Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Chaos v hlavě: co se děje s tělem při schizofrenii

Máte pocit, že se proti vám spikl celý svět. Vidíte a slyšíte to, o čem ostatní říkají, že neexistuje. Máte pocit, že už vám nikdo nerozumí a naopak se najde dost lidí, kteří vás ohrožují. Přečtěte si, co se děje v hlavě při schizofrenii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P97a91v80e83l 72S70o83b31o79t32k25a 5420394

Tedy, nic ve zlém, ale tento článek se příliš nepovedl. Možná se měl k tématu raději vyjádřit lékař než novinář...

spíš koukněte na:

http://www.ceskatelevize.cz/specialy/hydepark-civilizace/4.5.2013/

0/0
7.11.2014 23:22
Foto

I24v29a59n 60D54u42c21a36r 2843976277150

Tak sorry, ale Cyril Höschl ne, to je salónní mluvka.

Cyril Höschl

0/−2
7.11.2014 23:41

P17a89v16e75l 26S10o78b96o49t74k25a 5190834

To si ho asi s někým pletete:

" Po sametové revoluci byl prvním svobodně zvoleným děkanem 3. lékařské fakulty Univerzity Karlovy (1990–1997) a v období 1997–2003 pak působil ve funkci proděkana pro reformu studia a zahraniční styky téže fakulty. Od roku 1990 je ředitelem Psychiatrického centra Praha a přednostou Psychiatrické kliniky 3. LF UK v Praze.

V letech 2007–2008 působil ve funkci prezidenta Asociace evropských psychiatrů, v období 2008–2009 pak v pozici prezidenta Evropské federace lékařských akademií (FEAM). V letech 2004–2011 byl předsedou České lékařské akademie."

http://cs.wikipedia.org/wiki/Cyril_Höschl

+1/0
7.11.2014 23:51

P77a65v23e75l 34S95o96b65o76t73k45a 5160504

a popis z HydeParku:

"Trpí naše společnost depresí? Proč nám takzvaný vzpomínkový optimismus vylepšuje pohled do minulosti? Jaké jsou novinky v léčbě schizofrenie? A umíme přesně určit duševní problémy člověka? V Hyde Parku Civilizace odpověděl ředitel Psychiatrického centra Praha aCentra neuropsychiatrických studií, zasloužilý člen britské Royal College of Psychiatrists, člen Učené společnosti České Republiky a mnoha mezinárodních i domácích odborných společností, prezident Asociace evropských psychiatrů. Profesor Cyril Höschl."

http://www.ceskatelevize.cz/specialy/hydepark-civilizace/4.5.2013/

+1/0
7.11.2014 23:53

L42e22n22k93a 62S77o35n62n93l24e14i16t24n63e42r 7730540442503

Tyhle stavy musi byt priserne. Syn znamych se v puberte doslova zblaznil, zrejme tam byly nejake dedicne predpoklady (schiz. obcas preskoci generaci), vyzkousel drogy a schizofrenie se mu spustila. Do te doby velmy rozumny a chytry kluk byl uplne mimo. Nastesti ma skvelou rodinu, stala za nim celou dobu a hodne mu pomohla. Po deseti letech sice bere pravidelne prasky, ale je schopny "normalniho" zivota, ma praci i vztah. Myslim, ze pro zvladnuti nemoci je hodne dulezite rodinne prostredi.

+7/0
7.11.2014 16:43

H69o49n42z69a 70K31o92z19e49l 8514229422394

Mozna to je ten co ho znam i ja.

0/0
7.11.2014 20:50

P58e45t84r37a 80Z61r40u58b39e83c50k19á 3690191420640

co jsem četla, tak nejhorší je v tomhle případě tráva. Jako spouštěč schizofrenie funguje paradoxně mnohem častějí než tvrdé drogy

0/0
11.11.2014 18:46

L90i32b39o94r 45D11a10n51ě50k 4717691683

Mám jednu velice blízkou známou u které začínám tušit, jestli to náhodou nezískává taky. Začíná se stranit ostatních lidí, obzvláště během těhotenství. Chlapa se kterým mimčo čeká si v podstatě zve jen na návštěvi (nebydlí zatím spolu). Jedniná osoba se kterou je schopná být je 4 letá dcera. Docela se toho bojím, protože to bývala tak super ženská plná energie pro ostatní.

