Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Britští mariňáci ukazují boj zblízka

Strhy, podmety, údery a kopy. Podívejte se, jak britští mariňáci zvládnou složit nepřítele.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V22o60j89t51ě51c72h 38T48i25c16h85ý 6820812178957

Po přečtení diskuze bych poznamenal jednu věc: noži se ubránit lze, pokud je tvá obrana založená dokonale zvládnutých, naprosto reflexivních chvatech a pohybech. Čili dril, dril, dril. Tělo pak funguje samo. Řeči že na ulici na vás někdo nezaútočí podle předpisu - jsou pravdivé, ano, ale prostě si počkáš až udělá pohyb do kterého lze vstoupit. A pokud máš nadrilováno, ruce vyletí a jednají sami. Vtip je v tom, že stačí správný úder na předloktí a nůž je pryč. Opravdu je to "jen" o drilu. Ovšem pekelném. Je ovšem pravda, že lidí, kteří se k něčemu takovému vybičují, moc není.

0/0
15.11.2015 13:22

V83o14j40t81ě59c54h 51T45i56c33h91ý 6830392908347

Kdo nevěří, doporučuji začít se věnovat boji s chladnými zbraněmi. Zjistí, že v tomto boji nerozhoduje hlava, ale tělo. Kdo musí začít myslet v souboji a přestane reagovat reflexivně, je mrtvý. A pokud vám okamžitě nevyletí ruce sami a nezpacifikují protivníka, je čas aby vyletěly nohy a odnesly vás pryč.

0/0
15.11.2015 13:30
Foto

J57a95r35o50s40l25a72v 83T38i21c81h81y 9815591556295

Nozi se ubranit lze, ale jen s nozem...s tim drillem s vami ale souhlasim.

Nize jsem dal odkaz na video ze ktereho pochopite ze nejaky "spravny" uder na predlokti je v takove situaci vetsinou nemozny.

Jak uz jsem se nechal slyset nize, vase strategie by fungovala jen proti lemlpovi ktery drzi nuz v prackach poprve, zpomalenemu opilci ktery se sotva drzi na nohou, ci zene ktera vetsinou vede velmi predvidavy utok tim stylem, ze nuz zvedne na uroven hlavy jako kdyby chtela vrhnout kopi a sape se kupredu..

Boji s chladnymi zbranemi se venuji radu let a proto vim, ze moje sance ubranit se holyma rukama nekomu, kdo ma v ruce nuz a umi s nim zachazet, je jen minimalni....obvzlast v prostredi, ve kterem neni moznost pouziti okolnich predmetu (zidle, klacek.atd..) 

Odzbrojovaci techniky holyma rukama znam a casto je cvicim...z toho duvodu si uvedomuji, ze sance na uspech proti ostrilenemu utocnikovi s nozem je mala, i kdyz je to porad lepsi nez nic. 

Zato kdyz u sebe mate nuz a stihnete ho nasadit do akce, tak vase sance na uspech je minimalne 50%....a prave tady se ten drill, drill, drill uplatni nejvic.   

Zde je clovek, ktery zasvetil cely zivot stylu Jeet- Kune-Do, jehoz zakladatel byl Bruce Lee.

Jde v podstate o jednoduche techniky ktere funguji, prebrane ze vsech moznych bojovych umeni a skloubene dohromady do jednoho konceptu.

Jeho filozofie o boji s nozem je velmi logicka a jednoducha..."defang the snake":

https://www.youtube.com/watch?v=mk-EVLyIpts

0/0
16.11.2015 3:08

P34e30t27r 24J52a90r78o86š 2824701255427

Pekne. A co britsti policiste?

https://www.youtube.com/watch?v=YXHorIrLFIc

0/0
11.11.2015 13:40

M56a90r57t89i57n 40H75o79c20e29k 5119695774717

když na vás někdo vytáhne nůž, tak musíte vytáhnout pistoli, jinak se dát na bleskový útěk. jinak končíte.

ti vojáci to mají jako výcvik a mohou to v bojových akcích používat a hlavně to mohou dotahovat beztrestně až do konce. ono někoho v civilu zpacifikovat, odzbrojit a pak ho za límec dotáhnout na policii, tak to asi nefunguje.

0/0
11.11.2015 12:41

E69d85a 11D14r67á62b21e75k 7819662263477

tak uzemnit jednoho člověk judista zvládne, v přesile pak ale platí jiná pravidla

0/0
13.11.2015 17:52

B67e69d10r39i66c79h 33Z81i34t89k11o 1656710928545

Je to show, pekna show, ale temhle chlapum rozhodne verim, ze bych se jim neubranil v boji.Je temer jedno jake kombinuji chvaty a jakymi jsou obohaceni bojovymi umenimi, tito muzi jsou pripraveni a trenovani  reagovat na krizove situace dle sveho vycviku , tak jako vetsina ostatnich nikoliv.

