Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Homosexualita je vepsána do genů, říká studie. Ale jen zčásti

V mužské sexuální orientaci hrají geny roli, ale samy o sobě nestačí a ani přesně nevíme, které to jsou. Tvrdí to americký výzkum, podle nějž genetické faktory ovlivňují homosexualitu mužů maximálně do čtyřiceti procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M59i16l57o84s63l97a49v 58F91a15n89t92a 6317347275848

Souhlasím s tvrzením Bena Pavka: "Takový dlouhý článek a přitom se to dá shrnout do jedné věty: Nic nevíme. Pouze si něco nejistě myslíme."

Přesně... a to je vzkaz jak homosexuální lobby, která mluví o vrozenosti a neměnosti, tak lidem s nápady potratové redukce

0/0
9.4.2014 8:31
Foto

J68i74ř26í 14B54a97b70i52n92s65k79ý 4483112188313

staří Keltové  a Germání to řešily jednoduše ,pokud přistihly dva muže při aktu  nacpaly je do koše  a utopily ,jenže to  bylo v době kdy si  sentimentalitu nemohli  dovolit , osobně myslím že orientace je každého věc  ale příroda  ve své moudrosti jim znemožnila se množit  a u toho bych zůstal ,rozhodně bych to neřešil  na polické  scéně :-) prostě jsi  gay je to tvoje věc kdy si vpálíš kulku do hlavy ,představa že moje  děti učí ve škole gej no  to si nedovedu představit nejspíš  by musely změnit školu

0/−1
3.4.2014 14:16

J88a54r10o20m32í92r 92K28a25p78l19a33n 7168294762774

Keltové a Germáni řešilY, přistihlY... To Vás ti heterosexuálové ve škole moc nenaučili ;-)

0/0
6.4.2014 19:18
Foto

M21a30r83i28a49n88a 25R70y60š44a15v90á 2967275102569

Jen taková reakce, jak se tady lidi bouří nad panem Šnekem... Uvědomila jsem si poslední dobou, jak moc jsou češi hákliví na křesťanství. Dám konkrétní příklad. V jedné organizaci věnující se dětem vymalovali na stěnu nějakou malbičku pro děti a nad tím vším slunce s hinduistickým znakem... Kdyby tam byl kříž nebo tak něco, tak se všichni ozvou. Mě ale zvedlo ze židle to hinduistické sluníčko. Mám alergii na to, když se do dětí cpe jakékoli náboženství. (A přitom kolikrát děti malují mandaly na popud učitelky). Abych to upřesnila - jsem sice křesťan, ale u nás jde hlavně o moment vlastního a svobodného rozhodnutí. A tak se u nás ani nekřtí děti. Myslím, že by měl být stejný přístup k jakémukoli nábožebnství a ne jednomu nadržovat. Kdych já jako učitelka tlačila děti ke křesťanství (neberme teď v potaz, že bych to nedělala) a druhý učitel by tlačil děti k budhismu - kdo by byl potrestán?

P.S.: abych nebyla tak mimo diskusi, homosexualitu jsem si v sobě jako věřící vyřešila tak, že já nemohu být něčím soudcem a mám ostatní ráda, i když mohou být jiní než já. P.S2: teoriím o "vyléčení" homosexuality moc nevěřím.

0/0
21.3.2014 21:08

A82l82b11e48r30t 23V94l91a75c55h 8116351448742

"Dělat si homofobně naděje" - tak to je skutečná perla! Rv

0/0
21.3.2014 11:15

A64l33e26x86a67n28d27r 88K80o98s39t38k58a 5869866119306

Homo sexualita je běžná a pro ony jedince přirozená. Ovšem homo exhibicionismus by měl být trestaný, stejně jako je trestaný úchyla v pršiplášti za školou.

+1/−2
19.3.2014 8:42

J96a78r61o49m32í28r 38K56a96p34l90a52n 7928874892364

Zkuste říct, co myslíte tím "homo exhibicionismem".

