Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Charlie Hebdo: Satira na život a na smrt

Humor je mocný, karikatura dokáže svými ostny i popíchat. I když redakce satirického levicového týdeníku Charlie Hebdo popírala, že by provokovala, dlouho chodila po tenkém ledě. Nakonec karikaturisté, kteří navazovali na bohatou tradici satiry ve Francii, padli za oběť fundamentalismu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A35d39a51m 36S93t40a76v66a 5868477636891

"....Humor je mocný...":Ten váš Charlie Hebdo  není žádný  humor,  je to marxisticko anarchistická svévolná sprosťárna!

+1/0
14.2.2015 17:27

M95i80l73a41n 97G26a46g33u12l54s83k80i 8717913463839

Jedno je jisté,případ vystřílené redakce přinesl užitek dvěma stranám: Vydavateli,protože náklad stoupl ani nevím kolika násobně a .....někomu v pozadí,o němž ani nevíme ZCELA JISTĚ ,že byl muslim....Protože ho nikdo nezná!!! Dokonce si myslím,že ani majitele onoho týdeníku nikdo nezná....alespoň jsem jeho jméno nečetl,nebo přehlédl....

0/0
18.1.2015 10:54

J87a60n 38M31i41c34h52á36l50e22k 3380905763625

Hezkej článek.

+1/0
14.1.2015 12:01

P45e13t87r 68D10o19č45e50k41a58l 8446288728801

Včera na ČT24 sdělil jeden egyptský muslim "naše víra ustrnula v sedmém století" a nikdo ji nechce reformovat. A wo tom to je

+2/0
10.1.2015 18:38

J55o70s64e12f 93P91o78t35r 6190421587719

Pro pana Mira Janču,

pane Janača, doleji píšete "Inkasují peníze, prosazují nesmyslá dogmata : papež, kněží ....". Že vy jste  otevřel Slovník ateisty  pro VUML , vydaný 1972 Ideologickým oddělením KSČ? Vídíte, a já jsem to poznal hned. Ideologické oddělení KSČ v r. 1972 totiž neznalo nejnovější vědecké skutečnosti  a tak mohlo v rámci svého totalitního absolutního pohrdání všemi okolo takto mluvit.

Vy ovšem byste se měl seznámil s nejnovějšími kosmologickými objevy a zjistil byste, že  k vysvětlení světa jsou  pouze dva názory a to KONSTRUKTÉR, nebo představte si,   nesmyslná teorie, že náš svět je dílem NÁHODY. S tou Náhodou, to je sranda co ?

A třeba máte jiné zdroje, tak buďte tak laskav a sdělte nám matematickou rovnici, fyzikální vzorec, chemickou reakci nebo biologický proces, jež dokazují, že nejsou dílem Konstruktéra, ale dílem Náhody.

A jestli takové důkazy nemáte, pak byste měl sestoupit s piedestalu pyšných bolševických politruků a aspoň uznat, že i ostatní názory mají právo na život, jinak vás musíme považovat za ateistického fundamentalisu, k nerozeznání od těch v Paříži.

+1/−8
8.1.2015 21:15

V38i47t 89O85t87a55h55a48l 5185800919124

A teď si představte tu pohromu pro křesťanství i islám, kdyby to byla Konstruktérka. 

Ta která má v Islámu poloviční hodnotu než muž a v křesťanství nemá právo být vysvěcena na kněze  ;-D.

+9/0
8.1.2015 23:42

J90o36s48e46f 28P79o86t22r 6600711807799

Nemusíte mít starosti, samozřejmě, že svět je výsledkem Náhody a ta je ženského rodu. JInak člověk, když nemá argumenty (jako vy), nebo peníze (jako ti hoši z Charlie),  snaží se být vtipný. Problém je v tom, kde je hranice mezi vtipem a hloupostí.

+1/−2
9.1.2015 6:39

V36i95t 83O83t20a92h55a20l 5385800979604

Ano, právě tohle je nejčastější argument lidí vašeho typu. Nemáte argumenty (natož důkazy - protože víra důkazy nepotřebuje), začnete urážet ostatní.

Já proti vaší víře nic nemám.  Klidně můžete v jakékoli dogma věřit i za mne. A já za vás na oplátku budu myslet.  

Pokud platí totiž váš princip Konstruktéra (a já nijak nezpochybňuji, že iniciaci života na Zemi mohl způsobit nějaký externí zásah zvenčí), kde vy berete jistotu, že nešlo o Konstruktérku?

