Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Škola síly vás naučí, jak resetovat tělo a získat zpět pohyblivost

Je to dobrá zpráva. I když jsme kvůli sedavému životu přišli o pružnost a pohyblivost, kterou jsme měli jako děti, můžeme se vrátit do původního, zdravého stavu. Vše máme totiž zálohované, jde jen o to, tělo „resetovat“. Seznamte se s jednoduchým, ale rafinovaným způsobem obnovy „továrního nastavení“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V52i81k59t84o55r 48Z28á56b57r22a30n33s38k16ý 3200918204983

Článek mi připomíná učebnici angličtiny.

A za domácí úkol si můžete přeložit original strenght...:-)

0/0
3.5.2015 16:03
Foto

P11a87v25e22l 58M79a59c45e45k 1294546152906

Zdar a sílu, Viktore

mea culpa - většina mých učitelů je ze zahraničí, a mj. i proto (nad)užívám zavedenou zahraniční terminologii. Co více, řadu informací si člověk hledáním českých termínů na internetu nedohledá, anglických ano (např. právě Original Strength), a proto uvádíme s pokusem o překlad i původní termín, a někdy jen původní termín.

Pokud nebude něco jasné, dejte příp. vědět v komentářích, anebo mailem.

Zdraví

PM

0/0
3.5.2015 18:07

V10i75k35t24o83r 47Z72á83b88r90a32n47s21k64ý 3930888774803

Zdar a sílu, p. Macku, se zahraničním prostředím a komunikací mám letité zkušenosti. Nic mi však nebránilo a nebrání používat češtinu, která je květnatější a má daleko širší slovní zásobu než mnohé jiné jazyky, zejména anglický. Co se v angličtině mnohdy opisuje, to lze v češtině vyjádřit jedním slovem zcela přesně. Zejména používání angličtiny v článcích o sportu (s boomem nových metod velmi časté a módní) mi připadá dosti komické, jakoby to mělo podpořit věrohodnost propagovaných metod.

Je totiž rozdíl mezi žargonem a veřejně publikovaným textem. :-)

+3/0
3.5.2015 18:47

J23a34r37o28s40l33a78v 34D19u12n98d12a 1523302826130

Nerozumím obratu "s boomem". Můžete to opsat nějak květnatě a česky? Děkuji.

0/0
24.6.2015 6:13

V38i39k84t76o35r 60Z38á14b35r30a36n42s48k79ý 3510398754333

Boom je u nas vseobecne znamy cizi vyraz, asi jako internet. Na rozdil od foam rolleru nebo strength aj. Boom zde znamena rozmach, rozvoj, p. Dundo.

0/0
24.6.2015 9:18

K76a23m91i80l 45N11o44v59o38t69n83y 4866485112630

Aaa... Pan Macek se zase snaží sehnat nové zákazníky. No snad tady bude mít větší úspěch než na Rungo :) 

Hlavně, lidi, neběhejte, dokud nezaplatíte pár tisíc v nějakém fitcentru :D

+2/−2
29.4.2015 21:55

K18a36m64i13l 10N55o61v94o33t92n19y 4966455852390

Zas ale kdy se vám to naposledy stalo, že vám dal autor článku mínus :D

+6/−1
30.4.2015 11:12

J60a68n 35P28š52e69n20i56č93k82a 2420758323682

Sakra jsem klik nejak blbe....

0/0
1.5.2015 16:45

L29a48d81i34s78l39a53v 85S36o74k77o25l 1270672875362

Mně pod minulým článkem:-P

0/0
4.5.2015 8:15

R14o97m73a97n 18D25o60r29s57k92ý 1976784700308

Dobry den Pavle, muzete mi rict nazor na cviky, ktere provadim (kdysi mi je kdosi poradil a protoze mi pomahaji a mam sedave zamestnani, provadim je dost casto :))

Trhani jablek: stoj vzprimeny, hlava dopredu, ruce vzhuru a stridave kazdou rukou zvlast s nadechem se snazit utrhnout to nejvyssi jablko. S vydechem dolu. Snazit se mit paty stale na zemi.

Jezis na krizi : stejny postoj, ale ruce rozpazene, otevrene dlane s palci nahoru. Stridave otacet palcema smerem vzad s tim, ze za palcem otacime hlavou

Loutka: Stejny postoj jako u trhani jablek, ale nyni ramena tlacit dozadu a dolu, zatimco hlavou se snazime tlacit nahoru. Snazit se predstavit, ze jsme loutka, kterou drzi jen nekdo za hlavu. Cili telo jde dolu, hlava nahoru. Tyto cviky mi dost pomahaji na takove jemne uvolneni bolavych zad. Bohuzel casto se neudrzim a zkusim i (dle mne) dost nebezpecny cvik (protoze je svihem) ze se rozkrocim, ruce k hrudniku a otacim se stridave dozadu krizem rekneme doleva a koukam se na pravou patu, pak otacka doleva na pravou patu. Diky za nazor - ikdyz asi vim jaka bude odpoved :-)

0/0
29.4.2015 17:36
Foto

P67a78v39e36l 14M54a36c71e66k 1554856732426

Zdar a sílu, Romane

- trhání jablek: fajn

- Ježíš na kříži: snažil bych se tam hodně otevřít hrudník

- loutka: fajn

- poslední cvik: proč ne, cokoliv vás zvedne ze židle. 

Přidejte cviky z dílu KanclFit, a bude ještě lépe.

Zdraví PM

0/0
29.4.2015 20:30

M60i50c37h52a51l 68M66o78u43c12h33a 9598149863614

Kutálet se po zemi jako mimino je sice fajn a jistě prospěšné pro rozvoj pohybových schopností nějaké kancelářské krysy, ale 40ti letý nesportující chlap tak pružnost opravdu nezíská, pokud se nebude důkladně protahovat. Většina lidí je tuhých jako broky a ani lezení po čtyřech s jazykem na patře to neodstraní...

