Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Američtí muži v krizi: ženy jsou mnohem úspěšnější

Na hlavu poraženi. Američtí muži prohrávají se ženami bitvu o vzdělání i o peníze. Propast mezi ženami a muži je větší než mezi bohatými a chudými či mezi rasami, tvrdí nová studie. Naznačuje, že za krizi mužů mohou genderové stereotypy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88i73ř69í 91M16a21n53d48á68t 4587942170916

.

0/0
24.5.2014 23:09

V43á45c34l12a79v 26V56l64č14e70k 1298420704296

Žádnou paniku, diskriminaci a přetváření mužů na trubce vyřeší Islám, populační křivka potvrzuje staré aláhovo proroctví:-PV

+4/0
5.5.2014 23:15

J89a90n 56M13a62l41í14k 9729650330121

Presne tak, doprejme genderistum a jim podobnym tech "15min" slavy, pak prijde Islam a bou mit po zizalkach, vlastne my vsichni ...

0/0
6.5.2014 8:05

T57e82r56e53z11a 84H84a47j28k49o11v65a 5297552774970

Hmmm...vy taky, samozrejme.

0/0
26.7.2014 9:05

J39a85r49o75s95l94a94v 81S96t21e40r25n11w22a96l65d 2497915

Je to dáno 1) rozdíly mezi muži a ženami obecně. Tzn. muž má vrchol aktivity kolem 20-30 let, pak klesá. Naopak aktivita ženy stoupá po 30. 2) dnešní dobu by snad šlo označit pojmem krize mužství (nevznikla však ze dne na den a, podle mého soudu, na ní mají značný podíl i ženy), 3) klidně bych však hovořil i krizi ženství, takže o krizi rodiny. Prostě samá krize :-) Co se týče mužu naštěstí začínají existovat různé aktivity/skupiny, které si situaci uvědomují.

+6/−1
4.5.2014 22:39

J22a28r36o71s28l41a52v 88S34t37e57r84n43w73a85l26d 2577165

ještě bych dodal, že samo toto srovnávání vidím jako chybu. Je na čase si přiznat že všechny ty multikulti, unisex postoje jsou chybné. Jsme zkrátka odlišním a v tom je krása. Proto se přitahujeme i odpuzujeme :-)

+5/0
4.5.2014 22:42

J56a89n 53M68a46j15e52r 9443269368291

Ano, vždyť se muž a žena doplňují, proto jsou na výchovu potomků dva. Smíšené týmy z mužů a žen mají nejlepší výsledky. Tak proč hloupě soutěžit v tom, které pohlaví je lepší. :-( Vrozené dispozice dané pohlavím můžou být v různých situacích výhodné nebo nevýhodné. A ve způsobu řešení problémů a situací se pohlaví opravdu liší, stejně jako se liší ve sportovních výkonech. Proto ženy nesoutěží ve sportu společně s muži, prostě to kvůli přírodě nejde.

+4/0
4.5.2014 23:12

P22e13t77r 62K52u92č71e82r81a 4404667472209

Pokud maji byt muzi vice uspesni, musi to po nich spolecnost(a hlavne zeny) vyzadovat.

+6/−2
4.5.2014 18:27

M49a90r85t73i44n 71P65r38á81š12e80k 8365981530183

nemusí vyžadopvat, stačí umožnit.

+5/−1
4.5.2014 19:59

K11a38t38e82ř56i28n13a 53V38a97l44e81š83o16v71á 3385783670415

Já to doma po manželovi vyžaduju a nějak to nepomáhá. 8-o

+1/0
29.5.2014 13:21

V94á34c49l55a20v 87P60o38t40k11a95n 8369523486637

Az nebude sport delen na zensky vs. muzsky. Pak se muzeme bavit o nejake rovnopravnosti.

