Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Otec u porodu: značně rizikový zážitek

V posledních letech to vypadá, jako kdyby ženy bez asistence partnerů snad ani nedokázaly porodit, otcové jsou na porodních sálech jako doma. Odborníci si však tak jisti nejsou. Přítomnost mužů u porodu může ženy znervózňovat a pánům přinést nepříjemné psychické následky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K88a33t36e89ř67i34n86a 36K98o13z92á23k97o34v51á 2948501595518

Hned u čtení článku jsem si řekla, že autorem bude asi muž. A měla jsem pravdu.

+1/0
11.2.2014 21:43

O37l13g32a 60P12o96l50á71č72k27o22v31á 4884803344968

Vždycky je to o domluvě obou. Já rodila sama, děti viděl manžel až po týdnu, když nás vezl domů. Když rodila dcera, její manžel si sám řekl, že chce k porodu. Byla za to vděčná, rodila 14 hodin, měla k ruce pomocníka a oporu. Pro oba to byl velký a hlavně společný zážitek a jejich vztah to prohloubilo.  Každý pár ať se zařídí po svém, okolí mu do toho nemá co kecat.

Myslím si ale, že dřív se volal k porodu i otec, pokud nastaly komplikace. Doktor nebo bába si tak kryli záda, často byl muž ten, kdo musel rozhodnout, kdo přežije, matka nebo dítě. Aspoň tak to tvrdila moje babička, ročník 1907.

0/0
18.1.2014 10:19

K44a19t68e62ř91i94n49a 63V98a51š71á50k42o22v59á 5571462269705

Tak pokud se chlapi citi dezorientovani a zmateni a nevi, co co se deje, jak se maji asi citit rodici matky ? Otcove tam jsou prave proto, aby se zeptali na to, co je potreba, aby zajistili eventualni komunikaci v momente, kdy matka neni schopna, a samozrejme aby ji podporovali, pokud bude potreba

Na druhou stranu je pravda, ze to neni povinnost, nutit sebe (ani druheho) do toho nema smysl... meli by se v tomto shodnout oba - at uz ano, nebo ne..

0/0
13.1.2014 17:06

V21í65t72ě33z91s27l62a24v 19N85o80v14o41t72n37ý 3169841808966

Ja byl u porodu mé manželky když přivedla na svět naší první dceru a musím říct že jsem byl velmi rád že jsem v tu chvili mohl být s v porodnici. Nevyměnil bych to za nic na světě i když se dcera nerodila zrovna jednoduše a při komplikacích musel byt dokonce použit zvon. Pokud bude má žena v budoucnu další těhotenství rozhodně budu chtít byt přitom. okud to bude jen trochu možné.

+3/0
10.1.2014 16:04
Foto

A58n42d63r68e60a 59K35o10c39o59u66r63k84o71v20á 8235408700845

Chudáčkové tatínci se cítili dezorientovaní, zmatení... A jak se asi v tu chvíli cítily matky??? Kromě toho, že byly taky dezorientované a zmatené? Otec tam je od toho, aby tam prostě BYL. Aby tam nebyla žena s obrovskými bolestmi sama... Je snad mezi partnery normální, že chtějí být v těžkých chvílích spolu a dodávat si síly.

+6/−5
9.1.2014 13:38

J76a45n 39M80a40t77ú27š 5477400765156

plácáš nesmysly, otec dítěte tam může být jen tehdy, pokud si to rodička výslovně přeje a trvá na to přes všechna s tím spojená rizika.

+2/0
10.1.2014 13:21

I15v74a76n 48P67š38e56n96č21í73k 6667260339636

Samozřejmě  otcové měkkouši by tam být neměli...Ale já u toho byl a myslím, že jsem dost pomohl v navádění k správnému dýchání, tlačení, ale taky psychicky a paní doktorka se mohla věnovat zákroku. Máti tam byla tak, ale stála bledá v rohu. Byl to jeden z nejsilnějších zážitků v pozitivním slova smyslu. Kdo na to má, doporučuji.

Minimálně je to školení k nezaplacení, kdyby pak byl třeba nutný zásah mimo nemocnici..R^

+1/0
8.1.2014 14:46

J51a31r95o41m30i59r 95C44h10a14l61o29u60p33k90a 4439217945327

Tvl tchyně u porodu, to je masakr...

+4/0
9.1.2014 17:33

P33e53t91r 86V45e14s80e65l43ý 2599218193286

Z možnosti a volby se stala společenská povinnost. Kam ten svět spěje?

