Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Připravoval jsem se na to celý život, říká reálný kapitán Sully

Když Airbusu se 155 lidmi na palubě odešly nad New Yorkem oba motory, v pilotní kabině nemohl sedět nikdo povolanější. Důkazem je, že kapitán Chesley Sullenberger letadlo bezpečně posadil na hladinu řeky Hudson a všichni přežili. Zázrak, jak psal tisk, to ale nebyl. Byl to profesionální čin. Rozhodný, metodický.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L50a30d92a 88N67o30v88a53k 4802733267

nechápu.., nezbývalo mu udělat nic jiného.., k tomu obrovská porce štěstí... Nevim k čemu je dobrý ten slaďák okolo...

0/0
20.9.2016 2:50

T34o93m43á86š 12M48a15r58t78í76n91e29k 1365932725454

Má poklona. Zachránil všechny pasažéry - to je hlavní. R^

+2/0
19.9.2016 16:08

T50o80m87á98š 92V83l14a26s40á40k 4744259129266

Článek pěkný, jen opravte ten baseballový Super bowl.

0/0
19.9.2016 12:26

K69a97r44e90l 65R82o55t18t 6819600576

Trochu se zapomíná na to, že Sully od aerolinek čestně odešel, než se nehoda vyšetří. Celou dobu byl vlastně bez práce. Pak přišla krize a přijímaly jen asijské aerolinky a ty nepřijmou nikoho kdo měl nehodu... takže šmytec...

0/0
18.9.2016 23:36

R57a96d63k58a 11K65o93v94á83ř47o72v92á 2733323493896

Každý pilot má na začátku kariéry dva pytle; plný pytel štěstí a prázdný pytel zkušeností. Trik spočívá v tom, naplnit pytel zkušeností dříve, než vyprázdní pytel štěstí.

Kapitán Sully je každopádně frajer ( v dobrém slova smyslu) R^

+1/0
16.9.2016 22:49

J27i55ř71í 73K89l55e61j17n92a 2847448386887

V

0/0
16.9.2016 21:24

K89l41a97u36d51i45u86s 49V67y39s73o79u30š 6278771962145

Terminál kamionů? Seriously?

0/0
16.9.2016 16:39

J69a67n 25J92e37ž62e19k 3851665117445

Asi jo, říkal to "reálný" kapitán Sully, viz nadpis.

0/0
16.9.2016 17:15

M56a64r26i30e 65V15a93š15í73č65k32o86v62á 3491583262978

Příjemný článek. Film jsem viděla a je to takové střízlivé drama... klobouk dolů před Sullym.

+1/0
16.9.2016 16:29

F93i69l38i82p 20V87a24l76d22e95r 1618788874504

Velmi známý příběh díky jedinečnému manévru a preciznímu dosednutí na hladinu, ale jsou i další neméně důležité příběhy, byť na první pohled ne tak atraktivní.

Např.:

- Gimli glider

- Let 232

- (nevzpomenu si přesně, nehledal jsem) Transatlantický let, kdy došlo po závadě k velkému úniku paliva a letadlo doklouzalo někam ke Kanárským ostrovům. Měli jediný pokus na přistání.

- Qantas Flight 32

- 747, která proletěla sopečným prachem a měla problém nahodit motory.

- British Airways Flight 38

- Northwest Airlines Flight 85

atd.

Navíc velký dík všem pilotům, co dopraví lidi živé a zdravé na cílové místo. Je spousta "malých" problémů, které pasažér během letu ani nezaregistruje.

+9/0
16.9.2016 16:03

O83n44d51ř92e12j 23S52e23m24e33c71k32ý 8481466798625

Byl to Air Transat let 236 a ta sedmčtyřisedma v sopce British Airways let 9.

+1/0
16.9.2016 16:46

V53o77j46t21ě90c95h 72B61u46d75i11n53s53k18ý 4412369849254

A nebylo to na Kanárech, ale na Azorech.

+2/0
16.9.2016 16:52

M52a21r56t55i12n 54V80a54l14o21s87e49k 7773954597522

Tak já bych přidal borce z poštovního letadla DHL, který dostal zásah v Iráku zásah raketou a z nefunkční hydraulikou a hořícím křídlem dokázali přistát

0/0
19.9.2016 19:18
Foto

J82a42n 76H58a86v70e89l56k36a 3211976691165

Hezký článek.

