Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Připravoval jsem se na to celý život, říká reálný kapitán Sully

Když Airbusu se 155 lidmi na palubě odešly nad New Yorkem oba motory, v pilotní kabině nemohl sedět nikdo povolanější. Důkazem je, že kapitán Chesley Sullenberger letadlo bezpečně posadil na hladinu řeky Hudson a všichni přežili. Zázrak, jak psal tisk, to ale nebyl. Byl to profesionální čin. Rozhodný, metodický.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L81a38d71a 66N26o48v18a91k 4112253737

nechápu.., nezbývalo mu udělat nic jiného.., k tomu obrovská porce štěstí... Nevim k čemu je dobrý ten slaďák okolo...

0/0
20.9.2016 2:50

T20o45m78á37š 52M94a89r33t72í92n79e43k 1485552525834

Má poklona. Zachránil všechny pasažéry - to je hlavní. R^

+2/0
19.9.2016 16:08

T83o10m50á79š 98V83l18a20s55á74k 4794389249316

Článek pěkný, jen opravte ten baseballový Super bowl.

0/0
19.9.2016 12:26

K38a25r79e56l 53R79o86t97t 6889590126

Trochu se zapomíná na to, že Sully od aerolinek čestně odešel, než se nehoda vyšetří. Celou dobu byl vlastně bez práce. Pak přišla krize a přijímaly jen asijské aerolinky a ty nepřijmou nikoho kdo měl nehodu... takže šmytec...

0/0
18.9.2016 23:36

R35a10d69k11a 93K32o21v73á64ř33o91v60á 2443733363366

Každý pilot má na začátku kariéry dva pytle; plný pytel štěstí a prázdný pytel zkušeností. Trik spočívá v tom, naplnit pytel zkušeností dříve, než vyprázdní pytel štěstí.

Kapitán Sully je každopádně frajer ( v dobrém slova smyslu) R^

+1/0
16.9.2016 22:49

J68i80ř76í 24K60l18e50j63n64a 2637918126717

V

0/0
16.9.2016 21:24

K95l85a21u90d77i73u82s 47V19y61s51o68u64š 6598961462635

Terminál kamionů? Seriously?

0/0
16.9.2016 16:39

J44a81n 27J53e28ž27e21k 3441505267595

Asi jo, říkal to "reálný" kapitán Sully, viz nadpis.

0/0
16.9.2016 17:15

M16a45r40i40e 18V11a67š47í80č69k66o10v52á 3871583282358

Příjemný článek. Film jsem viděla a je to takové střízlivé drama... klobouk dolů před Sullym.

+1/0
16.9.2016 16:29

F55i95l57i52p 26V10a28l19d84e28r 1778688984554

Velmi známý příběh díky jedinečnému manévru a preciznímu dosednutí na hladinu, ale jsou i další neméně důležité příběhy, byť na první pohled ne tak atraktivní.

Např.:

- Gimli glider

- Let 232

- (nevzpomenu si přesně, nehledal jsem) Transatlantický let, kdy došlo po závadě k velkému úniku paliva a letadlo doklouzalo někam ke Kanárským ostrovům. Měli jediný pokus na přistání.

- Qantas Flight 32

- 747, která proletěla sopečným prachem a měla problém nahodit motory.

- British Airways Flight 38

- Northwest Airlines Flight 85

atd.

Navíc velký dík všem pilotům, co dopraví lidi živé a zdravé na cílové místo. Je spousta "malých" problémů, které pasažér během letu ani nezaregistruje.

+9/0
16.9.2016 16:03

O36n56d33ř41e72j 31S20e59m62e91c59k65ý 8931776808735

Byl to Air Transat let 236 a ta sedmčtyřisedma v sopce British Airways let 9.

+1/0
16.9.2016 16:46

V64o68j97t85ě88c53h 68B16u88d44i21n31s33k82ý 4892779809234

A nebylo to na Kanárech, ale na Azorech.

+2/0
16.9.2016 16:52

M39a53r29t56i84n 95V24a94l43o65s91e60k 7163504377202

Tak já bych přidal borce z poštovního letadla DHL, který dostal zásah v Iráku zásah raketou a z nefunkční hydraulikou a hořícím křídlem dokázali přistát

0/0
19.9.2016 19:18
Foto

J62a18n 69H22a66v82e86l27k51a 3381196881365

Hezký článek.