+3/−1
11.11.2015 11:19

M46i14r32e89k 19H18o20d10o39v41s23k90ý 7344862802194

Hodně směšný ,žíněnka  atd..Takto cvičí pro změnu V Rusku....:-)

https://www.youtube.com/watch?v=cSDh0UcKgU8

0/−1
11.11.2015 10:47

V90o72j19t71ě15c79h 79T62i31c46h94ý 6470782838457

Jo, ale o nich se ví, že jsou to magoři :) A stejně kritické prvky brzdí a jedou zřetelně pomaleji - bo by se pozabíjeli mezi sebou, takhle na asfaltě. To ti mariňáci naopak spoustu věcí mydlí do plnejch. Řekl bych že se v oboru moc nevyznáte nebo jste těžce nekritický... A jestli chcete fakt hardcore, tak doporučuju videa tréninku ochranky severokorejských diktátorů. To jsou teprve bezmozci.

0/0
15.11.2015 13:05

M41i73c18h73a71l 58M75o17u39c57h68a 9708979523874

To není žádný boj zblízka, ale normální wrestling alá USA ;-D

+1/0
11.11.2015 10:40

P97e94t53r 79S20o91k61o31l 8492661337691

Hraju závodně domino. Až na ten pěkný armbar slaboučké. :-P

+1/−1
11.11.2015 9:19

J67a71r22o71s31l54a95v 80M26a26c23h19a60i24n 6653790238452

Když jsem prošel přes sebeobranu jujitsu a box tak jsem si myslel že se dá ubrátnit proti noži. Když jsem přidal aikido a boj nožem tak jsem zjistil že se dá ubránit noži jen když to drží nýmand podobně jako ta palestinka co byla v médiích tento týden. Pokud vás na ulici zaskočí někdo s výcvikem tak se vaše šance blíží nule. Život je jen o tom nebýt ve špatnou chvíli na špatném místě, bojové sporty pokud nejste vojáci jsou v podstatě jen takový mužský tělocvik pro dobrý pocit.

+2/0
11.11.2015 9:12

J19a81r19o42s47l10a93v 98T73a52c79h51o68v17s47k87y 2182440264840

Nekde jsem cetl zasadu. Kdyz ma utocnik nuz utikat od nej, kdyz ma pistoli utikat k nemu.

+2/0
11.11.2015 9:54

M47a25r11t70i71n 80V80o44k29o94u36n 9808173133576

je jasne ze nuz poskytuje v boji vyhodu, ale daleko vice zalezi na vycviku obou souperu. Napr. dobre vycviceny krav-maga clovek proti mene vycvicenemu typkovi s nozem bude rozhodne mit docela slusnou sanci.

0/0
11.11.2015 10:40

Š51t60ě34p34á22n 77B32u80r53i10a73n 3573163701725

Což ale neznamená, že to bude zadarmo. Zrovna do Krav-maga zapadá pojem "obrané zranění" jak prdel na hrnec.

0/0
11.11.2015 20:01
Foto

J15a30r63o38s97l93a80v 47T70i65c28h59y 9785771266985

Nozi se ubranit neda...leda ze by ten clovek s nozem byl totalni lempl.

Videa a instrukrori bojovych umeni kteri tvrdi opak, jsou minimalne nezodpovedni.

Techniky ktere tak dobre vypadaji pred kamerou jsou zalozeny na mylnem predpokladu, ze pote co nekdo podnikne vypad s nozem se ruka v konecne pozici na chvilku zastavi.

Ve skutecnosti clovek, ktery dokaze s nozem zachazet zautoci prudkym svihnutim a bleskove se stahne, takze nemate cas ani zareagovat natoz mu ten nuz z te ruky nejakym zazracnym chvatem vyrvat.

Superman by mel mozna sanci ale normalni clovek ne.

Nekde jsem mel video (pokusim se ho najit), ve kterem instruktor rekne zakovi aby se ubranil jeho gumovemu nozi a podnikne proti nemu specificky utok, kteremu se "nauceny" zak "ubrani"...instruktor ho pochvali, poodejde a nasledne se na nej vrhne zpousobem, jakym by nekdo zautocil doopravdy.

Vysledek je uplne jiny a tvar studenta ktery byl prave brutalne bleskovym zpusobem "ubodan" vypovida o vsem.

