Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Hon za bicepsy je omyl moderního posilování, říká učitel silového tréninku

Nevěří na posilovací stroje, extrémní cvičení do selhání, nevyrábí monstra s nafouknutými svaly. Námaha musí být efektivní, tělo má hlavně dobře fungovat. A podobně se učitel silového tréninku Pavel Macek dívá i na bojové umění, které vyučuje: "Zapomeňte na zázračné zkratky, kung fu je rafinované, ale rozhodně dřina."

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J60o82s72e16f 94K17u42r78a94n35d68a 8334181435331

Ani jsem to nedočetl. S bulinou jsem cvičil, když ten pán ještě nebyl ani v plánu a cvičení s tělem dělá prakticky každý sportovec či jen cvičenec. To že se cvičením, obzvlášť pokud se dělá nesprávně, zkracují svaly je jistě pravda, ale dá se to odstranit mnoha způsoby, např jogou či jiným cvičením. Kecy že ze sta kliků udělá jeden pořádně a že se ničí ramena. To každým přehnaným cvičením a špatně provedeným!!! Když je někdo endomorf, navíc s těžištěm nahoře, tak nemusí udělat ani jeden klik. Co je špatného na tom, že někdo udělá sto kliků mi fakt nedošlo. Ten pán je evidentně namyšlenej b.b, kterej si nevidí na špičku nosu. To co on propaguje dělá každej trener na treninku. Pokud ho nezná, tak ať se seznámí s panem Divílkem, bývalým kulturistou. Způsobů cvičení je velice mnoho a propagovat jen to své chce sebestředného namyšlence.!!?!!

0/0
25.3.2014 2:57

P89a77v68e17l 72Ř92a26p19e78k 7982186909485

Kašpárci tady prskají a já se bavím. Jste líní odlepit zadek od sedačky v autě nebo vyjít pár schodů, neuběhnete víc než 50 metrů, pak se sesypete, máte vyhulené plíce, psychicky jste na tom tak bídně, že při sebemenší kravině máte rudo před očima, ale hlavně že máte bicáky ;-D

+7/−2
29.1.2014 10:32
Foto

F27i73l62i65p 98J74a24r95a76b 1303547440267

Parádní a čtivý článek ! A vlastně to není ani tak o nějakém jetelbellu, ale spíš o filozofii přístupu k vlastnímu tělu a jeho "použití". A to se mi líbí. Stejně jako výraz "Bruklí", kterej mě vrátil do mého dětství, kdy tak této legendě říkal každej :-)R^

+6/−1
28.1.2014 22:14

A37l84e32š 82K68u79c69h81y80n81k91a 2350915387665

Hon za svaly je také omyl, člověk nepotřebuje tolik svalů, jsou k ničemu. Nejlepší je pro tréning vystačit si s vlastním tělem, běh, plavání maximálně lehké zátěžové závaží do 5kg. Ostatní je už jen pro parádu, ale reálné využití žádné. Jen síla, rychlost a pružnost žádná, nemluvím o omezení vlastního rozsahu pohybu.

+4/−2
28.1.2014 19:52
Foto

J66a63k36u95b 98Ž50á40d77n60ý 7159671180674

Svaly člověk získá, když se párkrát přestěhuje a pořídí si zahradu ;-)

+2/0
4.3.2014 19:14

J18a93n 10P47o62l38á76k 3881333558267

Super článek R^

+3/−1
24.1.2014 11:11

D48a21d78a45k 91P80e73t73r 7821850384208

Skvělá reklama a zadarmo.

+4/−1
24.1.2014 7:19

K66a27t47k27a 85H54r54o31u62d22n61á 8239720863907

Takových článků xman chrlí každý týden několik. Když si článek přečtete, tak mu musíte dát za pravdu, hlavně s cvičením v posilovně. Patřím mezi odpůrce tohoto cvičení a posilování. Hromadná většina lidí neumí na těchto strojích cvičit. Nejhorší je, že i někteří trenéři patří do této skupiny. Odradí mě trenér, který má ruce jak Pepa námořník, ale zkrácený sval trapézový, velký prsní sval atd.

