Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Je to, jako bych létal, říká nejlepší inline bruslař Evropy

Na první pohled je velmi skromný, ale hned co si místo tenisek nasadí kolečkové brusle, stane se z něj doslova rebel. Ne nadarmo je Elton De Souza nejlepším evropským in-line bruslařem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M52a10r55t63i90n 37F80i95l44i73p65c27z24y66k 3941451675373

Je tu nějaký odborník na in-line, který by popsal výhody osazení 3 koleček vs 4 koleček a pro jaké tratě se to či ono hodí více? Všimnul jsem si, že někdy jede na 3 kolech, na dráze používají 4. Je to kvůli lepší adhezi v zatáčkách, zatímco třeba při delších závodech používaji 3 kolečka, protože lépe jedou?

0/0
17.6.2016 9:46

J71a70n 86S70t16o80d26o65l32a 7401850223330

Problém "tříkolečka" je, že je bruslař zase o kousek výše, takže působí daleko větší "páka" na bodu, na kotník a na celkouvou stabilitu. Proto je lepší být na dráze trochu níže, ktežto u dlouhých silničních závodů se dá vydržet s horší stabilitou - nejsou tam takové síly v zatákách, není třeba ustát intenzivní momenty tělo na tělo. Ideální sestava je ta, kdy je bruslař co nejníže - třeba lední brusle, hokejové i rychlobrusle jsou téměř o polovinu nižší než závodní kolečkové sestavy, a také nesrovnatelně stabilnější. Zkušeněnší bruslař bude mezi 3x125 a čtyřkolečkovými sestavami cítit menší rozdíl, s klesající bruslařskou dovedností se bude rozdíl výrazně zvětšovat.

0/0
17.6.2016 10:18

M21a40r52t29i48n 38F70i82l59i53p36c25z41y63k 3671231735703

Díky. Já konkrétně řeším 3x100 vs 4x100 zkoušel jsem oba podvozky. Tedy budu ve stejné "výši".

Předpokládal jsem, že 3 kolečko bude za téměř všech okolností výhodnější. Je kratší, což se hodí do techničtějších úseků, je lehčí, což se mi může hodit při dlouhodobém ježdění. Jenže se mi zdá, že 4 kolo lépe "žehlí" povrch a tím je o něco rychlejší ... obě šasi jsem jel na stejných kolečkách a ložiscích, měřil jsem si časy, ale bylo to v různé dny, kdy do měření mohly zasáhnout jiné vlivy, jako vítr, má kondice, apod. Na 4 kolečkách jsem byl o pár vteřin vždy rychlejší a to mi nejde moc do hlavy.

Zkoumám to z pohledu vlivu pro amaterský závod, délka cca 110-120km, kde takové detaily mohou v součtu hrát velkou roli.

Zeptam se jinak: na čem se jezdí takové ty městské závody třeba na těch 42km? Na 3 nebo na 4?

0/0
17.6.2016 10:45

M88a47r16t71i90n 87F80i92l73i47p35c15z50y19k 3311501545863

Ale teď o tom přemýšlím, že ten podvozek pro 3 kola mam na 3x110, čili skutečně jsem o něco výše, i při osazení 3x100, ale při jízdě rozdíly nepozoruji

0/0
17.6.2016 10:49

J71a47n 55S17t95o54d21o27l60a 7551730273580

Aha, takže se nejedná o rám 3x125, co je teď moderní a nové, ale 3x110? Ten jsem nikdy neměl v ruce, tak nevím, jak je to s výškou. Trojkolečko má logicky možnost být nižší než čtyřkolečko, takže rám 3x110 by mohl být dokonce ještě o několik mm nižší než 4x100. Ale také nemusí, záleží na výobci. Pokud bys měl rám 3x110 stejně vysoký jako 4x100, nebo dokonce ještě nižší, tak není co řešit a silniční závod jeď na 3x100. Ještě jedním faktorem je tělesná váha. Špičkoví bruslaři jsou lehcí, amatéři bývají těžší. Pokud jsi 90+, může být zatížení na tři kolečka příliš velké. Ale to vadí spíš tomu, že se rychleji ojednou, takže pro dosažený čas atd. by to nemělo vadit.

0/0
17.6.2016 11:10

M51a57r69t95i74n 26F48i48l63i47p55c63z33y57k 3541131265933

Díky, ten rám jsem v Česku nesehnal, ačkoliv jsem se snažil. 3x100 sice dělá Tempish, jmenuje se Schell, ale rozteč má max 165 a já mám 170, proto jsem musel koupit 3x110 na Aliexpresu.

Váhu mám 72kg, takže by to mělo být v pohodě. Menší adheze je ale u 3x100 trošku znát.