0/−1
11.11.2015 12:26

E44d64a 58D95r36á82b20e14k 7169252433577

pokud zaútočí a stáhne se, a vy dokážete reagovat tak, že nejdete okamžitě chroptíc a krvácejíc k zemi (máte třeba vhodné oblečení a dokážete útok alespoň trochu vykrýt), tak máte okamžitě šanci na protiútok, zbraň zajistit nebo i zabít holýma rukama útočníka s nožem lze stejně jako zabít útočníka bez nože, nůž není ochranný talisman zajišťující nositeli nesmrtelnost...

0/0
13.11.2015 17:57
Foto

J69a96r33o74s72l56a88v 15T27i78c15h63y 9695221636675

Nikde netvrdim ze nuz je nejaky talisman nesmrtelnosti, ale pokud neni utocnik uplny lempl, tak vase sance jsou jen minimalni.

Pokud opravdu udela utocnik s nozem tak blbou chybu ze zautoci a stahne se, namisto aby v utoku pokracoval a pokud se vam podari zareagovat tim zpusobem, ze ho dokazete zlikvidovat ve zlomku vteriny nez zautoci podruhe, tak mate pravdu....ale vase sance jsou opravdu jen velmi male.

Ja to reknu jinak...ve rvacce beze zbrani musite pocitat s tim, ze nejakou tu ranu proste dostanete, at jste jakkoli vycviceny a je celkem jedno jake bojove umeni ovladate.

Ve rvacce, ve ktere ma vas protivnik nuz si to ale nemuzete dovolit.

Vase sance, ze by jste ho skolil pred tim, nez vas nozem alespon parkrat zasahne nejsou dobre.

Zde je video o kterem jsem se zminil vyse...konecne jsem ho nasel.

Instruktor ukazuje rozdil mezi utokem nerealistickym, proti kteremu odzbrojovaci chvaty techniky (kterych je plny internet) funguji skvele a utokem opravdovym, proti kteremu nefunguji vubec.

Na jednoho ze studentu zautoci predem nacvicenym zpusobem a student ho stejne nacvicenym zpusobem odzbroji...

Studenta po zasluze pochvali, ale v zapeti se do neho zacne trochu navazet stylem, ze student znejisti protoze nevi jestli jde o nejaky for, nebo jestli je to mysleno doopravdy.. (instruktor tak navodil stresovou situaci, ve ktere se muzete nachazet na ulici)

Pote na studenta zautoci podruhe, ale tentokrat stylem jakym by realisticky takovy utok probihal....stoji za to to zkouknout a pri tom si plne uvedomite ze likvidace takoveho utocnika v podobne situaci je temer nemozna:

https://www.youtube.com/watch?v=E61jnJe_1SI

0/0
14.11.2015 2:53
Foto

J92a28r52o12s37l11a39v 91T56i74c45h31y 9195581316815

Ted jsem to vsechno precetl jeste jednou a aby nedoslo k nedorozumeni jen bych chtel zduraznit, ze v mem originalni prispevku jsem napsal ze "utocnik zautoci prudkym svihnutim a bleskove se stahne".

Mozna jsem to tam napsal spatne, protoze ted mi zacina dochazet ze jste mozna reagoval prave na to.

Chtel bych jen upresnit ze tim "stazenim" jsem nemel na mysli to, ze se utocnik zase od vas vzdali, ale to ze utocnik bude "stahovat" jen tu ruku s nozem, tim ze bude bleskovym zpusobem bodat a sekat a s tim ze pokazde tu ruku "ztahne zpet....

Omlouvam se za nedorozumeni, jestli k nemu doslo.

0/0
14.11.2015 3:16

J59a33r76o72s42l53a86v 32T87a20c80h65o59v94s35k24y 2292520204870

Pekna podivana, ale vzdalena realite. Jak rikal uz starej Haremheb : "Kdyz chces uderit, uder prvni a uder silne". Pak neni co resit. A vo tom to je.

+1/0
11.11.2015 8:38

K72a40t29e68ř67i40n28a 96V20ý66b95o67r56n32á 6130469449

Něco mezi MUSADO Military combat system a televizním Wrestlingem. Dobře se na to kouká.

0/0
10.11.2015 21:38

M49i41r29o23s27l29a73v 41K60r49a31h12u66l48í43k 6197284134

mazec. místama to vypadá i celkem nebezpečně i když je to jen ukázka :)

0/0
10.11.2015 13:54

E15d11a 34D88r22á31b24e23k 7189362913877

Už jsem se lekl že zas nějak krav maga či co, naštěstí pro změnu čisté judo.