Můj názor je, že člověk, který přestal pochybovat a hledat a jen slepě papouškuje dogmata, jednoduše přestal myslet. Nepotřebuje myslet. Stačí mu slepě věřit.  Ať už je pak objektem jeho víry politický manifest nebo jakákoli jiná "jediná správná příručka".

+6/0
9.1.2015 9:18

J54o70s87e71f 33P71o74t77r 6620201677529

Pane Otáhal,

s tím urážením jste začal vy. A přesně se ve vašem případě potvrzuje pravidlo, že satira ano, ale vůči ostatním, a když se to týká mě, tak je to urážka, že ?

A nejčastější argument vašeho typu lidí je, že když někdo věří tak nemyslí. P/ředstavte si, že já věřím několika dogmatům, to ano, ale jinak pečlivě sleduji výdobytky vědy a dělám si z nich závěry a představte si, přemýšlím o tom.

A zjišťuji, že čím věda víc poznává přírodu, tím je pravděpodobnějí, že musí existovat nějaká první idea. Slyšel jste už někdy o vyladění základních fyzikálních konstat - je jich asi 25  a jsou tak určeny, že můžou existovat myslící bytosti.

Ovšem fyzikální konstanty je jedna věc, daleko složitější a nepravděpodobnější je vznik života. Zkuste si někdy zjistit, jaká je pravděpodobnost vzniku jedná jednoduché bílkoviny

0/−3
9.1.2015 12:46

V41i17t 39O54t45a20h65a65l 5205390609584

Pane Potre, buď zde cíleně lžete, nebo jste si mne s někým spletl. 

Jediný můj komentář v této diskuzi, než jste mne začal urážet byl "A teď si představte tu pohromu pro křesťanství i islám, kdyby to byla Konstruktérka. Ta která má v Islámu poloviční hodnotu než muž a v křesťanství nemá právo být vysvěcena na kněze."

Na základě tohoto komentáře jste vy začal s osobními urážkami, žádný jiný do té doby neexistoval.  

Která jeho část vás přesně uráží a proč?

K další části - Co vy o vesmíru víte? Co o něm vím já? Jak víte, jaký je rozměr vesmíru, jak víte kolik jich je? Pravděpodobnost vzniku jedné bílkoviny je astronomicky nízká při konkrétních fyzikálních zákonech panujících tady.  Jaké jsou jinde? Neplatí o pár miliard světelných let jiné zákony, kde je ona pravděpodobnost daleko vyšší??  Myšlenka Boha dle Bible či jakékoli jiné knihy může být úplně stejně reálná jako to, že celý náš vesmír, jak jej v současnosti známe je jen jedna jediná buňka mnohem složitějšího organismu složeného s multivesmírů a ona bytost si naši existenci neuvědomuje (jsme na ni příliš malí, nebo nepodstatní) stejně jako my si nedokážeme představit ji, protože je pro naše schopnosti měření příliš velká. Tak jako jsme před několika generacemi měli nulové povědomí o atomech, natož o subatomárních částicích.  A tak jako spoustu věcí ohledně vesmíru odhadujeme na základě teoretických výpočtů s minimální možností praktického ověření. Taky může být celý náš vesmír jen bordel zapomenutý v Petriho misce po nepovedeném pokusu. A vy tomu, kdo tu Petriho misku zapomněl po pokusu vypláchnout nazýváte Bohem. Pokud to je pravda, tak nás opravdu stvořil a je všemohoucí, vždycky může tu Petriho misku dát sterilizovat a je hotovo. Jen nás asi pak nespláchne do Ráje.

Rozdíl je v tom, že ten kdo bude věřit této verzi, mimochodem také kreacionistické - těžko vám bude vyhrožovat peklem pokud nebudete následovat jeho prováděcí vyhlášku ke správnému chování.

+2/0
9.1.2015 14:46

H71a64n97a 86Z46a91m62r54a50z85i72l18o97v50á 9365980156121

Ano, právo vysvěcení na kněze je snad jediné právo, které katolická konfese ženám odpírá... docela posun od antiky, kdy nesměly ani vstoupit na agoru, co?

0/−1
10.1.2015 22:45

M93i25l38a40n 51G12a63g10u73l27s24k41i 8507253193399

Myslíte,že tam ty ženy chybí? Ale myslím to vážně,nepopichuji.....