+5/−2
8.1.2014 13:31

J15a26r87o55m30i16r 19C27h18a69l73o72u86p47k77a 4339157775617

Pokud si to otec a matka nedokážou vyříkat, tak by ani děti mít neměli...

+3/0
9.1.2014 17:36

H70a93n98a 20Z59a44m60r36a49z92i61l84o88v93á 9435230436451

To bylo první, na co se muž po té radostné novince zeptal: "Nemusím být u porodu, že ne?" "Nesmíš!" Takže pohodová shoda.

+6/0
8.1.2014 7:28

M44i22c15h84a15l 25M82i27l23l58e66r 9136422379802

nebudu se hadat, ze v nekterych pripadech to skutecne je jak pan redaktor napsal, ale musim se ohradit proti faktum clanku prezentovanym jakoby se jednalo o vetsinu muzske populace. Naopak!

U nas v Australii chodi tatove k porodum nekdy od 1976-78, takze s tim mame podstatne delsi zkusenost nez spolecnost, v niz se zrejme pohybuje pan redaktor a z niz cerpa data.

Kdyby tady byla moznost ohodnotit clanek jako je ohodnotit diskuzi, dal bych mu za tu falesnou generalizaci jedno VELKE TLUSTE MINUS - s vykricnikem!!

+2/−6
8.1.2014 6:09

P58e47t33r 16V16e38s21e69l78ý 2699348553846

Hele ty australane, přečetl sis vůbec ten článek? Francouzský porodník, vědci z oxfordské university, nebo z Case Western University School of Medicine v Clevelandu, to je opravdu omezená společnost. Prostě se s tím smiř, že na tom asi něco bude a že většina chlapů s tím mám pochopitelný problém.

Za tu falesnou generalizaci máte jedno VELKE TLUSTE MINUS - s vykricnikem!!

+2/−1
8.1.2014 13:26

J84a77n 52S33o43u87k70u65p 1564854886835

Pan Miller se chtěl vytasit s ´U nás v Austrálii´ a říct nám, že jsme všichni včetně doktorů kompletně blbí.

+1/−1
8.1.2014 14:45

M36i41c30h12a69l 45M59i34l14l39e55r 9196172379162

omlouvam se za minus - chtel jsem ti dat plus. Sice jsi v prvni casti vety uplne mimo, ale prave kvuli tomu ze ses v tom nestrefil, trefil ses dobre minenou sebekritikou v druhe casti. Doktory z toho vyjimaje.;-):-P;-D

0/0
9.1.2014 13:31

L33u51c35i25e 79F68o97r42m44á15n42k69o54v66á 8255118617440

Lupa má poněkud omezené informace - porod rozhodně není po tisíciletí jen ženskou záležitostí. Nejen v jiných kulturách, ale i v té naší třeba bývalo v některých zemích zvykem, že u porodu byl přítomen nejen otec, ale i hromada dalších lidí, kteří potom odsvědčili, že otec po narození přijal dítě za své. A neplatilo to jen pro lidi z nejvyšších vrstev.

Jak článek správně podotkl, ale dál nerozvedl, dřív to bylo tak, že žena měla kolem sebe početnou komunitu dalších žen, které jí nejen pomáhaly při porodu, ale i v šestinedělí a s péčí o dítě. Dnes je základní jednotkou nukleární rodina, široké rodiny tak blízké se už většinou nepěstují a ženy nerodí doma v kruhu blízkých, ale v porodnici obklopeny cizími lidmi. Je tedy celkem logické, že by u toho rády měly nejbližšího člověka, a tím je dnes prostě partner.

Neboli je dobré se na problematiku mužů u porodu podívat v širších společenských a kulturních souvislostech, a ne jen řešit, jak to ovlivní mužův sexuální život. Ostatně trend mužů u porodu, který u nás funguje řekněme v posledních patnácti letech, je v západních zemích běžný už několik desetiletí a myslím, že už to tamní muži mají dávno vyřešené. U nás je to holt ještě stále dost nové a tak to média ráda řeší.

