Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Nejrychlejší tank zvládne každý terén. A má luxusní interiér

Je to nejrychlejší tank na světě a chlubí se okázalým, komfortním interiérem. Super tank Ripsaw EV-2 byl původně od roku 2013 vyvíjen pro vojenské využití, jeho výrobce ho však v limitované sérii nabízí jako osobní tank i civilistům. Ovšem pouze velmi, velmi bohatým civilistům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V82l30a79d 54R17y11b95i33c57k34a 3218638337474

Tento tank je opet a zase ukazka superiority kapitalismu. Dva bratri daji neco dohromady bez pomoci vlady nebo jejich politickych poskoku.

+1/0
8.6.2015 19:06

R38o95m10a17n 77K17o85n61e68č54n58ý 4864228753

Nechapu co porad zde resite.Tank- http://cs.m.wikipedia.org/wiki/Tank.

Toto je neco jako bojovy vozidlo pechty a ne tank

+3/0
7.6.2015 21:48

L45u57d98v74í28k 63G14a51j85d53o82š42í26k 2195353674632

Zvládne každý terén...

Proč s ním tedy na videu jezdí jen po rovině a "teréne" se omezuje maximálně na takový, který zvládne každé SUV?

+3/0
7.6.2015 17:25

V48l59a69s86t45i87m56i50l 54S31v61o35b94o30d88a 7303208225764

Vůbec nevím, k čemu je to dobré. Na to, abych se dopravil někam po silnici, by mi stačilo i obyčejné auto a abych se s tímhle dopravil kamkoliv jinam, by znamenalo, že bych nehorázným způsobem ničil přírodu, což je za prvé většinou zakázáno a i kdyby nebylo, nejsem bezmozek (jako řada majitelů např. čtyřkolek) a tak se v přírodě chovám takřka tak, jako bych tam nebyl, což bych jízdou v tomhle stroji rozhodně nemohl.

Takže bych jako třeba ocenil, že bych se s tím dostal třeba na Sněžku, aniž bych ušel krok nebo bych při takřka jakékoliv volbě lokalit při přesunu z bodu A do bodu B mohl volit takřka směr vzdušné cesty :-), avšak tomu buď brání zákony státní nebo zákony generované v mém mozku.

Takže je to k ničemu!!

+2/0
7.6.2015 15:28

O21n87d14ř82e34j 53Z23e62m93a74n 5690524428859

Pro normálního člověka k ničemu. Ale pro armádu to může být velice zajímavé průzkumné/hlídkové obrněné vozidlo. Je rychlé, zvládne těžký terén, a s patřičným vybavením, elektronicky/počítačové řízeným těžkým kulometem, je velmi, velmi smrtícím prostředkem.

+1/0
7.6.2015 17:25
Foto

P94a48v61e15l 35Č10e68r51n34í73k 1428525260900

Ad mnoha diskutujicimi komentovany termin "tank" - rekl bych ze jde o nevhodny preklad z anglictiny. V principu "tank" je neco jako nadrz/plechovka. Proste cokoliv kovoveho pevneho uzavreneho. Coz v pripade marketingu znamena ze to oznaceni vyrobce pouzije i pro obycejne pasove vozidlo s uzavrenou kabinou protoze to odpovida anglickemu vyznamu slova. (teda aspon jednomu z mnoha)

+2/−5
7.6.2015 14:06

O33n93d22ř15e95j 58Z56e75m43a75n 5450434318349

Jen pro informaci - jsou i kolové tanky...

0/0
7.6.2015 14:58

D62a75v83i77d 28H49e10l81l36e25r 6846223170686

Nějaký příklad?

0/−1
7.6.2015 15:40

O63n40d50ř80e37j 32Z39e98m62a64n 5550824388299

Například B1 Centauro. Ve své době takzvaný stíhač tanků...

0/0
7.6.2015 17:30

R14o84m68a91n 77K44o88n58e88č63n33ý 4754908513

Podle fotek je to Vase B1 spis kolove obrnene vozidlo-neco jako nase bvp

0/0
7.6.2015 21:44

O66n95d30ř83e51j 86Z21e13m35a64n 5150974948629

Nemáte pravdu.

