Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V každém číhá bestie. Tyto experimenty dokázaly svůdnost manipulace

Psychologické pokusy dokazují, jak snadno se dá člověk strhnout náladami stáda a vmanipulovat třeba do násilí na nevinných lidech. Pozadí manipulace rozkryly i slavné experimenty Rona Jonese, Stanleyho Milgrama a Philipa Zimbarda.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V76e11n97d29e66l70i92n14a 91K27e28l55l49e63r 9275926298706

k casti o experimentu Milgrama  Uplne Vam tam nesedi cisla (!) plus v knizce jsou dalsi zajimave informace, napr ze 27% respondentu, kt rekli stop meli vsichni zkusenost s holocaustem. A ze Milgram puvodne hodlal delat porovnavani Nemci vs Americane. Po teto studii dosel k zaveru, ze neni treba...a ze tento vyzkum byl mnohokrat replikovan (aby se vyladily detaily typu 'autorita-bily plast, atd) - pokud mam spravne info, nikdy neklesla 'poslusnost o 50%. zajimavy je treba ten kdy zkousely, zda zdrav sestry posloechnou telefonni (!!) prikaz lekare a zvednou davky leku na nebezpecnou hodnotu. Odkazuju na Zaklady Socialni psychologie, Nicky Hayes.

Co mi prijde zajimavy je, ze ac mame experimentalni data o 'poslusnosti', stale a stale slysime stejnou omluvu ze soudu o napr tyrani veznu (napr vojkin England, hnusna americka vojanda v Iraku, atd.)

0/0
27.9.2014 2:05

M71i55c61h76a55l 48N32o34v82ý 5417394911

Bohužel se nedá než souhlasit. Lidé takoví opravdu v převážné většině jsou. Pak ztrácí smysl jakékoliv argumenty nebo logika, jediné, co lidé vidí, je ideologie skupiny a většinou snaha náležet k silnějšímu a tím zároveň dosáhnout vlastní fyzické i psychické obrany. Je to smutné, protože kdyby se lidé rozhodovali na základě faktů a ne ideologií, svět by předešel mnoha celospolečenským deformacím a následným tragickým důsledkům. Pozitivní ovšem je, že stále více lidí, si tento problém uvědomuje a snaží se hlídat sami sebe, aby takto nejednali. Bohužel to minimálně ještě pár desítek let potrvá než převáží jediná ideologie.... A to ta, nikdy nepodlehnout jakékoliv ideologii. :) ... To je sice trochu schizofrenní situace, ale jediná možná pro efektivní vývoj sociálního lidstva.

0/0
5.9.2014 12:20

L11u29c22i95e 83S33m77o87l62í56k76o62v25á 9101634503503

je zajímavé, že psychologie potvrzuje co všichni víme, ale právo na to ohled nebere...

+1/−1
4.9.2014 13:32

V63e91n77d14e50l79i75n63a 10K55e58l96l42e87r 9615736108266

ja Vas miluju - konecne nekdo vi, co je predmetem psychologie!

Psychologie jako 'veda' je vicemene pouze znalost faktu a logika. Vlastne stejne, jako jakakoli jina veda. A ve vede neexistuji zadne vseobecne platne pravdy, pouze pohledy na svet, kt jeste nebyly prokazany jako chybne. Takze vlastne i 'pravo' je veda...jen v psychologii se min cituje vezeni...mozna kdyby se jedni ucili od druhych...

Fajn den preju!:-)

0/0
27.9.2014 2:12

M97i43l53a79n 93R25a41d18e24k 3787986601551

vzdy se najdou ti co se manipulovat nechteji, ale je jich malo. I v Nemecku byli lide kteri se nedali, bud skoncili v koncentraku, a nebo meli stesti, a byli dost potichu, za bolsevika take.

Dnes fandi Putinovi.

+1/−1
3.9.2014 4:04

O84l81d82ř29i49c60h 87L59e48b45e41d83a 5777285901290

Manipulace možná funguje, ale všechno má své meze. Jako polehčující okolnost platí málo. Někdo se rád nechá manipulovat a také rád manipuluje druhými. Jiný je na to citlivý, ale v důsledku osamocený. Zákony vlčí smečky.

+1/0
2.9.2014 23:27

M68i25c87h25a82e64l 17C96h82a97r62v71á42t 9659958643482

Stačí se dívat kolem sebe.