+1/0
19.3.2014 10:01

A85l78b81e74r20t 58V80l39a93c12h 8116191908642

Já myslím, že to je celkem zřejmé, ne? :-/

+1/−1
21.3.2014 11:15
Foto

J17i14ř73í 35Z13á55r81u35b42a 8143868404707

Podle několika nezávislých studií gen homosexuality neexistuje. Další věcí kterou je třeba zmínit, je neměnnost preference, to je taky blud. Osobně znám několik bývalých homosexuálů, kteří dnes žijí jako plnohodnotní heterosexuálové. Jedním z nich je i herec Pierce Brosnan, který byl do téměř 25 let praktikujícím homosexuálem. Podle mého jde o krizi osobní identifikace, nezralost a sexuální zmatenost. To vše lze změnit, ne léčit, ale změnit osobním rozhodnutím. ;-)

0/0
19.3.2014 6:46
Foto

K92l36á46r86a 21C49h12l72u17m15e35c20k47á 3962324543297

Je mi líto, ale musím s Vámi nesouhlasit. To by ale bylo na delší debatu někde u kávy, tady je na to málo prostoru.;-)

+2/0
19.3.2014 9:52

A27l29b65e42r27t 85V77l67a83c43h 8536601468762

Já musím nesouhlasit s Vámi. Ale to by asi bylo na ještě delší debatu někde u piva. ;-)

0/0
21.3.2014 11:16

J86a79r87o86m12í56r 24K88a68p87l91a98n 7988484252654

To vše krásně platí pro bisexuály, ti se mohou rozhodnout. Z vlastní ukušenosti vím, že já osobně se v těchto věcech rozhodnout nemůžu. Prostě to mám jednoznačně, žádná krize osobní identifikace, nezralost a sexuální zmatenost ;-).

+1/0
19.3.2014 10:00

T58o58m79a22s 86T67h73o37m75a49e67s 6294370165578

Dobrý den. Osobně mě homosexuálové nevadí. Vadí mi ale hodně, pokud je homosexualita uváděna jako normální věc. Podle mého názoru není. Jde o poruchu, která (zatím) nejde vyléčit. Homosexuálové za to nemohou a nemají být nijak diskriminováni, ale normální to není a pokud to společnosti neškodí, tak jí to jistě neprospívá.

+9/−5
17.3.2014 16:59

D21a70n38i48e40l58a 19U29r97b14a37n59o76v50á 2274860395516

Normálnost je čistě sociologický pohled na to co je v daném společenství obvyklé a akceptovatelné - tzn na to co je normální se názory neustále mění. Například ještě před nějakými 200 lety by všechny holky na pláži v bikinách byly značně nenormální a jistě by se našli tací co by uvažovali o tom že je nutné je léčit i když by si ony sami nemocné nijak nepřipadaly.;-)

+7/−5
17.3.2014 17:17

T28o83m93a79s 33T88h28o15m60a21e62s 6884940605628

Dobrý den paní Danielo, já vidím rozdíl mezi velikostí plavek a homosexualitou zcela jasně. Pokud ho nevidíte Vy, tak s Vámi asi nedokáži diskutovat.

+4/−4
17.3.2014 17:24

K40a79t38e70ř98i84n16a 49D39r81a17h58o18k96o86u58p62i38l76o19v31á 9626401462483

Ono je to jinak. Pokud nedokážete logicky podložit proč si to myslíte, tak není důvod, aby se skupina lidí na základě toho názoru diskriminovala. Tedy aby se považovala za nenormální, tedy méně než normální. A vzhledem k tomu, že jde o potencionální diskriminaci lidských práv, tak vaše argumenty musí být neprůstřelné. Takové argumenty proti homosexualitě dle mého názoru neexistují.

