Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za vrtulí je vichřice, líčí pilot válečných replik s otevřenou kabinou

„Cítíte vůni krajiny, ale v zimě je z vás rampouch,“ popisuje Petr Svoboda romantiku i syrovost létání v historických letadlech s otevřenou kabinou. Repliky prvoválečných stíhacích letounů sám staví a sám je také předvádí v ukázkách dobových soubojů u nás i v zahraničí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F12r84a36n84t77i50š30e26k 17M42ü10l26l18e30r 2683422199978

https://youtu.be/jSrNmxjJ5V4

0/0
27.4.2015 9:55

J14i92ř60í 18B56r98o65ž 5309955892457

Děkuji za skvělý článek od stejně  vzduchem a  olejem postiženého člověka .  Přeji stejný počet přistání jako startů! R^ V

0/0
25.4.2015 23:26

J68a67k35u66b 94R47ý82d11l 1575632885240

Paráda, díky za rozhovor. Konečně rozumný člověk, co ví, že dotace smrdí, i když jsou určeny k těm "nejbohulibějším" účelům.

+2/0
25.4.2015 15:33

P18e40t63r 40P16e86p94r84n92ý 4924143121722

Všechna čest, ať se daří!R^

0/0
24.4.2015 17:00

J15a92k37u37b 29V56i54k39t80o47r73a 8743599233821

Nádhera :-)

0/0
24.4.2015 14:21

Z84d40e61n43ě25k 77M52á76č91a68l59a 1423105159520

Klobouk dolů... Držím palce.R^

+2/0
24.4.2015 12:42

P75a62v33e93l 88N53o55v73o38t16n43ý 6835366918886

To je teda BOREC R^

0/0
24.4.2015 9:46

M64a55r73e22k 10H61r40u69b85y 6937622251458

Jsem rad, ze takovi lide jeste existuji R^

+2/0
24.4.2015 9:31

P52e34t63r 84M50u98r66č70e64k 3198126530

Tak tomu se říká splnit si svůj sen a ta věta o nagelované hlavě a politicích mne dostala. Petře ať se daří.

+9/0
16.4.2015 20:46

T31o69m20á10š 73Ř37e88z11n73í72č42e19k 2863318801484

Paráda, nezbývá než v dobrém závidět.

+5/0
16.4.2015 18:43

T64o84m19á33š 97T37a53t54í65č96e86k 5570222350858

Perfektní koníček a ještě k tomu krásná práce! Ovšem nejlepší odpověď je ta předposlední. Tomu se říká chlap. :-)R^

+14/0
16.4.2015 15:20

J63o44s69e59f 46'64J16o93e21' 64V36o29c48h16y50á27n 8493658342890

http://www.pterodactyl-flight.cz R^

Létající repliky: Piper L-4H, S.E.5a, Fokker E-III, Sopwith 1½ Strutter, Fokker D-VII

Statické makety: Supermarine Spitfire Mk.IX, Albatros D.V, Junkers Ju-87D Stuka

+ další info o akcích, výstroji, vybavení,...

0/0
16.4.2015 13:27

P25e22t64r 50N28ě42m35e33č22e77k 1542164832703

Velký respekt! Chlap je bourák.

+3/0
16.4.2015 12:19

R28u58d44a 35S27l30a13v39í85k 5723278346271

Dost pochybuji o tom, že za I.sv. války létaly piloti v 6 km.

0/−4
16.4.2015 11:21

R90u46d40a 71S69l60a91v27í51k 5783298416141

*létali

+3/0
16.4.2015 11:22

O38n81d80ř43e19j 29Č45a76p86k90a 6821241483144

Věřím tomu, že se jim tam moc nechtělo, ale pokud se do 6 kilometrů dokázal vyhrabat německý bombardér, tak se holt muselo za ním. Němcům zaměřovací optika vždycky šla a už tenkrát se trefovali docela slušně.

+1/0
16.4.2015 11:40

J86o85s35e91f 33'92J25o44e85' 81V16o84c55h91y53á76n 8783248932220

http://cs.wikipedia.org/wiki/Royal_Aircraft_Factory_S.E.5

S.E.5a: dostup 6700m.