+1/0
25.1.2014 1:25

J86a38n 10F89r76ý39d80l 1784608382615

Makejte a budete stejný geroj jako Putin

0/−2
23.1.2014 20:07
Foto

J41a67k34u93b 44R84a32i65d88a 5798446899584

Zase ten kettlebell? :D Jde o product placement, nebo zvláštní dlouhotrvající fetiš redakce?

+15/−3
23.1.2014 18:31
Foto

R13a77d11e94k 84H98a26n31k29a 8926817859533

R^

+2/−1
23.1.2014 21:27

K84a47t43k36a 46H68r66o56u92d22n62á 8389270263377

Kdyby tě to téma nezajímalo, tak nebudeš přispívat do diskuze.

0/0
25.1.2014 1:28
Foto

J50a31k11u16b 93R19a40i73d60a 5798836749394

Neřekl jsem, že mě nezajímá. Článek jsem ostatně přečetl.

0/0
27.1.2014 12:36

M44i19l48o41s21l57a41v 46M27l55a53d97y 1313911554832

Očekávám ještě něco o Krav maga. R^

0/0
9.3.2014 12:18

J87a41n 56Š80p10e92c77i71á79n 2780590749169

Nam tělocvikář na střední řekl, že do 20let budete posilovat jen vlastnim tělem. Běhejte, plavejte, před koupelí si zaklikujte a zalehsedujte a budete v pohode. Měl pravdu. Sice nejsem bicepsák, ale dělám to pořád, a cítím se skvěle. A vzhled těla to taky ovlivnilo a řekl bych dostatečně. Činky nepotřebuju.

+5/0
23.1.2014 17:17

K68a74t66k83a 90H26r58o13u23d95n16á 8679950133137

Nejlepší je posilovat s váhou vlastního těla. Osobně jsem v posilovně nikdy nebyla a postavu mám vypracovanou.

+2/0
23.1.2014 22:14

M55i62c94h87a47l 27D76r90a51h28o58š 7435250692699

Pravda pravdoucí. Nedávno jsem četl článek http://www.nejfit.cz/299-cviceni-s-vlastni-vahou-vs-posilovani-s-cinkami - kde byly výhody a nevýhody cvičení s vlastní váhou oproti cvičení v posilovně. Přijde mi, že výhod cvičení s vlastní váhou je (pro zdravý pohyb) mnohem víc. :)

+1/0
23.1.2014 23:05

T41o78m80a70š 21P85o77k40o46r11n38ý 6348845282593

Je tady trochu rozdíl v ženské a mužské muskulatůře. ;-)

0/0
24.1.2014 17:47

K74a41t96k74a 67H34r25o63u85d67n50á 8979740423717

Rozdíly tu samozřejmě jsou ;-), ale vypracovat si postavu můžete i sportem.

0/0
25.1.2014 1:31

M67i25l86a53n 36K73l88o25u41č91e68k 3840645518467

Ano, to je do začátku super, ale článek je spíše o silovém tréningu, pak vám prostě vlastní váha přestane stačit k dalšímu rozvoji. nemá smysl dělat třeba 20 lehkých opakování.

+1/0
24.1.2014 9:08
Foto

F88i51l16i33p 68J82a11r28a94b 1113177620267

I ten cvik s vlastní vahou si přece můžete udělat natolik náročný, abyste byl rád za pár opakování. Např.přechod od klasického kliku ke kliku na jedné ruce.

0/0
28.1.2014 12:09

M83i52r45e78k 65T13u39r69e19č97e73k 4323112520802

A jaky je pak rozdil mezi 'kettlebellem' a stejne tezkou rucni cinkou ?

+3/0
23.1.2014 16:19

P42a75v65e40l 98K44l31i61m56u67n18d13a 8846239671570

Uchopení a těžiště budou asi největší rozdíly.