+7/−1
17.3.2014 18:47

T29o34m97a97s 66T19h19o76m95a46e69s 6874250395668

Dobrý den Kateřino. jsem potěšen, že argumentujete. Tedy se o argumentaci také pokusím: Bazálním smyslem života je reprodukce. Vědecky nyní uznáváme "Červenou královnu", která způsobila, že máme sex a dvě pohlaví. Homosexuálové nejsou schopni reprodukce a z toho vyplývá, že jsou "porouchaní" a pro lidský druh nevýznamní. Nijak jsem neřekl, že mají být diskriminováni vyjma případů, kdy společnost podporuje rodinu z reprodukčních důvodů. Například daňové zvýhodnění rodičů. Možná je homosexualita potencí pro možnosti jednoho pohlaví (hermafrodité) nebo více pohlaví (houby)...

+2/−4
18.3.2014 10:36

D21a44n64i97e26l39a 20U17r72b62a10n59o27v51á 2414760485916

Snažila  jsem se vám pouze ukázat, že argumet normálnosti je vágní a je vždy poplatný sociální skupině - tzn nic nevypovídá a přirozeném chování člověka. V době starověkého říma třeba byo normální mít sex s mladými chlapci,  v japonsku zase bylo jeden čas normální svazovat dívkám chodidla tak, že je na dosmrti zmrzačili výměnou za to že pa měly miniaturní botičky.

Stejně tak bylo normální otroctví nebo to že ženy neměly volební právo.  Normální je jinými slovy to co v dané době a daném místě většina obyvatelstva považuje za obvyklé, nic víc nic méně. Normálnost tedy není argumentem jako takovým, je to jen konstatování faktu, že ve vašem sociálním chápání světa je homosexualita neobvyklá. Tzn. vypovídá to o vás, nikoli o homosexuálech jako takových.

+4/0
18.3.2014 13:06

J31o79s59e17f 50N71o72v97á81k 2212602275694

Normálnost je samozřejmě blbej název, ale za tím se skrývá IMHO rozumná argumentace.

Lidská společnost se vždy snaží

a) potlačovat to, co jí škodí

b) podporovat to, co je pro ní výhodné

Dříve se na homosexualitu koukalo jednoznačně záporně a aplikoval se bod a. Na tom se dnes lidé neshodnou, např. některé křesťanské církve jsou toho názoru, že uznávání homosexuálního chování jako "normy" má dopad na morálku a tedy ve skutečnosti společnosti škodí, je to ale asi spíše menšinový názor. Tedy současná společnost asi nebude homosexualitu dle a) potírat.

Pak je tu ale bod b. Manželství má privilegované postavení právě podle bodu b a současná debata je spíše o tom, zdali povýšit reg. partnerství na ekvivalent manželství. No jo, jenže proč? Čím je reg. partnerství podobně významné pro společnost jako manželství?

0/0
10.4.2014 11:28

P46e97t19r 96P86e97t42r 6303182188273

Težko říct jestli je to "nenormální".

Přidal bych k tomu jedno "moudro.

"Homosexualita se projevuje u více jak 450 jiných druhů zvířat, homofobie pouze u jednoho - co z toho vám přijde více proti přírodě?"

+3/−1
18.3.2014 17:08

J35a45n 66M58a90l35í64k 9689300950921

Pouze jeden druh také dokáže rozdělat oheň, jen jeden druh léta do vesmíru, co tam máte dál?

0/0
1.4.2014 9:33

J59o17s14e92f 92N35o27v57á97k 2562552925624

Co se vyskytuje u zvířat jaksi nelze brát jako normu. To by se např. měli jako pavouci "po aktu" jíst samečci? Jako sameček jsem jasně proti :-)

0/0
10.4.2014 11:22

D61a17n53i53e78l16a 70U22r70b41a81n15o15v23á 2174560565906

Musím říct, že když čtu příspěvky jako píše pan Šnek, tedy zaslepené a neochotné jakékoli diskusi zcela přesvědčeni o "své" náboženské pravdě, kterou všem doslova nutí, tak jsem opravdu ráda, že Češi jsou vesměs národem spíše ateistickým.