+3/0
10.11.2015 10:39

R78o38m27a70n 56K52o26n12e48č93n98ý 4664568883

Sorry, delal jsem par let zavodne judo, a tam je jen tak 15% z juda vic ne, vic ke tam z brazilskeho jiu jitsu, nez z juda, snad i musado a sambo

+1/0
10.11.2015 20:17

O64n38d29ř23e23j 84Š43r36á84m33e24k 3513170911129

Jako karatista Vám můžu říct, že z karate je tak (až na ty Wrestlingové vložky) skoro všechno. Je to tím, že se v bojovém umění zas tolik vymyslet nedá (čest tak odlišným stylům jako je třeba Aikido) a toto se dá aplikovat prakticky na jakékoli umění.

0/0
11.11.2015 11:52

P16e64t15r 68P61á51v72e48k 8763865656116

no pokud jsou to lide z SAS tak bych byl obezřetný...

+5/0
10.11.2015 8:41

P10e68t20r 12A66g42u32l65á84r 4927938230164

Nábor.

+2/0
10.11.2015 8:24
Foto

J53a52r52o93s55l14a44v 33T98i41c38h92y 9975931466905

Choreografie je celkem na jednicku, ale vsechny tyhle demonstrace jsou zalozene na spolupraci "oponenta", ktery "utocnikovi" pomaha tim, ze mu jde na ruku a brani se jen symbolicky.

Tyto "bojove" videa mi hrozne lezou krkem, protoze se nezakladaji v realite.

Existuje pak nebezpeci, ze nekteri naivni jedinci nabydou presvedceni, ze se takovymto zpusobem nekomu skutecne ubrani a ocitnou se tak v nebezpecne situaci.

Znam cloveka, ktery nastudoval celou radu podobnych chvatu a moc rad je predvadel stylem "podej mi takhle ruku", nebo "dej mi ranu z teto strany pod timto uhlem"...atd.

Je pravda ze za techto okolnosti jeho chvaty opravdu vypadali velmi efektivne a dokonce i dostal povest cloveka, se kterym si neni radno zahravat.

Netrvalo ale dlouho a dostal dobrou nakladacku od nekoho, kdo zadne chvaty ani bojove umeni neznal.  

Problem je totiz v tom, ze nikdo nebude stat jako tvrde Y a poslusne cekat, az mu nekdo nejakym Segalovskym zpusobem zkrouti ruku, nebo ho sejme nejakym uzasnym kopancem na otocku, coz nam tyto videa tak radi ukazuji..

Opravdovy utok je vetsinou rychly a necekany, s tim ze padaji rany ze vsech stran a ze vsech moznych uhlu....kdyz na vas nekdo zautoci nekde ve tmavem koute parkoviste, na nejake nobl chvaty opravdu neni cas.

Jedine co pomuze, je nepodlehnout panice a spolehat na instinktivni reakce a navyky, ktere clovek ziska JEN cvicenim boje s oponentem, ktery moc nespolupracuje tzv. "sparring"...tam clovek hned pozna co funguje a co ne.

+15/−1
10.11.2015 3:43
Foto

T88o51m36á56š 82S43m66o74l30í56k 3181842366273

Přesně !

0/0
10.11.2015 6:07

J23a70r90o61s17l98a29v 54K30a81v30u76l10o37k 5819181685472

Přesně tak. Pamatuji si když jsem chodil kdysi jako kluk na judo, jak nám trénér ukazoval - tohle je na soutěž a kluci, tohle se vám bude hodit na ulici. Žádné finesy, v jednoduchosti je krása.

+3/0
10.11.2015 7:39

P84e73t94r 50A67g65u33l20á84r 4777728980954

Dělat něco je lepší než nedělat nic. To, že dostal jeden exhibicionista nakládačku není důvod pochobovat o efektivnosti tréninku bojových umění. Bojová umění jsou stejné "řemeslo" jako každé jiné. Kdo má zkušenosti, je lepším řemeslníkem než nezkušení.

0/0
10.11.2015 8:23
Foto

J59a96r81o28s67l12a45v 86T47i70c44h31y 9545351156425

To jo, ale v dnesni dobe existuje hodne lidi, kteri se domnivaji ze staci zkouknout par videi a je z nich bojovnik specialnich jednotek.

Toho vyuzivaji ruzni podvodnici, kteri jim podobna videa pak nabizeji s tim ze po jejich zhlednuti se stanou smrticim strojem, bez toho aby zvedli prd*l z gauce.

Tyhle typy exhibici tomu akorat nahravaji.

