Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Škola síly: Otestujte se, zda jste připraveni na dřepy na jedné noze

aktualizováno 
Jsou oblíbeným cvikem členů speciálních jednotek, studentů bojových umění i atletů různých oborů. Máte na dřepy na jedné noze? Postavte se s chodidly těsně u sebe a dřepněte si až dolů. Podařilo-li se, jste na nácvik dřepů na jedné noze připraveni. Pokud ne, poradíme vám, co dělat.

Dřepy na jedné noze bez zátěže totiž nejsou nijak silově náročným cvikem, na dětských lekcích školy KB5 dřepují na jedné noze i pětiletí špunti. Řada dospělých se však s nimi potýká, jenže ne nutně proto, že by byli slabí, ale proto, že mají problémy s mobilitou a takzvanou reflexivní stabilitou.

Škola síly

Škola síly na Xman.cz úřaduje každé úterý. Zatím máme za sebou první dva bloky: v „mateřské školce: jsme vás naučili, jak uvést tělo do výchozího nastavení, a v přípravce poté základy posilování s vlastní vahou.

Samotný silový trénink jsme zahájili klikem na jedné ruce.

Dřepy na jedné noze jsou celkovým ukazatelem, jak na tom vaše dolní končetiny jsou, a právě z tohoto důvodu trvá velká část profesionálních atletických koučů na tom, aby byli jejich svěřenci schopni dřepy na jedné noze udělat.

Na obnově mobility, pružnosti a reflexivní stability jsme pracovali v úvodních dílech „mateřské školky“ našeho seriálu, především v resetech a strečinku. Jak jste si jistě všimli, Škola síly je jako šachová hra, uvažujeme na x tahů dopředu, pokud se tedy držíte programu, pravidelně strečujete a resetujete, měli byste být na dřepy na jedné noze více než dobře připraveni.

Pokud jste však i přes poctivé cvičení neuspěli, nezoufejte, máme pro vás speciální cviky, které vás na dřepy na jedné noze důkladně připraví, naučíme vás je na doprovodném videu.

Program

  • vyzkoušejte dril číslo 1 (foam rolling) a znovu zkuste dřep snožmo
  • vyzkoušejte dril číslo 2 (strečink lýtek), a znovu zkuste dřep snožmo
  • zařaďte oba drily do pravidelného tréninku
  • nezapomeňte cvičit streče z dílu strečink (především streč hamstringů a flexorů kyčlí) a samozřejmě resety

Pavel Macek

Pavel Macek (narozen 1976) je šéfinstruktor školy silového a kondičního tréninku KB5, StrongFirst Team Leader, certifikovaný instruktor cvičení s vlastní vahou (SFB), kettlebell (SFG1, SFG2) a velkou činkou (SFL), specialista funkčního pohybu (FMS).

Kettlebell, železná koule. Svět na ni pozapomněl v euforii moderních fitness programů, dnes ji jako pomůcku pro komplexní cviky začíná objevovat.
Tradiční principy, nové metody nácviku. Dovednost a technika, ale i srdce a bojovnost. Practical Hung Kyun je komplexní bojové umění.

Metodika školy je primárně založena na cvičebním systému mezinárodní organizace StrongFirst, kterou založil Pavel Tsatsouline. Kromě silového a kondičního tréninku vyučuje Pavel Macek čínské bojové umění Practical Hung Kyun a MMA.

Autoři:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.