Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Těžká dřina ve vlakovém depu

aktualizováno 
Po letní pauze se na stanici Prima Cool vrací pořad Těžká dřina a poprázdninovou premiéru si odbude s vláčky. Jako pracovník Depa kolejových vozidel Praha Roman Buťa čistil toalety ve vagonech, vyvazoval podvozky a měnil brzdové destičky.

V pražském depu najdete tisícovky vagonů a stovky lokomotiv a hnacích jednotek. Aby je mohlo denně vysílat do akce, je potřeba je na další štreky pečlivě připravit. Právě to bylo mou pracovní náplní.

Jako první mě čekala vlajková loď našich drah Pendolino a po všech svých pracovních misích jsem se ani nedivil, že jsem začal, ano, opět s výkaly. Oblek si podvážu těsnícími gumami a k nádrži nasazuji těžkou hadici, aby začala hned poskakovat. Protéká jí dvě stě litrů fekálií, které nádrž obsahuje. Souprava jich má přitom celkem deset.

Fotogalerie

Poté dostávám kbelík a barevné hadry. Bílý patří na vnější stranu záchodu, žlutý na vnitřní, modrým utřít prkýnko. Při úklidu zjišťujeme, že jeden záchod je poškozený. Dva technici ho vymontují a míří do servisu.

Překvapuje mě, kolik jedna toaleta stojí: novou byste si pořídili za dvě stě padesát tisíc korun. Tady v dílně se jich povalují desítky. Prověrka ukáže, že u té naší ucpala hnědožlutá hmota ventil, který vytváří podtlak. Rozebereme ji, poté následuje lázeň v kyselině citronové a finální začištění wapkou. Při výstupní kontrole popletu tlačítka na panelu a záchod na mě ucpávku vykýchne. Fantastický den.

Těžká dřina

Reportérova muka můžete na vlastní oči sledovat ve čtvrtek 23. srpna od 20:15 v pořadu Těžká dřina na televizní stanici Prima Cool.

Moje další cesta směřuje do dílen, mám vyměnit destičky na CityElephantu. Překvapuje mě, že vlak vůbec nějaké destičky má, magnetická brzda na kolejích už asi není tím, co bývala. Lezu pod dlouhou soupravu a snažím se otevřít panty, abych mohl destičky vyndat. Nezajistím si je a ony mi z výšky padají, naštěstí ne na nohy. Jsem nemotorný, nakonec se mi však přece jen povede sadu vyměnit. Nemít ovšem povinnou helmu, odvezl bych si několik stehů na hlavě.

To už ale mířím do další dílny, kde mě čeká obrovský podzemní výtah, který unese dvacet tun a podjíždí pod kolejemi. Opět klekám na čtyři a uvolňuji obrovské matky na RegioNově, která vykolejila kvůli bouřce a spadlému stromu. Je potřeba vyměnit soukolí.

Netřeba asi dodávat, že na železnici je všechno těžké, od součástek po klíče. Uvolňuji tlumič, poté závěs soukolí a podkládáme ho klíny tak, aby se na koleji při převozu ani nepohnulo. Na druhé straně nás čeká komplikace, matice je zarezlá či zaseklá, proto šéf přináší autogen. Nakonec se přivazuje nové soukolí, staré míří do opravy.

To už ale myslím na další nálož Těžké dřiny, bude zřejmě nejnebezpečnější ze všech. Budu viset na skále a sanovat masivy. Držte palce.

Autoři:


Témata: Pendolino, Vlak




Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.