0/0
18.1.2015 10:49

H10a68n73a 86Z41a69m57r22a12z55i43l30o56v94á 9835660596181

Myslíte v kněžské službě? V normálních podmínkách nevím, ale třeba když byly řeholnice v padesátých letech internovány nebo ženy ve vězení, nemohly si (na rozdíl od mužů) sloužit mše. Tak tam jim to bezpochyby chybělo.

0/0
18.1.2015 16:53

M44i45l29a40n 22G94a33g45u28l45s40k19i 8457573983679

No,je to věc názoru,vám samozřejmě váš neberu....jen si myslím,že ani vy ani já jsme v těch letech nebyli tak staří,abychom to mohli dosvědčit,myslím,kolik bylo těch internovaných (o ženách ve vězení se nebudeme bavit ) , ale ani   žádný  odsouzený  nesmí sloužit mše.....což je správné,je ve výkonu trestu... Jinak,ale asi nevíte,že za socialismu byli tajně vysvěcováni kněží,kteří byli ženatí a měli dokonce rodiny.....Nerozumím tomu,tam přestaly platit církevní zákony....když se to hodilo?

0/0
18.1.2015 22:20

H49a67n34a 28Z69a33m67r26a38z95i68l42o53v77á 9435570806421

Samozřejmě jsem nemyslela jen mše, ale všechno to, co může dělat jen kněz....Za prvé beru názory pamětnic, za druhé podle vás je ve výkonu trestu správné zakázat duchovní službu? 8-o To se dá ale přece dělat v rámci cely/ baráku/ internačního tábora. V tom je ta podstata - nejste závislý na nikom zvenčí.

Tajně vysvěcovaní kněží  - můžete se oženit a pak se stát knězem - pokud už nenaplňujete manželství... Jinak prvotní katolická církev to tak neměla, kněží se mohli ženit, takže změna v postoji ( a zákonech) zřejmě vycházela ze zkušenosti.

0/0
18.1.2015 23:46

M79i73l19a69n 56G78a63g94u51l21s81k92i 8207853303879

No,tak co vše může dělat ,a nemůže dělat "kněžka " nevím .Jinak,já žádné pamětnice OSOBNĚ neznám a o kterých čtu,nevzbuzuji důvěru!Jinak,já jsem psal něco o zákazu duchovní služby? Ne madam,jen ta služba musí přijít z venku,ne ,že někdo z vězňů bude sloužit mše!Pokud chcete si sloužit mši na cele...váš problém! a o ženatých kněžích asi moc nevíte,zkuste si o tom něco najít....Kněz v žádném případě nesmí být vysvěcen jako ženatý  a navíc ještě mít děti.....A když se to tehdy pravdoláskařům a západním centrálám hodilo,tak stejně jako když před II světovou válkou,představitelé církve žehnal Hitlerovým zbraním,tak si přizpůsobili desatero a .....vše bylo v pohodě.................Opravdu bych měl rád nějaké spojení (email nebo tak,na papeže,který mi připadá spravedlivý,akorát neví,co jeho podřízení (Duka a další) vyvádějí!

+1/0
19.1.2015 0:12

H55a26n41a 41Z47a20m76r13a11z25i35l89o91v49á 9125820376131

:-):-):-):-):-):-) Miluju konstruktivní diskuse.

0/0
19.1.2015 8:25

M76i35l58a78n 20G55a63g74u81l56s44k45i 8847823213659

Pokud to je ironie...váš problém...Pokud ne,tak i já mám rád diskuse,u kterých se píše o NĚČEM a ne nadává a ponižuje! Hezký den.

0/0
19.1.2015 10:01

H32a26n25a 48Z93a68m95r16a67z40i52l73o12v11á 9195980646171

Já někomu nádávám?8-o Vy jste se tu rozhořčil, že odsouzený nesmí sloužit mše, že tak je to správné... A proč, podle vás? O kompetencích "kněžek" jsem nepsala vůbec. A o hodnověrnosti pamětnic - řeholnic internovaných v padesátých letech pochybujete? (Já to sice nepamatuju, ale jakožto historičce mi ty prameny připadají věrohodné.) Pak jsou tu jiné případy z nedávné historie, kdy se ženy ocitly za ostnatým drátem - a bez toho, že by ta služba mohla přijít zvenčí. (Na rozdíl od mužů v tomhle prostě nejsou soběstačné.) Myslíte, že to nevadilo? K čemu to pak je, když to nechybí?