+1/0
23.1.2014 16:26

M35a65r36c97e56l48a 33K16ř98í47ž17o28v41á 6185581461816

Taky i ve využití. Nedokážu si např. představit swing s činkou, aniž bych u toho někoho nezabila nebo nezranila sama sebe ;-D :-)

0/0
24.1.2014 10:34

J58a47r62o34s51l31a27v 49H30o82r31á96k 5943352846950

Tak to mate dost slabou predstavivost

http://www.youtube.com/watch?v=8UD3u6WqoyY od 1:30

+1/0
24.1.2014 12:45

M39a26r95c44e25l82a 84K37ř42í33ž10o96v24á 6435241591596

Nebo jsem jen nešikovná :-P Byl to jen příklad, znám jiné cviky, který by se mi dělaly přinejmenším hůř s činkou než s bulinou.

0/0
24.1.2014 12:48

M65i12l63a29n 94K11l24o14u80č17e27k 3490835118527

V těžišti, to je asi tak vše.

+2/0
23.1.2014 16:26
Foto

R80a42d45e77k 42H49a47n42k64a 8776967199973

To je zase postavenej rozhovor tak, že na světě existuje jen pouze jedna skupina lidí, co chodí do fitka a jsou fyzicky nezdatní... Hrozná snůška nesmyslů a polopravd.

+6/−2
23.1.2014 15:31

F26i52l16i49p 17P46ř44i69d82a41l 6198319948291

Zpovídaný trenér chtěl především naznačit, že klasický funkční trénink (do toho se dá zařadit i běh, nebo kompenzační cvičení a plavání dle přizpůsobení jedinci), nebo posilování vlastní váhou těla / kalistenika, workout, nebo podobné aktivity (třeba parkour pro mladší) jsou daleko přirozenější a z pohybového / funkčního hlediska pro tělo daleko prospěšnější, než moderní fitness na strojích s izolací svalových skupin. Navíc klasické fitness je u mnoha jedinců postaveno na principu komplexů "řekni mi zrcadlo, kdo je konečně nejkrásnější".

+3/0
23.1.2014 15:04

F21i11l76i19p 91P49ř97i53d43a10l 6788809278261

Hlavně naznačil, že základem skutečného úspěchu v posilování obecně jsou principy, které v českých posilovnách téměř nikdo nezná. Přitom na nich závisí zdravý průběh cvičení a vývoje.

+4/0
23.1.2014 15:07

J64a30r64o27s14l15a16v 63H64o21r10á76k 5643172216590

Myslel jsem, ze se z rozhovoru neco dozvim. Dozvedel jsem se jen, ze kdo necvici s KB5.cz cvici spatne a je pomyleny.

Sorry, ale tak neprofesialne provedene PR jsem jiz dlouho nevidel.

+4/−5
23.1.2014 14:27
Foto

O13t67a 21P54e27č31e62n10k86a 9265574289979

Ještě než jsem otevřel diskuzi mi bylo jasné, vzhledem k rozšířenému fenoménu fitness, kolik negativity v komentářích bude. Předem podotýkám že jsem s kettlebell nikdy nepracoval. 

Myslím že pravdy které zde byly napsány se některým z vás zkrátka nelíbí. Hon za bicepsem. To je krásně řečeno. Model dokonalosti mužů z fitka je podobný modelu žen z módních časopisů. Tak jak se ničí muží ve fitness centrech(neříkám že všichni) tak zase slečny nejí aby jeden jak druhý, došli ke svému ideálu krásy. Výsledek je podobný. Ten kdo to přehání si ubližuje a ničí si své zdraví.

Mám pár kamarádů, kteří chodí do fitka a cvičí na strojích a ani se pořádně nepředkloní, aby si zavázali tkaničky. Nedají si ruce se shora za krk nebo záda aniž by se neprohli v zádech. V sedě se natáhnou maximálně k lýtkům(muži). Téměř všichni z fitka jsou zkrácení i pokud pocitvě na konci udělají strečing.

Pavel Macek hovoří o dobře pohyblivém a funkčním těle. Které má sílu ale je zároveň i pružné a pohyblivé. Tělo z fitka není funkční ale pouze estetické.

