Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rande se Starou dámou. Etapa na Tour de France z první řady

Šla z toho čirá hrůza. Tým Sky jel jako stroj, chladně, disciplinovaně. Tváře jiných jezdců byly pokřivené vyčerpáním, ale tito samurajové byli zhmotněním moci a sebejistoty. Jako by nebyli z tohoto světa. Doprovázel jsem, autem i vrtulníkem, účastníky Tour de France a toto nebyl jediný moment, kdy jsem měl husí kůži.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K41a19r38e87l 94V26o32h24n45o25u81t 4198719530227

Nejsou hubení. Jsou štíhlí. Hlavně vrchaři nemají skoro žádný tělesný tuk, protože ten by museli sebou do kopce tahat. Svalů mají dost.

Spurtéři jsou na tom s váhou o něco "líp". Třeba Cavendish má 70 kg při 175 cm. To už je docela dost. Greipelovi (na 15. fotografii v triku Lotto-Soudal) se taky neříká Gorila jen tak pro nic za nic (taky se mu říká Žabák, ale s tím obličejem se už holt narodil).

+2/−1
5.8.2016 11:20

M12i51c89h83a88l 85K15r82e66j59č50í 1266980941493

Tak. Vrchařská postava je můj "ideál". Jen musím ještě tak 15 kg shodit ;-D

+3/0
5.8.2016 16:00

L47u96k56á10š 39H67a59v58l83í86č38e66k 6388482543568

Skvělý článek. R^

+6/0
5.8.2016 11:15

K82a77r14e71l 50V62o95h81n94o35u36t 4708379530107

"A asi netřeba kdovíjak polemizovat s tím, že na konci třítýdenního etapáku asi bude atakovat spodní hranici svého rozsahu." A ono kupodivu ne. Kdyby ztrácel hmotnost, nedokázal by nejspíš dokončit, natož vyhrát. Obvykle dokonce jezdci během třítýdenního etapáku přiberou. Hodně toho snědí.

0/0
5.8.2016 10:45

D32a29v95i76d 84S62ý71k24o53r52a 7914151951597

Parádní parádní článek. Díky!

+4/0
5.8.2016 10:22

O28n76d43ř22e12j 67Š47r94á33m97e83k 3103730141139

Moc pěkně napsané a zážitek to musel být úžasný.

Mohl by mi prosím někdo, kdo zde rozumí cyklistice vysvětlit, jak takový závod vlastně funguje?

Proč tam vlastně závodí tolik lidí, jaká je úloha lídra týmu a jaká těch pomocných jezdců. Jak se počítá pořadí atd. Co znamenají barvy dresů. Je opravdu takový rozdíl jet v pelotonu a jet v úniku (i když je v něm více jezdců) a proč?

O cyklistice vím jen to, že jsou to "magoři", protože tohle nemůže normální člověk dobrovolně podstoupit a zvládnout.

0/0
5.8.2016 9:30

K41a87r30e39l 86V16o47h42n71o68u93t 4218639590297

Na Tour de France závodí něco přes 20 týmů. Týmy z tzvn. první divize mají účast povinnou, a pak je tam pár organizátorem (firma ASO) pozvaných týmů z druhé divize.

V každém týmu startuje devět jezdců. Role jednotlivých členů jsou zcela na zvážení týmů. Tým může, ale nemusí mít lídra, nebo může mít lídrů víc. Je to zcela volné. Lídr je obvykle jezdec s reálnou možností celkově vyhrát - tedy excelentní vrchař a velmi dobrý časovkář (není samozřejmé, že ty dvě věci se v jednou člověku sejdou). Některé týmy, které nemají tak dobré vrchaře pak o celkové prvenství ani neusilují a snaží se vyhrát třeba etapu nebo některý z trikotů. Pomoc ostatních jezdců je především v tahání tempa, zachytávání úniků (ujíždí se o dost hůř, když Ti někdo visí za zadkem) a obecně servisu jako přivážení občerstvení, případně oblečení apod. nebo i zápůjčky kola, když dojde k nějakému defektu (od cizích jezdců je pomoc zakázána).

Trikoty jsou čtyři. Žlutý pro celkového vítěze. Zelený pro nejaktivnějšího jezdce, přičemž. Puntíkatý pro nejlepšího vrchaře. A bílý pro nejlepšího jezdce do 25 let.

Žlutý a bílý se počítají součtem z dosažených časů, přičemž přední místa v etapách jsou ještě ohodnocena bonusovými sekundami, které se od celkového času odečítají.

Zelený se počítá z bodů získaných na rychlostních prémiích (jedna za etapu) a v cílích. Boduje vždy několik prvních lidí. Kolik bodů za jaké místo v jaké prémii či cíli se určuje předem.

Puntíkatý se počítá podobně z bodů na vrchařských prémiích.

V peletonu po rovině se člověk do značné míry jen veze, dá se říct, že sem tam občas šlápne. Obecně jet sám a jet v peletonu je velký rozdíl. Bohužel se pořád nejede po rovině. A bohužel se také pořád nejede v peletonu. V úniku se jede obecně hůř už jenom proto, že se jede rychleji a většinou je potřeba se občas i podílet na tempu - to znamená jet na čele a makat. Na čele se člověk neschová do závětří.

+7/0
5.8.2016 11:10

K58a57r10e32l 76V58o92h58n35o85u62t 4378949970927

Zvládnout se to dá a jednu Grand Tour (třítýdení etapák, celkem se pořádají tři ročně, kromě Tour de France ještě Giro d'Italia a Vuelta a Espaňa) ročně objede odhadem tak čtyři sta lidí. Vyhrát ale může vždy jen jeden.

Adam Hansen (z Frýdlantu nad Ostravicí) jezdí už řadu let všechny Grand Tour (tedy tři ročně).

Ono to není tak, že by každý závodník každý den makal do padnutí.

+3/0
5.8.2016 11:11

O83n87d66ř21e22j 64Š70r74á19m52e80k 3433710521189

Super díky

0/0
5.8.2016 14:18

D55a83n44i14e49l 36P10a50n37e54k 6482381942530

Hezky se to cte, i kdyz skoda, ze autor nema s cyklistikou mnoho spolecneho ( udiven, prekvapen jak jsou cykliste hubeni ) popsal to hezky. :-) R^

+3/0
5.8.2016 8:44

T34o78m51á44š 77B83r15a53b51e47c 2648866815896

Pořád o cyklistice ví víc, než ti, co o ní píšou články

0/0
5.8.2016 21:30

J79i94ř24í 30F16o26g39e77l 2910901576652

Netřeba slov.R^

+2/0
5.8.2016 8:10

J83a46n 39R65o72ž35e74k 2318846728389

Diky moc za super clanek - krasne napsane, splnil se Vam muj sen :) treba se pristi rok potkame podel trati, take moc pekny zazitek...

+4/0
5.8.2016 7:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.