Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Jako ptáci v oblacích. Muži s tryskami se prolétli vedle airbusu

Byla to nebeská podívaná. Největší civilní letoun na světě Airbus 380 v oblacích doprovázeli dva muži s tryskami. Proháněli se s ním ve výšce 1 200 metrů a v rychlosti 200 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E61l44i35š50k53a 43K88u29č33e63r95o68v90á 1306728527539

manévrovací schopnost s těmi "contraptions"  musí být hodně omezená. tipuju, že to byl ten airbus, kdo se přizpůsoboval lidem, ne naopak.

0/0
15.11.2015 8:10

L40u75k39á27š 75O82m14á56č90k51a 5231304761146

Masakr. :-)

0/0
12.11.2015 9:19

I39v53a40n 61D41o31k80l90á89d70a56l 9889829824716

Video nad demokratickou, mírumilovnou a tolerantní zemí.... du se vyzvracet....

+2/−3
11.11.2015 18:49

M39a71r51t44i80n 87F23a29b20i85á61n31e93k 2613918756987

Ale je tam bezpečněji než v Německu..... To je jediná muslimská země kam bych se podíval, ikdyž jsem tam už byl...

+1/0
12.11.2015 8:42

P56a59v65e24l 60V67e40t30e71š49n85í67k 7705858105317

Mírumilovnou a tolerantní ano.

Jeďte se podívat do Dubaje před Vánocemi. Tolik Santa Klausů jinde těžko potkáte.

0/0
15.11.2015 20:59

P83e61t78r 71P85r94o26k26ý33š29e75k 2798108867396

V Adobe After Effects rozdílné rychlosti letících těles řešit netřeba :-P

0/0
11.11.2015 17:51

M96a94r56t42i32n 26R56y78c14h20t23e19r 3486361

V case 0:08 je na displeji (vlevo nahore) GS 246 TAS 259 pod tim 176/14.  Tedy Ground Speed (rychlost vzhledem k zemi) 246kt, True Air Speed (prava vzdusna rychlost) 259kt.  Vitr je ze smeru 176 stupnu, rychlost 14kt.  Na nasledujicich zaberech, konkretne v 0:18 jsou videt plne vysunute klapky a limitni rychlost VFE flaps extension pro full flaps je dle Airbusu 177kt.  Z cehoz vyplyva ze Airbus pred setkanim s letci zpomalil, tedy je doletel, a ze rychlost spolecneho letu je pod 177kt (328km), pravdepodobne nekde mezi 150kt a 177kt vzhledem k tomu ze pri manevrech i zataci coz pri rychlosti blizke padove nelze, system rizeni Airbusu to ani nedovoli.

+9/0
11.11.2015 17:47

J60i48ř98í 61O98u20k10r22o14p22e60c 5430488903409

Myslíte si, jaký nejste detektiv, a takové úsilí jste tomu věnoval a přitom jste si rychlost mohl jednoduše přečíst v článku ;-D

+1/−4
11.11.2015 17:57

M91a60r30t84i20n 87R72y23c53h76t14e36r 3816741

No nevim jestli jsem detektiv ale usili jsem tomu venoval asi takove, ze jsem si prehral to video a pak se trochu zamyslel :)

+7/0
11.11.2015 18:10

J60a72k85u76b 88N71o80v75o27t10n76ý 1384848900435

právěže rychlost uváděná v článku je nesmysl.

+3/0
12.11.2015 7:59

L80u88k76á65š 47O21m58á91č33k37a 5481874351556

A ty si opravdu myslíš, že ten záběr z pilotní kabiny je v ten aktuální daný moment? ;-D Lidi jsou fakt naivní...

0/0
12.11.2015 9:21

J83a93r82o27s47l52a49v 74M65i59n28á59ř 4263421293188

To je samozřejmě na diskusi a lze o tom pochybovat. Nicméně příspěvek pan Rychtera laikovi odkryl význam zmíněných údajů, což považuji za přínos.

0/0
12.11.2015 10:52

M80a13r81t78i71n 87R36y70c44h62t12e79r 3616491

Tezko rici, nicmene na stejnem displeji kde vidis v 0:08 udaje GS 246 TAS 259, vidis na mape RNAV priblizeni na ILS30L pres bod BUBIN (RNAV 5), coz je v prostoru Emirates Control Center. Je to ovsem otazka, protoze ve videu je videt toceni Airbusu doleva i doprava a pri RNAV priblizeni se vzdy leti primo z bodu na bod.  Takze kdyby jenom tocil doprava, mohlo by to byt toceni na bod BUBIN ale diky te leve zatacce, mozna mate pravdu ze ten zaber je z jine casti letu.  To takto nelze urcit :)

0/0
12.11.2015 11:30

L50u83k54á29š 43O15m93á21č46k47a 5931154321276

Je to samozřejmě sestříhané propagační video.