A k doktorce ji nikdo nedostane, protože se bojí doktorů, nic ji přece není dokud neumírá a věřím, že by řekla "přece nejsem blázen" nebo něco takovýho.

+5/0
7.11.2014 14:30

P73a81v19e20l 19S58o29b60o61t82k76a 5830604

Doktoři.. no.. chodím na alergologii, a ta má stejnou čekárnu s psychiatrickou ambulancí... takže se vůbec nedivím že tomu jednomu dvěma pacientům co jdou naproti se nechce být na očích deseti lidem kteří jsou na alergologii..

Takže základ by bylo asi soukromí které by měla zdravotnická zařízení poskytovat lidem kteří jdou do psychiatrické nebo psychologické ambulance (i proto, že mnohdy jdete "jen" např. na profesní psychotesty atd).

+2/0
7.11.2014 23:26

O89n12d44ř73e57j 45Š42r85u18b91a71ř 1725281135676

koukam, ze pote co technet zpolitizoval, zacali se vedecke clanky presouvat na xmana

+1/−2
7.11.2014 13:19

P45e73t53r24a 17Z54r57u56b84e35c90k50á 3310881200850

Je možné, aby počínající schizofrenie sama od sebe ustoupila? Když mi bylo asi patnáct, měla jsem nejméně dvakrát stav, kdy jsem opravdu viděla něco, co nebylo (a ne, nebyla jsem opilá nebo tak něco ani se nejednalo o optický klam, byl to opravdu "haluz" v pravém slova smyslu). Dost jsem se tehdy bála, že mám náběh na schízu nebo něco podobného, m.j. proto, že tyhle nemoci se prý často objevují právě v tomto věku. Ale nechala jsem to být (pravda, ne moc zodpovědné) a od té doby se mi to už nestalo...

0/0
7.11.2014 13:16

L91a11d59i89s78l39a31v 17M81a24t60u65l89a 3471479900552

Vizuální halucinace jsou na schizofrenii málo. Pro přesnější posouzení by muselo být více informací. Pokud vám to pořád vězí v hlavě, pak zkuste nezávazný rozhovor s psychologem.

0/0
7.11.2014 16:50

H25o86n38z61a 75K16o42z55e58l 8484659932204

Treba jste mela jenom nasledovat Astara Serana.

0/0
7.11.2014 20:52

H95e96l15e78n71a 67Č22í87ž15k52o46v41á 9921931912668

Přesně jak píše pan Matula, ne každá halucinace znamená schizofrenii. Nějakou izolovanou, jednorázovou halucinaci zažije v životě obrovské procento lidí; teď to nemůžu přesně najít, ale píše to např. Oliver Sacks.

+2/0
7.11.2014 21:08
Foto

J87i10ř94í 69K73r33a57t39ě34n53a 1571332797817

Upravila se vám rovnováha dopaminu a problémy skončily. Škoda že se to nestane všem postiženým.

0/0
7.11.2014 21:45

V51e87n13d63u67l83a 67F74a32i42f72e20r43o91v30á 4818221493879

Tipla bych, že to v tomto věku souviselo s pubertou a hormony. Já mám zas velmi mírné sklony k určitým obsesím. Myslím, že odjakživa, ale někdy okolo 13-14 roku se poněkud zhoršily, že už byly občas docela obtěžující, ale časem zas opadly, tak to neřeším.:-)

0/0
7.11.2014 22:18

A20l60e64n97a 49O32u73z57k48á 1463232641646

Jsem si jista, že schizofrenie je vysvětlitelná, uchopitelná a léčitelná.... čím dál tím víc lidí vnímá to, co ostatní popírají, protože si na to "nemohou sáhnout". Schizofrenik "vidí a cítí" mnohem víc, ale je to poněkud "neslučitelné" s běžným pohledem na člověka.... takovou citlivost je těžké zvládnout, pokud člověk nechápe co se děje a proč.... jakmile to pochopí, srovná se...

+1/−15
7.11.2014 11:10

V34o69j93t53a 89K39a34č82m78á22ř 6769626966623

Nechci se Vás dotknout ale  to , co jste zde napsala je naprostý blábol. Schizofrenie je nevysvětlitelná, nepochopitelná a nevyléčitelná. Ano je možné ji zpomalit, omezit a podobně, ale rozhodně nelze vyléčit. Jakmile pochopí srovná se. To myslíte vážně ? Mého kamaráda, kterého znám od základní školy schizofrenie prakticky sežrala za živa. Během roku se z budoucího studenta medicíny stala naprostá troska neschopná normální interakce s lidmi. Nejhorší na tom je, že si svůj stav uvědomuje, ví že je nemocný ale přesto není schopný se svému stavu bránit, nebo s ním bojovat.