0/0
10.11.2015 11:59
Foto

M39i91c22h87a69l 98B61r31e71š12k35o37v96e23c 4511808314856

Tak tohle byla jen exhibice, spíše ve stylu wrestlingu, než bojových technik jako Musado MCS nebo Krav Maga, které ozbrojené složky běžně používají - také to pojali dost humorně, takže ta kritika zde je myslím zbytečná, ale jinak máte samozřejmě pravdu.

+3/0
10.11.2015 8:56

J70o79s28e18f 23H16á32j60e47k 6138600299232

Taky mi to připomíná wrestlingový show... :-)

+1/0
10.11.2015 8:58

J39a28k76u55b 85M59i20c35h60á45l59e56k 3647753187883

Jenom demonstrace :) "Normálně" by vás stejně tihle kluci dřív zastřelili nebo umlátili pažbou.

0/0
10.11.2015 10:40

E29d62a 98D67r64á35b24e31k 7779162653197

jistě, hodně lidí taky zpívá, dokonce i chodili na zpěv a rádi se předvádí na karaoke a nejsou vůbec špatní, ale na koncertě by je vypískali... to ale neznamená, že uspět jako zpěvák je nemožné...

Začátek exhibice je čisté judo, a zkuste "někdy večer na parkovišti" nastoupit na zkušeného judistu, uvidíme jak moc je toto bojové umění na efekt :-):-):-)

+1/0
10.11.2015 10:42

E60d58a 70D52r88á95b19e29k 7679642303207

nemůžete totiž srovnávat začátečníka, který potřebuje abyste si přesně takhle stoupnul atd. a někoho, kdo se tomu úspěšně věnuje třeba pár let, tomu stačí "zaútoč na mne, jakkoliv" a pokud o pár vteřin později letíte neznámo jak vzduchem a po tvrdém dopadu dýcháte do žíněnky a pokoušíte se plácat rukou, tak pochopíte, že i ty efektní chvaty dokážou zabolet ;-D

+1/0
10.11.2015 10:45
Foto

J60a19r43o67s61l58a40v 24T70i24c82h96y 9295541736925

To jste spatne pochopil...ja nesrovnavam uvedomeleho zacatecnika, ale cloveka ktery se domniva, ze nekolik nacvicenych a dobre vypadajicich pohybu z neho delaji mistra bojovych umeni....a techto lidi neni malo.

Jinak souhlasim, ze na to aby clovek dosahl urovne "zautoc na me jakkoliv" urcite trva hezkych par let tvrdeho treningu.

Exhibicnich saskarny, pri kterych oponenti "letaji vzduchem" a ktere tak dobre vypadaji pred kamerou jsou vetsinou ale opravdu nepouzitelne...

0/−2
10.11.2015 12:10

K61a34r17e53l 54U25r10b85a87n 2134754791979

Tohle je jen náborová ukázka. Někdo, kdo prošel výcvikem britských navy force se ubránit dokáže i v té vaší temné uličce.

+2/0
10.11.2015 12:00
Foto

J68a64r63o41s87l17a54v 90T56i68c29h75y 9505471456745

Ale ja taky netvrdim ze ne...vyse jsem muj problem s temito typy ukazek ale trochu rozepsal..

0/0
10.11.2015 12:14

M73i32r43o31s26l66a43v 57K76r65a44h19u56l78í57k 6817594254

nojo jenže tohle není přesně ten typ té ukázky...

ty chvaty fungují spolehlivě, jenže je na to potřeba roky tréninku a talentu, aby to nebylo jen tak, že to umíte jen pod určitým úhlem... :-)

Ono když je ten úhel jinak tak taky použije zase jinou techniku.

Nejde to porovnávat s někým kdo chodí na kroužek a učí se jen nějaké dogma pořád dokola stejně.

+1/0
10.11.2015 14:02

J12o59s28e64f 40R47i28c11h15t64e86r 9776135777633

Já bych nebyl tak přísnej. To video je hodně na efekt, ale je tam i pár reálně použitelných technik, který jsou proto běžně k vidění např. v MMA.

Jasně že až při sparringu a reálné bitce člověk pozná co funguje a co ne. Ale prostě musíš mít techniku, protože spoléhat jen na instinktivní reakce je podle mýho skromnýho názoru sebevražda - spousta technik právě využívá oponentovy instinktivní reakce proti němu.

0/0
10.11.2015 13:08
Foto

J21a24r79o42s57l81a11v 30T16i64c32h71y 9455431766215

Souhlas, ale temi "instinktivnimi" reakcemi jsem mel ma mysli ty vymakane a naucene, ktere se az pote stanou instinktivnimi...ne ty co jsou instinktivni od prirody.

Spatne jsem to napsal.

0/0
11.11.2015 0:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.