Více takových Šneků a za chvíli by se tu zase pálily čarodějnice....8-o

+2/0
17.3.2014 15:38

M95a72r52t48i12n 92I92r14e16i12n 5600192690782

Však budou. Už 30. dubna.

0/0
18.3.2014 12:24

B51r13o96n82i80s20l89a24v 34G80a87b74r31y86š 6865214200

Dejme tomu, že Bůh existuje. Pak by měl homosexuály rád. Jenže je nemají rádi ti, kteří Boha zastupují. S Bohem nikdo nemluvil ani nikdy nepromluví, těžko se ho na to zeptat.

+2/−3
17.3.2014 12:55

D10a51n64i59e29l19a 22U15r60b59a73n10o67v60á 2604700125626

až ti co boha zastupují předloží notářky ověřenou podepsanou plnou moc, tak tomu zastupování uvěřím, do té doby jen ... marné lásky snaha.;-)

+2/0
17.3.2014 14:13

B11r26o33n74i45s10l80a47v 71G59a37b70r16y27š 6935914590

Vidím to stejně... ;-D

+1/0
17.3.2014 14:15

T67o15m29á31š 92S83v76o30b59o26d23a 5659293364138

Homosexualita je nemoc duše

+2/−13
17.3.2014 9:06

T29o33m84á94š 85C35h16r63a77s81t47n61ý 2778899539561

A jak se léčí duše?

+3/0
17.3.2014 9:33

K15a75t10e92ř65i81n40a 18D42r55a53h84o83k67o80u52p32i33l50o81v41á 9986151342613

Pumpičkou.

+9/−1
17.3.2014 10:52

J50i51ř49í 55N31o98v40o16t69n18ý 5890288437464

Šneku. Evoluci je možné pozorovat ve zrychlené formě například na šlechtění psů a podobně. Měl bych dotaz. Pojmenoval ses jako hermafrodit sám, udělali to tví rodiče, nebo Ježíš?

+3/−1
17.3.2014 1:33

B46r92o76n61i40s80l30a79v 20G11a94b38r53y48š 6715244150

Ten na žádnou evoluci nevěří, přinesl ho čáp. :-)

0/0
17.3.2014 12:58

J69i75ř41í 25N40o90v62o20t56n23ý 5780248587894

Nechápu, co je na homosexualitě nebezpečné.

+12/−2
16.3.2014 23:45

A34l88b85e14r88t 64V46l74a52c40h 8696411488602

8-o

0/0
21.3.2014 11:18

R91o54m91a43n 54S12n29á51š12e31l 7161113246511

fuj

+3/−12
16.3.2014 18:32

M82a67r51t65i60n 20K69r49č67i44l 6820598688949

Já jsem četl,že by se měli léčit.

+3/−7
16.3.2014 18:32

L32e11n54a 98B52u12r27i11a31n45o68v56a 3704817863642

Mě by teda zajímalo, jaký postoj by zastávali všichni ti Šneci a další náboženští fanatici, kdyby se potvrdil genetický přenos homosexuality a tito jedinci by byli uměle potráceni? Každý živý tvor má právo na život. Ale proč jen ten Bůh ty homosexuály nemá rád a považuje to za hřích, když tyto Adamy sám stvořil. Ha, tak jak je to?;-D

+12/−3
16.3.2014 18:24

P96a86v50e94l 90N84e87d14ě79l38a 5896520864561

Bůh má homosexuály rád. Jak jinak si lze vysvětlit to prznění chlapců v kostelech? ;-)

+4/−8
16.3.2014 20:04

M59a94r43t34i28n 11I75r17e58i22n 5330802450162

To si pletete se skautskými tábory.

0/0
18.3.2014 12:25

Ř96e14h48o87ř 62V12l46a95s19á72k 2134474221506

Vidíte, já bych naopak čekal, že větší dilema budou mít liberálové doposud hájící právo na potrat a právo na libovolné sexuální chování.