Tento stroj je schopen při minimální zásobě munice v těle přepravit jen čtyři osoby. To je na transportér zoufale málo.

Tento stroj je určen jako ničitel tanků a jako takový má patřičnou výzbroj a i pancíř. Kola má jen proto aby byl pohyblivější, rychlejší než klasické tanky té doby. Ostatně těch 24 tun mluví samy za sebe.

0/0
7.6.2015 22:42

R22o29m31a44n 20K80o76n51e55č92n43ý 4714798153

A co Stryker?Kdyz tam maji ten 105mm kanon,tak muze slouzit jako nicitel tanku,a je to kolove vozodlo

0/0
8.6.2015 14:11

O51n86d56ř60e41j 87Z42e65m44a71n 5410514178119

Stryker byl od začátku stavěn jako transportér. Podívejte se a porovnejte si schémata těch dvou vozidel.

A světe div se. Tanky byly původně určené pro podporu pěchoty.

0/0
8.6.2015 15:42

O59n13d85ř79e49j 36Z45e68m41a87n 5650204738259

B1 byl od začátku vyvíjen jako stíhač tanků.

0/0
8.6.2015 15:48

R49o36m49a78n 17K16o60n48e17č53n66ý 4164308563

Kdyz se podivam na net,tak prvni verze byla spis delana jako bvp,s 25mm kanonem,az pak se instaloval 70mm kanon.

0/0
8.6.2015 16:35

R84o58m13a67n 72K75o91n52e16č63n32ý 4524688813

A na netu to B1 je brano jako bojove vozidlo pechoty

0/0
8.6.2015 14:13

D54a68v94i31d 24L26a25n17g32e61r 9440100494201

Brát to takto doslovně je také chyba. Etymologie toho označení je taková, že britové při vývoji prvních tanků používali původně kódové označení 'landship' - pozmení loď - což poněkud neskrývalo to čím se projekt zabýval. Vymysleli si tedy kód 'water carrier' - volně přeloženo tahač na vodu - což bylo krkolomné, a navíc když se člověk podívá na iniciály toho označení, dojde mu proč se to neujalo. Odtamtud již byl skok k onomu 'tank', což ej opravdu nádrž na vodu, nicméně ve vojenské terminologii od druhé světové války je tank opravdu pouze pásové vozidlo s dělem umístěným v otočné věži. Bez pásů je to při nejlepším stíhač tanků, bez věže je to samohybné dělo a bez kanónu je to v podstatě traktor.

+2/0
7.6.2015 16:52

O42n16d88ř83e81j 83Z96e46m97a33n 5960294858569

Souhlas. Až na ty kolové tanky. Tam se neshodujeme. Ony ve zkratce vznikly tak, že se vzal klasický tank a narouboval se mu kolový podvozek. Čiště pro rychlost.

0/0
7.6.2015 17:35

O63n46d78ř92e48j 58Z44e91m13a40n 5770364518339

Respektive ty, co se objevily po druhé světové. Během ní byly tato bojová vozidla navrhována komplet i s podvozkem.

0/0
7.6.2015 17:48

P72a35v80e55l 74R49a89t46h79o97u71s83k97ý 6840269911

Ale význam slova tank, jako těžké bojové opancéřované vozidlo, vzniklo tak, že ho používali Angličani při zavádění této zbraně v 1. světové jako krycí termín, aby Němci tak rychle nezjistili o co jde a vžilo se to. Mělo vyvolat zdání, že v depeších se píše o cisternách a ne o nějaké nové převratné zbrani.