Proč jste do toho zatáhl vysvěcování ženatých mužů jsem sice nechápala, ale pak jste mi to ozřejmil. Ale kde máte prosím v Desateru, že kněz nesmí být ženatý?8-oJinak papež je na pokud vím na fcb.... ;-)A adresu Vatikánu určitě dáte dohromady.

P.S. Já z Duky taky nejdem kdovíjak odvázaná, ale asi z jiných důvodů než vy.

0/0
19.1.2015 10:48

M18i94l38a75n 15G85a77g71u38l30s68k65i 8407523773369

Vážená paní,vy máte komplexy nebo co? Já jsem netvrdil ani slovem,že VY nadáváte! Bylo to napsáno všeobecně a pokud čtete příspěvky jiných ,tak byste to ..mohla..pochopit! Odsouzený,předpokládám ,že za zločin,má sloužit mše?  O kompetencích kněžek jsem JÁ nepsal také,nevsouvejte mi do příspěvku cizí kecy...O hodnověrnosti pamětnic...kolik mají tak asi let paní historičko? Co VÁM připadá věrohodné nebo ne je opět VAŠE věc....mě nepřipadají a osobně žádnou neznám žádnou 90 letou stařenku ,bývalou řeholnici!Kladete mi otázky na které neznám odpověď,co znamená :na rozdíl od mužů v tom nejsou ženy soběstačné??? to mluvíte o sexu ,nebo o čem! přečtěte si příspěvek,máte tam nejasnosti!Jinak,Desatero je jen souhrn LIDSKÝCH hříchů a ne návod pro výchovu a chování farářů.....Osobně si myslím,že si to církev a její vedení,které bylo vesměs  homo,vymyslelo samo,aby se majetky církve po smrti faráře nedědily ale přecházely na církev! Mimochodem paní historičko,jistě víte ,že papeži v dějinách byli i ženatí,dokonce i námořní piráti a pod...A ještě něco: Já nechtěl adresu Vatikánu...tu si najdu kdykoliv,ale PAPEŽE,ne papežské kanceláře,ta se dá také najít...Ale tam mu zprávy samozřejmě filtrují ,sám by na to stačit nemohl...

+1/0
19.1.2015 11:07

H27a84n66a 87Z18a17m39r51a21z78i12l89o72v79á 9475450806771

O komplexech bych mohla napsat článek. :-) Reagoval jste na můj příspěvek, takže jsem si logicky to obecné vzala na sebe.

"No, tak co vše může dělat ,a nemůže dělat "kněžka " nevím." jste napsal vy. Já psala o kompetencích KNĚZE.

Máte ponětí, za jaké "zločiny" byli lidé odsuzováni? Často za nic, co by je diskvalifikovalo, ba naopak. Názory pamětnic se dají čerpat i odjinud než z přímého rozhovoru. Říká se tomu prameny nebo literatura. Prameny jsou lepší. Jinak bychom toho o názorech lidí v minulosti moc nevěděli, že?

Ženy nejsou soběstačné v poskytování duchovní služby - tedy v tom, co může dělat jen kněz. Jasně to vyplývalo ze souvislostí, takže ten sex jste si mohl (nebo nemohl?) odpustit. A psal jste, že si pravdoláskaři upravili Desatero, aby mohli vysvětit ženaté za kněze - tak se vás ptám, v čem si ho museli upravovat? A možná vás překvapí, ale o papežích se mi doneslo leccos. Na rozdíl od vás mi ovšem problém ženatých kněží na srdci tak neleží.

A když vám nestačí adresa Vatikánu (myslíte, že emaily se nefiltrují? Že na ty stačí papež sám?), pak nezbývá než mu poslat vaše telefonní číslo... Prý občas někomu zavolá.

0/0
19.1.2015 11:48

M73i26l36a55n 21G38a70g32u40l75s47k12i 8107103943759

tak za prvé: Nic nebylo logicky vzato myšleno na vás,bylo to napsáno JASNĚ všeobecně. Za vaši vztahovačnost nemůžu...O kněžkách jste psala vy ,ne já...Najděte příspěvek,kde jsem napsal "kněžky " a omluvím se vám!  proč by ženy neměly být soběstačné v poskytování " duchovní služby",to nevím....A vrchol všeho: :já,že jsem napsal,že desatero si upravili PRAVDOLÁSKAŘI? Buď nečtete příspěvky,nebo pokud ano,tak jste nějak mimo.....Myslím ,že bude lepší paní historičko,když naši debatu ukončíme,zkreslujete mé příspěvky,vkládáte mi slova,která jsem nepoužil...Ne děkuji vám za debatu a končíme! Hezký den!