+3/0
16.9.2016 15:57
Foto

P79a12v80e84l 80P47o37d54e18š82v12a 5719927209

Díky za super článek.R^

+20/0
16.9.2016 13:32

J12a23n 38P38a70v92e22l 8303802188676

Film jsem nevidel, ale podle traileru to bude silena blbost.

Co se pilota tyce, asi zvolil druhou nejlepsi moznost, ale zvolil ji dobre a ve velkem casovem presu

0/−11
16.9.2016 13:15

J55a56n 65G12u14t56b85a34y68e62r 6621219755345

Film jsem viděl a není to blbost. Je to úsporně a pečlivě seskládané drama, kde sama nehoda hraje jen vedlejší roli. Není to žádný prvoplánový doják ale citlivé provedení stavem schopného a profesionálního člověka poté, co je grilován za postup, který zvolil.

A druhou nejlepší možností myslíte přibližně co? Dle všeho zvolil možnost jedinou.

+9/0
16.9.2016 13:34

Z12d10e65n53ě34k 66M50o72r71á84v13e23k 5987478958243

Tak možností bylo samozřejmě více, ale většina by skončila téměř stoprocentně katastrofou (pravděpodobně i pokus o návrat na letiště). Ta zvolená možnost taky zaváněla průšvihem, letadlo se při kontaktu s hladinou může rozlomit. Ale asi poskytovala čas na přípravu přistání a mistrné zvládnutí z toho udělalo onen zázrak.

+4/0
16.9.2016 14:49

J58a30n 72P26a34v90e70l 8513142368256

Videl jsem trailer a podle nej vyrazne prehnali grilovani. Aby z toho vytahli drama a emoce. Jinak by to byl film na pul hodiny. Film se vam mohl libit, ale jsem si na 95 %jisty, ze upravuje realitu. Coz je u filmu podle skutecne udalosti par let stare docela problem. Jak si myslite, ze se musi citi clenove komise

V flanku je jasne napsane, ze piloti, co se okamzite v simulaci vratili, pristali bez problemu. Museli se rozhodnout okamzite a narozdil od nej nemeli vice variant. Ja ho nehanim, jen konstatuji ze byla lepsi moznost

0/−2
17.9.2016 3:01

J46i34ř56í 48Z12ý62k14a 9689913551750

v článku se i píše, že piloti na simulátoru dopředu věděli, co se stane, což jim ušetřilo drahocenný čas, nebyli pod tlakem okamžiku, neměli za zadkem 150 lidí ... to se to pak přistává. Jenže v reálu tam utekla třeba minuta dvě navíc, takže to letadlo bylo v jiné pozici, mělo nižší rychlost, výšku ... a to už by přistát na letišti nezvládl.

+6/0
17.9.2016 16:46

Z55d50e26n81ě83k 80M97o89r57á47v38e54k 5137428478583

Clint Eastwood netočí blbosti.

+9/0
16.9.2016 14:45

V98i21k39t24o49r 97K51o14š48k25a 4452110597949

Film sem včera viděl a opravdu zajímavý děj.... A blbost to fakt není.

0/0
16.9.2016 15:25

M78i14c67h82a74l 31L98u51s16k 1885534231786

Článek jak z ženy a život... příště méně adorace a více faktů...

+1/−24
16.9.2016 9:47

L76u18d79ě52k 16N63ě13m14e57c 5615411352574

Fakta už všichni přečetli stokrát.

+5/0
16.9.2016 10:17
Foto

P98a22v43e68l 45P95o40d61e68š33v85a 5309667269

Jj a k tomu link na .pdf manuál k Boeingu.

+11/0
16.9.2016 13:34

V59á57c14l49a69v 36P29c74h95á68l71e38k 8466562901312

Boeingu? Vždyť šlo o Airbus! Tak k čemu manuál na Boeing?

0/0
16.9.2016 19:57

K51l36a56u27d31i85u18s 46V52y56s82o26u18š 6838921322495

Můžete si počíst: http://www.avsimrus.com/f/aviation-documents-15/full-a320-fcom-vol-1234-7364.html?action=download&hl=

0/0
16.9.2016 20:34

M46a53r55e52k 22Š70i98m37o34n 2264747968178

Jeto xman, ne technet. Na technetu jste si to mohl před těma 7 lety.

+1/0
16.9.2016 17:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.