Modelová situace, na přechodu stojí skupina lidí, svítí červená. Místo je skvěle přehledné, nikde v dálce žádné auto a stádo stojí. Stačí jeden jediný člověk, který začne uvažovat samostatně a stádo se k němu hned přidá a začne přecházet. V naprosté většině případů všichni.

+9/−3
2.9.2014 17:55

J98a73r24o59s67l21a22v 22H66o59l96e21č95e25k 7952509876541

Tak to je druhá část mého příběhu :)

+1/0
2.9.2014 19:00

V71l29a73s85t45i51m97i25l 26M82a48r76e44š 2776546751692

Ale tohle s článkem nemá nic společného. Článek je tom, za jakých podmínek jsou i běžní lidé páchat naprostá zvěrstva.

Jde hlavně o odlidštění a o odpovědnost za činy (či spíše neodpovědnost)

+1/0
4.9.2014 17:16

J10a13r74o13s26l15a19v 84H85o81l66e31č54e20k 7422539136371

Článek je taky to tom, jak se lidé chovají pod vlivem autorit a pravidel.

+1/0
4.9.2014 21:55

L54u49c72i32e 69S24m95o49l75í57k44o61v46á 9501744273533

Takze je spatne kdxz dav stoji ikdyz dav jde :-/

+2/0
4.9.2014 18:42

K60r45y41š54t23o64f 10H58l68a41v93á71č 9712169328402

jj. Už to, jak Michael Charvát nazývá ostatní "stádem", s tím, že dává jasně najevo, že on je evidentně chytřejší a lepší než to stádo, svědčí o nějakých komplexech. Přesně takovým pak stačí malá záminka - ať už dav jde nebo nejde - aby se začli povyšovat, a v experimentech uvedených v článku pak tihle jsou většinou nejagresivnější a nejmanipulovatelnější.

+1/0
4.9.2014 19:14

V50e10n35d95e77l42i60n16a 76K38e61l50l34e45r 9255556368656

to si uplne nemyslim - identita davu je soucet identit jednotlivce plus identita davu jako jednotky - a ta se klido muze chovat jako stado, kt, jak vsichni vime se jaksi stadove chova...;-)

0/0
27.9.2014 2:14

J80a18r71o81s40l84a72v 72H11o82l12e76č14e50k 7212309956501

No jde o to, že dav stojí, když to nemá žádný praktický smysl a dav jde, když je situace pořád stejná, ale někomu ta nesmyslnost došla a pravidlo porušil. Dav se tedy neřídí svým rozumem, ale nejdříve pravidlem a potom se řídí podle rozumu někoho jiného.

0/0
4.9.2014 21:53

T48o30m75á27š 83C34h77r83u12d58i33m33s26k47ý 5444156357246

Všichni lidíé jsou v podstatě stejní, jen někdo nžije v režimu on a někdo v režimu off

+1/0
2.9.2014 16:00

L68e68n68k50a 33Z14a41p77l14e98t34a20l39o14v49á 7735171162895

Je to bohužel tak, skoro v každém z nás se může za určitých okolností vzbudit bestie, kterou nedokážeme ukočírovat. Pokud to vezmeme z velice úzkého pohledu, můžeme jen polemizovat nad tím, zda to může být někdy přijatelné či nikoliv. Pokud rodiče zlynčují sadistu, který jim brutálně znásilnil a zabil dítě nevidím v tom až tak problém. Ovšem pokud někdo týrá nevinné lidi, kteří nic neudělali, je to zločin. Když se na to podíváme širším způsobem a podrobněji, dalo by se říci - jací lidé, taková společnost - nedivme se proto, že je na světě tolik nespravedlnosti a někdy až zvrácenosti. Umět ovládat masu lidí, brnkat na strunu jejich pudů a manipulovat s nimi může být opravdu velmi nebezpečné, zvláště tehdy pokud se otěží chopí morálné pochybní jedinci - o tom kam až to může vést jsme se bohužel už v historii přesvědčili. Domnívám se, že za tím vším stádovým chováním, oportunismem, nebo naopak autoritářským chováním hraničícím k touze po moci se ve skutečnosti zkrývá prachobyčejné lidské slabošství, zbabělost, nedostatečně rozvinutá sociální a emocionální inteligence a často posunuté morální hodnoty, což nemusí být na první pohled patrné. Můj veliký obdiv proto patří těm jedincům, kteří jsou v mnoha směrech natolik silné osobnosti, že se tomuto způsobu chování dokáží vzepřít, díky své vysoké sociální a emocionální inteligenci dokáží rychle rozpoznat danou situaci a jednat v souladu se správnými morálními hodnotami, bohužel, dost často se tak dostávají do konfliktu s hloupým a slabošským okolím a stávají se jejich oběťmi. Takových silných osobností je velmi málo, ale byli tady, jsou a budou. Často se jedná o anonymní osoby a bohužel jejich hrdinství bývá před námi zkryto :-(