0/0
19.1.2015 12:34

H83a33n41a 75Z98a11m65r86a64z36i83l87o98v57á 9825320836621

Stačí sledoval vlákno nahoru... ale jestli chcete, tak vám to překopíruju přímo sem:

Reakce od: Milan Gagulski (19.1.2015 0:12)

No,tak co vše může dělat ,a nemůže dělat "kněžka " nevím .Jinak,já žádné pamětnice OSOBNĚ neznám a o kterých čtu,nevzbuzuji důvěru!Jinak,já jsem psal něco o zákazu duchovní služby? Ne madam,jen ta služba musí přijít z venku,ne ,že někdo z vězňů bude sloužit mše!Pokud chcete si sloužit mši na cele...váš problém! a o ženatých kněžích asi moc nevíte,zkuste si o tom něco najít....Kněz v žádném případě nesmí být vysvěcen jako ženatý  a navíc ještě mít děti.....A když se to tehdy pravdoláskařům a západním centrálám hodilo,tak stejně jako když před II světovou válkou,představitelé církve žehnal Hitlerovým zbraním,tak si přizpůsobili desatero a .....vše bylo v pohodě.................Opravdu bych měl rád nějaké spojení (email nebo tak,na papeže,který mi připadá spravedlivý,akorát neví,co jeho podřízení (Duka a další) vyvádějí!

Byla to rekce na moje: "Samozřejmě jsem nemyslela jen mše, ale všechno to, co může dělat jen kněz....". Jak vidíte, o kněžkách jsem nepsala. Takže buď máte potíže s pamětí, nebo píšete něco jiného, než chcete říct. Ani jedno není můj problém.

A proč by neměly být ženy soběstačné - vy nevěříte ve svátosti? Něco prostě může (podle těch církevních zákonů, které jste zmínil) dělat jen vysvěcený kněz. Jelikož žena vysvěcena být nemůže, je ženské shromáždění odkázané na něj.

Omluvu si ušetřete.;-)

0/0
19.1.2015 12:50

M77i61l10a70n 73G38a27g84u75l63s14k18i 8787113933959

Nebudu se omlouvat,máte pravdu...nemám totiž za co,zřejmě odpovídáte na několik příspěvků najednou a nevíte čí jste! Děkuji za to,že jste to zkopírovala a přečtěte si můj příspěvek ještě jednou! Prostě se ráda hádáte!  .....Hezký den!

0/0
19.1.2015 13:08

H95a23n14a 14Z77a71m60r49a90z84i54l82o33v81á 9915240276471

;-D ;-D;-D Ano, od vás to sedí. A nápodobně - přečtěte si svůj příspěvek ještě jednou - nebo kolikrát bude potřeba. A sledujte vlákno!

Propříště zaměřte prosím svoji zdravou agresivitu někam jinam. Buďte zdráv jako páv.

0/−1
19.1.2015 15:28

M32i43l75a23n 59G12a58g23u34l12s81k55i 8567813923129

Kdybyste byla sebekritická,tak byste si přiznala,že ne já reagoval na vás,ale vy na mě....tak nevím proč se já mám zaměřit "někam jinam"...Já se vás o nic neprosil...nemontujte se do lidí a dají vám pokoj!

0/0
19.1.2015 21:11

H61a68n28a 79Z83a15m10r60a78z88i83l43o60v92á 9705890896401

Neračte se namáhat, kloučku, už to nečtu... :-)

0/−1
20.1.2015 12:42

M78i60l30a82n 62G11a55g63u47l58s66k45i 8377713893319

Že ne? To byste nebyla ženská..........děvče....

0/0
20.1.2015 13:15

H30a32n94a 47Z63a26m42r24a43z70i28l24o62v40á 9405910656261

Neračte plýtvat časem, milánku, už to nečtu... :-)

0/0
20.1.2015 22:29

M12i41l80a77n 16G27a33g29u67l51s92k43i 8607213533399

Neráčím .....  Ale  jak víte,že jsem vám psal já? Musela jste si to přečíst.... Tak už přestaňte..