+8/−1
8.1.2014 5:42

M32i79c95h89a67l 18M33i73l31l80e54r 9326432269162

R^ ja jsem byl u narozeni nasich dvou kluku v prvni puli osmdesatych let, protoze otcove tady v Australii zacali bezne chodit k porodum nekdy od 1976-78. A vetsinove bez negativnich nasledku;-) na partnerske vztahy. Take se tenkrat stalo popularnim chodit s manzelkou na 2 mesicni vecerni preporodni kursy, poradane porodni asistentkou mistni velke nemocnice s porodnim oddelenim. Kursy mely jako soucast navstevu nemocnice a porodniho salu a instruktazni film o porodu.

Tim take jsme my tatove byli podstatne lepe informovani a vedeli, co nase manzelky ceka a jak jim muzeme pomoci - a jak se pri tom vsem neplest do cesty profesionalnimu personalu!

Byl to velmi pozitivni zazitek, ktery bych si jako tata nechtel nechat ujit.

+1/0
8.1.2014 5:52

M80i47c23h30a69l 18M24i38l98l84e95r 9376752159672

PS. zadnou porodnici tady ani nenapadne, aby v ramci uctu za porod pridala prirazku za otcovu pritomnost na porodnim sale.

Mimochodem, zdejsi porodni saly jsou prisne jen pro jednu rodicku. S nikym jinym se o sal nemusi delit, at ve statni nebo soukrome nemocnici.

+2/0
8.1.2014 5:56

T87o38m92á74š 83K57n20a42i83f27l 6913160477270

kolikrat nam ještě pripomenes, ze jsi mel to stesti se jet flákat do australie? :)

0/0
10.1.2014 13:33

K86a22r71e25l 63B73a28r12t80á91k 3359173512966

Jen aby ta australie nebyla na Žižkově;-D

0/0
10.1.2014 13:47

M15i70c80h56a68l 63M91i26l39l67e42r 9576702149392

;-Dja chapu, pro cechacky, kterym je cesta na Zizkov velkou celodenni turou, je tezko predstavitelne, ze Cesi ziji ve vsech koutech sveta;-D

0/0
13.1.2014 12:39

M13i76c12h76a20l 21M72i34l21l22e40r 9486852569112

ze by ti rodice koupili dlouhe vedeni?;-D Vzhledem k tomu, ze se v clanku cituji zahranicni zdroje, moje poznamka o zahranicnich zkusenostech je relevantni.

Pokud to nechapes, mas bud zminene dlouhe vedeni, nebo jsi jednim z pecivalu, pro nez konci svet tam, kde konci cestina jako uredni rec a nechapes, ze dnes je i pro Cechy uplne normalni zit v cizine a nepotrebuji k tomu zadne stesti - jen odvahu se tam rozjet, mit v cizine pozadovane kvalifikace a znalost cizich jazyku. Rozumni Cesi tam take nejezdi se flakat, ale uplatnit se a vybudovat si slusnou existenci.

Jestli ti vadi prispevky od zahranicnich ctenaru, doporucuji preskocit, jit dal a neplest se do diskuze.

Mas zrejme navic velke potize s chapanim precteneho textu, kdyz pises  "pripomenes, ze jsi mel to stesti se jet flákat do australie". Dochazet k takovemu zaveru muze jen ten, kdo houbelec rozumi oc v diskuzi jde. :-P:-P

0/0
13.1.2014 12:56

V48i75l15é22m 37K22o46s 4452468821344

Z možnosti se stala téměř společenská povinnost. První věc, na kterou se kamarádky nastávající maminky ptají je, jestli bude u porodu otec. Pokud ano, jde o dobrý pár. Pokud ne, je něco špatně a dost možná se partner ani nebude starat o dítě. Pro hodně holek a žen jsou názory a dojmy okolí přehnaně důležité a může tak partnera u porodu chtít právě kvůli společenským konvencím, ne kvůli sobě samotné. Každý ať se svobodně rozhodne, nejlépe dle vlastní vůle. Já půjdu svojí partnerku rád doprovodit, když bude chtít..

+8/0
7.1.2014 9:10

K70a82t13e82ř15i12n24a 71V77a24š33á40k40o85v41á 5461682439375

no, to je o lidech. Nekteri si proste svoje nazory ustoji, ve vychove, ohledne porodu, v praci, ve skole - pro jine je dulezitejsi "co si mysli ostatni"

0/0
13.1.2014 17:09

V24i16l68é37m 29K65o51s 4572768271664

Z možnosti se stala téměř společenská povinnost. Téměř první věc, na kterou se kamarádky nastávající maminky ptají je, jestli bude u porodu otec. Pokud ano, jde o dobrý pár. Pokud ne, je něco špatně a dost možná se partner ani nebude starat o dítě. Pro hodně holek a žen jsou názory a dojmy okolí přehnaně důležité a může tak partnera u porodu chtít právě kvůli společenským konvencím, ne kvůli sobě samotné. Každý ať se svobodně rozhodne, nejlépe dle vlastní vůle. Já půjdu svojí partnerku rád doprovodit, když bude chtít..