+1/0
12.11.2015 11:38

O47t87o 93N25o72v25ý 7568441165569

křídla AB se ani nehnou, jeden záběr je kousek od mortoru AB, soudruzi z NDR si na to měli vzít nějaký lepší "softkvér"

0/0
12.11.2015 13:54

M83a95r67e21k 82S83t50r69n22a26d 4184447144963

Vysvetleni jste podal velice dobre, myslim si, ze mate v mnohem pravdu. ale nemyslim si, ze muzete brat zabery z kabiny za verohodne buh vi, kdy byly nasnimane a pak jen pridane do videa ve strizne.

Nekde na webu (http://www.pprune.org/) se "liong" vyjadril ze: "350 ton landing weight clean 200; vapp 135; landing gear down around 160" pokud uvazujeme, ze prazna A380 ma 278tun (simbrief.com) tak bych odhadoval Vapp kolem 125uzlu. a domnivam se,ze to je asi rychlost pri ktere cele to nataceni probihalo (asi to tocili bez pasazeru a s minimem paliva aby tem moucham kolem neuleteli :-))

Dale nezapominejme na to, ze A380-800 ma kridla konstruovana pro vetsi versi A380-900 takze muze letet a pristavat pri velice nizkych rychlostech. Takze pro vetsi verzi A380 "jen" prodlouzi fuselage a je to :-) Kdesi jsem cetl, ze Jumbo B747-400 pri vaze 300tun pristava pri rychlostech cca 20 uzlu vyssich.

Takze bych to videl na rychlost kolem 250km/h.

0/0
12.11.2015 22:46

O98t23o 24N68o66v43ý 7848651645199

moc hezká kreslená pohádka ... čti Pavla Mikulu a Martina Vavříka a přemýšlej

0/0
11.11.2015 16:28

O32t55o 68N85o17v46ý 7918161765979

a kdo to třeba filmoval?

0/0
11.11.2015 16:29

P45e46t47r 81K38o61l96á33ř 2928167194131

Filmoval to kameraman z letadla ...

0/0
11.11.2015 16:54

O82t96o 26N58o11v86ý 7778721705279

pohádky ovčí babičky jsou věrohodnější

0/0
11.11.2015 17:25

M40a57r88t36i25n 64R62y75c33h11t66e16r 3606611

Nevim jestli jsem detektiv, ale misto clanku jsem se podival na video, ze ktereho to lze vycist :)

0/0
11.11.2015 18:04

O75t41o 40N14o45v60ý 7728581985299

Martine, emirates by si pustili do kabiny kameramana zrovna v té chvíli, kdy nějakého magora napadne poletovat kolem airbusu, turbulence v místě filmování, pak jedině že to bylo připravené, potom by s emirates už nikdo něchtěl létat, protože tím ohrožovali cestující, kolem airbusu poletuje nějaký magor s kamerou a filmuje 2 další magory, kteří se v turbulencích 200 tunového stroje ani nepohnou, no prostě totální hovadina ... vlk sežral karkulku a pak přišel myslivec, vlkovi rozpáral břicho, a dáíl to znáš, zašil kameny, vlk se šel napít a utopil se ... přemýšlej !!!

0/0
12.11.2015 8:24

J72a70r68o58s45l15a37v 14Č36e27r15n88ý 6928124469428

Jo cestující, tak ty radši o přemýšlení nic nepiš.

+1/0
12.11.2015 8:38

O81t17o 45N76o45v63ý 7818681565739

jardo, zase tak moc na sebe nepospíchej

0/0
12.11.2015 13:57

M20a54r81t58i68n 63R54y94c14h39t28e72r 3616781

Mozna mas pravdu, kolega u nich leta s triple a ani on sam jako F/O nesmi fotit dokonce ani na plose.  Takze je mozne ze je to nejaky medialni ci jiny zaber jejich priblizeni pres BUBIN.  No ale aspon jsme si ukazali, ze 200km/h to neleti, a 200kt taky ne, takze neco mezi tim :)

+1/0
12.11.2015 11:35

O43t55o 85N48o38v66ý 7138881555759

maťo prsm flákni mi to do šimpanštiny (triple, F/O, BUBIN), makak vedle v kleci loupe banán a neodpovídá mi

0/0
12.11.2015 15:00

M91a82r94t34i15n 75R75y58c63h77t26e72r 3336401

Triple je Boeing 777.  F/O je first officer, to je ten pan co sedi na prave zidli.  BUBIN je navigacni bod, to nic konkretniho neznamena jen skupina peti pismen, ktere musi byt takto citelne.

0/0
12.11.2015 15:28

O33t48o 91N47o66v86ý 7638431835979

dík

0/0
14.11.2015 14:57

H12o17n95z29a 27P16a33n30s98k16ý 3663842670290

Dobří Ironmani! :)

0/0
11.11.2015 15:55

D63a69v19i83d 61M69a32c55k24ů 8890749640321

Pan Tau byl lepší!

+7/0
11.11.2015 15:47

T22o57m98á95š 31H96o78u56š40k57a 2535953734277

Pilot má sedadlo pokryté kožešinou jak moje babička:-)

0/0
11.11.2015 15:05

M73a48r79t71i57n 38L33a93n34c 9985464427831

Fantazie.

