Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Pornoserver chce sponzorovat fotbal. V Řecku klub financuje nevěstinec

aktualizováno 
Platila by všechno, mzdy hráčů i podpůrného týmu, soustředění, cestování, hotely, kompletní servis. Po celou sezónu 2016/2017. Má jedinou podmínku, fotbalisté by na dresech museli nosit její logo. Jenže firmou, která se o sponzoring týmu z nejvyšší italské soutěže uchází, je pornoserver Pornhub.

Mistrovství světa nahých žen již existuje, pornoserver Pornhub teď chce vstoupit do prestižního světa seriózního fotbalu. | foto: Profimedia.cz

Není to ostatně poprvé, co se Pornhub snaží z pornografického odvětví, které nese ještě pořád cejch nestandardního, temného byznysu dělaného na okraji společnosti, vyrazit do světa legitimního obchodu přes sport. Všechny její předchozí snahy však byly ve srovnání s prestižní italskou ligou jen malými rybami: amatérský basketbalový tým z Irska, skotští golfisté, americký softballový tým. Teď však míří Pornhub velmi vysoko.

Itálii si přitom nevybral náhodou. Země byla loni jeho sedmým největším zdrojem sledovanosti, tamní uživatelé tráví na tomto pornoserveru průměrně 8 minut a 19 sekund na každou návštěvu, což jim vyneslo dvanáctou příčku (první byli filipínští konzumenti porna s průměrnou délkou 12 minut a 40 sekund). Firma si tedy chce italskou komunitu fanoušků svého porna hýčkat a rozvíjet.

Mladí uvedou porno do společnosti

Redaktorka magazínu Forbes Bailey Brautiganová však načrtává i jiné dva možné důvody. Jedním z nich je snaha připomínat se potenciálním uživatelům i během fotbalových utkáních, aby po sportu nezapomněli na své intimní radovánky na serveru. Analytická data firmy totiž varují, velké sportovní akce server vždy potrestají poklesem čtenosti. Například Superbowl serveru loni celosvětově ukousl 13 procent provozu (ve Spojených státech to bylo plných 22 procent), finále fotbalového mistrovství světa připravilo server celosvětově o 12 procent uživatelů.

Generace Y

Poprvé se tento pojem objevil v srpnu 1993 v časopisu Advertising Age. Popisoval generaci dětí narozených v letech 1986 až 1995. Dnes se tím označují děti narozené v 80. letech až do prvních let nového milénia. Proto se v angličtině také používá termín Millenials.

Zdroj: wikipedia.org

Druhý důvod je podle publicistky ještě pravděpodobnější, Pornhub považuje fotbal za nejlepší cestu, jak si otevřít cestu do seriózního prostředí a oslovit demografickou skupinu, která je jeho terčem. Tedy nikdo jiný než generace Y.

Právě ta je nejslibnější věkovou složkou jeho publika, lidé mezi 18 a 24 lety tvoří 60 procent jeho uživatelů. Pečlivé statistiky pornoserveru vědí dokonce i to, že jejich nejoblíbenějším dnem je pondělí, zatímco nejméně je internetové porno láká v sobotu.

Pornoserver se o své konzumenty zajímá dlouhodobě. „Snažíme se, aby byli lidi každý den šťastní,“ píše v úvodu svého programu Pornhub Cares Scholarship a vysvětluje, že lidem nechce dělat radost jenom pornografií. Vypsal pro mladé soutěž o sponzorský dar na studium ve výši 22 tisíc dolarů. Žádný velký poprask se kolem projektu zatím nestrhl, serveru se sešlo něco přes 130 videopříspěvků, z nichž má vybírat vítěze, gesto má ale symbolické sdělení. Porno je tu pro vás. A server to má dobře spočítané, generace Y mu může pomoci udělat porno trendy záležitostí.

Od fotbalu si firma slibuje totéž, cestu má však před sebou ještě dlouhou. Zatím oslovila kluby, aby jí posílaly žádosti, z nichž si má vybrat. A pokud vše vyjde, bude muset sáhnout velmi hluboko do kapsy, například roční smlouva mezi Juventusem Turín a Fiatem obnáší ročně 17 milionů eur plus další benefity.

Výsledek očekávání pornoserveru je však nejistý. Když před rokem Pornhub za sponzorství nadělil logo svého webu hráčům kolejního týmu Rutherford Raiders z univerzity v britském Kentu, vedení školy nemělo slitování. Okamžitě tým donutilo, pod hrozbou jeho odvolání z univerzitní ligy, Pornhub vymazat ze svého sportovního života. Hráči se zlobili, upozorňovali, že jiné týmy sponzoruje například výrobce piva. „Podle mého názoru o zákazu rozhodli lidé, kteří jsou mimo kontakt s tím, co je společensky přijatelné,” potvrdil jeden z hráčů předpoklad Pornhubu, že generace Y má porno jako běžnou součást svého světa.

V Řecku prošel nevěstinec i pohřební ústav

Zatímco cesta, jíž se vydává Pornhub, má zatím nejistý konec, v Řecku už dva netradiční sponzoři prošli, byť se jejich obchodní moc nedá s pornoserverem srovnávat. Hráči lokálního týmu Voukefalas FC z města Larissa totiž na zádech nosí logo vyhlášeného místního nevěstince. A jsou na to hrdí.

Ideál krásy

Porno mění ideál krásy. Letí silnější ženy, tvrdí pornoserver

Carmella Bing vede žebříček nejoblíbenějších pornohereček kategorie „Big Beautiful Women“. Až na to, že do oné kategorie vůbec nepatří.

Trenér týmu Yiannis Batziolas redaktorovi BBC řekl, že podle něj existují mnohem nemorálnější sponzoři jako například výrobci alkoholu či sázkařské společnosti. „V Řecku není nic zvláštního zajít si do nevěstince. Myslím, že tam byla většina mladých lidí, protože je to lidská potřeba,“ uvedl a dodal: „Úřady nedávají na sport peníze, ani na výchovu k němu. Tak proč by se chudý tým nemohl o finanční prostředky postarat sám?“

Nestandardního sponzora mají i ve vedlejším městě Trikala. Tamním fotbalistům se na pohřebně černých tričkách skví velký kříž. Má to logiku, klub totiž sponzoruje pohřební ústav, s jehož majitelem se hráči kamarádí. Celý nápad ostatně vznikal při jedné dlouhé noci plné alkoholu.

„Nejprve si mysleli, že je to vtip, ale pak se toho chytili,“ vzpomíná Christos Panagiotou. A středový hráč týmu Palaiopyrgos Haris Bakogiannis si pochvaluje nejen sponzorské peníze, ale i dres: „Líbí se mi. Díky kříži se nás naši protivníci bojí. A nikdo si nikdy kříž na dres nedal, takže jsme i slavní.“

Vadila by vám pornografická firma jako sportovní sponzor?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 23. listopadu 2015. Anketa je uzavřena.

Ne 3378
Ano 642
Autoři:




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.