Mnozí arugementovali tím, že by lidí měli dělat co je baví a nenutit se do ničeho takže proč nezvedat činky a makat na strojích. Ano, lidé by měli dělat to co je baví a určitě se do ničeho nenutit. Pokud se do něčeho nutí tak u toho nezůstanou a nemají z cvičení radost. A jde přeci o to udělat si radost a k tomu také udělat něco pro své tělo.

Lidské tělo je zkonstruováno velmi dobře. V pohybu funguje správně jako souhra kostí, šlach a svalů. Je až neuvěřitelné, že pro to aby jste třeba zvedli něco ze země se zapojí svaly i z odlehlých částí těla. Jeden sval sám o sobě nemá moc sílu, ale pokud spolupracuje a navzájem se podporuje a doplňuje s dalšími tak může podat větší výkon. Fitness stroje cíleně vyřazují při cvičení některé svaly a jiné procvičují. Dokonce i cíl těchto strojů je ve vhodné poloze izolovat daný sval a v dané poloze mu dát nálož, ale naše tělo i svět kolem nás je ve 3D ne ve 2D. Shrnu to takto: Funkce prohrála boj s estetikou.

+27/−2
23.1.2014 14:16

M72i48l37a65n 27K52l28o21u54č14e90k 3240155478217

Ovšem pořád se tady omílá to, jako by fitness byly jen stroje, ve fitku jsou normáně volné činky a s nimi taky většina lidí cvičí a stroje jsou jen jako doplněk.

+5/−1
23.1.2014 16:25
Foto

O97t91a 72P43e46č32e49n75k22a 9155714469989

Ano to mate pravdu a zcela s vámi souhlasím. Ale jsem ve fitku svědkem chyb "fitness trenérů" čti: chlap s mega svaly, který je ve fitku tak často a dlouho že se stane zaměstnancem. Cvičí, "trénuje", a ještě mu za to platí. Přijde tam člověk, který o tom nic neví, nemá fyzičku ani nikdy necvicil a on ho posle na stroj zvedat zátěž. Ale za to nemuze dotyčný nováček, ale nekompetentní trenér.

Jak jste správně poznamenal, hlavní by mely byt činky a stroje jako doplněk. Podle mě by to mela byt prace s vlastní vahou s pak az činky, ale to už nebudu rozebírat. Viděl jsem slečnu 120kg, 160cm cca 25-30 let, jak jela na stroji zakopávaní? K čemu? Proč?

+3/−1
23.1.2014 17:16

J12o26z26e87f57a 45N66o47v60a48k97o88v67a 7416905230174

A za nejakou dobu tu muze nekdo jako modni hit doporucovat ty natahovaci pruziny, tak pekne zachycene v Postrizinach..

+2/0
23.1.2014 13:55

D62a13v26i24d 87P88e34t84r83ž60e50l98a 2616534213800

Tak si tak pročítám diskusi a je neuvěřitelné, kolik potrefených hus se ozvalo. Mám za to, že klíčové je, aby bylo tělo zdravé, aby fungovalo tak, jak má. A je úplně jedno, jakou techniku k tomu zvolím. Aneb jak se říká - všechny cesty vedou do Říma. Cílem by měl být cit pro gravitaci - k tomu, abyste stáli, nepotřebujete mít zatnuté čelisti, břicho nebo jiné části těla (když zvedám činku jakkoli těžkou, čelisti k tomu určitě nepotřebuji:-)). Vše je maximálně uvolněné (ne povolené) a připravené, kromě toho, co v danou chvíli minimálně potřebuji... A nebudu dalek od pravdy, když napíši, že síla přichází s uvolněním...