0/0
11.11.2015 14:57

P50e14t37r 41V67i97n40t92r18l84í70k 3976914581

já myslel, že tohle vlastní jen James Bond, jako vánoční dárek ideál R^

+2/0
11.11.2015 14:31

V16l38a61d40i65m95í15r 81K75r19a12i17d92l 8443284336

Návod jak dostat do letadla bombu.

0/0
11.11.2015 14:22

P98e59t88r 22V38i51n12t25r84l97í43k 3336644621

to nemyslíte vážně, žene? ;-D ...

+2/−1
11.11.2015 14:31

V19l73a64d79i26m64í72r 68K80r45a78i68d38l 8273394606

Nejde o to jestli si to myslím, ale o to jestli to jde a jestli na to nemyslí někdo jiný.

+1/0
11.11.2015 15:00

M14a94r74t84i85n 20R18y78c30h64t35e45r 3546661

Nebojte se, letadla po vzletu dosahuji rychlosti a stoupani, kterych clovek s kridly na zadech nemuze dosahnout.  Typicky po rotaci je V/S radove nekolik tisic fpm, po dosazeni acceleration altitude -- flaps up -- V/S klesa pod 2,000 fpm avsak letadlo jiz akceleruje nad 250kt a dale.  Je tedy patrne, ze okridleny clovek nemuze priletnout k dopravnimu letadlu a jakkoli s nim interagovat.  Ostatne to nedokaze ani vetsina mensich civilnich letadel.

+4/0
11.11.2015 15:13

J62i81r26i 22D10o37b51r23ý 9288629603

Souhlas. Z videa je videt, jak ten Airbus leti na klapkach, aby se vubec pri takto male rychlosti udrzel ve vzduchu. Nevi tady nahodou nekdo kolik je padova rychlost A380? Nasel jsem jen pristavaci (240–250 km/h)

+2/0
11.11.2015 15:20

J39i78r52i 43D68o22b84r85ý 9348929473

uz jsem to tu v diskusi nasel

0/0
11.11.2015 15:26

P57e78t76r 97V64i85n59t60r38l36í24k 3236824961

tak když by na věc došlo, terorista se poučí u Muslimského Bratrstva z Egypta, stačí se zaměstnat jako technik na letišti...

+1/0
11.11.2015 21:04
Foto

T51o26m26á11š 18D90v76o22ř34á55k 3415653456606

Paráda!

0/0
11.11.2015 14:21

J52a50r59o30m73í24r 33N46o44v12o71t65n62ý 6661343334

tak to je hustý. Pěkně voni.

0/0
11.11.2015 14:07

M25a65r68t45i27n 94V67a83v26ř11í69k 4452548311662

Hodně odvážné, A388 tvoří za sebou obrovské turbulence až na 10 km...R^

+1/0
11.11.2015 13:47

M98a49r97t18i87n 76R93y48c67h72t14e81r 3246381

Turbulence v uplavu byla pri teto akci nejvetsi hrozbou, z videa je vsak patrne ze letajici muzi se ji dusledne vyhybaji -- vzdy jsou v prostoru nad a/nebo pred kridlem, nebo vne kridla.

0/0
11.11.2015 13:53

P51a37v20e87l 11G39ü74n95t98h43e56r 8815755136724

Hm tak jsem zvědav kdy uvidíme na youtube v této formě požádání o ruku. Kdy borec doplachtí k Airbusu svojí vyvolené a za okýnkem ji ukáže prstýnky a bude gestikulovat cosi rukama a zároveň držet balanc... pokud ho díky tomuto SUPERMAN manévru nepohltí trysky motoru, rýsuje se nám tu celkem nový "originální marry me" nápad s miliónem shlédnutí za oknem ;-DR^

+4/0
11.11.2015 13:11

P54a87v91e22l 45K72r25a63u57s 8453560315261

být tam Monk, tak se musel dotknuot špičky toho křídla :D

0/0
11.11.2015 12:46

P10a72v22e23l 53M54i73k72u59l57a 6538913906127

Překvapuje mne, že se A380 udrží ve 200 km/h ve vzduchu. Jakou má minimální rychlost? Předpokládám, že plně naložené letadlo by letělo rychleji.

Muži s tryskami si to určitě užili.

+8/0
11.11.2015 12:29

M50a64r61t15i11n 89R75y23c84h22t69e77r 3646361

Padova rychlost A380 je asi 125kt tedy asi 230 km/h.  Z konfigurace kridel a podelneho naklonu (pitch attitude) vsak odhaduji rychlost Airbusu na 300+ km/h.  200 v zadnem pripade letet nemohl, nebot pri takove vzdusne rychlosti by neletel ale padal.

+6/0
11.11.2015 13:38

M72a62r51t53i18n 57S95e36d30l43á38č30e39k 1980939400484

Taky si říkám, že ta rychlost je hodně divná...8-o

0/0
11.11.2015 13:55

J30i53r70i 74D98o94b40r55ý 9418509853

mozna tam bylo 300kt  (asi 555km/h) ale to je zase moc na ty poletuchy

+1/0
11.11.2015 15:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.