+5/0
7.11.2014 11:53

A41l17e44n69a 31O85u88z62k41á 1933362281376

Ale ano - každý máme svou pravdu, své zkušenosti. Já Vám Vaši neberu. Pokud je to pro Vás tak neuchopitelné - ať to tím zůstane... ještě před několika lety bych s Vámi možná souhlasila - teď už ne.

0/−2
7.11.2014 11:58

I91g81n25á15c 40N48o87v45o51t68n83ý 3915392947819

Paní Karešová, taky se Vás nechci dotknout, ale nemůžete stavět jednu zkušenost do obecné roviny. Příznaky i průběh nemoci má mnoho podob. Vaši pravdu Vám tedy neberu, ale může to být pravda postavená na základě 1 zkušenosti a tisíc dalších takto postižených lidí to prožívá jinak.

I já mám čerstvou zkušenost se schizofrenií (u mé sestřenice). A souhlasím spíš s názorem pana Kačmáře. I ona pochopila, že je nemocná. Prakticky okamžitě po propuknutí se na vlastní žádost nechala odvést do nemocnice. A to v té době říkala bludy, byla nezvladatelná ... ale chtěla do nemocnice na léčení, už to dál nechtěla snášet - věděla tedy, že je nemocná. Tak jaké pochopení máte potom na mysli?

+1/0
7.11.2014 14:38

J56a29k64u47b 18K63o36r97e40c 6564590831673

a můžu se zeptat, jak vaše sestřenice dopadla? daří se ta nemoc léčit? myslel jsem totiž, že takto nemocný člověk si to, že je nemocný, právě neuvědomuje.

+2/0
7.11.2014 15:50
Foto

J84i89ř77í 25K66r43a59t59ě91n39a 1381822977537

Léčit se dá těžko. Dají se potlačit příznaky ale vyléčit v dnešní době nejde.

0/0
7.11.2014 21:47

A20l71e19n43a 88O42u36z30k87á 1293352881216

pane Novotný - děkuji za Váš postoj (myslím tím slušný). Máte pravdu - ono nelze každého vyléčit, to fakt nejde... Pochopení toho, co ten člověk vnímá, protože je velmi mnoho neviditelného a nehmatatelného (emocemi  a pocity počínaje), přes vnímání pocitů a energie ostatních lidí, až po schopnost "vidět do ostatních" a skutečně cítit nebo slyšet, co se jim honí v hlavách - to nejsou bludy. Je fakt, že nemůžu vystavit studii všech případů, to ne. Ale jsme méně nápomocni těmto lidem, pokud to, co je v nehmatatelné rovině, odmítáme přijmout a pochopit.... Chci tím jednoduše říct, že jen věda nestačí, jen duchovno nestačí... optimální prolnutí obojího by bylo pro lidstvo asi nejlepší.....

+1/−2
7.11.2014 16:09
Foto

I64v83a84n 58D79u63c29a59r 2613896687350

Mně se líbí váš úhel pohledu na určitý typ schizofrenie, dokonce si myslím, že je to můj případ a defacto se nejedná o žádnou poruchu… jen se občas záměrně vystavuji zvýšenému stressu (studium, zkoumání problému) a dobře vím, že to se mnou může zamávat v rámci elementárních prvků chování, vyvolat určité poruchy chování (nic dramatického). Ty poruchy mají podstatu únavy, není problém zcela vypnout a odreagovat se, nejlépe polospánkem kdykoliv během čtyřiadvaceti hodin.

0/0
7.11.2014 16:21

L94a45d32i63s88l36a64v 19M20a26t35u30l22a 3701509410632

to ale není schizofrenie

+3/0
7.11.2014 16:52
Foto

I11v57a88n 76D31u93c74a17r 2803576287780

Pane Matulo, obávám, že je. Já nevím.

0/0
7.11.2014 20:42
Foto

I92v57a80n 49D18u92c96a14r 2653976927690

Já tady mluvím o obsedantním chování.