+2/0
7.1.2014 9:09

J41a64k92u84b 49F89e31i37f17a37r 7349239786859

Manželka chce abych u porodu byl, já z toho nijak odvázaný nejsem. Tak jsem zvědav, jak to nakonec dopadne.

+1/0
7.1.2014 8:57

J24a45n 74Š35p94e75c76i12á19n 2670280129549

Mozna ze uz ho tam nebude chtit nikdy strkat, az uvidi co tam s tim delaj v porodnici ;-D

+4/−4
7.1.2014 0:03

J83a27n 62K53r46p54e20c 5816683464542

je to na pohodu, mam 20 dni "stray" zazitek. si aspon otec pohlida ze kdyz uz mu matka tvrdi ze je to jeho, tak ze mu potomstvo nevymeni za jiny kus. zhrouti nebo zblbnou z toho jenom babovky.

+5/−1
6.1.2014 23:02

J45a51n25a 41K35l98a89i91n88o51v14á 7309767324803

Já myslím, že hlavně nehrotit.... :-P

+1/0
7.1.2014 17:31

Z51u89z39a55n34a 66V47l45a46c20h54o83v86á 8676672130

Článek zase jak z křišťálové lupy. Nedělejte z chlapů blbečky, kteří se zhroutí, jak vidí krev nebo bolest. Nechala bych na páru jak se domluví. A jestliže ženy od stresu chrání oxytocyn není přece problém pány napíchnout, zrovna v porodnici je oxytocynu dost...

+6/−3
6.1.2014 21:28

J55a97r29o88s53l59a44v 75H19o77l35e22č12e78k 7962849316651

Tak o chlapech to zas tak nebylo. Hlavní bylo to, co se týká ženské. Já u něj byl a je fakt, že jsme měli dlouhý porod. Pokud by to byla pravda, že to může porod prodlužovat, tak proč to nevědět.

0/0
7.1.2014 0:41

R13o30m52a23n 21K87o97n16e77č31n79ý 4254138343

Boze to je idiotskej clanek,ja u porodu byl a nelituju,hodne tom zene clovek pomuze,a hlavne je to pro chlapa zazitek,hlavne kdyz vylezl malej ven,tak jsem stezi ubranil slzy.Jediny co me stve,ze platite 500kc,a ani Vam nedaji najist:-)

+9/−2
6.1.2014 20:31

A30n47d58r31e56a 42N37o90v54a 3628454565402

jo, tak v Podoli je to za 1500,- czk :-(Rv

+2/0
6.1.2014 20:45

K35a42r66l22a 68Š61t31í63c47h60o41v85á 1415901475816

Štěpán Šafránek platil 500. ;-D

0/0
12.1.2014 14:19

P23e95t92r 73D11r90e64x30l74e38r 8888379228750

Asi tak posleních pár desítek tisíc let to byla ženská záležitost a u toho bych zůstal. Ani u jednoho ze čtyř jsem nebyl a žena to ani nechtěla.  Jinak porod jako takový mi ani v nejmenším nevadí protože jsem už pár set odrodil.

+5/−5
6.1.2014 20:02
Foto

L89u76b64o56m72í73r 20D18u21f63e81k 8695823864261

byl sem u obou, manželce sem pomáhal třeba i jen tím, že sem ji držel za ruku. Vůbec toho nelituju.

+13/0
6.1.2014 18:55

R44a24d50i89m 18J41a66n52o81t38a 5434761462470

Ja tam byl, 2x, trauma zadne a i kdyz je to blbost, vim presne cas, kdy se juniorove narodili a jednou, az a jestli se zeptaji, kdy ze to teda bylo, rad jim to odvypravim :-) Kdyz budou mit dostatecny vek a moralni zpusobilost, jeste u toho otevreme i ty letite Whiskey, ktere jsem k tem prilezitostem dostal a zaprisahl se, ze je vychlemtam az s nima ;-)

+16/0
6.1.2014 17:29

M40a71r92t51i70n 70K64r31e83b27s 4729709140830

U porodu jsem byl a vnímal jsem to, že je to dobře, že tam jsem, na druhou stranu by se vůbec nic nestalo, kdybych u klíčových okamžiků chyběl. Kdybych byl se ženou jenom těsně před a těsně po porodu. Asi by to bylo lepší pro mě i pro ženu.