+2/0
2.9.2014 14:47

J62a33r46o13s56l82a23v 49Z77o66l63t42á97n 9258962605360

Na to neni potřeba dělat žádný velký experimenty. Stačí si přečíst místní diskusi, když se článek jen trochu týká Romů..

+5/0
2.9.2014 13:47

T80e97r96e71z85a 16N30o78v58o90t29n29á 7829513407387

S Romy by skoro nikdo neměl problém, kdyby se nechovali jako dobytek a platily pro ně zákony stejně jako pro nás bílé ;-)

0/0
5.9.2014 15:14

J25a71r89o31s64l22a67v 19Z64o62l20t49á65n 9358942415520

:-)

0/0
5.9.2014 23:38

J22a91r18o18s27l75a26v 25H34o96l90e93č29e93k 7242339136821

Já mám pro rozpoznání ovce jednoduchou pomůcku. Pokud dospělý, svéprávný chodec stojí před přechodem na červenou, i když žádné auto není v dohledu, je to pro mě přesně ten typ, který ctí pravidla víc než svůj rozum. Pravidlo je pro něj víc než smysl toho pravidla. A protože takových lidí je většina, nedivím se, že většina pak pustí do člověka silný proud, pokud za to nemá odpovědnost.

+7/−17
2.9.2014 12:45

M53a17r38e71k 68Z40a86h17r33a94d80i22l 6334959865751

A nebo jen taky nechcem riskovat několikaminutové dohadování se strážníky MP a následné odlehčení o pár set korun. To si radši těch pár sekund počkám a budu pro smích všem Holečkům, vyvozujícím ze stylu přecházení ulice lidskou touhu po mučení...

+14/−2
2.9.2014 14:39
Foto

P70e58t31r 29H97o94v72o16r39k24a 5759256447

Nojo, strach z uniformy, a jsme zase u toho.

+4/−4
2.9.2014 15:54

J68a95r25o61s52l51a34v 23H49o33l77e31č19e52k 7312449226731

Nikde ani auto, nikde ani strážník. Já vím, on by někde mohl být schovaný a číhat. Strach z toho mizivého procenta, které by se potenciálně mohlo stát, když nebudu jednat tak, jak mi autorita nebo pravidla nařizují je právě to, o čem jsou ty pokusy. Místo vlastního rozumu poslechnu pravidlo nebo autoritu, abych nic neriskoval.

+4/−3
2.9.2014 16:37

B93a16r53b32o65r12a 83S83v57o43b32o42d53o63v71á 6722637988650

No jo kdyz ono "nikde ani auto" neznamena ze se zadne nepririti... Po vlastni zkusenosti takove veci neriskuji i kdyby se mi lide jako vy meli vysmivat...

+2/0
3.9.2014 7:34

J59a79r54o61s61l31a35v 52H97o87l51e51č70e27k 7502819186891

V tom případě by mě zajímalo, jak přecházíte silnici v místě, kde nejsou semafory, ani přechod. Samozřejmě použijete svou zkušenost, odhad a rozum a v momentě, kdy je to bezpečné přejdete. Tam by se mohlo auto přiřítit úplně stejně jako na semaforu na červenou. Každý to tak děláme x krát denně. Rozdíl mezi námi je jen ten, že vy svůj rozum v momentě kdy vidíte semafor vypínáte a přepínáte  se do režimu dodržování pravidla.