0/0
7.11.2014 20:45

H63e45l19e22n86a 95Č60í42ž78k57o73v50á 9561561182788

No jo, ale to je projev spousty duševních potíží, stejně jako ta šílená únava; deprese, různé úzkostné poruchy, obsedantně kompulzivní porucha a tak dále... prostě to může být cokoli (nebo taky nic).

+2/0
7.11.2014 21:05
Foto

I45v40a26n 67D54u79c14a76r 2533376977120

Jste strašně hodní lidé, jenže nejspíš vůbec nic nevíte o obsedantně kompulzivních poruchách, a o to víc na dané téma mluvíte, spíš plkáte. Pardon.

0/−1
7.11.2014 23:26

J96a30n 55Š27v52a44d47l16e90n96k96a 9484709590

Máte na mysli tu vaši obsedantní náklonnost k Moskvě?

+1/0
12.11.2014 0:13

M29i55c56h19a88l 23M34o48t83y79č13k82a 4413420681599

Bohuzel se na dany problem koukate jenom z ciste psychologickeho hlediska a ne z psychiatrickeho. Na uspesnou lecbu je samozrejme nutne vzit v potaz oba pristupy, ale konkretne, co se tyka schizofrenie i vsech jejich "variaci", jenom psychologicka a nedejboze pouze sebelecitelska pomoc (tedy ono sebeuvedomeni si problemu) nepomuze. Prave z toho duvodu, jaky je uveden v clanku (dopamin). Depresivni onemocneni jsou z podstatne casti zpusobeny poruchamy chemickych procesu v mozku. Svym zpusobem se nejedna o jiny prubeh nemoci, nez je napriklad cukrovka. Akorat v tomto pripade nemoc ovlivnuje mozek a jeho spravne funkce. Neni na tom nic sloziteho.

Podobnymi nazory bohuzel jenom prispivate tomu, ze se postizeni lide nebudou lecit, coz je presny opak toho, proc se tento clanek tady objevil a jenz je samozrejme reakci na nedavne udalosti ve Zdaru nad Sazavou. Zamysleste se, prosim, nad tim, zda takovym komentarem opravdu nenadelate vic skody, nez uzitku

+1/0
7.11.2014 19:12

A96l57e76n59a 60O53u94z38k13á 1733402391486

Já se na daný problém dívám hlavně z prostředí člověka - tedy jeho nitra... Nemyslím, že bych měla takovou moc, že by se lidé přestali léčit, to opravdu ne. Ale vím, jak to chutná, když jsou lidé na lécích - a nic se tím v podstatě neřeší- krom útlumu.... a jak to chutná, když objevují sebe sama, zjišťují souvislosti a ty rozklíčovávají..... ale nikomu neberu jeho názor... a ráda si ponechám svůj... mám své zkušenosti ( a nemám za sebou tisíce klientů, to opravdu ne).

0/−2
7.11.2014 19:27

A29l70e15n19a 54O56u97z79k87á 1223512931576

a propo - zrovna ten ŽĎárský případ jsem komentovala tím, že s takovými lidmi je potřeba pracovat, poctivě, dlouhodoběji a jít s nimi do hloubky.... ne je nadopovat léky - ono je totiž sporné - jestli se podobný případ může opakovat, protože s klientem nikdo dlouho nemluvil anebo si klient zkrátka vysadil léky.... jsem přesvědčena, že s takovými lidmi je třeba pracovat... aktivně.. ne léky...

0/−2
7.11.2014 19:28

M24i69c13h14a47l 41M98o48t71y20č98k74a 4603270151259

Ja se spise zameroval na to, ze vase ne uplne presne nazory mohou zviklat lidi, kteri se k tomu doktorovi teprve chystaji a sbiraji na to sily. A to neni vzdy snadna a prijemna zalezitost. Uz samotna veta, ze lide jsou na lecich v utlumu a ty leky nic neresi, dokazuje, ze se mylite. Mluvime tady o antidepresivach a antipsychotikach. Ty nejen, ze ve vetsine pripadu (v posledni jejich generaci), neutlumuji, ale hlavne spoustu problemu opravdu resi i vetsinou za cenu toho, ze je clovek bere cely zivot.

Vy se zminujete o anxiolitikach ocividne, ktere utlumuji, pouzivaji se pri prechodnem obdobi, nez zaberou leky nebo pri atakach.

