Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Škola síly odpovídá: jak zvětšit svaly na předloktích a uvolnit trapézy

aktualizováno 
Proč jsou angličáky cestou, jak flákat dřepy a kliky, jak dosáhnout objemného a silného předloktí, jak uvolnit ztuhlé trapézové svaly. I tyto dotazy zodpovídá instruktor naší Školy síly Pavel Macek.

Škola síly vás naučí správně se hýbat a zesílit. | foto: archiv Pavla Macka

Dobrý den, Pavle,

jaký cvik byste doporučil na větší svaly na předloktí? Poradil byste mi s rozpisem tréninkového programu? Vím, že vaše škola se zaměřuje primárně na sílu, ale ja bych kromě ní rád i objemnější předloktí.

Díky za radu, Mirek

Zdar a sílu, Mirku,

Ptejte se Školy síly

Své dotazy ohledně posilování posílejte na e-mail redakce@xman.cz. Odpovědi, spolu s těmi, na něž se nedostalo tentokrát, vydáme počátkem října.

doporučuji jakékoliv cviky na silný úchop, od obecných, jako jsou kettlebell swing a snatch, mrtvý tah s velkou činkou, po specializované - shyby (například na dvou ručnících), šplhání na laně či trénink s takzvanými grippery (viz článek Úchop jak železný svěrák! Program na trénink s grippery).

Zdraví Pavel Macek

Hezký den,

už podruhé mám problémy s bolestí zad, souvisejí s cvičením swingů, bolí mě mezi lopatkami, spíše výše. Co nejspíše dělám špatně? Na co si dát pozor, jak to napravit? Můžete doporučit cviky, kterými bych se měl na swingy připravit, aby swingování k bolesti zad nevedlo?

Děkuji moc za radu, Tonda

Zdar a sílu, Tondo,

u obouručního swingu, který jsme ve Škole síly probírali, se s tím nesetkáváme. Těžko věštit z křišťálové koule, příčin může být více. Doporučuji:

  • swing dočasně vynechat
  • pořešit bolest s fyzioterapeutem
  • věnovat více času mrtvému tahu s kettlebell
  • vrátit se ke swingu, nejlépe pod vedením kvalifikovaného instruktora

Zdraví Pavel Macek

Dobrý den,

ve vašem výčtu cviků s vlastní vahou scházejí angličáky, proč?

Díky a hodně zdaru, Linda

Zdar a sílu, Lindo,

angličáky (tzv. burpees) jsou v naprosté většině případů soutěží v “očůrávání” kliků a dřepů, s jediným cílem: “zničit se”. Jak dřepy, tak kliky cvičíme ve škole síly i v KB5 superstriktně: standardní dřepy na pohyb, dřepy na jedné noze na pohyb a sílu, kliky jako přípravu na klik na jedné ruce.

Co se kondice týče, je x lepších voleb, například kettlebell swing, sprinty a tak podobně. Veškerý moderní výzkum na téma kondičního tréninku navíc ukazuje, že dlouhodobě udržitelný kondiční trénink je třeba vyskládat úplně jinak, než jak se to děje na běžně vídaných záhulových kruhových trénincích plných angličáků do selhání.

Doporučuji vyzkoušet jednu z alternativ, stručně a jasne shrnutou v článku Běžecký program alá StrongFirst pro speciální jednotky a bojové sporty.

V budoucnu chystáme na toto téma rozsáhlou sérii článků na našem webu.

Zdraví Pavel Macek

Zdravím,

dělám bojový sport a mám problém se zatuhlostí trapézových svalů. Doporučil byste svik na jejich uvolnění?

Předem díky! Martin

Zdar a sílu, Martine,

doporučuji masáž, rolování pomocí speciálních pomůcek, jako je Tiger Tail, a trapézy v silovém tréninku zbytečně nepřetěžovat.

Zdraví Pavel Macek

Dobrý den,

můj dotaz na pana Macka zní, co dělat s bolavým zápěstím, které se ozývá při nácviku kliku na jedné ruce a shybech na hrazdě. A ještě jedna prosba: jak na bolavé svaly palce při „svatozáři“ s lehkou kettlebell?

Děkuji, Michal

Zdar a sílu, Michale

můj dotaz zní: splnil sis 10 minut lezení z předchozích dílů Školy síly? Pokud ano, v klicích na jedné ruce ani ve shybech by se zápěstím neměl být problém, jedním z mnoha důvodů zařazení různých forem lezení je i příprava zápěstí na cviky, jako jsou kliky na jedné ruce či třeba stoj na rukou.

S bolavými svaly palce u “svatozáře” jsem se nikdy nesetkal, obzvláště s lehkou kettlebell je tam zátěž minimální či téměř žádná.

Zdraví Pavel Macek

Podívejte se na jeden z dílů Školy síly:

Pavel Macek

Pavel Macek (narozen 1976) je šéfinstruktor školy silového a kondičního tréninku KB5, StrongFirst Team Leader, certifikovaný instruktor cvičení s vlastní vahou (SFB), kettlebell (SFG1, SFG2) a velkou činkou (SFL), specialista funkčního pohybu (FMS).

Funkční svaly, různé typy síly, koordinaca celého těla, práce celých svalových skupin. I to jsou hlavní přínosy cvičení s kettlebell oproti strojům a vynálezům z posiloven a televizních reklam.
Tradiční principy, nové metody nácviku. Dovednost a technika, ale i srdce a bojovnost. Practical Hung Kyun je komplexní bojové umění.

Metodika školy je primárně založena na cvičebním systému mezinárodní organizace StrongFirst, kterou založil Pavel Tsatsouline. Kromě silového a kondičního tréninku vyučuje Pavel Macek čínské bojové umění Practical Hung Kyuna MMA.

Autoři:




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.