náhledy
Je cítit spálený benzín, do uší se dere burácení silných motorů, piloti si na trati nic nedarují. Jen jejich vozy jako by vyjely ze stroje času. Závod Grand Prix Monaco Historique se koná jednou za dva roky před Velkou cenou Monaka a zve na trať historické formule. Nescházel ani vůz Maserati 250F (1956). Jeho pilot Graham Adelman projíždí Sainte Devote.
Autor: Libor Krsek
Ač jsou vozy v perfektním stavu, jinak by je nepustili na trať, občas něco holt selže. Apache Mk1 (1959) - Renato Benusiglio.
Autor: Libor Krsek
Ferrari 330 America. Tohoto stroje bylo vyrobeno jen několik kusů. Jeden z nich byl v Monte Carlu na prodej.
Autor: Libor Krsek
Krasavice Ferrari 330 America zezadu. Každému milovníku rudých musí při tomto pohledu zaplesat srdce.
Autor: Libor Krsek
Každý má priority jinde. Pilot zrcátko, doktor statusy na sociálních sítích. Cooper-Bristol T23 Mk2 (1953) - Steve Russell
Autor: Libor Krsek
Esíčko Louis Chiron
Autor: Libor Krsek
V kokpitu formulí nebylo nikdy moc místa. Pokud zohledníme fakt, že většina jezdců jsou majitelé, a ti jsou dobře živení pánové, je občas výzva se tam vměstnat. Brabham BT7 (Climax) (1963) - James King
Autor: Libor Krsek
Toto je ještě trénink, zatím se nezávodí, ale prestiž vyjet si dobré místo na roštu je ve vzduchu cítit. 21: Lotus 21 (Climax) (1961) - Dan Collins; 25: Cooper T56 (Climax) (1961) - John Clark; 26: BRP-BRM 64 (BRM) (1964) - Kurt Del Bene
Autor: Libor Krsek
Průjezd cílovou rovinkou v podání Johna Romana - Brabham BT11 (Climax) (1964)
Autor: Libor Krsek
Profíci. Občas se však chyby přihodí i jim. Ještě o nich bude řeč.
Autor: Libor Krsek
Předstartovní příprava skupiny C: sportovní vozy s motorem vpředu (1952-1955)
Autor: Libor Krsek
Cooper-Jaguar T33 (1955) - Derek Hood prolétává Louis Chiron.
Autor: Libor Krsek
Kdo může koukat na formule v práci a ještě za to dostat zaplaceno?
Autor: Libor Krsek
Plný plyn, rovinka před Tabac. Vozy skupiny D, s motorem vpředu, bubnovými brzdami a formula junior (1958-60)
Autor: Libor Krsek
Průjezd zatáčkou Sante Devote, detail na soustředěného Daniele Salodiniho v Taraschi FJ (1960)
Autor: Libor Krsek
Esíčko před kasinem a trojice vozů skupiny G - Formule 1 (1973-1976). První projíždí Martin Laubert se Shadow DN5 (1975).
Autor: Libor Krsek
Krasavec Lotus 72 (1971) - Katsuaki Kubota
Autor: Libor Krsek
Fascinovaní diváci a Surtees TS 9 B (1971) - Max Smith-Hilliard
Autor: Libor Krsek
Před slečnou jezdí legendy Grand Prix, ale radši se věnuje nehtům. To asi nebyl nejzajímavější víkend v jejím životě.
Autor: Libor Krsek
Všichni jsou srovnáni na roštu, nervozita roste, do startu zbývá jen pět minut.
Autor: Libor Krsek
Kolik je potřeba lidí pro nasednutí jednoho závodníka? Lola Mk2 (1952) - Harindra De Silva
Autor: Libor Krsek
Výjezd na rovinku k Mirabeau Haute v podání Emanuele Pirra s Farrari 312 B3 (1974)
Autor: Libor Krsek
Vždy nemusíte sedět na tribuně, abyste měli skvělý výhled. Lotus 18 (Climax) (1961) - Scotty Taylor
Autor: Libor Krsek
Na trénincích moc lidí ještě nebylo, ale při závodech byly tribuny obsazené skoro všude. Assegai F1 (Alfa-Romeo) (1961)
Autor: Libor Krsek
Jedno tréninkové odpoledne sprchlo, mechanici proto museli přezout na mokré pneumatiky. Bylo znát, že všichni jezdili opatrně, někteří nenastoupili vůbec.
Autor: Libor Krsek
Franco Meiners s Ferrari 312 B3 (1972) se vody vůbec nebál a držel monopost pěkně v otáčkách.
Autor: Libor Krsek
Na Grand Prix se můžete koukat i z jachty nebo z hradu. Jachta bude asi pohodlnější, z hradu je ale lépe vidět a téměř polovinu trati máte jako na dlani.
Autor: Libor Krsek
Velkých karambolů nebylo naštěstí moc, lítají při nich miliony vzduchem. Ale o hodiny nouze nebyla. 16: Brabham BT11 (Climax) (1964) - John Romano; 12: Lotus 24 (Climax) (1962) - Michel Gendre
Autor: Libor Krsek
Skvělá závodnická pozice, dobová helma, jako za starých dob. Maserati 250F (Iterim) (1954) - Simon Diffey
Autor: Libor Krsek
Zajištění trati je naprosto stejné jako při F1. Ale i profíkům se občas přihodí malá nehoda. Kupříkladu tento krasavec se jim uvolnil z jeřábu, když ho odklízeli, a žuchl z dobrých dvou metrů zpátky na asfalt. McLaren M 23 (1973) - Stuart Hall
Autor: Libor Krsek
Zdravící kolečko je nezbytnost. Lotus 16 (1958) - Roger Wills
Autor: Libor Krsek