Vyprodáno!
Kdysi jsme bivakovali před Mototechnami při čekání na vysněné škodovky. Něco podobného možná okusí ti nejbohatší z bohatých, kteří zatouží po novém rollsu.
Nové OBROVSKÉ kupé Rolls-Royce se teprve začátkem března představilo na autosalonu v Ženevě (potenciální zákazníci ho viděli o něco dříve) a už je všech 200 kusů, které letos vzniknou, vyprodáno.
Vyrábět se začne v létě. Na autosalonu v Ženevě šéf nejaristokratičtější automobilky Ian Robertson řekl, že dvě třetiny objednávek jsou od zákazníků, kteří prozatím žádného rollse v garáži nemají.
Dvoudveřový Rolls-Royce Phantom Coupé je, pokud nepočítáme předválečnou výrobu a některé zakázkově vozy, teprve druhým sériově vyráběným kupé od Rollsu.
Tím prvním byl přesně v polovině sedmdesátých a osmdesátých let typ Camargue.
Nové kupé by mělo podle prohlášení výrobce nabídnout řidiči i sportovní jízdní zážitky. Je ale třeba počítat s tím, že je to stále pětimetrový koráb (rozměry : 5609 x 1987 x 1592). I přes předlouhý rozvor náprav – 3 320 mm a hmotnost 2 620 kilogramů – má však být tohle kupé nejsportovnějším rolls-roycem, který byl kdy vyroben.
Za pozornost stojí rozhodně dveře, které se otevírají proti směru jízdy. Phantom Coupé, jak již název napovídá, vychází z obrovitánské limuzíny Phantom. Z ní si bere nejen podvozkovou plošinu a základ designu, ale také motor – majestátní dvanáctiválec s tradičním objemem 6,75 litru, výkonem 338 kW (453 koní) a točivým momentem 720 Nm.
Dávno pryč jsou již doby, kdy výrobce označoval jízdní dynamiku za dostatečnou, a tak známe přesná čísla. Zrychlení z nuly na 100 km/h zvládne kupé za 5,8 vteřin a omezovač zastaví Phantom Coupé v rozletu při 250 km/h.
Z pohodlné jízdy řidiče občas vyruší pouze nutnost navštívit benzinovou pumpu. Stolitrová nádrž se sice zdá dostatečná, ale při průměrné spotřebě 15,7 litru na 100 km a hlavně 23,2 litru ve městě bude majitel Phantom Coupé pumpařovým dobrým známým.
Kabrio pro ropné magnáty
Na pozapomenutý druh automobilové karoserie landaulet si vzpomněl německý Maybach.
Opulentní německé limuzíny zrovna na dračku nejdou, a tak se výrobce rozhodl nabídnout nejbohatším lidem na světě limuzínu s plátěnou střechou. Landaulet vychází z uzavřeného modelu, ovšem zadní sedadla kryje elektricky ovládaná plátěná stahovací střecha jako u kabrioletu. (Řidič v uniformě se stejně nemá co opalovat, když řídí...)
Pod kapotou se oproti Maybachu 62S nic nemění: šestilitrový dvanáctiválec vyvine výkon 612 koní, kroutících newtonmetrů je rovná tisícovka. Na cenovce v eurech bude za dvěma jedničkami hejno pěti nul, českého boháče by tedy měl vyjít na nějakých šestadvacet milionů korun.
I dokonalé může být lepší
I snový supersport může potřebovat nové srdce. Jeden z nejkrásnějších supersportů současnosti Lamborghini Gallardo dostal koně navíc. Na víkendové dovádění přijíždí nové gallardo.
Motorářům ze Sant´Agata Bolognese se ale zároveň podařilo srazit spotřebu – a tím i emise. Zuřivý bílý býk na stánku Lamborghini v Ženevě sežere o 18 procent méně než předchůdce, což znamená 14,7 litrů spotřeby s manuální a ještě o něco míň s převodovkou e-gear.
Koho by to ale za volantem „lamba“ zajímalo...
Za vylepšenými výkony stojí nové celohliníkové srdce gallarda. Desetiválec s přímým vstřikováním paliva má objem 5 204 ccm. Oproti předchůdci tedy gallardo posílilo o 40 koní, nově je jich 560 koní (412 kW).
Menší z nabídky malé, ale o to rychlejší italské automobilky se rozparádí až na maximálních 325 km/h. Na stovce je za 3,7 sekundy a na dvoustovku to trvá dalších 8,1 s.
Úprav se dočkaly převodovky. Ta automatická - pojmenovaná e-gear - řadí nově o 40 procent rychleji. Přelaďovalo se nastavení podvozku a přibyl jízdní režim, jehož označení „Corsa“ (italsky závod) říká vše.
Od svého uvedení v roce 2003 už z bran fabriky u Bologni vyjelo 7 100 Lamborghini Gallardo. O autě vystaveném v Ženevě výrobce mluví jako o novém modelu. „LP560-4 potvrdí úspěšný příběh,“ říká o něm Stephan Winkelmann, šéf automobilky Automobili Lamborghini. „Svého předchůdce překonává v každém ohledu.“