0/0
10.6.2015 19:25

T27o86m45á15š 80B62í69l27ý 2575820777

No konečně ukázali tu novou Škodu SUV ;-)

0/0
7.6.2015 12:53

M50a12r57t15i55n 42P73r72o71s52t50ý 9540453650269

No, uz je to skoro Saladin, ale jeste mu chybi neviditelnost ;-D;-D

+1/0
7.6.2015 10:30
Foto

V66á80c31l64a59v 59S75o21b23o89t89a 2462514190642

Zrychlit 4,5t na 105 km/h za 3 s se 600 konskymi silami je IMHO absolutni nesmysl. Vzdyt napr. BMW X6M, ktere ma 555 hp a vazi polovinu to na 100 km/h trva 4,7 s...

+5/−1
7.6.2015 1:32

M62i97l90a71n 48K44o32t91o25u50č33e21k 2536498752417

Ale nemá pásy.

+7/0
7.6.2015 10:02

J10a48n 63P95r88i94c91h32y27s74t90a44l 8241648953

Tim to muze byt - pokud limitem pro zrychleni nebyl vykon motoru, ale adheze.

0/0
7.6.2015 10:24

M31a62r16t88i52n 62P73r27o81s43t87ý 9150233350489

ja dokazu protocit kola i Mitsubishi Colt s moturkem o vykonu 55 kW :D Taky by ten Mysak zrychlil rychleji, kdyby mel pasy ;-D;-D;-D

+3/0
7.6.2015 10:33
Foto

V31á70c46l58a89v 96S87o23b75o67t16a 2682534730532

Aby se 4,5t vazici teleso pohybovalo rychlosti 105 km/h, musime mu dodat 1,9 MJ energie. Toto musime udelat behem tri sekund, cili vykon musi byt nejmene 1,9 MJ/3 s. 1 J/s = 1 W. Cili 1,9 MJ/3 s = 631 kW. To jest 846 konskych sil. A proto tvrdim, ze za 3 sekundy to proste nebude...

0/−1
7.6.2015 17:46

M87a76r59t54i12n 57P47r59o33s78t35ý 9310803610119

s pasy zrychlujete uplne jinak, nez se ctyrmi "tenkymi" gumovymi pneumatiakami, ktere se pri poradnem zabrani utrhnou od vozovky, takze stejne nei mozne predat plny vykon motoru.. Myslim si, ze pasy neproklouznou :-)

+1/0
7.6.2015 10:28

J89a78n 95P78r52i29c96h65y74s97t43a49l 8401318463

I pasy muzou prokluzovat, dokonce se pasak muze i "zahrabat", ale rozhodne je na tom lepe nez bezny automobil :-).

V jednom "velrybim" filmu je dokonce vyprostovani uvazleho pasaku Volvo. Na horach tomu rikaji obecne "rolba", i kdyz se jedna o vyrobek jine firmy. Asi jako kdyz vysavaci rikate "lux" nebo kopirce "xerox".

0/0
7.6.2015 11:17

M93a30r52t38i55n 20P54r67o33s90t82ý 9210223780639

Jasně rolby jezdí i v našich horách. Nebo aspoň jezdily a my jim tak říkali. Každopádně tahle rolba je taková luxusní. Asi jako BMW proti Škoda MB 1000

0/0
7.6.2015 11:20
Foto

V75á16c61l73a77v 36S71o74b31o33t89a 2212844560682

To je sice pravda, ale pochybuji, ze by ztrata trakce byla az takova, aby to udelalo takovy rozdil - viz srovnejte automobily s pohonem jedne nebo dvou naprav. Rozdily jsou v desetinach sekundy, ne v sekundach... Nehlede na to, ze na Auto.cz napriklad udavaji maximalni rychlost 70 km/h. Plus jsou pasy ve vysich rychlostech namahany mnohem vice nez pneumatiky.