+1/0
3.9.2014 8:54

J45o39s23e77f 67N92a90t89a17s 9788245585463

Souhlasím s Vámi, pane Holečku. Já už dokonce jel autem na červenou v místě, kdy na rovné ulici o půlnoci svítí červená. Nikde žádný chodec, nikde žádné auto. Jen já v autě a jasná červená na semaforu. Projel jsem to (byť opatrně a se strachem, protože souhlasím, že pravidlo vzniká, aby něco řešilo, regulovalo, usnadnilo X v případě, kde jsem sám v dopravním provozu, tak není co řešit, regulovat, usnadnit, takže ze svého morálního hlediska mohu jet, byť porušuji zákon. Zákon, který je v tu chvíli k ničemu. Jako když u nás na vesnici zapomenou v pátek na cestě "mezi poli" cestáři značku omezení rychlosti na 30km. Víte, že oprava skončila a že celý víkend tam ta značka zůstane, než ji v pondělí odvezou. Takže jezdíte 30 km/hod. kvůli něčí chybě... :-) ... prostě pan Holeček má pravdu...;-)

+1/0
4.9.2014 13:48

J87a31n 78H61o93r49s54k90ý 2116400587845

Ten rozumný chodec, stojící na červenou, i když široko daleko nic nejede, dodržuje pravidla, protože ví, že pravidla je rozumné dodržovat.. Ti bez rozumu se rozeběhnou, protože si myslí, že pravidla je rozumné dodržovat, jenom když se to hodí jim, pane Holečku, víte?

+5/−3
2.9.2014 18:54

J95a15r91o60s24l13a81v 62H81o28l69e52č80e21k 7602709716231

Slyším v tomto Vašem výroku jednoho policistu jak mi říká: "pravidla jsou od toho, aby se dodržovala". Zamyslete se nad tímhle výrokem. Jsou pravidla od toho, aby se dodržovala, nebo od toho, aby sloužila lidem? Já taky stojím na červenou, protože to umožňuje plynulý provoz a bezpečí všech zúčastněných. Ale pokud nikde široko daleko žádný provoz není, je pro mě logické, že v tomhle případě přestává být dodržování pravidla komukoli užitečné, naopak mě zdržuje. Proto ho v tomto případě s klidným svědomím nedodržím. Pokud mi toto ušetří minutu denně, je to za 10 let 50 hodin, tedy dva dny. A přitom to nikoho nepoškodí a plynulost provozu je zachovaná. Kdo je tedy rozumný?

+1/−4
2.9.2014 19:22

J55a37n 48H50o62r30s91k64ý 2566410627985

Podle vaší logiky by se tedy mohlo (když přece nic nejede v protisměru) jezdit i v jednosměrce v protisměru, jestliže mi to "ušetří za 10 let dva dny"?:-) Potěšpánbu...

+9/0
2.9.2014 19:44

J43a98r63o92s70l86a97v 39H91o74l42e95č63e69k 7602369806811

Moji logice nerozumíte. Pokud pojedete v protisměru v jednosměrce, ve většině případů nevidíte tak daleko, abyste mohl s jistotou říct, že to stačíte dokud se v ní někdo neobjeví. To jako chodec většinou vidím dál a jen když jsem si jistý, pravidlo poruším. Pokud bych někde neviděl za zatáčku, nebo byla situace jinak nepřehledná, tak logicky dodržím pravidlo. Stejně jako ho slepě nedodržuju, tak ho ani slepě neporušuju.

0/0
3.9.2014 1:02

J87a83r29o86s83l31a45v 55H51o71l68e59č56e49k 7982829836701

Víte, tímhle Vaším příkladem jste názorně ukázal, jak moc v zajetí pravidel je Vaše uvažování. Předpokládáte, že musím mít na porušování pravidel nějaká pravidla, podle kterých budu pravidelně pravidla porušovat. Jenže já žádná taková pravidla nemám. Prostě si vyhodnocuji každou situaci zvlášť na základě různých faktorů, svou zkušeností a rozumem. A proto nemusím automaticky jezdit i na červenou autem, protože tam vstupují další faktory, které mi řeknou, že zůstanu stát.

0/0
4.9.2014 21:48

M88a87r49e73k 71B42r31o80d94e52k 2853920689659

Pane Holečku, vy si zde stále ještě honíte své ego?

Článek byl o manipulaci.

+1/0
4.9.2014 21:55

J83a73r53o78s79l56a24v 41H56o25l44e36č69e42k 7282919956801

A co si tady pane Brodku pořád honíte Vy? Mě to téma zajímá a tahle diskuze s článkem a tématem podle mě souvisí.

