizaciu a obdivuje domorodcov, ale uz mu nevadi sadnut na hi-tech bicykel a obliect sa do moderneho oblecenia... Rv

+1/0
28.6.2012 9:27

mam-rad-pivo

Re: ach jo

Nic špatného neřekl. Je to dobrodruh a frajer, ty zážitky mu závidím. Na to, abych sám šel do něčeho podobného, nemám koule. A ty to demagogicky otočíš proti němu. Jsi stejně jeden z milionů, šedá, tuctová ovce, kterých jsou na vánoce akorát plný obchody. Sežerte se navzájem, já mu fandím.

+13/0
28.6.2012 9:56

Cislo 2

Re: ach jo

Ve své podstatě hodně lidí si myslí, že ty druhé vůbec nepotřebuje, to je ten lepší případ, pak jsou další, co to dávají ostatním tuctovým šedým myším s despektem najevo.

0/0
28.6.2012 10:32

Bartiqe

Re: ach jo

haha,

1. neviem, ze by sme si potikali. 2. dobrodruhov su plne cintoriny (hrbitovy) a vacsina z nich sa nicim nepreslavila. 3. ten clovek je pokrytec, pretoze na jednej strane pohrda nasou civilizaciou, na druhej strane veselo vyuziva jej vydobitky.

0/0
28.6.2012 10:46

mam-rad-pivo

Re: ach jo

Anonymnímu nicku vykat nebudu. Co si od společnosti vzal, to jí dal, zadarmo nic nedostal (například to kolo). A jestli mu ho věnoval sponzor, tak pro svoji propagaci, jak to tak bývá. Až se odstěhuje doprostřed pustiny, tak společnosti nic nedá, ale nic si od ní nevezme. Takže čistě jeho věc a nám nepřísluší ho soudit.

+2/0
28.6.2012 10:53

Cislo 2

Re: ach jo

Nemůžeme soudit ... no vzhledem k tomu, že poskytuje rozhovory pro "civilizaci", přinejmenším ho snad okomentovat můžeme ... asi ten článek s diskuzí, domnívám se, byl tak plánován. Možná má tady frajer advokáta, o kterého nestojí.

0/0
28.6.2012 11:09

Roger Wilco - 4. reinkarnace

Re: ach jo

R^!

0/0
28.6.2012 14:58

czechdaytrader

Re: ach jo

Castecne bych souhlasil, ale na druhou stranu je to bojovnik a fer chlap . Poznal sem ho osobne a pochopil,ze nema cenu se s zivotem tak parat. Ale ohledne toho sobectvi je to tak. Sam mam kupu aktivit naplanovanejch . Potrebuju k zivotu adrenalin a sportovni unavu,bez ktery bych nemohl bejt.Pak se to snazim rodine co nejvic vracet,ale neni to jednoduchy .

+1/0
28.6.2012 10:05

Bartiqe

Re: ach jo

To je rozumny prispevok.

0/0
28.6.2012 10:47

himself

Re: ach jo

Jo, souhlas s oběma.

0/0
28.6.2012 10:55

Wabo

Re: ach jo

Mluvi o situacich, do kterych by partnerku samotnou nepustil, protoze osobne vi, co to je, a bal by se o ni. Pravdepodobnost, ze by z toho nevysla ziva, je vysoka. Od stolu s pocitacem, v teple mistnosti uprostred civilizace, v zemi, ve ktere uz mnoho generaci zadnou divocinu nezazilo, si to nemuzete umet predstavit. Tady nejde o sjizdeni horske reky na raftu pod dohledem spolubojovniku nebo instruktoru a s mobilem ve vaku nebo o bungeejumping.

0/0
29.6.2012 11:01

Cislo 2

Nic proti super výkonu ...

ale ty kecy o civilizaci by si mohl odpustit. To kolo mu nevyrobili lední medvědi.

+6/0
28.6.2012 9:16

mrtvamrkev

Re: Nic proti super výkonu ...

trošku jsi to nepochopil

+2/0
28.6.2012 11:46

ranndy

Re: Nic proti super výkonu ...

boze muj. Proc se vzdycky najde nekdo kdo to nechape. O cem ma psat? Tihle lidi jsou dobrodruzi a tak trosku tam patri. Libi se jim tam, proc by nemohl na plnou hubu napsat, ze je zivot v civilizaci takovy a makovy.Je to jen jeho svobodny nazor, ktery vysel z jeho vlastnich zazitku. A mimichodem. Jestli si nekdo mysli, ze je dnesni doba neco extra, tak se mozna i krapek myli

0/0
28.6.2012 12:41

Wabo

Re: Nic proti super výkonu ...

"To kolo" není v prostředí Aljašky nebo v některých částech divočiny Skalistých hor podstatné. Kdyby jel na mule nebo v zimě se psím spřežením, je ten rozdíl minimální.  Zanedbatelný. Na pohodlí to dodá málo a na nebezpečí neubere vůbec nic. Opravdu oblížné je to všechno okolo.

0/0
29.6.2012 11:05

phsoft

Re: Nic proti super výkonu ...

Souhlasím s názorem, že tihle lidi jsou borci, hodně toho vydrží, dokážou jít za svým hodně tvrdě.

Mám jednoho cestovatele mimo civilizaci v širší rodině.

Nesnáším ale ty řeči, že naše civilizace je jenom špatná, uspěchaná atd...

I když podle mně zvlášť v Evropě platí, že líp už bylo, tito lidé si musí uvědomit, že právě tato civilizace jim umožňuje podnikat takové "výlety". Peníze a vybavení na takovéto cesty mimo civilizaci jim umožňuje jen a pouze právě ta civilizace.

0/0
24.9.2012 10:50

firer.diskuze

Dvě hodiny denně na obstarání životních potřeb?

Tak to já musím déle a nezdá se mi, že by to moc stačilo.

0/0
28.6.2012 9:14

mam-rad-pivo

Re: Dvě hodiny denně na obstarání životních potřeb?

Stačilo by to. Otočíš kohoutkem, teče voda, zmáčkneš tlačítko, rozsvítí se světlo, atd atd. To není zadarmo. Tento komfort je třeba směnit za práci. Kdyby sis ho odpustil, tak ti ty dvě hodiny na čisté přežití stačit třeba budou.

0/0
28.6.2012 9:48

CART09

Re: Dvě hodiny denně na obstarání životních potřeb?

Podle mne nebudou, právě naopak, jako jednotlivci či malé skupinky bychom makali mnohem víc, a na nějaké kolo bychom si vzpomněli jen nostalgicky: "jo to bylo za časů civilizace... do práce jsi chodil jen na osm hodin, a o víkendech sis moh vyrazit na kolo..."

0/0
29.6.2012 9:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.