Michate spoustu veci dohromady a proto mi to v tomto pripade prijde docela nebezpecne

+2/−1
7.11.2014 20:08

A81l93e10n64a 19O96u72z85k84á 1693792191446

Já se zmiňuji hlavně o práci s těmito lidmi, o skutečném řešení jejich problémů..... a to je zásadní...

0/−2
7.11.2014 21:04

V34e64n13d17u29l24a 43F69a35i91f17e29r31o43v98á 4548811463619

Co myslíte tím "skutečné řešení"? U žádného onemocnění neexistuje jiné řešení, než odhalení biololgické příčiny problému a následná biologická léčba. Nebo myslíte, že byste např. tedy schizofreniky léčila nějak jinak ve výsledku úspěšněji?

0/0
7.11.2014 22:13

A82l96e68n98a 56O80u65z26k95á 1263292761616

Každý má obsah celého svého života v sobě - to znamená, že i původ té poruchy je člověk sám v sobě schopen odhalit - netýká se to jen této "poruchy", ale i zdravotních potíží... Skutečné řešení pro toho každého člověka. My jsme se zvykli na všechno najít jeden recept pro všechny - jenomže každý je jiný, individuální, jedinečný... tzn., že nelze jasně říct : ano, tohle řešení .... s těmi lidmi je potřeba pracovat...

0/−2
7.11.2014 22:16

V89e14n46d54u95l67a 40F13a70i54f55e12r92o44v86á 4638731403139

Já souhlasím, že původ každé poruchy má člověk v sobě, ve vrozených biologických dispozicích k určitým omenocněním. I to, že se jednou vše přesně odhalí, jen si ještě musíme počkat, zatím buďme rádi, za dílčí objevy a úspěchy. Nemá ale smysl a není fér něco nalhávat. Složitá biologie buněk, celých organismů, imunitního systému, atd. pracuje podle svých zákonitostí, často starších, než člověk jako takový a jeho vědomí. Ona ovlivňuje nás, ne "my" ji.

Jaké máte zdokumntované výsledky vašich praktik?

0/0
7.11.2014 22:29

A33l27e35n47a 65O64u55z35k63á 1973472531166

Nesouhlasím s tím, že my neovlivňujeme - máme naopak vše ve svých rukou a cesta vývoje každého jedince je jiná - ale v jeho rukou. Promiňte, ale nejsem vědecký pracovník, nedokumentuji. Hovořím na základě zkušeností ze své praxe s klienty... :) s ničím víc bohužel nemohu sloužit... :)

0/−3
7.11.2014 22:35

V24e55n39d27u95l53a 58F23a16i58f22e51r22o96v63á 4468771613329

Vy si berete klienty, tedy předpokládám, že si necháváte platit a máte podobné názory?8-o Uvědomujete si, že lidem můžete víc ublížit tím, když jim budete namlouvat, že za jejich potíže de facto nějak mohou sami? Plus i výše to, co psal pan Motyčka.

+2/0
8.11.2014 10:33

A84l25e53n43a 64O65u79z88k50á 1413752141336

Vnímám Váš názor jako vysoce spekulativní. A pokud jste přesvědčena, že člověk není za sebe sám zodpovědný - tudíž se ze svých starostí nemůže svým úsilím dostat sám - pak se nemáme o čem bavit, protože se názorově velmi zásadně lišíme. Jsem si jista, že každý si najde pomoc podle svého - a Vám evidentně přístup k sobě samotnému nic neříká - tak není co řešit.

0/−2
8.11.2014 11:34

V11e48n87d46u15l69a 67F29a81i88f26e68r23o95v53á 4678901883859

No, ono nestačí být přesvědčen, je třeba vědět. Jen tak mohu chtít někomu něco diktovat a ještě za to od něho brát peníze. Tím by se měl řídit každý, bez ohledu na to, co si subjektivně myslí. Mmch., čistě teoreticky, vy si myslíte, pokud by již byly odhaleny základy dispozice ke schizofrenii, a byl vám (s vaším svolením;-)) proveden, např. genetický, zásah do organismu tak, že byste tyto dispozice získala, schizofrenie by se u vás časem rozvinula, že byste se sama vaší pomocí vyléčila?

