Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škola síly: Dřep na jedné noze. Naučte se jak na něj

Dřepy na jedné noze a kliky na jedné ruce jsou součástí vynikajícího minimalistického programu cvičení s vlastní vahou z dílny Pavla Tsatsoulina zvaného Nahý bojovník (The Naked Warrior). Dnešní díl Školy síly uzavře sekci dřepů, a stručně shrne benefity cvičení obou cviků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L29a97d25a 80N81o77v21a32k 4572823907

obávám se, že dřepem na jedné noze bych totálně dorazil svoje mizerný koleno...;-(

0/0
4.8.2015 12:41

A13l22e89š 63Z47e38l83i81n89k93a 1404732116

Video o progresu - silovém je super. Ale dřepy na jedné noze jsou především o mobilitě kotníků a kyčlí, strečinku. Chtělo by to i něco k tomu.

0/0
21.7.2015 22:58

J69i89ř33í 11K52o20n57d50r58á39t 4845831868

Mrkněte na předchozí díly, je tam toho dost.

+2/0
22.7.2015 20:18
Foto

P79a38v44e81l 63M45a96c43e61k 1214846932836

Zdar a sílu, Aleši

viz předchozí díly. 

Zdraví PM

0/0
23.7.2015 7:27

P16a68v67e45l 56S15o38b44o90t89k48a 5660194

To je toho.

Ale zkuste si otevřít plechovku piva nosem. To je alespoň sportovní výkon!!

0/0
21.7.2015 18:33

O34l95d90ř34i43c65h 42S56t27a25r94ý 2189588455387

Dřepy jsou ideální na zničení menisků a natržení vazů, zvláště ty na jedné noze. Tak jen cvičte, cvičte, ortopedové se taky musí něčím živit...

+2/−2
21.7.2015 16:35
Foto

J97a69n 10M71a62r57c25i73s 1322833966155

pokud se člověk bojí o menisky, dá se dřep dělat pouze do pravého úhlu stehna. krajní polohy také nemusím. btw. dřep na jedné noze dám v pohodě i na bosu s 30kg na zádech :-P

0/0
21.7.2015 19:19

A43l19e25š 92Z97e31l66i85n17k64a 1814142136

Tím bosu bych se nechlubil, to je idiocie. A posilování krajních poloh je důležité - ale ne jejich přetěžování.

+2/0
21.7.2015 20:59
Foto

J73a36n 88M45a88r31c11i92s 1472893926665

Bosu je vhodné na posilování i jiných svalů, než je kvadriceps při dřepu. A pokud je dřep příliš lehký na zemi, bosu je přirozený vývoj.

0/0
21.7.2015 22:37

A50l41e43š 52Z57e91l59i27n29k92a 1814112736

pokud si myslíš že dřep (tím spíš na jedné noze) je o kvadricepsu, pak si můžeš myslet i že nestabilní podložka je vývoj :-)

+1/0
21.7.2015 22:55
Foto

J34a35n 82M29a91r63c94i96s 1572583236935

Pokud chceš diskutovat, tak používej neutrální slova. Btw. Dřep je  o kvadricepsu. Google ti to dá jako první odkaz: http://www.aktin.cz/clanek/1138-kvadricepsy-zasobnik-cviku

0/0
23.7.2015 23:21
Foto

P80a21v23e21l 53M48a34c91e46k 1724886472776

Zdar a sílu, Honzo

nesouhlasím - viz tzv. Lombardův paradox, tj. zapojení jak hamstringů, tak kvadripcepsů (antagonistů!) v dřepu.

Zdraví PM

0/0
24.7.2015 15:07
Foto

P68a11v85e62l 41M30a54c17e89k 1584716302176

Zdar a sílu, Honzo

pokud je dřep na zemi příliš lehký, přirozený vývoj je dřep se zátěží, ne na Bosu (pokud tedy člověk nenacvičuje nějaké cirkusové číslo, anebo na zemětřesení).

Zdraví PM

0/0
23.7.2015 7:32
Foto

J57a61n 13M56a88r95c42i75s 1712833966325

Tento cvik (dřep na jedné noze na bosu se zátěží) beru jako zábavu a dělám ho výjímečně - hlavně kvůli okolním stabilizačním svalům - stačí několik opakování a cítíte to. Dřepy se zátěží zas na chvíli musím vynechat - posunuté obratle.

0/0
23.7.2015 23:12
Foto

P84a90v73e19l 28M68a82c42e10k 1474436562616

Zdar a sílu, Honzo

cítit to můžete, ale efekt je absolutně nulový. Zábava možná, ale ztráta času. 

Zdraví PM

0/0
24.7.2015 15:08
Foto

P94a60v85e54l 57M84a97c73e78k 1624576912836

Zdar a sílu, Aleši

souhlasím - jen bych dodal, že Bosu má své místo, každopádně v rehabilitaci. V silovém a kondičním tréninku nemá co dělat. 

Zdraví PM

0/0
23.7.2015 7:30

A55l77e54š 96Z26e76l24i15n55k49a 1304332146

Také zdravím. Jsem rád za Váš střízlivý pohled ve světě "za každou cenu moderního" fitness. :-) Děkuji a ať se Vám daří.

0/0
27.7.2015 22:42
Foto

P44a35v29e63l 24M27a77c57e51k 1814706172596

Zdar a sílu, Honzo

často tradovaný mýtus - největší zátěž na kolena je totiž právě v pravém úhlu. Kdyby pámbu/paní příroda nechtěli, abychom ohli kolena více než 90 stupňů, tuto schopnost by nám nedali. 

Zdraví PM

0/0
23.7.2015 7:29
Foto

J48a40n 23M35a13r95c83i88s 1662543446765

U mě to je starým zraněním, které mi nedovoluje dotýkat se se zátěží  patama zadku. Co vím, tak uznaný dřep je těch 90stp. Se zátěží v této extrémní dolní pozici ať mi nikdo netvrdí, že je to ok. Vazy vám nepoděkují. Ale bez zátěže až dolů to beru.

0/0
23.7.2015 23:04
Foto

P76a71v44e15l 68M75a62c68e33k 1454176162686

Zdar a sílu, Honzo

ne, kupř. powerlifterský dřep je tzv. pod paralel - kolena se dostanou do úhlu méně než 90. Opakuji, dle opakovaných měření v řadě studií je největší zátěž na kolena právě v 90 stupních.

Správně cvičený dřep je samozřejmě ok, a to i s velmi, velmi těžkou zátěží, vazy vám poděkují. Vazy jsou totiž jako jakákoliv jiná tkáň - když je (správně!) cvičíte, sílí. 

Zkuste se posadit na zem a vstát tak, aby se kolena neohnula pod 90, anebo se rozhlídněte na kterémkoliv pískovišti. Dřep a x jeho variant je fundamentální lidský pohyb, a jej třeba si jej udržet, anebo na jeho obnovení pracovat. 

Zdraví

PM

0/0
24.7.2015 15:12
Foto

P29a62v12e85l 23M11a34c78e13k 1594726372916

Zdar a sílu, Oldřichu

pro zdraví dolních končetin je nebezpečné dřepy necvičit, zvláště ty na jedné noze. 

Zdraví PM

0/0
23.7.2015 7:28

O46l45d90ř36i28c23h 92S32t52a35r18ý 2459618695737

Si čvicte co chcete, mě osobně to je šumák.

0/0
28.7.2015 19:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.