+8/0
23.1.2014 12:22

J81o22z51e86f73a 35N56o11v54a59k41o34v44a 7566635180834

Mno, ono taky ve clanku nebylo (asi zamerne) specifikovane, pro kterou skupinu lidi je tento silovy trening primarne urceny..  Nemohu si pomoci, ale pokud napr. nekdo vazi 130 kg, tak by mel hlavne jezdit na rotopedu a plavat v bazenu, a snizit prijem kalorii. A az se dostane na 80 kg, tak pak muze resit, zda mu stavajici pohyb dostacuje, nebo zda to bude chtit doplnit nejakymi cviky v posilovne (nebo s touto "bublinou")

+1/0
23.1.2014 13:33

D97a97v18i42d 82P86e37t37r62ž71e60l15a 2966604853540

Pak bych hledal cestu, jak zrychlit metabolismus (třeba pravidelnou rychlou chůzí, která je pro člověka nejpřirozenější) a jak omezit příjem potravin, resp. změnit jídelníček. Sám mám s kolem neblahé zkušenosti - zkrácení zadních šlach, zatuhnutí stehen, omezení hybnosti kyčelních kloubů v důsledku jednostranného pohybu, nehledě na vliv na záda, posazení pánve a na držení těla...

+1/−1
23.1.2014 14:39

A76l85e59n78a 71Č29e88c76h68o23v43á 7385923608489

Chodím cvičit, při cestě do tělocvičny procházím posilovnou, kde si mladí mužové velmi efektivně pomocí činek a dalšího náčiní vyrábějí hemeroidy a křečové žíly.

Na druhé straně žasnu, kolika lidem je zatěžko chodit pěšky do schodů, doběhnout tramvaj, jít na nákup pěšky... Tenhle stav není normální a navíc je i dost drahý a zapltíme to nakonec všichni ve zdravotním pojištění. Už třicátníci chodí na operace se zády a pojídají doslova hrsti léků každý den. Nevidím to dobře.

+8/−1
23.1.2014 11:48

P14e85t90r 77S54v23o72b48o39d63a 7592461724

To ze se nozem da probodnout srdce souseda jeste neznamena ze je lepsi noze nepouzivat. Ano taky vidim v posilovne velmi casto spatne provadene cviky a obcas je to az k smichu a placi zaroven co nekteri lide dokazi predvadet, ale to neznamena ze posilovna je spatna a mela by se nahradit behanim za tramvaji. Temer jakymkoliv sportem a nebo pohybem obecne si muzete ublizit pokud ho budete delat spatne. A opacne temer kazdy vam muze nejak pomoci pokud ho budete delat spravne a s rozmyslem. A kulturistice to (oboje) plati jeste vic. Kulturistika je sama jiz svoji podstatou o prai s celym telem a rozvoji celeho tela. Kdyz ji budete delat spravne dostane krasne a 100% funkcni telo jake Vam zadny jiny sport nedokaze dat. Kdyz ji ale budete delat spatne tak muzete skoncit s poskozenym nesymetrickym nepritazlivym telem v invalidnim duchodu.

Ale to ze spachate vrazdu take neni vina noze ktery pouzijete ...

+2/−1
23.1.2014 12:28

J84i49ř48í 62P79e47l89n78á77ř 6575143356789

Já znám dost mladých mužů co chodí do posilovny a u nikoho jsem křečové žíly neviděl. Pokud si vzpomínám, tak nejčastěji jsem je viděl na ženských, co ani nevědí jak činka vypadá. Do zadku jsem se jim ovšem pravda nekoukal...

+3/0
23.1.2014 12:30

P28e64t24r 73S93v97o69b21o22d11a 7212691184

Jo a nejlepsi pak je kdyz ty zensky si vecne stezuji jakto ze nemaji svuji vysnenou postavu kdyz prece uz nejmin rok drzi hladovku :D A kdyz reknete pred nima slovo posilovna tak se krizuji a utikaji protoze maji pocit ze posilovna = muzatka s postavou jak Arnold :D

+1/0
23.1.2014 12:42

J10a63n 22B20u49c18h69a51r 9149831722936

PR jak prase. Kettlebal začíná být in a jeho škol roste jak hub po dešti. Je jasné, že konkurence pak sílí a je třeba se nějak propagovat.

.

Kettelbal vznikal v cvičícím "pravěku", kdy se o posilování moc nevědělo, tím míň o funogování těla (strava, regenerace atd.). Vývoj směrem k posilovnám na různých strojích je logický důsledek vývoje společnosti, jak co do znalostí, tak jejího bohatnutí.