+8/0
4.5.2014 17:55

J83a89n 91M46a47j57e74r 9983899818321

Pro Petru Klimešovou. Víte jak mě jako kluka štvalo, že některé holky dostaly lepší známky za svou úpravu sešitů a za to, že jak papoušek odhrkaly co měly v tom svém krasopisném sešitě s veselými malůvkami a barvičkami? Nemusely vůbec rozumět tomu, co vykládají. A já jak blbec dřel matematiku a genetiku, abych věcem přišel na kloub. Samozřejmě úprava mých sešitů byla jinde, škrabopis se škrtáním a šipkami s vyzkoušením x cest výpočtu, jak jsem se při výkladu nudil. A měl jsem na vysvědčení stejnou známku jako snaživé šprtky. Všechno se otočilo až na VŠ, tam právě spousta holek studium středoškolským stylem nezvládla.

+14/0
4.5.2014 17:54

J20a73n 12M67a67j57e82r 9613819278931

Ještě pro Petru Klimešovou, cituji z příspěvku 4.5.2014 17:43 Pořád ale nechápu, proč pro to něco neděláte, když Vás to tak štve (statistiku zřejmě nezlepšujete dostatečně).

Tak co mi poradíte dělat? Založit antifeministické hnutí? Zatím se aspoň v zájmu genderové korektnosti a objektivity pochlubím svými názory v diskuzi. :-)

+2/0
4.5.2014 18:10

J95a89n 72M52a41j71e91r 9423299338271

A jak to změnit? Například vyšší ročníky střední školy udělat podobně jako na VŠ. Zkoušet u některých předmětů z většího objemu učiva a vůbec ne z hodiny na hodinu. Vůbec se nebát horších známek, trojka je pořád dobrý výsledek. Takto známky nevypovídají vůbec o ničem.

+1/0
4.5.2014 18:26

P37e93t76r49a 58K86l90i80m21e96š78o15v30á 6379932676838

Když snížíte laťku, tak se nikdo nebude snažit. :)

0/0
4.5.2014 18:30

J89a80n 30M70a82j88e93r 9113739938251

Mně jde o opak - laťku zvýšit, aby známky byly víc rozprostřené. Víc hodnotit podle pochopení problematiky. Aby bylo vidět, kdo umí a kdo ne. Správný průměr známek z předmětu je 3.0, je naprosto gaussovský. :-) Klidně zvětšit škálu, 5 možností je málo.

+1/0
4.5.2014 18:37

P12a17v57e61l 97K91u45r17a90l 5281984940690

1čka - 90-100 procent

2ka- 80-90

3ka 70-80

4ka 60-70

kdo má méně - za 5 neudělal

0/−2
4.5.2014 20:48

P11e16t96r27a 84K51l24i47m13e17š51o48v13á 6569532146828

No napadá mě třeba, že by se mohly testy z větší části nahradit nějakými projekty...tím se víc naučí, nezapomenou látku do druhého dne...Ale to je spíš otázka přístupu učitelů. Takže vyšší požadavky na učitele? Myslím, že někde v Japonsku mají takový systém, že se učitelé sami natáčí, sdílí videa, navzájem hodnotí svůj styl učení a snaží se ho zlepšovat...To by určitě pomohlo.

+1/−1
4.5.2014 18:36

J47a83n 91M74a77j13e49r 9273179378901

Ano, klidně něco takového. Projekt dá studentům daleko víc zabrat než se jenom něco naučit, fakta se musí použít. Hodnocení učitelů a sdílení videí mezi sebou je určitě dobrá myšlenka. Uvidí tak jiné nápady a možnosti při výkladu.

0/0
4.5.2014 18:41

P85e76t65r90a 84K59l68i75m91e75š26o31v78á 6779982986158

Takže Váš úkol- získat sponzory, natočit propagující spoty, namnožit letáky a poslat je do škol...