0/0
20.1.2015 22:35

H72a47n93a 51Z76a62m27r15a48z91i82l41o11v16á 9275730796211

Neplýtvejte energií, milánku, už to nečtu.:-)

0/0
20.1.2015 22:44

H69a57n49a 52Z26a77m24r43a57z90i31l10o19v16á 9695320676921

Promiňte, ale žádnou urážku v tom nevidím...8-o

0/0
10.1.2015 22:52

H96a23n48a 49Z24a74m38r23a43z90i27l61o33v28á 9635490506951

:-) Podívejte se na stripy Angel... Tam je Bůh polonahá žena, protože zrovna zatoužil si to vyzkoušet...

0/0
10.1.2015 22:48

M88i30r30a 26J36a42n14č35a 7834487812751

No vidíte. Já si mohu dovolit říct, že zatím nevím, jak vesmír vzniknul (ačkoliv podle L.M. Krausse je celkový součet energie a hmoty ve vesmíru nulový, takže mohl vzniknou z ničeho, stejně jako jiné vesmíry s jinými fyzikálními zákony, které jsou třebas nehostinné pro život). Ale z pozorování vesmíru jsme schopní vypozorovat, že vzniknul před více než 13 mld. let, z pozorování přírody jsme schopni říct, že se život vyvinul z jedné primitivní molekuly RNA, atd. Jsme schopni prostě předkládat mnohem pravdivější popis reality než jakékoliv náboženství.

Pokud Vy tvrdíte, že svět má konstruktéra, pak to byl konstruktér dost špatný, jak ukazuje třebas rekurentní laryngiální nerv u žiraf. A který to byl konstruktér? Zeus, Jupiter, Jahve, Alláh, Krišna, Ódin či jiný? A abych toto rozvedl dále: Kde se vzal konstruktér? Co jej stvořilo? Nějaký jiný konstruktér s ještě vyšší inteligencí, nebo se náhodně zjevil z ničeho? Není jednodušší věřit, že vesmír s nulovým součtem energie a hmoty dokáže náhodně vzniknout z ničeho a v jednom z mnoha takto náhodně vzniklých vesmírů se vyvinuly relativně inteligentní bytosti zvané lidé, než věřit v to, že náhodně z ničeho vznikla supermocná bytost, která má schpnost tvořit vesmíry, být v nich všudypřítomná, vševědoucí a všehoschopná?

Z principu, jakým pracuje věda nelze prokázet negaci. Tedy nikdy nemůžeme prokázat, že neexistuje Bůh, který svět stvořil, ale už se v něm nijak neprojevuje a nemůžeme změřit jeho interakci do reálného světa. Pokud ale najdeme vysvětlení jevů, které nevyžaduje Boží intervenci, není mnohem rozumnější předpokládat, že se tyto jevy udály bez této intervence?

+2/0
9.1.2015 9:21

J71o78s47e34f 76P65o71t30r 6420741237139

Ano samozřejmě máte pravdu. Já má svůj názor, vy máte svůj názor, ovšem váš názor (který je věcně na stejné úrovni jako můj) vás neopravňuje k urážkám, tak jak je prezentujete dole. Ty urážky jsou totiž projevem vaší méněcennosti vůčí těm jiným názorům. Pokuste se  zvýšit svoje sebevědomí.

Pokud jde o pana Krausse, ten vystupoval na jaře v Hyde parku, a na otázku proč něco něco existuje, zvýšil hlas a rozkřikl se, že takové otázky se vědcům nekladou. A pokud se týká jeho knížky, tak to je pouze a jen výplod jeho mozku, jak by to mohlo fungovat. Jednoduchý důkaz proti je, že příroda je smysluplně uspořádána a poznatelná, že je to kosmos a ne chaos, jak by to bylo v případě Náhody s nulovým součtem energie a hmoty. Prostě pohádka, stejná jako řada jiných, včetně toho vzniku molekuly RNA.

0/−1
9.1.2015 12:29

M43i32r25a 95J67a12n45č69a 7644727422471

Pan Krauss se rozčílil vcelku oprávněně. Otázka "Proč/Why?" totiž implikuje, že někdo něco dělal s nějakým účelem. Ve vědě je nesmyslná, věda se ptá: "Jak/How?". Tato otázka v sobě totiž neobsahuje hybatele.