0/−1
7.6.2015 17:20

M18a17r38t86i83n 15P78r52o16s89t44ý 9200723870699

Jasne, nehadam se o tom, co je vic namahane, nebo jak rychle ta potvurka nakonec muze skutecne jet. Jen rikam, ze pokud silu z motoru prevedeme do sesti nebo osmi naprav, ktere navic toci pasem, pak je zrychleni nekde jinde. Taky bude hodne zalezet , v jakem terenu se to bude rozjizdet. Ono neco jineho bude bahnita kaluz, pisecna plan a nebo dlazba, kde to okoveni pasu muze hezky "zabrat" o jednotlive kocici hlavy.. Btw, chtel bych videt, jak to ty dlazebni kostky bude vyhazovat ze silnice, kdyz to poradne osoli.. :-)

+2/0
7.6.2015 17:25
Foto

V18á83c85l20a31v 36S86o65b53o19t32a 2542314140642

Ja Vas chapu, ale jde o to, ze zrychleni se neodehrava jenom na startu a se vzrustajici rychlosti "vykon" pasu degraduje. Nehlede na to, ze neberete v potaz dvojnasobnou hmotnost oproti srovnavanemu automobilu. Na urychleni vetsi hmoty proste potrebujete vice energie. A pri stejnem vykonu motoru tim padem zaroven i vice casu. Navic, pasovy podvozek ma mensi ztraty pri prenosu pas-vozovka, samotne ustroji male ale ztraty (oproti kolovemu podvozky) vyssi. Vyhoda v trakci tam jiste je, proto se konec koncu pouzivaji, ale v hospodarnosti (coz plati i pro hospodreni s vykonem, cili pokud chceme prave treba dobre zrychleni) jsou velmi nevyhodne.

0/0
7.6.2015 17:29

M98a69r21t63i81n 75P81r35o94s58t96ý 9630553830429

Mel jsem tu cest svezt se v Mercesedu S 500 Coupe.. Jeho zrychleni z 0 na 100 km/h je neskutecne, ale behem zrychlovani problikava EDS - takze motor o vykonu 450 kW nemuze plne "zabrat" a predat tomu dvoutunovemu cvalikovi vsechnu svou energii.. a prokluz EDS problikava i pri tom, kdyz zmacknete plyn na podlahu ve 120 na dalnici. Motor by proste dokazal rozjet auto mnohem rychleji, kdyby nebylo pneumatik, ktere se proste utrhnou..

Verim tedy, ze i 4.5 tun vazici monstrum na pasech s motorem o vykonu 600 koni je mozne rozjet za 3 sekundy z 0 na 100 km/h, protoze mam osobni zkusenost s tim mercedesem, ktery se choval jako gepard.. Tahhle jsem si pripadal jen pri startu letadla, kdy motory jedou na plny vykon a letadlo akceleruje na start. Zaboreny do sedacky tak, ze vzpirat se proti pretizeni je marna snaha :-D

Ale nevim, v tom tanciku jsem nesedel. Ale podle zaberu z videla je to celkem ziva hracka, kdyz dokaze pochodovat s motorkou na zavodni dirt draze.

+1/0
7.6.2015 17:37
Foto

V26á97c86l60a25v 15S34o73b34o42t30a 2502844770602

Urcite, ale ten Mercedes vazi polovinu a ma pohanenou jenom jednu napravu...

Na tom vydeu se ten tank pohybuje (odhadem) tak 30-40 km/h (viz ty budiky, pokud tedy nejsou cejchovane do 300 km/h)...

Kdyz to vezmeme beze ztrat:

Aby se 4,5t vazici teleso pohybovalo rychlosti 105 km/h, musime mu dodat 1,9 MJ energie. Toto musime udelat behem tri sekund, cili vykon musi byt nejmene 1,9 MJ/3 s. 1 J/s = 1 W. Cili 1,9 MJ/3 s = 631 kW. To jest 846 konskych sil. A proto tvrdim, ze za 3 sekundy to proste nebude...

0/0
7.6.2015 17:45

M59a57r47t50i89n 74P97r19o15s93t35ý 9580903610349

Z toho vyplývá, že je někde chyba. Spíš to vypadá na marketingové vychloubani...

0/0
7.6.2015 17:54

O71n41d81ř20e92j 34Z67e69m88a59n 5740954858319

Pánové, opoměli jste jednu podstatnou věc.

Je to turbodízl.