0/0
4.9.2014 22:14

M85a89r46e91k 42B24r21o86d65e12k 2353920689589

Promiňte tedy, jestli jsem se dotkl Vás a Vaší životní filozofie. Jen si myslím, že máte v tomto případě moc černobílé vidění, takové podle sebe, soudím tebe.

0/0
4.9.2014 22:41

J13a12r74o81s95l29a13v 36H55o56l41e33č38e44k 7712889626121

Vy dodržujete všechna pravidla za všech okolností?

0/0
2.9.2014 19:31

P56e15t16r 77K28u91l41i38c66h 9910901212165

respekt k pravidlům, o kterých vím, že vedou k udržení bezpečnosti a pořádku...

+2/0
2.9.2014 19:07

J62a56r84o33s67l66a45v 95H75o77l58e44č89e59k 7182849766251

Přesně to platí i u mě. I vy si vlastním rozumem vymezujete, která vedou k bezpečnosti a pořádku. Ostatní, která podle Vás k tomu nevedou, zdá se nedodržujete. A já dělám to samé, protože si dovolím taky určovat momenty, kdy pravidlo užitečné je a kdy není. Pokud nastane moment, kdy už pravidlo nikomu a ničemu nepomáhá a mě zdržuje, pak ho nedodržím. Jako je tomu na semaforu.

0/0
2.9.2014 19:30

J75a49n 33H46o62r52s34k82ý 2826500667625

Máme, nejen na silnicích, mnoho a mnoho "rozumných a nestádních" Holečků. Pak to, bohužel, ve společnosti lidí vypadá, jak to vypadá...:-(

+3/0
2.9.2014 19:49

E20d45u44a49r77d 76S52o20u13k32u27p 7158798376569

A jak to vypadá? Co je následkem toho, že přejdu na červenou v naprosto přehledném místě když široko daleko není jediné auto? A zamyslí se někdo nad tím proč tam ta červená vůbec svítí? Kdo rozhodl, že se tam dá semafor a ne jen obyčejný přechod pro chodce? Neopodstatněné rozhodnutí jednotlivce klidně ovlivní stovku dalších lidí, kteří tam budou ztrácet čas, i když to místo třeba vůbec není rizikové. A pak to v té naší společnosti vypadá, jak to vypadá..

+1/−1
2.9.2014 20:12

M43a37r41e33k 53B89r76o24d71e81k 2263920429989

To je moc zajímavé, taková semaforová životní filozofie, jednoduché, výstižné.

Jen nevím, máte-li tak úplně pravdu. Jen doufám, že tuto filozofii neučíte své děti, máte-li nějaké. Mohla by totiž na ně míti dosti fatální dopad. Respektive spíše na jejich kamarády. Stačí aby se vaše dítě ve škole kamarádům pochlubilo, že jejich tatínek chodí na červenou a že je to správné, protože každý tatínek je pro děti největší hrdina. A jednoho dne vyrazí kamarád vašeho syna na přechodu na červenou, protože si vzpomene na to, jak váš syn mu říkal, že chodíte na červenou, ale nerozhlédne se, protože tuto informaci od vašeho syna nedostal a zrovna pojede auto... Vy se to třeba ani nedozvíte, vaše filozofie vám zůstane, rodičům zmrzačeného dítěte čiré zoufalství a ani nebudou vědět proč.

+7/0
2.9.2014 22:24

E83d82u93a38r23d 66S22o10u49k80u40p 7418658216539

V tom máte samozřejmě pravdu :)

Bral jsem to ale jako jednoduchou modelovou situaci, ne jako moment kdy budu přecházet s kočárkem, s předškolákem po boku a slepcem kterému jsem nabídl své rámě. Netvrdím, že všechna pravidla jsou od toho, aby se porušovala.. ale každé z nich vymyslel zase jenom další člověk, takže prostor k chybě tam nakonec bude vždy. Vezměte si pravidla z jiného prostředí - například větší firmy kde je vytváří management. Zdaleka ne všechna rozhodnutí jsou správná, ale i tak je většina zaměstnanců bude plnit. Protože to tak někdo rozhodl za ně a management má vždycky pravdu :) Tak jako ředitel věznice, vedoucí pokusu s tlačítkem nebo nějaký ten diktátor co potřebuje zblbnout národ po tom co už vylovil všechny amfory..

