Diskuze

Podvádění je legitimní, skoncujme s monogamií, vyzývá sociolog

Láska nemusí mít nic společného se sexem a milostné hrátky nemusejí být spojeny s citovou blízkostí. Americký sociolog Eric Anderson boří vše, co nás učili rodiče, romantické romány i Hollywood. Monogamie je podle něj umělá sociální instituce, která chce omezit sexuální potěšení mužů i žen.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Escoto

4. 9. 2012 14:59
Ono je za tim něco kapku jinýho, co idnesu nedocvaklo...

... jednej důvod proč se píšou takovýdle kecy je ten, že nejlepší způsob jak získat impatkový body (viz heslo "scientometrie" v jakýmkoli encyklopedii) je napsat nějakej hodně kontroverzní článek. Když k tomu přidáte ještě bulvární přístup iblesku, tak vám nemůže nic jinýho vyjít.

P.S. Manželství rozhodně smysl má, nějaká jeho forma je ve všechno společnostech (ano, někde existuje polygynie/polyandrie, ale vždycky je tam vazba na ty samé muže/ženy. Tolik aspoň můj názor.

0 0
možnosti

Jethro - tulák

3. 9. 2012 12:37
Tohle mi připadá jen jako alibismus těch,

jejichž inteligence nedokáže překonat sílu jejich pudů.

3 0
možnosti

David___Rockefeller

7. 9. 2012 8:52
Re: Tohle mi připadá jen jako alibismus těch,

bláboly Rv

0 0
možnosti

MadYsha

3. 9. 2012 12:03
Skoncujme s monogamií? Netřeba věšet hlavu?

No teda pardon, ale nikdy nebyla větší sexuální volnost než v současné společnosti.

Totiž nevěra je "porušení smlouvy o partnerství," porušení dohody, kterou jsme si spolu uzavřeli - a to bude vždy nemorální.

Kdo chce mít sex s více partnery, má naprostou svobodu žít nezávazně, nebo vstoupit do takového partnerství, ve kterém dohoda o zákazu nevěry nepanuje. A pak už to není nevěra.

Většina z nás ale něco takového nechce - a když vám zahne žena, přemýšlíte, jestli ten pocit vzteku a zrady je sociální konstrukt? Něco takového může způsobit chuť jejímu obšourníkovi zarazit do hlavy sekeru? ;-D Ne, pánové a dámy, to se ozývá podobně primitivní pud, jaký je ten sexuální...

0 0
možnosti

mak1_re

2. 9. 2012 7:20
Ten článek nemá hlavu ani patu

monogamie není o lásce, sexu, věrnosti..... Monogamie je o majetku, penězích, ....

Protože - proč bych měl vychovávat dítě někoho jiného a někdo další zase to moje ?

0 0
možnosti

bruntalak

1. 9. 2012 15:07
Nesouhlasím!!

Když bude podvádění legální, vytratí se jeden z aspektů, proč se to děje. Kromě loveckého pudu, je to adrenalin.. Přijde na to? Nepřijde? Nemám někde rtěnku? Nepoškrábala mne víc než měla? Vymazal jsem sms? ;-D

1 0
možnosti

vivekananda

1. 9. 2012 13:31
Systém každý s každou

by se možná dal nějakým způsobem zvládnout po psychické stránce, za cenu naprosté změny společenských zvyklostí a norem.

Co by ale nefungovalo je to, že globální všeobecná promiskuita není trvale udržitelná po stránce zdravotní. Už někdo dole zmínil žloutenku typu C - existují nevyléčitelné žloutenky (a nejen ony, třeba opary nebo tuberkulóza), které by se tímto způsobem velice úspěšně šířily (jsou nakažlivější než třeba AIDS, kterého se už snad ani nikdo nebojí) a před kterými neochrání žádný kondom.

1 0
možnosti

klobouk.emanuel

31. 8. 2012 22:18
Má recht

nebýt lidské závisti, stačila by jedna ženská pro celou ulici...

0 0
možnosti

tmf

2. 9. 2012 19:18
Re: Má recht

nechtěl bych být tou co má na starost třeba Evropskou v Pze a ani tam čekat v pořadníku

2 0
možnosti

Sir_Stephen

31. 8. 2012 16:58
Souhlas

koncept monogamie je zastaralý přežitek, který způsobuje rozvraty dlouhodobých fungujících vztahů, neúplné rodiny a lidská neštěstí. Nerozumím tomu, proč je sex považován za něco víc než vzájemné uspokojování tělesných potřeb. Já osobně svoji partnerku miluji, ale nemám problém s tím, když se chce vyspat s jiným mužem. Ona zase nemá problém tolerovat mi příležitostný sex s jinou ženou. Vždy si o tom navzájem samořejmě řekneme. Důležitá je vzájemná upřímnost, důvěra a tolerance.

0 0
možnosti

Johny__S

31. 8. 2012 19:38
Re: Souhlas

Koncept monogamie je evolučně stabilní strategie lidského druhu...

6 0
možnosti

Jahnn

31. 8. 2012 15:08
iDNES = bulvár nejhrubšího zrna.

V dnešní době v touze za předvedením se svého media šéfradktoři neví, jak by zaujali svým periodikem. proto vznikají takovéto články, jako je tento. Souvisí to též s nedostatkem skutečného vzdělání a životní moudrosti. Pokud se sexuální život pojme dle uváděného sexuálního odporníka, dostaneme se na roveň zvářat nebo některých kultur, které mají hodně podobného ze života zvířecích tlup. Jak to negativně souvisí s vývojem lidské společnosti, nechť si šéfredaktor srovná v hlavě sám.

Pro objasnění: nejsem žádný puritán, pokud bych měl si něco začít mimo permanentní vztah, vnitřně to akceptuji, rozhodně se s tím ale nechlubím, držím pod pokličkou a nedělám z mého konání pozitivum.

Pro výchovu dětí je pořád ještě nejlepší model ortodoxní rodina v evroamerickém pojetí.

1 0
možnosti

TuJeKam

31. 8. 2012 15:27
Re: iDNES = bulvár nejhrubšího zrna.

no nevím s tím modelem. V jisté části číny mají model kde celá rodina žije v jednom domě a hlavní osobou je nejstarší žena. Muži chodí za ženami do jiných domů a ráno se vrací do svého domu kde vychovávají synovce a ke svým dětem nemají žádné povinosti. Nutno podotknout že navštevují i více žen, nebo ženy si vybírají z více partnerů. - tento model rodiny mi přijde jako velice zajímavý

0 0
možnosti

BajnyPhoenixV

31. 8. 2012 14:21
Monogamie

Ano má kulturní rámec. Ale ten má i znásilnění. Též neznásilním ženu co mě silně přitahuje (přírodně velmi kompatibilní geny pro rozmnožení) a tak nějak se ovládnu. Ale prý je to proti přírodě,tak už se to zruší ....

1 0
možnosti