0/0
7.6.2015 18:07

P61e34t96r 56B43a97r49t26ů14n92ě67k 9271884809669

Ideální vozidlo pro D1:-P

+19/0
7.6.2015 1:00

T88o55m43á21š 10K69u87c68h73a84ř 3367911868571

Jen tomu namontovat dopředu pluh.;-)

+1/0
7.6.2015 2:01

P90a25v77e21l 86L53o68h38b11e56r63g84e55r 5376871510745

Bohužel ještě ne. Trošku rozšířit pásy a ještě zvednout světlou výšku.

0/0
7.6.2015 13:32
Foto

L44i86b12o98r 13F41r83a85n61k 8720647320717

Rychlé lehlé tanky s minimálním pancéřováním a jen symbolickou palebnou silou se používají odjakživa v mnoha armádách světa. Co tady řešíte z neznalosti nemá hlavu ani patu.

+2/−6
7.6.2015 0:48

O16n16d61ř67e23j 77Z88e15m11a37n 5970604538859

Například?

Jak tu už zaznělo - vojenské pásové vozidlo není automaticky tank.

+3/0
7.6.2015 0:58

R56o25m23a60n 79K31o19n90e15č84n57ý 4874838923

Rad bych slysel ten typ tanku?Jestli myslite styl nasich BVP-tak to nema s tankem nic spolecneho

0/0
7.6.2015 9:15

O35l35i79v13e15r 39N49e57u32m86a23n20n 3620696429

Tohle ma 4.5 tuny bez vojensky vyzbroje,,,, s vezi, kanonem, munici a nejakym lehkym pancerovanim to bude tak nekde kolem 7-10 tun.  Rusky PT-76 neco kolem 14 tun. Americky M551 Sheridan taky kolem 15 t. Britsky FV101 Scorpion cca 17 tun... od nej odvozeny Sabre jen neco pres 8 tun. Scimitar jeste mene.... takze presne tohle mel pan Frank asi na mysli.

0/0
7.6.2015 10:46

O58n14d48ř58e54j 37Z70e47m22a83n 5100614248119

Věž? To myslíte vážně? Kam byste ji dal? Kanón? Pokud tím myslíte dělolou hlaveň, tak na to zapomeňte. Jedině těžký kulomet se na to vejde a to je ten dálkově ovládaný. Střelce tam nemáte kam dát. Pancíř? Ale to už je pancérované.

+1/0
7.6.2015 13:59

O76l20i35v93e95r 79N75e56u93m54a24n45n 3980916359

Kam bych ji dal ? Nahoru, na to to sasi. A pokud mluvime o "vezi", dnes je zcela bezne, ze v ni nemusi byt zadna posadka, podstatna je zbran, strelec ve vezi opravdu byt nemusi.

Toto v clanku je pouze podvozek s prostorem upravenym pro civilni vyuziti, prakticky krosova hracka. Konecne jasne se to pise i v clanku i na strankach projektu. Pancerovana take neni.

Vojenska verze by vypadala uplne jinak. Stejny by byl prakticky asi jen podvozek a ten svymi vlastnostmi nevypada vubec jako nevzhovujici pro "recon", nebo "light tank"

0/0
8.6.2015 6:52

M46a69r68t49i57n 55B79u19s38i38d65e63a 4863670

Zajímavé pásové vozidlo...ale tank asi sotva.

+9/−1
7.6.2015 0:23

M29a14r76t34i56n 54P76r87o26s66t88ý 9660123200929

Tancik porucika Grubera? :-D

+4/−1
7.6.2015 10:34

R43a18d37e78k 22H75o24f41m22a65n 7547961100952

No to mi nedělej toto. Mám kafe všude ;-D

0/0
10.6.2015 7:27

R64u39d26o88l88f 74Z49á47p21o52t46o57c57k53ý 1120596907532

O výrobě tohoto vozítka byl několikadílní dokument tuším na Discovery chanelu a už tehdy říkali, že to bude tank.

0/0
7.6.2015 0:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.