Když už zmiňujete výchovu dětí, myslím, že přecházení křižovatky většina rodičů zvládá.. ale kde udělali chybu rodiče dvou generací Němců co následovali toho šaška s knírkem, nebo rodiče těch co uvěřili, že všechno patří všem? 20.st. je příkladným stoletím ovcí.

0/0
3.9.2014 0:06

J32a27r65o35s94l90a54v 50H27o23l71e42č31e71k 7672619826201

Tohle je ale taky ukázkový případ užitečnosti používat vlastní rozum a učit to i děti. Jsem si totiž skoro jistý, že mnohem víc nehod dětí na přechodech je způsobeno tím, že se děti naučí pravidlo a bez vyjímky ho dodržují. Rodiče je naučí, že můžou jít, když mají zelenou, ale už je nenaučí kontrolovat, jestli přijíždějící auto zpomaluje. Nepozorný řidič pak srazí správně přecházející dítě. A co teprve neosvětlené přechody s více proudy. Kolik má tohle pravidlo už asi dětských obětí,  které správně přecházely, ale nevšímaly si, jestli ve druhém proudu nejede auto?

+1/−2
3.9.2014 1:12

J21a28r48o32s76l66a69v 43H43o86l60e91č21e34k 7652699486641

Pro život a bezpečí každého je totiž zásadní, aby přecházel, když nic nejede. Ne to, na jakou barvu přechází. To mu jen umožňuje, aby ho auta nechala project, pokud je hustý provoz.

0/0
3.9.2014 1:15

P60a67v47o18l 39K42u76b25r50a34n 6909370810292

Norimberské zákony takisto viedli k udržaniu bezpečnosti a poriadku ...

+2/0
2.9.2014 22:09

J56a31r53o91s15l98a50v 97H65o60l56e66č89e34k 7112479766601

Může Vám to srovnání připadat jako přehnaná zkratka. Ale já jsem přesvědčený, že v těch testech uspěli a odmítli dál pokračovat Ti, kteří jsou zvyklí běžně podrobovat pravidla, normy a pokyny autorit vlastní kontrole a hodnocení a kteří jsou taky schopni normu nebo pravidlo porušit, pokud ji shledají v ten moment neužitečnou, nebo škodlivou. Naopak Ti, kdo v přítomnosti pravidel a pokynů autorit vypínají vlastní úsudek a zapínají režim ovce, dokončili pokus až do konce. Stejně jako na semaforu nešlo o nic velkého. Žádá velká revolta. Chtělo to pouze říct, tohle dělat nebudu, možná by přišli o pár dolarů za krátkou brigádu. Přesto ani tuhle maličkost nedokázali, protože neměli rozum a odvahu trénované na každodenních maličkostech, jako jsou semafory.

+1/0
3.9.2014 13:00

J33i13r11i 25C71e13e 5885161542608

Problém tkví v tom, že pokud přecházíte na červenou v aut prázdné ulici, naplňujete formální stránku přestupku, ale ne tu věcnou.

Tedy jste sebe a ani nikoho dalšího neohrozil a neomezil, proto je porušení povinnosti vyčkat na zelený signál bagatelní a nelze jej trestat.

+1/0
4.9.2014 13:32

L25u44c52i16e 15S40m44o89l79í72k64o49v23á 9611114853603

pokud to pravidlo nimu neškodí, tak proč ho porušovat? až mě někdo bude nutit šlapat lidem při přecházení přechodu na nohy, tak ho poruším, ale že mám stát na místě dokud se nerozsvítí zelená... nějak nechápu proč ne...

0/0
4.9.2014 13:35

J71a51r52o24s13l57a39v 13H78o28l41e58č50e13k 7972539896821

Škodí mně. Bere mi čas. Minutu denně = dva dny života za 10 let.

0/0
4.9.2014 19:42

J30a18r50o61s58l88a20v 67H13o95l82e88č49e23k 7842529276631

A pokud to přepočtu na naši republiku, tak  nás to všechny stojí cca 500 životů za 10 let, tedy 50 prostátých životů ročně. Takže se to vlastně blíží palčivému problému nehod na vozovkách. :)

0/0
4.9.2014 22:01

M12a45r22e86k 22B12r35o22d13e40k 2393680659949

Pane jo, 50 prostátých životů zmanipulových semaforem.

0/0
4.9.2014 22:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.