Mimochodem, otázka "Proč vznikl vesmír?" je nesmyslná i z jiného důvodu. Slovo "proč" v sobě obsahuje i časovou následnost, tal ale nemá v této otázce smysl. protože není nic před vesmírem ani čas. Pro lidský rozum je to těžko pochopitelné, ale neexistuje "před vesmírem", protože čas je součástí vesmíru.

Vesmír je chaos a chaotičnost vesmíru bude neustále růst (entropie neklesá). To je prosté pozorování. Pokud je příroda geniálně organizovaná, tak proč má žirafa několikametrový rekurentní laryngiální nerv, když jeho jedinou funkcí je spojovat 2 místa vzdálená od sebe několik málo desítek centimetrů? Proč má příroda tolik rafinovaných způsobů, jak nás zavraždit? ...

Příroda je poznatelná, protože se ji lidi snaží poznat. Lidé jsou zvědaví a evolucí získali schopnost a touhu hledat kolem sebe vzorce, tak je hledají úplně všude a úspěšně. Je nějaký důvod, proč by příroda měla být principielně nepoznatelná?

Mimochodem tohle je svoboda slova. Dva lidé s úplně odlišnými názory, bez skrupulí útočící na názory toho druhého. Řeknete, že Lawrence Kraus napsal jenomvýplody svého mozku a mě to vůbec neuráží, přestože s ním v mnohém souhlasím (možná protože ho nevnímám jako svatého). Tak to má být.

Mimochodem, pokud jsem níže někoho urazil, tak mi řekněte čím. Nepsal jsem nikkde obzvlášť útočně, jenom jsem popisoval svět, jak ho vidím. Třebas se poučím a příště budu moct formulovat vé argumenty tak, abych nenaštval oponenta dřív, než dokončím odstavec. :-)

+1/0
9.1.2015 13:10

J71o80s85e15f 44P87o89t89r 6400671297489

Pane Janča,

už jsem chtěl naší diskuzi uzavřít, ale právě jsem se vrátil z hospody a protože se nudím, tak jsem znovu to otevřel a nevěřícně jsem zíral na to, že vy vůbec nerozumíte 2. zákonu termodynamiky: "Vesmír je chaos a chaotičnost vesmíru bude neustále růst (entropie neklesá)".

I když bude vesmír chaotický, tak chaotičnost bude neustále klesat, jak se hmota a její energetické projevy  bude přeměňovat na zbytkové chladnoucí elektromagnetické záření. Princip entropie je tepelná smrt, maximální uspořádání, kde není žádný pohyb, kde je minimální energetická hladina, v tepelné smrti je entropie maximální.

Právě život je v příkrém rozporu s 2. zákonem termodynamiky, je jeho negací, protože zvyšuje neuspořádanost systémů z hlediska entropie..

0/−1
10.1.2015 0:30

M24i98r51a 96J76a30n62č24a 7164277822141

Mimochodem končící vesmír bude téměř homogenní - tedy s maximální entropií.

A v posledním odstevci jste napsal pěknou hloupost. Ale to bude tím, že jste se vrátil z hospody. Pokud opravdu věříte, že existence života neguje 2. termodynamický zákon, tak to dokažte. Stačí sestrojit perpetuum mobile 2. druhu. Jako bonus k tomu ještě získáte nobelovku.

0/0
10.1.2015 10:51

H27a18n67a 81Z12a22m20r97a45z10i61l94o78v66á 9845530836331

:-) Projděte si kosmologické mýty... Který nejvíc odpovídá současnému vědeckému poznání? (první bylo světlo - neurčuje se stáří vesmíru podle reliktního záření? Atd...)

Víra není věda - stejně jako umění není věda. Je to různé zpracování zkušenosti. Ta náboženská je tisíce let stará. Obsahuje zkušenost, kterou jedna generace neobsáhne. Věděla dřív, než se přišlo na nějakou DNA, že nejsou dobré svazky mezi blízkými příbuznými...Dávno před objevením bakterií vyvinula hygienické zásady... Nemyslím, že bychom se nad tím měli an bloc ofrňovat...;-)

0/−1
10.1.2015 22:57

M71i74r13a 76J81a67n59č48a 7914447192271

Přestaňte prosím argumentovat ad hominem. V době, kdy jsem se naučil číst už snad ani VUML neexistoval. Věřte tomu, že po deseti letech ministrování a absolvování skoro všech křesťanských svátostí znám křesťanská dogmata dost detailně, abych posoudil to, jestli jsou nesmyslná. Inkasování peněz od věřících je taky fakt. Rozdíl mezi Vámi a mnou je, že já nevidím nic špatného, když někdo bude karikovat Einsteina, Hawkinga nebo teorie gravitace, relativity či evoluce. Vy vidíte něco špatného na karikaturách papeže, mohameda či řádových sester.

