Za výrobou sněžného monstra Subaru TRAX STI stojí spoluzakladatel firmy DC Shoes Ken Block, který je i známým jezdcem rallye a fanouškem driftingu. Ve spolupráci se Subaru a se svým závodním týmem Vermont SportsCar se rozhodl upravit původní verzi WRX STI.
"Vůz kombinuje dvě nejoblíbenější věci mého života: řízení auta na sněhu a snowboarding v horách," vysvětluje Ken Block, proč se do přestavby svého závodního vozu pustil.
přečtěte si Impreza WRX 265: přípravka rallye dle metodiky Subaru
"Vždy jsem rád jezdil autem po sněhu, ale tenhle projekt posouvá všechno na úplně jiný level. Jezdit s nadupaným subaru po svazích, kam se normální auto nedostane, je prostě skvělé."
Největší úpravou prošel samozřejmě podvozek. Kola byla nahrazena čtyřmi speciálními pásy, z nichž každý váží 180 kilogramů. Pro odvážný projekt to znamenalo navýšení váhy o 720 kilo. Konstruktéři proto museli řešit i výkon. Pod kapotou se nakonec skrývá turbem poháněný 2,5 litrový motor s výkonem 400 koní. A to je dost na to, abyste se proháněli po sněhu tak svobodně, jak jen chcete.
Po prvních testech v Utahu zavládla v pracovním týmu spokojenost. Výsledky předčily očekávání.
Spojení auta se snowboardingem však prý ještě není kompletní. Ke konci roku by se za sněžným tankem měly objevit i speciální sáně konstruované pro čtyři snowoardisty a jejich kompletní výzbroj. O zábavu se riderům kromě drsné jízdy postará i hudební systém s voděvzdornými reproduktory a desetipalcovým subwooferem.