Z hlediska taktiky byl samozřejmě každý nastoupaný metr výhodou.

+1/0
16.4.2015 13:23

R90u30d57a 52S62l96a88v49í13k 5543568576311

Dostup tam sice má, ale to neznamená že tam běžně létá.

0/0
16.4.2015 22:22

J55o14s40e25f 86'95J47o88e93' 94V98o36c34h73y52á32n 8193228672300

Přijde na to...

V roce 1917 se vyšrábaly pozorovací letouny i některé bombardéry až skoro na 7 km. Určitě se s nimi piloti snažili nastoupat co nejvíc.

Stíhačky pátrající během hlídek po těchhle protivnících nemohly brouzdat někde na 3 km. Potřebovaly mít přece šanci je dohnat...

+2/0
17.4.2015 8:58

J35i22ř65í 37B81r38o35ž 5149745412417

Létali a sestřelovali

http://en.wikipedia.org/wiki/James_McCudden

Eso známé sestřelováním německých průzkumných strojů nad 18.000 stop

0/0
25.4.2015 23:30

R34a57d63i98m 86P23o61l90á28š55e33k 9966353589259

Řekl bych, že byl velký rozdíl mezi letadlem na začátku války a na konci války.

+1/0
16.4.2015 14:49

J38i32ř45í 27B92r42o88ž 5379945422477

Samozřejmě, ty  4 roky války měly stejný význam jako 20 let  pokroku v mírových létech. To i v taktice. Roku 1918 byl  uskutečněn nálet na Porůří vedený 1000! letadly( Francouzi + Britové a bombardovali zbrojovku) . To samé dosáhli Britové až r. 1942 při náletu na Kolín n/R! Samozřejmě se to nedá srovnat,  400 strojů  byli doprovodní stíhači a zbytek nesl  maximálně 1000kg pum, ale i tak byl pokrok nesrovnatelný s r.1914.

0/0
25.4.2015 23:44

R13a42d58i69m 43P23o62l63á74š78e70k 9746653199579

Mě by zajímalo, proč se zmiňují náplně argonem jako drahé. Argon v různých stupních čistoty je totiž běžný plyn, protože se vyrábí ve velkých množstvích při zkapalňování vzduchu a   používá jako inertní plyn při svařování  metodou tuším TIG.

0/0
16.4.2015 9:49

M31a49r73t11i25n 40N78e66r98m12u67t 9577477978459

jo, ale náplň velká flaška pro TIG vyjde na 6t

0/0
26.4.2015 23:44
Foto

R30i67c65h48a19r28d 42N57e22u20g43e70b82a46u66e57r 6798179446212

Nevím, proč je na prvním snímku komentován jako výjimečně ten zlý. V první světové válce neválčili nacisté. Obě strany byly zhruba stejně "zlé".

0/0
16.4.2015 8:23

J48a63n 92B26u17r33i75a58n 2663759654240

Skoro se dá s Vaším výrokem souhlasit, až na jednu maličkost. 1. světovou defacto Němci spustili.

+2/0
16.4.2015 9:11
Foto

R64i39c57h12a18r26d 98N39e87u90g60e90b81a69u94e29r 6418549866492

Tak z dnešního pohledu je to už drobná maličkost, ale pořaeí vyhlašování války bylo takovéto:

Rakousko Srbsku

Rusko Rakousku

Rusko Německu.

Němci velice dbali na to, aby to formálně nebyli oni (podobně jako v roce 1870), kdo vyhlásí válku. Nakonec jim to bylo prd platné.

0/0
16.4.2015 9:29
Foto

P13e86t95r 65J73a48n41á85s52e82k 7892467542297

..článek velmi zajímavý, ale ještě by mohli autoři věnovat trochu pozornosti gramatice..

0/0
16.4.2015 6:12

J15o53s87e64f 48Z63a18h14á32l56k12a 4123449468386

tak, tak ... ty kyslíkové přístroje ...

0/0
16.4.2015 6:51

V55l26a22d87i25s21l76a42v 90N38o69h84e23j86l 7158107248461

Jo! Respekt a at se dari. R^R^R^

+11/0
16.4.2015 0:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.