Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Začala liga v závodění dronů. Musí ale vymyslet, jak nabídnout emoce

aktualizováno 
Sviští gigantickým stadionem, prolétávají překážkami a kamery jejich zápolení snímají z různých perspektiv. První podnik ligy v závodění dronů se odehrál v prosinci v Miami, nyní pořadatelé soutěže pracují na tom, jak ji co nejatraktivněji nabídnout divákům.

Rozhodli se jít ve šlépějích profesionální sportovní disciplíny počítačových her, která se stala vysoce ziskovým byznysem - ročně generuje přes 700 milionů dolarů. O populárnosti a výnosech sní i Nick Horbaczewski, který stojí za projektem Drone Racing League. A má již investory pro začátek, v jejich čele je Stephen Ross, vlastník týmu americké Národní fotbalové ligy Miami Dolphins. K dispozici má zatím Horbaczewski osm milionů dolarů.

Stojí před ním však též velký úkol, vdechnout sportu emoce, dát mu atraktivní balení, které k němu přitáhne veřejnost. Šéf investičního Rossova oddělení Matt Higgins nezastírá, že to je velká výzva. Současná on-line videa ze závodů dronů totiž podle něj diváka baví třicet, pětačtyřicet sekund, víc ne.

Horbaczewski proto musí v první řadě vyřešit základní problémy: Jak nejlépe snímat závody, aby poskytly co největší drama? Jaké perspektivy pohledů zvolit? A jakými příběhy opentlit postavy pilotů?

Právě tyto úkoly má Horbaczewského tým při práci s materiálem, který natočil na premiérovém prosincovém podniku dronové ligy v Miami. „Předně musíme světu ukázat, že sledovat závody dronů může být skutečně podmanivé,“ říká Horbaczewski. Projektu však věří: „Vytváříme naprosto novou formu zábavy, která je rozkročená do digitálního i reálného světa.“

Druhé kolo ligy se odehraje uprostřed března v opuštěném obchodním domě v Los Angeles, celkem bude mít letošní liga šest zastavení.

Dnes se o závody létajících robotů zajímá minoritní publikum, jsou na periferii zájmu. Horbaczewski však věří, že se jeho liga může do roku 2020 dopracovat k ročním ziskům ve výši dvou miliard dolarů. Bojovat o to však musí hned na dvou frontách, jak poznamenává magazín Time: buduje jak sport, tak byznys kolen něj.

Vizionář Horbaczewski to ví: „Musíme rozvíjet sport, technologii, budovat fanouškovskou základnu, informovat ji, docílit, aby se zajímala o piloty a výsledky. Myslím, že pokud se vám povede tohle, existuje spousta cest, jak se tento sport může rozvíjet.“

Autor:
Témata: Robot




Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.