Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Pro pánská tanga si chodí seriózní padesátníci, říká Helena Konarovská

aktualizováno 
Pánské spodní prádlo s krátkými nohavičkami, tanga, spodky s vycpávkami. Helena Konarovská se rozhodla zkultivovat české muže, denně ale bojuje s jejich předsudky a studem. "Páni by se už konečně měli naučit kupovat si prádlo sami," říká a vzkazuje jim: "V trenkách s pusinkami budete k sežrání."

Ano, i tohle mohou nosit muži. Prý. | foto: Linda Olivová

Zlaté spodní prádlo, tygrované, tanga... máte toho v obchodě dost. Jak muži na vaši nabídku reagují?
Jak kdy. Někdy odmítají s tím, že je to pro gaye a že oni to nosit nebudou. Názor často změní.

Jak se vám je podaří "zlomit"?
Základní je, že kdo už jednou do pánské speciálky přijde, má trochu ponětí o trenkách. Takového zákazníka už máte šanci přesvědčit a hlavně ho naučit nosit kvalitní prádlo.

Když už sem přijdou, mají představu, co si chtějí koupit?
Většina zná jenom trenky a slipy. Snažím se ukázat, že existuje daleko širší nabídka. Někteří si nechají poradit. Bohužel ale existuje sorta lidí, kteří žijí ve světě volných kostičkových trenýrek, přes který nejede vlak.

Říkají mi, že jsem se zbláznila

Dají se zapřísáhlí nositelé vytahaných trenek přemluvit k něčemu, řekněme, modernějšímu?
Chce to víc návštěv. Začínám ukázkou klasických mini pantů s krátkou nohavičkou, pak jsou na řadě ještě kratší nohavičky.

Kam to pokračuje?
Třeba k typu jockey. Jsou to vlastně tři šňůrky, jenže na rozdíl od tang nevedou mezi půlkami, ale po stranách. Je to hygienické a pro chlapy pohodlné. Tohle je asi tak desetkrát kultivovanější než tanga.

Tohle ale plno mužů určitě nechce obléknout ani v kabince.
Ne. Však mi taky říkají, že jsem se asi zbláznila.

Fotogalerie

Teď upřímně, kdo si tohle koupí?
Jak jsem říkala, tohle je až třetí krok. Nedá se přesně říct, kdo si je kupuje. U tang už ano. Průměrný zákazník je usedlejší typ, věk okolo padesáti. V barvě je konzervativnější. Bere černou, ale pravidlem to taky není.

Existuje i čtvrtý krok?
Jo. Naostro, ale to není pro začátečníky.

Takže pro tanga si chodí seriózní, lehce prošedivělé typy?
Dalo by se říct.

Myslíte si, že se ženě partner v tangách líbí?
Jeden zákazník, s kravatou a s kufříkem, si mi zrovna postěžoval, že to manželka ráda nemá. Nedivím se jí, protože měli oba dva kupodivu stejné pozadí.  Ale on je bude stejně nosit, protože mu jsou pohodlná.

Ženský ale kupují tanga často.
Chtějí provokovat a těší se na výjimečnou noc.

Ve světě dámského spodního prádla jsou známé push-up podprsenky, existuje i něco obdobného pro muže?
Ano, je to prádlo Bunjee, které má zepředu uprostřed našitý šev. Ten ho pánům nadzvedne a udělá opticky většího.

Co je v pánském prádle naprosto zapovězené?
Šev na zadku. Tyhle trenky vážně nikomu nesedí. Pokud máte rádi styl nahodit a rukou přes kapsu srovnat, tak to pak jo. To vám už ale nic nepomůže.

Mužům často lezou trenky z kalhot...
Bohužel. Někdy se neudržím, a protože jsem hubatá, řeknu: "Zezadu to není pěkný, čučí vám tam ožužlaná gumička." Někteří to vezmou, někteří mě pošlou někam a občas nastane diskuse.

Je sortiment pánského prádla omezenější než u ženského?
Dneska mohou chlapi řádit jako ženský. Já osobně mám nejraději trenky s pusinkami. V nich je každý k sežrání. Ano, v trenkách s pusinkami.