0/−1
4.5.2014 18:43

J22a93n 45M90a12j17e79r 9243129938331

... a odhadem 90% škol se na to vykašle(a to jsem optimista). Zavede to pár nadšenců a systému to nijak nepomůže. Je nějaká inspekce, která odliší dobrého učitele a špatného? Dobrý učitel může klidně brát násobně víc, než špatný. Co vím, tak učitelé berou podle toho, jak dlouho mají odslouženo a jak jsou zadobře s ředitelem/ředitelkou školy. Kde je nějaký kariérní řád a hodnocení učitelů podle kvality výuky? Kde je propouštění naprosto špatných učitelů? Takže honem na ministerstvo s návrhem úpravy zákonů. S tempem našich poslanců bude změna uzákoněna nejdřív kolem roku 2060. ;-D Zatím není ani kariérní řád u úřednictva.

0/0
4.5.2014 18:55

J13a56n 10M76a24j33e61r 9353519608621

P.S. Recept na zlepšení kvality výuky všichni znají, jenom se ho každý bojí zavést. Pořádná školní inspekce, učitele hodnotit co nejčastěji. A jejich platy rozprostřít podle kvality výuky(ne podle odsloužených let). Kvalitní učitel co se snaží, školí atp. ať klidně bere násobně víc, než nekvalitní. A naprosto špatné učitele bez milosti vyrazit. Toto jednoduché řešení ovšem neprojde přes odbory a stále socialistické nazírání na školství typu "každý učitel je kvalitní a s věkem zraje jako víno". :-)

0/0
4.5.2014 19:07

P52e86t77r21a 16K30l62i22m96e77š13o43v14á 6229912986838

No však to nemůžete mít hned...je to běh na dlouhou trať. I 10% je lepší než nic a jakmile se toho chytne pár lidí- nadšenců, třeba se to časem uchytí v celé společnosti...Jak chcete odlišit kvalitní učitele od nekvalitních?

0/0
4.5.2014 19:18

J68a84n 75M82a65j45e72r 9453759488161

Kvalitními inspektory, kde by k inspekci existoval její obrazový záznam a jeho hodnocení. Záznam by byl k dispozici ostatním inspektorům,  vyučujícímu a jeho nadřízenému(tj. řediteli školy). A hodnocením učitelů mezi sebou, ta vaše sdílená videa z výuky a jejich hodnocení navzájem není špatný nápad. Ještě by šlo i něco jako "mystery shopping", nahrát výuku a hodnotit ji i bez toho aby učitel věděl, že je hodnocený. "Mystery shopping" běžně používají například banky pro hodnocení svých zaměstnanců - nahrají tajně jednání svého zaměstnance s klientem a bodově ho ohodnotí.

0/0
4.5.2014 19:29

P55e26t72r57a 54K58l50i58m23e89š11o58v61á 6889952546988

Já myslela abyste neztrácel čas v diskuzi a začal na tom pracovat :P Mě to tolik netrápí...já jsem spíš nezúčastněný pozorovatel...budete si muset poradit sám :)

0/0
4.5.2014 18:29

J22a94n 64M32a34j76e66r 9653849798861

Ovšem já pořád nevím, na čem bych měl začít pracovat. :-)

0/0
4.5.2014 18:32

P51e14t75r40a 81K55l66i80m15e54š88o54v70á 6429842926678

Jako já Vás chápu...Mě je jasné, že hodně kluků je nadanějších než holky s lepšími známkami (nenajdou vůli se učit, jsou míň zodpovědní, dělají jenom to co je baví...neříkám že je to špatně, prostě to tak je). Ale jde o to, že na základní škole se bez toho memorování neobejdete. To bysme se rovnou mohli vykašlat na výuku dějin, zeměpisu atd. A bez známkování a testů se nikdo nic nenaučí. Tohle není diskriminace, ale přirozený vývoj věcí.

+1/−2
4.5.2014 18:22

J35a24n 92M68a89j72e32r 9793839838311

Ano, bez memorování samozřejmě studium nejde a zvlášť na základní škole. Ovšem výuka na střední už by mohla víc připomínat VŠ. A nepřeceňoval bych známky ze ZŠ. Zbytečně můžou zavřít další studium.