+3/0
16.9.2016 15:57
Foto

P90a45v46e32l 97P37o50d96e31š43v65a 5209507679

Díky za super článek.R^

+20/0
16.9.2016 13:32

J49a58n 35P33a56v92e65l 8573922188666

Film jsem nevidel, ale podle traileru to bude silena blbost.

Co se pilota tyce, asi zvolil druhou nejlepsi moznost, ale zvolil ji dobre a ve velkem casovem presu

0/−11
16.9.2016 13:15

J60a80n 31G98u29t89b56a21y48e22r 6741509275785

Film jsem viděl a není to blbost. Je to úsporně a pečlivě seskládané drama, kde sama nehoda hraje jen vedlejší roli. Není to žádný prvoplánový doják ale citlivé provedení stavem schopného a profesionálního člověka poté, co je grilován za postup, který zvolil.

A druhou nejlepší možností myslíte přibližně co? Dle všeho zvolil možnost jedinou.

+9/0
16.9.2016 13:34

Z68d18e55n60ě97k 20M47o46r13á49v96e11k 5877508758493

Tak možností bylo samozřejmě více, ale většina by skončila téměř stoprocentně katastrofou (pravděpodobně i pokus o návrat na letiště). Ta zvolená možnost taky zaváněla průšvihem, letadlo se při kontaktu s hladinou může rozlomit. Ale asi poskytovala čas na přípravu přistání a mistrné zvládnutí z toho udělalo onen zázrak.

+4/0
16.9.2016 14:49

J43a51n 38P64a47v55e29l 8963122528196

Videl jsem trailer a podle nej vyrazne prehnali grilovani. Aby z toho vytahli drama a emoce. Jinak by to byl film na pul hodiny. Film se vam mohl libit, ale jsem si na 95 %jisty, ze upravuje realitu. Coz je u filmu podle skutecne udalosti par let stare docela problem. Jak si myslite, ze se musi citi clenove komise

V flanku je jasne napsane, ze piloti, co se okamzite v simulaci vratili, pristali bez problemu. Museli se rozhodnout okamzite a narozdil od nej nemeli vice variant. Ja ho nehanim, jen konstatuji ze byla lepsi moznost

0/−2
17.9.2016 3:01

J98i12ř54í 74Z17ý17k53a 9879833201950

v článku se i píše, že piloti na simulátoru dopředu věděli, co se stane, což jim ušetřilo drahocenný čas, nebyli pod tlakem okamžiku, neměli za zadkem 150 lidí ... to se to pak přistává. Jenže v reálu tam utekla třeba minuta dvě navíc, takže to letadlo bylo v jiné pozici, mělo nižší rychlost, výšku ... a to už by přistát na letišti nezvládl.

+6/0
17.9.2016 16:46

Z94d96e29n24ě77k 80M12o28r12á15v44e98k 5787338228613

Clint Eastwood netočí blbosti.

+9/0
16.9.2016 14:45

V41i22k88t57o58r 55K11o48š43k57a 4742890927449

Film sem včera viděl a opravdu zajímavý děj.... A blbost to fakt není.

0/0
16.9.2016 15:25

M61i47c48h95a79l 79L29u16s21k 1355664511536

Článek jak z ženy a život... příště méně adorace a více faktů...

+1/−24
16.9.2016 9:47

L69u42d76ě80k 26N18ě44m51e62c 5745151952844

Fakta už všichni přečetli stokrát.

+5/0
16.9.2016 10:17
Foto

P41a80v33e93l 47P32o86d95e76š97v17a 5449647529

Jj a k tomu link na .pdf manuál k Boeingu.

+11/0
16.9.2016 13:34

V57á40c82l58a82v 61P19c42h43á73l24e38k 8136402531972

Boeingu? Vždyť šlo o Airbus! Tak k čemu manuál na Boeing?

0/0
16.9.2016 19:57

K72l43a98u94d48i47u82s 27V86y44s64o57u91š 6438681462605

Můžete si počíst: http://www.avsimrus.com/f/aviation-documents-15/full-a320-fcom-vol-1234-7364.html?action=download&hl=

0/0
16.9.2016 20:34

M64a85r20e79k 25Š31i43m74o97n 2474587798188

Jeto xman, ne technet. Na technetu jste si to mohl před těma 7 lety.

+1/0
16.9.2016 17:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.