Jsou muži při zemi i při výběru barev?
Já říkám, že všeho černého už bylo dost. Speciálně černá vypovídá o výborné kvalitě, střihu a provedení, nebo o tom, že jsem srab. A tohle jim taky říkám.

Nejlepší spodní prádlo? To, o kterém celý den nevíte

Kdo častěji nakupuje pánské spodní prádlo?
Zajásala bych, kdyby to byli muži. Češi by se měli naučit kupovat prádlo sami. Ženská dneska nemá čas, a proč by nemohl domů přijít muž, který si vybere úžasný trencle?

Helena Konarovská

Její svět je barevný, extravagantní a trochu nablýskaný. Stejně jako ona. Ne každému může její projev sednout. Sama o sobě říká, že je hubatá. Naprosto normálně mluví o politice i pánském přirození. S klidem i vášnivě. Je známá pro svůj zcela osobitý styl prodeje, pro který ji vyhledávají muži i ženy z celé republiky: nebojí se vběhnout do kabinky a pomoci při oblékání. Její obchod Man funguje v Praze. "Vývoj mého krámu je ovlivněný celospolečenskou situací," říká Konarovská. "Tak nevím, jestli nebudu muset prodávat trencle s třešničkami."

Trenky též často nakupují matky, že?
Je to něco, co mě dvacet let po revoluci zklamává čím dál víc. Proč by se ale čeští pepíci snažili? Je to mamahotel a máma koupí. 

Přijde mi, že se v Česku z pánského prádla nedělá žádná věda, na rozdíl od toho dámského.
Ne, a je to výchovou. Už když vás mámy vedly do školky, řešily všechno okolo, jen ne slipy. Zajímá nás povrch. Ve spodním prádle jsme přitom pořád.

Kdy jste se vy začala zajímat o spodní prádlo?
Za minulého režimu jsme měly všechny ženské stejnou velikost podprsenek, a to mi moc nesedělo. Chvilku jsem byla prodavačkou, ale nejlepší bylo založit si obchod. Pak jsem začala jezdit pro prádlo do Francie, to pro mě bylo velkou školou. Jednou jsem tam viděla cácorku, která si hodinu a půl zkoušela kalhotky. Úžasné. Francouzi si sebe váží, to my Češi neumíme. Mysleme si o nich, co chceme, ale tam chlapům z kalhot trenky nekoukají.

Jaké byly začátky prodejny?
Nejdříve jsem oblékala klienty u sebe v dámském obchodě. Později se mi podařilo otevřít specializovaný obchod, který jsem si od základů navrhla sama. Bylo to riziko, ale lidé se sem naučili chodit. Dneska se tomu už směji, ale dřív byl problém svléknout chlapa a ženskou v jednom obchodě. Speciálka řadu těchto problémů vyřešila.

Jste známá tím, že při prodeji podprsenek vcházíte do kabinek a pomáháte ženám s oblékáním. Fungujete stejně i tady?
Tady chlap vyjde z kabinky. Když jsem tady byla podruhé, skutečně jsem musela za jedním borcem do kabinky. Styděl se, ale potřebovala jsem se podívat, zda mu spodky dobře sedí. A chtěla jsem mu vyložit jejich přednosti, za co platí a proč.

V dámské prodejně máte podprsenky schované v krabičkách, kdežto tady je prádlo vyskládané jako v samoobsluze. Proč?
Protože většina chlapů z krabičky nepozná, jak vypadá..

Vaše prádlo je dražší. Muži jsou tím jistě limitováni při nákupu.
Záleží na tom, jak si sebe muž váží. Říkám, že nejsme tak bohatí, abychom si mohli kupovat laciné věci. Levných šuntů si musíš koupit dvacet. Jedna drahá a kvalitní věc vydrží dlouho.

Ale přece jen, zaplatit v průměru tisíc korun za spodní prádlo, to už bude otázka priorit.
Nejvíc mě fascinuje, když si chlap koupí šroubovák za tři tisíce a vytáhne ho jednou za půl roku. Podobně dají peníze za auto, někdy i za prádlo pro ženu, protože chtějí být mačo. Radši si koupí drahé džíny, ale ne trenýrky.

Co je největším úspěchem pánského prádla?
Že o něm muž celý den neví.

Autoři:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.