+1/0
4.5.2014 18:31

M48a16r91t68i78n 63P17r18á23š70e76k 8155321240493

Není to "krize mužství" ale výsledek diskriminace mužů, jako důsledek opatření zavedených feministkami. Viz 

The War Against Boys: How Misguided Policies are Harming Our Young Men od

Christiny Hoff Sommersové

+13/−2
4.5.2014 16:42

P53e33t50r92a 88K48l83i97m39e70š85o27v60á 6409532596968

Žádná diskriminace...podobné to je podle statistik i u nás + Vám dám příklad z praxe- U nás v okrese je největší šance vystudovat kvalitní vysokou školu, když absolvujete gymnázium, na kterém jsem také studovala. Protože je na něj vysoká konkurence, tak se na něj dostane jenom ten, kdo má velmi dobrý průměr ze základní školy (tudíž ten, kdo se neflákal). U nás ve třídě bylo všeho všudy 8 kluků oproti 22 dívkám. Momentálně je většina na UK, MU a ZČU...Popsal byste mi zde tu diskriminaci?

+1/−4
4.5.2014 17:32

J71a45n 42M97a62j29e75r 9173359758781

Diskriminace je tady kluků a obrovská. Je skrytá ve větě : "tak se na něj dostane jenom ten, kdo má velmi dobrý průměr ze základní školy".

Podívejte na průzkum :

České školy znevýhodňují chlapce. I když mají stejné znalosti jako dívky, dostávají horší známky. Překvapivé zjištění přináší nová studie sociologů Petra Matějů a Natalie Simonové, kteří analyzovali výsledky deváťáků v testech PISA. Podle nich tak neplatí "feministické teorie", že jsou to dívky, koho školy poškozují.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/cesti-ucitele-nadrzuji-holkam-dk4-/domaci.aspx?c=A140205_131601_domaci_jj

+10/0
4.5.2014 17:36

P18e70t53r49a 29K98l39i89m94e82š63o17v62á 6979912456558

Nejsem si jistá, jestli je to úplně objektivní, když byly použity výsledky testů "čtenářské a matematické gramotnosti". To je spíš o logice než o zodpovědnosti k učení. Kde je přírodopis, dějepis, zeměpis, občanská výchova, čeština atd.? Je mi jasné, že v budoucnu mi k ničemu nebude, že jsem se před testem našprtala názvy květin (možná kdybych se rozhodla jít na přírodovědeckou fakultu), ale takhle to je prostě nastavené a nevidím jinou možnost, jak by to mohlo být jinak.

0/−1
4.5.2014 17:51

J77a69n 20M78a43j86e81r 9513909138731

Nahoře(příspěvek 4.5.2014 17:54) máte mé zkušenosti se střední školou. A jenom dodávám, že VŠ mám vystudované dvě. Nechci se tím hloupě chlubit, ale nechci vypadat jako nějaký zhrzený mužský chudák, který svádí své studijní neúspěchy na systém výuky.