0/0
8.11.2014 12:02

A46l24e67n90a 70O21u74z60k25á 1643182811406

Paní Faiferová - já nikoho do ničeho nenutím... nesnažte se mnou manipulovat, prosím... :)

0/−2
8.11.2014 12:46

V18e26n40d17u93l13a 13F35a36i74f50e68r36o30v58á 4518881673189

Myslím, že píšu věcně. Ale tak je mi jasné, že vy tomu, co děláte věříte a věří tomu i ti, co vašich služeb využívají. Přesto to za správné a profesionální nepovažuji.

0/0
8.11.2014 13:13

A42l57e26n35a 40O18u51z63k72á 1173842241346

Ano, myslím, že teď jste to pojmenovala správně. Považujte za správné to, za co jste ochotna a schopna se Vy sama postavit. A já učiním totéž - a pak nevidím důvod, proč se dohadovat.... Buďto projevím skutečný zájem o jiný úhel pohledu a nebo si ponechám svůj a je mi dobře... na tom nic zlého - pokud se nemýlím, není. Naopak.

0/−2
8.11.2014 13:28

V56e79n59d73u57l77a 52F21a64i65f43e46r33o91v88á 4438581403509

Prolém je, že psychologizace resp. psychiatrizace nemocí není vždy čistě dobrovolná. Částo bývá lidem, kteří onemocní dosud biologicky neprobádanou nemocí opravdu násilím vnucena a jsou "léčeni" způsobem, který je naopak může ještě více zdravotně poškodit, nemluvě o psychických traumatech. Proto je nebezpečné, když lidé s vaším způsobem myšlení mají moc o lidech rozhodovat. Což třeba není váš případ, lidé k vám chodí pouze dobrovolně, přesto svým přesvědčením určitě působíte i na spoustu nerozhodnutých nebo snadno ovlivnitelných.... A znovu především - pravda je jen jenda. A ta musí být objktivně poznána, ne jen myšlena. To není o tom, že si každý bude postupovat, podle svého názoru a všichni budeme spokojeni. Léčit někoho ve chvíli, kdy pravdu prozatím neznám, využívat k tomu své představy, že "jde o dlouhodobou záležitost, bude záležen na jeho myšlení, atd", čímž se prakticky vyhnu nutnosti konfrontovt se s výsledky, není správná věc.

0/0
8.11.2014 13:50

A85l79e16n25a 91O90u10z98k51á 1483402281516

paní Faiferová lidé o sobě rozhodují sami. Já rozhoduji o sobě. Nemám moc o lidech rozhodovat. Ani bych takovou moc mít nechtěla. Nevíte o mé práci nic - tak ji prosím neposuzujte. Výsledkem mé práce jsou lidé, kteří k sobě samým našli cestu. Nic víc, nic míň... Pravda je jen jedna - a tu si nosí každý sám v sobě.

0/−2
8.11.2014 14:49
Foto

J26i22ř55í 70K84r92a20t24ě95n77a 1901822887177

Bohužel lidé postižení touto nemocí slyší hlasy a nedokáží rozlišit co je pravda a co je vytvořeno nemocí. Ten člověk skutečně slyší že jej někdo pomlouvá nebo uráží ikdyž nikdo není na blízku. Tady pomůže jen medikace na zklidnění vjemů. Vysvětlování že to co slyší není pravda ztrácí význam. A taky je nemoc a její průběh závislý na inteligenci toho člověka. Lidi z nižším IQ nemoci snadněji podléhají.

0/−1
7.11.2014 21:55

A26l62e29n23a 76O44u37z53k49á 1643662811566

To máte naprostou pravdu - on se z toho každý dostat nedokáže, hodně záleží na schopnostech člověka - o tom se vůbec nepřu :)  Jen nesouhlasím s vykládáním, co ten člověk může a nemůže slyšet, protože jsem si jista, že spousta lidí je schopna vnímat "nehmatatelné" a pokud jsou v prostředí "materialistů" - tedy těch, co na mimosmyslové vnímání nevěří - tak ti jim určitě nemohou pomoct....

0/−3
7.11.2014 22:07
Foto

J78i10ř72í 34K47r91a85t16ě78n42a 1721732467397

Rozumím vám. Dnes neznáme ještě stoprocentně příčinu této nemoci. Je možné že schizofrenici mají vnímání na jiné hranici než normální zdraví lidé. Věřím na mimosmyslové vnímání. Jak vysvětlit že dva lidi myslí ve stejném okamžiku na stejnou věc ikdyž jsou třeba v jiné místnosti.

+1/−1
7.11.2014 22:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.