+4/0
9.1.2015 9:22

J40o54s97e81f 87P36o30t18r 6860281577309

Já nejsem proti karikaturám papeže, já jsem proti vašim nesmyslným urážkám, jako je třeba dogma, kdž dogma stejného typu (samozřejmě jiného druhu) vyznáváte i vy. Já vyznávám dogma, vy vyznáváte dogma.

+1/−3
9.1.2015 12:32

M12i24r47a 55J28a20n45č18a 7404827552171

Dogma není sprosté slovo, to je prostě nějaký názor, který daná komunita uznává jako nezpochybnitelný. Nanebevzetí panny Marie je dogma, neposkvrněné početí je Dogma. Některá katolická dogmata neuznávají protestanti, jiná pravoslavní. Stejně tak je dogma nepřípustnost antikoncepce v katolické církvi - podle mě je to dogma nesmyslné.

+4/0
9.1.2015 13:15

V10i49t 36O98t31a63h30a75l 5875280689174

Amen

0/0
9.1.2015 14:55

M96i96l77a57n 33G74a45g53u27l81s74k67i 8307133293809

Pane Potre!Na jedné straně se pasujete za odborníka na vesmír,náboženství a vznik světa a na druhé straně píšete pitomosti o ideologii VÚMLU....Musel jste s tím materiálem pracovat,já třeba ani nevím ,že něco podobného existovalo! tak se s tím studiem VÚMLU moc nechvalte není čím! Pozorně jsem si přečetl názory pana Janči a myslím,že jako spousta jiných ,neumíte odpovědět na otázky kladené vám p. Jančou ,tak se uchylujete k neférovým podpásovkám o VÚMLU   a podobně! A co se týče papeže a kněží...co ti mají společného s vesmírem,tak to už vůbec nevím,těch dogmat a nesmyslů,které v průběhu doby přizpůsobují situaci je hodně! A ještě jednou se vás zeptám na totéž co p. Janča...Jak vznikl KONSTRUKTÉR?  Pokud ale nevíte odpověď,poctivě to přiznejte,nebo mlčte!

0/0
18.1.2015 10:47

V97l10a86d 56R97y89b81i48c10k30a 3858328967804

"...dlouho chodila po tenkém ledě..."??? To je jako bychom obvinovali holku, ze mela prilis kratke minisukne a koledovala si o znasilneni!!! Stejen pitomost. Vrazi jsou islamofasisti, OBET je satiricky casopis. To jen tak pro rekord!!!

+8/0
8.1.2015 17:57

M42a82r54t39i58n 31K41o86p84e64c47k12ý 3898287739674

Ano, když vyzývavě oblečená a nalíčená sexy holka s hlubokým výstřihem a kratičkou minisukní vejde po půlnoci do baru plného opilých námořníků, tak si koleduje o znásilnění, i když má podle zákona svobodu projevu, co na tom nechápete? 8-o

+2/−1
8.1.2015 20:21

T77o27m43á48š 76V87e41s21e18l17ý 5255398570139

to ovšem nijak nesnižuje vinu oněch opilých námořníků.

+4/0
9.1.2015 13:02

L87u22c55i45e 49S90m22o90l54í97k49o21v25á 9311194953103

Satira v podání Charlie Hebdo může být pro mnoho z nás už za hranou, nutno ovšem dodat, že ve Francii má obrovskou tradici a Francouzi si velmi váží a ctí svobodu slova, o tom svědčí už fakt, že satira přežila všechny možné vlády a zřízení

+7/0
8.1.2015 16:27

J62a73r41o51s67l87a58v 14T54e51s42a30ř 1507167119398

A o co nám jde,o satiru.Pozitivní konstruktivní satiru.;-D

0/0
8.1.2015 15:18

M81i76l34a55n 53G77a82g55u86l72s45k98i 8657713203129

Hm...pokud tomu ,že papež navléká kondom ,jeptišky masturbují a někdo si dělá pitomce z JEJICH BOHA považujete za satiru,já ne a to nejsem věřící.............věc názoru....

+5/−6
8.1.2015 14:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.