+3/−1
28.4.2015 22:22
Foto

P76a84v40e73l 25M16a17c97e84k 1904636422986

Zdar a sílu, Michale

ano i ne. Obnova tzv. "reflexivní síly", jejíž ztráta je (mimo jiné) příčinou zatuhlosti, vede k výraznému a  až překvapivému zlepšení mobility i flexibility. Dtto obnova bráničního dýchání. Velké procento lidí získá z Resetů pružnost, a to s nula foam rollingem nebo strečinkem. 

Buď jak buď, i na to jsme mysleli, jeden z příštích dílů bude věnován minimalistickému strečinku, a některé z pozdějších i sofistikovaným metodám, jak pracovat na provazu a rozštěpu. 

Zdraví PM

0/0
29.4.2015 7:45

M41i40c27h22a43l 81M10o78u29c50h56a 9198139503334

Pavle, ano i ne... Pohyblivost a pružnost vnímám jako dvě rozdílné věci. Jedna druhou ovlivňuje, některé metody jejich rozvoje se překrývají, ale nelze je zaměňovat se zcela uspokojivým výsledkem.

.

Je dobře, že se budete věnovat i strečinku, ale pokud tyto "tutorialy" použije pro svůj rozvoj nějaký sportem doposud nedotřený chlapík středního věku, možná měl být strečink na prvním místě, spolu se základním osvětlením toho, jak lidské tělo funguje a jak reaguje na ten který typ zátěže...

0/0
29.4.2015 9:59
Foto

P76a15v75e10l 66M74a94c81e25k 1214576362536

Zdar a sílu, Michale

ano i ne. Mobilita a flexibilita jdou ruku v ruce, je to kontinuum. Pro výše uvedeného imaginárního chlapíka středního věku nedotčeného sportem bych rozhodně jako první doporučil Resety - překvapivě totiž často pořeší mnohé problémy s (domnělým) nedostatkem flexibility. Je to otázka slepice/vejce - hýbe se člověk špatně, protože je "zatuhlý" a slabý, anebo je "zatuhlý" a slabý, protože se hýbe špatně? Z praxe mohu říci, že b) je častěji správně. Ne vždy, ale častěji. 

Last but not least, seriál se jmenuje "Škola síly", a ne "Škola korektivních drilů". Osobně jsem rád, že se nám vůbec podařilo s redakcí uhádat i pro řadu čtenářů nudné (ne však o to méně potřebné) úvodní díly alá KancFit, Resety, strečink. 

Zdraví PM

+1/0
29.4.2015 12:00

M51i51c61h86a35l 67M46o12u84c20h25a 9318869813564

Pavle, asi rozdílně chápeme pojmy pohyblivost a pružnost. Já pohyblivost chápu jako formu obratnosti, tedy schopnosti správně ovládat své tělo, což je základním předpokladem pro kterýkoli sport i správné cvičení. K rozvoji takové pohyblivosti jistě ta cvičení v článku prezentovaná velmi dobře přispívají. Pružnost je pro mne zase schopnost využívat možnosti kosterního a svalového aparátu v celém jejich přirozeném a zdravém rozsahu. Bez pružnosti bude omezená pohyblivost a naopak. Na druhou stranu ale rozvoj pohyblivosti nenahradí rozvoj pružnosti, podobně jako trenink vytrvalosti nenahradí trenink síly, i když i tyto se mohou překrývat např. při rozvoji silové vytrvalosti :-)

.

Mě se Váš přístup líbí, je do značné míry klasický, je i dostatečně komplexní a celkem racionální. Jen mějte na paměti, že podle Vašich rad mohou skutečně začít svépomocně cvičit lidé, kteří neznají své tělo, neznají své možnosti a nejsou připraveni na žádné velké výkony.

0/0
29.4.2015 13:32
Foto

P43a83v63e22l 64M82a31c79e24k 1634756342466

Zdar a sílu, Michale

Pohyblivost/rozsah pohybu ve smyslu anglického "mobility"/ROM, ne obratnosti (agility), anebo pružnosti (flexibility). To, že jedno souvisí s druhým souvisí s třetím ja jasné, otázka však je, co staví na čem. Z praxe mohu jednoznačně říci, že to co se maskuje jako problém nedostatku flexibility, se často pořeší správným dýcháním a ostatními Resety, bez jakéhokoliv strečinku. Ne však vždy - proto jsem psal, že jsme připravili i díl věnovaný minimalistickému strečinku. Záhodno též využít foam rolling a podobné metody - foam rolling a strečink samozřejmě vyučujeme, ale - jsme škola silového/kondičního tréninku. Specializované korektivní drily jsou práce pro rehab profíky, ne pro nás. 

Kdo a co ze čtenářů bude či nebude cvičit bohužel není v mé moci uhlídat, ovšem to, co v seriálu prezentujeme a budeme prezentovat, je upřímně řečeno lepší (a bezpečnější!) než naprostá většina fyzických aktivit, kterým se lidé běžně věnují. Ve Škole síly poskytneme čtenářům jasnou, progresivní a systematickou metodu /nástroj - teď už záleží "jen" na tom, kdo s ním bude zacházet. 

Zdraví PM

0/0
29.4.2015 14:50

M58i11l11a84n 55Š55e37l76i88g68a 7821444143313

Kettlebell cvicim, dokonce i dle Strongfirst, ale tyhle PR clanky uz jsou fakt hrozne otravny.

+4/−2
28.4.2015 8:07

L91a93d59i77s78l91a47v 47S40o56k44o71l 1700292715462

:-D

0/0
28.4.2015 7:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.