0/0
4.5.2014 17:57

T85e62r71e14z11a 80N61o25v72o21t21n53á 7309173767617

Průměr o ničem nevypovídá. Brát lidi na průměr je pitomost, protože ty rozdíly v hodnocení jsou sakra markantní... :-/Příklad z gymplu: matice jsem na střední  rozuměla, lidem okolo vysvětlovala... jedničky měli, taky ne vždy, akorát 3 "géniové"- např. jeden šachista (mistr všeho možnýho) a občas se to podařilo asi třem šprtkám.. Nejvíc bylo trojek, a to jsme vůbec nebyli blbá třída, v různých srovnávacích testech jsme byli mezi nejlepšíma nebo nejlepší. V jiné u jiného učitele to probíhalo tak, že si ke každému tématu řekli pár typů příkladů, naučili se slepě pár postupů, což pak bylo i v písemce. No světe div se, nejčastější byly 1, méně 2 a kdo byl extra blbej nebo na to dlouhodobě kašlal, ten měl 3. Nebo na ZŠ je známkování snad ještě rozdílnější, bratránek má v sedmé samé 1, ale když jsem ho zkoušela, tak věděl kulový - samozřejmě jsem koukala do učebnic, protože nemám tucha, co se na základce v jakým ročníku učí. Ten druhý bratránek, nyní v šestce, má nějaké dvojky, jednou měl i trojku, a ví toho mnohem víc ze všech oborů (matika, přírodověda, čj, vlastivěda...). Takže na to prestižní gymnázium by se dostal spíš ten starší. To je teda pěkné.

0/0
4.5.2014 19:06

M89a98r31t83i71n 79P97r19á85š78e74k 8835711970373

je veřejně známo, že učitelky (učitelů je minimum) dávají v klasifikaci přednost úpravě, servilitě a komformitě dívek před soutěživostí, nekonformitou, neservilitou a ochotou porušovat pravidal - ale i tvůrčímu a novátorskému přístupu chlapců. Svoje hraje i genderová solidarita. 

BTW.  učil jsem se programovat na gymplu ještě na legendárním počítači (ehm) IQ151. Nikdy nezapomenu na zděšení  soudružek  učitelek, když jsem předložený úkol vyřešil jinak (naprogramoval jiným postupem) nežli měly  ony  v učebnici BASICU .o) .

A tu naprostou  hrůzu v očích kterou měly z konstrukce prohození dvou proměných (a,b) bez proměnné třetí (a=a+b, b=a-b, a=a-b) nebo z toho, že když mi nějaký program poslaly do kytek klávesou RESET, jwsem jej uměl obnovit .. na to nikdy nezapomenu .o))))))))

+4/0
4.5.2014 20:14

M 95Z 1656148

Asi to bude pravda, zrovna pristi tyden budu prijimat dva nove pracovniky a budou to zeny, jeden pan jde do penze a obsluhoval masinu za 26$na hodinu, tak tam tetko soupneme mladou holku a ta se za 14$ na hodinu teteli blahem.

+4/−1
4.5.2014 15:09

T41e20r59e16z81a 45N75o71v43o65t25n89á 7719653347137

A to neví, že předtím tam byl chlap s 26 a ona dostane půlku? 8-o Nebo snad máte v plánu jí přidat?

0/−1
4.5.2014 19:09

T90e80r89e23z82a 72N94o25v11o85t40n10á 7239823577637

A nebo to budou dělat obě místo toho jednoho pána?

0/0
4.5.2014 19:10

P13e44t51r28a 83N27o84v17á98k46o41v92á 7948166184598

A jak by to měla vědět?

0/0
6.5.2014 22:46

M68a46r45t24i75n 89P58r47á63š89e79k 8585451700303

A platíte nižší plat kvůli pohlaví nebo kvůli nižší zkušenosti ?

+1/0
5.5.2014 0:44

P81e67t35r68a 30N81o83v76á73k95o81v24á 7458406124298

Kvůli tomu, že katuje kosty a bude pochválen.

+1/0
6.5.2014 22:47

K76a80r41e76l 46Š43i87n23d85e14l64á92ř 3477352712389

Zajímavé, když berou méně ženy (nebo kdokoli jiný než bílý heterosexuální muž) je to diskriminace. Zato naopak to neplatí.

Ale vážně, my muži jsme ztratili komparativní výhodu oproti ženám (fyzickou sílu, která je nepodstatná), takže dnes je to spíše o motivaci. A tu mají ženy o něco vyšší, protože je jim jemně vtloukáno do hlavy, že když neudělají kariéru, tak jsou méněcenné. 