0/0
17.6.2016 11:19

J90a19n 79S50t36o24d81o50l60a 7591730373350

Co to bude, těch cca 120km? Pětihodinovka v Brně, nebo Oleška v týmu? V Německu se jede čistá stovka, A2A je zase ještě o dost víc. Pokud pojedeš těch cca 120 v kuse, tak se může projevit únava a tudíž horší technika, která ještě více vynikne na vyšším podvozku, tj. 3x125. Pokud to pojedeš na úseky, jako např. Oleška, tak díky přestávkám vyšší brusle nevadí.

Z těch cca šesti 3x125 rámů, které jsou k dispozici, jsou některé stejně vysoké jako 4x110 a některé o trošku vyšší. Nižší není žádný (počítám čistou výšku samotného rámu). Tudíž všechny 3x125 jsou vyšší než 4x100. Když sestavíš 3x100 do toho trojkolečkového rámu, tak budeš pořád o trochu výš než na tom 4x100. Je to jen pár milimetrů (rozdíl výšky rámů), ale ony hrají roli zvláště v hodně dlouhých závodech. Nicméně já bych jel dlouhý silniční na 3x100, pokud jsi na ty stovky zvyklý. Výhodou oproti 4x100 bude, že potáhneš o dvě kolečka a dvoje ložiska méně, což se na těch 120 km může pozitivně projevit. Nevýhodu bych na 3X100 nenašel - kromě zmíněných pár mm výšky navíc - žádnou.

0/0
17.6.2016 11:03

M28a56r88t82i56n 80F23i56l33i15p47c18z98y10k 3531721965663

Bude to Olešná příští týden, jsem amatér, takže hobby kategorie, kde je max 100mm, pojedu tedy na 3x100 nebo 4x100. Budeme se střídat pravděpodobně po kole, jsme 4 členný tým.

Rám mám 3x110, ale osazený 3x100 nebo pak ten originál 4x100.

Rozdíly ve stabilitě nepociťuji, naopak podle profilu trati mi lépe v technických pasážích vyhovují 3x100, navíc jsem menší postavy ...

Mám prostě jne pocit, že na 4x100 jsem o něco málo rychlejší, vyplývá mi to i z měření, které ale může trpět chybou. Proto se ptám, zda je to i možné, že by 4x100 byla co se týče rychlosti lépe, na Olešné jsou i dlouhé rovinky, přece jen není ale úplně kvalitní asfalt všude, třeba na hrázi a tam se zdá, že zase 4x100 jsou lepší ...

No budu tam muset ještě zajet před závodem a otestovat.

0/0
17.6.2016 11:14

J23a43n 61S82t17o77d10o30l54a 7241330643880

Pokud opravdu platí Marcelloniho prohlášení o blízkosti koleček, tak 4x100 rychlejší být může. To ale nevím. Jak jsem mezitím napsal, příprava včetně kvalitního odpočinku ovlivní závod více než kolečka či rámy.

0/0
17.6.2016 11:30

J74a35n 21S36t17o43d73o96l31a 7131470663140

Jeden italský trenér (Marcelloni) tvrdí, že kolečka musí být co nejblíže od sebe - to v tomto případě splňuje 4x100. Já nevím, jestli je to tak, jen jsem to od něho slyšel a nijak dál se tím nezabýval.

Ještě jedna důležitá věc: průměry koleček, a teď už i počty se stráví spoustu času. Přitom daleko důležitější je samotná bruslařská technika a kondice, i příprava na závod. Někdy je lepší vybavení řešit méně a lépe trénovat. Průměry a počty koleček změní daný výkon minimálně, kdežto dobrá příprava může přispět k významnému vylepšení výkonu.

0/0
17.6.2016 11:27

M41a42r37t23i38n 76F63i92l59i93p73c45z48y20k 3811361355983

Kondice udělá nejvíce, ale jsem v situaci, že mám kondici, takovou, jakou mám a řeším teď i technické věci, protože i na takových detailech záleží.

Nechci být s vámi ve sporu, ale myslím, že na průměru koleček zaleží hodně a třeba i na jejich tvrdosti. Kupříkladu 88A jsou na nezanedbatelné části okruhu kolem Olešné dost nepohodlné, odskakují, jsou i pomalejší proti měkčím a komfortnějším 85A. To je má zkušenost.

0/0
17.6.2016 12:08

J32a67n 26S72t81o86d73o45l39a 7321680903400

S tou tvrdostí souhlasím, s průměrem už méně. Před léty, kdy se obejvila kolečka 110mm někdo spočítal jaká je výhoda oproti 100mm. Výhoda byla, ale zanedbatelná. Je to jako v cyklistice. Za posledních 40 let se objevilo průlomových novinek, které se dříve nebo později ukázaly málo účinné nebo dokonce neúčinné. Něco opravdu zabralo, ale těch případů je oproti celkovému výskytu malinko.

0/0
17.6.2016 15:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.