+2/0
6.1.2014 17:29

L38a91d41i17s77l14a39v 23J47o47d14l44o32v34s81k28i 2380955737691

Otcova role v období těhotenství a porodu by měla končit početím.

+4/−23
6.1.2014 15:53

M80a91r87e28k 21S25l61a22b39i32h26o46u36d81e23k 7888961352983

Správně, v uvedenou dobu je navíc žena rituálně nečistá a měla by se odebrat zpět ke své původní rodině, aby o ni pečovala!

+10/−2
6.1.2014 16:34

A42n17e26t 33K54r47á36l47í39k49o65v87á 6767961435132

Ano, ve vašem případě je to pravda. Protože po tomhle výroku byste se dál u tý ženský nedostal ;-D

+6/0
6.1.2014 18:11

L46a14d23i95s61l51a26v 83J24o31d66l17o50v21s91k31i 2130965417621

Mýlíte se. :-) Řídil jsem se tím a vychovávám krásnou a chytrou dceru. Rozhodně nelituji, že jsem nebyl u porodu. Kdyby se situace opakovala, opět bych k porodu nešel. Manželé mají sdílet dobré i zlé - ale některé věci raději pěkně z dálky.

+1/0
6.1.2014 23:50

M63i67c42h80a83l 77V31o72j73t44a 2497497916775

Tak jsme se dozvěděli, co chcete vy.

Co chtěla vaše žena?

+3/0
8.1.2014 5:56

K75a84t83e39ř46i89n89a 42V18a33š79á29k96o28v56á 5441842789655

jo, jestli jen az se dcera dostane do uzkych, nebudete ji radej taky vychovavat "pekne zdalky"'

0/0
13.1.2014 17:12
Foto

D80a49v78i70d 42K21o83m29á53r19e79k 3813270240718

Já byl u porodu přítelkyně před necelým půl rokem a musím říct,že za mě docela pohoda. Samozřejmě, to není příjemná podívaná (pohled na krev mi nevadí,spíše mě trápilo nesmírné utrpení přítelkyně) ale nejsem z těch,kteří by se hned hroutili a omdlévali jak v americkém filmu ani nejsem žádný hysterický manžel,který by tam dělal scény. Snažil jsem se zachovat chladnou hlavu a úsměv na rtech, už kvůli přítelkyni. Myslím si,že pohled na klidnéhoa  usměvavého druha jí uklidnil a prospěl mnohem více,než pohled na zdeptanou hysterickou trosku, se smrtí v očích,nebo na nehybný pytel v bezvědomí, na podlaze porodního sálu ;-D;-D. Šel bych k porodu klidně znovu,když na to přijde. Mám na to jen příjemné vzpomínky (vždyť ten den nám dal krásnéhoa  zdravého synka - co víc si může chlap ve svém životě přát :-))

+26/0
6.1.2014 15:18

R44o16m46a72n 59K50o71n31e59č19n10ý 4644798133

Presne tak,stejne me setry vyhnaly na bok zeny,ciste s porodu moc clovek neuvidi coz je asi dobre:-)

+6/0
6.1.2014 20:36
Foto

M26a38r58t69i82n 21V38y96s24t50r27č62i69l 1469327378

pod to se podepisu. pred pul rokem jsem to taky absolvoval a parada a udelal jsem i krasny fotky a videa :) To je zase clanek jak agitka nejakejch doktoru, co jim vadi pritomnost otcu na sale...bo co???

0/0
9.1.2014 14:40

L51e62n15k34a 83Z49i96m21o28v24á 8180273280617

Když jsem měla na svět přijít já, už se k porodu smělo (u starších sourozenců ještě ne) a můj otec coby zemědělec pragmatik prohlásil, že porod u ženy je stejný proces jako porod u krávy a to on má v práci každou chvíli;-D

+13/0
6.1.2014 15:12

E41l56i13š26k37a 80K31u21č43e12r43o47v91á 1956558967809

a tak šel, jako že to vidí furt, nebo nešel, protože to vidí furt? ;-D

+2/0
6.1.2014 15:24

L35e98n31k66a 46Z59i54m28o75v41á 8460503670127

nešel:)

0/0
6.1.2014 15:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.