.

Dnes je Kettelbal hlavně alternativa pro alternativní lidi, co chtějí mít něco jinak protože je to jinak.

+7/−8
23.1.2014 10:48

A75l23e23š 58J34a18v42ů72r28e44k 2532839250880

ale v principu ma pravdu. Spousta lidi neumi cvicit s vlastnim telem, nedosahne si v predklonu na spicky nohou, ale chlubi se ze na benchi da 100kg.

+11/0
23.1.2014 11:01

J64a47n 12B72u37c46h50a19r 9399891252646

Otázka je, co je cílem. Svalnatá postava + síla nebo výkon a kondice a lá Šebrle. Většina lidí chce dneska to první i když pro život je lepší to druhý. A tréning na oboje je různý.

0/−2
23.1.2014 11:34

P46e64t27r 18S76v59o40b11o98d32a 7562971634

No v posilovne muzete mit oboje a i vic. Dulezite je prave si uvedomit co je Vasim cilem a podle toho cvicit. Vetsina lidi bohuzel jde do posilovny bez cile, pripadne ten cil meni 2x tydne podle toho co jim zrovna nejaky kamarad nebo clanek na iDnes poradil ;)

+1/0
23.1.2014 12:47

O76n12d37ř44e80j 29V68e36s34e29l14ý 7139117201449

No, já se na to dívám tak, že sice máme vědu, jakou svět nepoznal, ale co se týká znalosti vlastního těla- myslím běžné lidi, ne vědce, tak tělo známě asi tolik, jako máme blízko k přírodě (rozumněj daleko). A používat ho správně také neumíme. Ne náhodou mají dnešní lidé obecně mizernější kondici, než jakákoliv generace předtím.

A nemám pocit, že by se lidstvo za svou tisíciletou historii nic nenaučilo. A že se spousta vědomostí neztratilo. Proto bych to nezavrhoval. A postup při cvičení, který je v článku popisován mi přijde smysluplný bez ohledu na to, jestli kolem sebe budu mávat koulí.

Naopak samotní cvičení ve fitku na přístrojích mi přijde dost ujeté, ale uznávám, že jde o subjektivní pocit. Někomu to může připadat jako naprostá bomba.

Raději ale než bicáky a kozy budu mít dobře posílená záda, břicho, mezižeberní svaly, stehna, budu raději pružný než silný :)

A toho se nedá dosáhnout drcením vah, ale přirozeným pohybem a dlouhou neustávající praxí.

+9/0
23.1.2014 11:14

Z57d34e14n82ě67k 19P53ů94ž18a 2118359762

S těm strojem je to nesmysl a jestli něco má přehnaný PR tak jsou to právě tyhle nesmysly :-/:-/

0/−2
23.1.2014 11:27

J33a84n 86P65a25v55e74l 8733692488806

Ne. Kettlebal a posilka jsou prostě pro jiné účely. Mají svůj průnik, takže i v posilovnách najdete kettelbaly pro cvičení. Kettlebal není až tak pro zvýšení síly, jako spíše pro flexibilitu a balance. Když zvedáte činky, zvedáte hlavně sílu. Když si ale vybudujete obojí, jak sílu, tak balance, najednou máte tělo mnohem funkčnější.

+1/−1
23.1.2014 11:42

L93e19n94k94a 20H39r97a14d72s58k29á 9653514964514

Clanek se mi libi a souhlasim s nim. Jsou lidi, kteri potrebuji ve svem zivote silu a hlavne funkcni maximalne zdrave telo. Pro me je to absolutne zasadni. Telo se pri zatezi samo meni a prizpusobuje, vzhled je vedlejsi prijemny bonus, prijde sam. Pokud si clovek nedokaze uvedomovat, co ve ktere chvili jeho telo dela, nejspis si ublizi. Co musim zvedat velkou zatez a myslim u toho, neboli me zada, rozvinuly se mi paze a zada, zesilily nohy a zadek, a nic me neboli. Jenom docasne, pri dalsim narustu zateze.

+2/−1
23.1.2014 10:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.