0/−3
16.3.2014 21:41

P28e24t21r 74H24o73f84m72a22n46n 6629844875890

Tak právo na život jim snad nebere. Nebo ano? Ale u práva na 'manželstvi' a adopci dětí bych byl opatrný.  Manželství jako svazek muže a ženy uzavírat ani nemohou a adopce je slušný úlet. Chudák děcko, kterého budou vychovávat dvě bukvice. To bude ve škole dostávat slušnou čočku.

+1/−7
17.3.2014 7:33

T38o37m71á20š 48C81h17r75a88s11t88n83ý 2208639859701

Tak to nazveme "sňatek", místo toho nepovoleného a banovaného "manželství". 

Jde o právní rámec toho aktu, ne o slovo jako takové.

+4/0
17.3.2014 9:35

J31a80n 87B35u87r43i10a57n 2663719304330

Jsem katolík - rozhodně bych se neodvážil říct, že Bůh nemiluje homosexuály. Je to možná spíše naopak. 

Jinak mě nevadí homosexualita jako taková, mě vadí, že je to dnes bráno jako norma. Homosexuálové jsou nám dáváni za vzor. A to je pro jakoukoli společnost destruktivní.

+3/−3
17.3.2014 12:34

D90a12n34i76e23l55a 66U80r10b92a97n40o42v52á 2344200855396

Já mám mezi gay přátele, shodou okolností jim jdu za měsíc na jejich svatbu ,ale slyším prvně že by homosexuálové byli dáváni někomu jako vzor - v čem přesně jsou podle vás dáváni za vzor?

Přece to, že se o nich mluví ještě neznamená, že jsou někomu vzorem - hovoří se o nich kvůli jejich právům nikoli tomu, že by chtěli oni či kdokoli jiný někomu nutit homosexualitu jako jediný správný vzor partnerství

+6/−1
17.3.2014 14:12

S62v31a86t51o25p81l96u62k 12S93i37l24n52ý 4752606839838

No, zatím jsem taky neslyšel, že by někdo říkal: Chci být jako homosexuálové ;-)

+3/0
17.3.2014 14:58

S85v76a21t69o64p95l15u69k 37S81i56l92n45ý 4182896709368

Kdy, kde a kdo dával homosexuála za vzor?

+4/0
17.3.2014 14:57

A19l98b46e48r86t 52V79l60a53c72h 8526841498322

Prague Pride? :-/

+1/−2
21.3.2014 11:18

B79e58n 67P48a42v73k69a 1977353807811

Takový dlouhý článek a přitom se to dá shrnout do jedné věty: Nic nevíme. Pouze si něco nejistě myslíme.

Jinak homosexuální orientace je pozorovatelná na fMRI. Homosexuálové to tam mají prostě blbě zapojené v tom mozku. To se prostě občas stane, že se něco zapojí chybně. Tj. nestandardně. Při tom prenatálním vývoji se můžou stát i horší věci. Daleko horší! Ono totiž z toho ženského vajíčka udělat dýchající dítě, není žádná sranda.

+10/0
16.3.2014 17:28
Foto

K86l10á49r69a 65C84h47l52u26m66e61c46k45á 3982334413197

Nezajímavá diskuze k zajímavému článku:-) Jsem homosexuální, narodila jsem se tak. V mém rodinném okolí nebyly žádné homosexuální vzory, kompletní rodina, vyrůstala jsem s bráchou, měla št´astné dětsví. Užila jsem si už kvůli své orientaci spoustu nehezkých věcí, je mi 42 let, ono se to nasbírá. Kdybych si kdykoliv ve svém životě mohla vybrat, byla bych raději "normální" hetero, ale vybrat si nemůžu. Tak žiju jak umím, jsem št´astná, mám trvalou partnerku a po ničem neprahnu. Tak to by mohlo být jedno malé vysvětlení:-P

+45/−3
16.3.2014 17:19

M21a32r61e83k 87K59o76l44e76b69a 9565965663202

To je lež, každý má možnost výběru.

+1/−21
16.3.2014 20:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.