Zapomíná se ovšem na fakt, že ženy neztratily komparativní výhodu oproti mužům (už jste viděli chlapa rodit?) a pokud ji přestanou využívat a vrhnou se místo toho hromadně na kariéru, tak hrozí, že rodit nebude nikdo (chlapi to opravdu nezvládnou) a to nevěstí pro západní svět nic dobrého.

+12/0
4.5.2014 15:05

R71a28d92e75k 22P16r60o69c84h80á63z39k52a 2443349468

Jsme přemnožení. V Evropě by stačilo 50,000,000 lidí v dobře organizované technologické civilizaci a vrkali by si tady blahem ;-D Totéž v Severní Americe.

+3/0
4.5.2014 15:32

J44a77n 28M82a35j69e20r 9843299808761

Však ano. Těch 50,000,000 lidí podle Gaussovy křivky potřebuje mít IQ nejméně 110, aby zvládli úkoly "v dobře organizované technologické civilizaci". A IQ nad 110 má tak 25% lidí. Takže je potřeba  200 000 000 lidí, spíš ještě víc(pokud je složitost vyšší a je potřeba IQ třeba nad 120, tu má jenom 12% lidí).

0/0
4.5.2014 17:26

J60i56ř88í 13M55a16t74ě24j94č46e73k 9968139334617

To je pořád polovina současného počtu :-)

0/0
4.5.2014 18:11

J24a10n 31M91a52j97e65r 9863459578821

Já vím, ale u IQ 120 už skoro ne. ;-) Nevím, jestli v těch 50 milionech máte i rezervu na moc staré a moc mladé + výuku nových pracovníků.

0/0
4.5.2014 18:45

V89á91c34l83a19v 38V91l60č82e45k 1698190514186

Salam aleikum ;-)

0/0
5.5.2014 23:09

K69a80t25e58ř73i25n12a 86F56e66n76c38l63o46v15á 8883297388653

Mám pocit, že někdo dělá problém, kde není.

Holčičky si hrají převážně s panenkami, chlapci s autíčky. Jsou výjimky, ale to ničemu nevadí.

Jsou ženy, které chtějí být matkami, ale nejen matkami, protože v práci nacházejí seberealizaci a ekonomicky se zajistí. Chlapi matkami být nemůžou, příroda to tak zařídila a tak se realizují v práci. Hra na vojáčky a závody na autodráze jen v dospělosti vypadají jinak než v dětství...kde je problém?

Jako v partnerství? Slovy klasika lidí je jak sraček a kdo hledá, parťáka pro život najde.

Jako v politice? Ta většinu žen nezajímá...myslím, že feminismus v západní kultuře sežral sám sebe - všichni máme stejné šance, jen se musí chtít a makat. Makat už od školy a "jít tomu fotbalovýmu štěstíčku" naproti.

Docela se hodí citát, že nejhorší stereotypy, se kterými musíme bojovat, jsou ty v naší vlastné mysli.

+6/0
4.5.2014 14:39

J22a56n 80F72r29o23l33í61k 6566250365534

Není to nic nového. I já jsem v mládí vnímal, že holky měly lepší známky a byly šprtky, zatím co kluci byli nad věcí a málokdo se učil. V zaměstnání jsem zažil obdobné. Když jsem potřeboval vykonat větší množství stereotypní práce vždy ji spolehlivě odvedly ženy. Chlapi se jen vymlouvali jak to nejde. Dnes to vidím u svých vnuků i vnuček. Holky makají a chlapečci jsou bohémští. Chlap je jako lev. Pořád chrápe, nechá lvice lovit a pak jim kořist sebere. Péči o lvíčata jim také plně ponechává. Pouze brání smečku před dalšími lvy. ;-)

+1/0
4.5.2014 15:04

M89a79r83t81i27n 50P37r71á42š79e12k 8445671170793

No už jen proto, že ti další lvi obvykle mládata těm lvicím sežerou :-P

+1/0
4.5.2014 16:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.