Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


VIDEO: Bez milosti. Redaktoři Top Gearu poměřili síly v rallyecrossu

aktualizováno 
Závodění v autech je určitě větší zábava než tolik opěvovaný golf a může být i levnější. Svůj pohled na svět se redaktoři Top Gearu rozhodli doložit v praxi. Za cenu golfové výbavy si koupili auta, nechali je upravit a vyrazili na závodní okruh.

Jeremy Clarkson sáhl po BMW 328i za 800 liber (podle aktuálního přepočtu asi 25 400 korun), Richard Hammond investoval 550 liber (asi 17 500 korun) do Citroёnu Saxo VTS 1,6 a ještě méně stála Toyota MR2 Jamese Maye, přišla jej na 450 liber (14 300 korun). I s úpravami, jak jsou speciální pásy a sedačka či vypínání elektrického systému, se náklady vešly do ceny jedné slušnější výbavy na golf, shoduje se trio moderátorů.

Fotogalerie

Pak už zbývá jen krátké zaškolení a rychle na trať. V rozjížďkách si vede nejlépe Richard, který končí na druhém místě, zatímco James se nevyhne srážce, a na Jeremyho zbylo poslední místo. Díky svérázným pravidlům se však ve finále sejde s Richardem a dalšími favority právě Jeremy jako zástupce největších outsiderů a oba moderátoři předvedou dech beroucí souboj o druhé místo.

Vítězně z něj nakonec vyjde Richard, Jeremyho třetí příčka je však obrovským překvapením i tak. Závodění nestojí o moc víc a je o hodně lepší než golf, zní konečný verdikt.

Top Gear

Výběr z toho nejlepšího z Top Gearu připomíná stanice Prima Cool. Na Xman.cz nabízíme na základě dohody s BBC z jednotlivých dílů ochutnávku ještě před tím, než je uvidíte v televizi.

Další díl pořadu Top Gear uvádí stanice Prima Cool  v pátek 16. listopadu ve 20:15. Reprízu můžete zhlédnout v sobotu 17. listopadu od 15:40.

Kromě toho bude sedmý díl osmnácté řady Top Gearu oslavou BMW M5, nejrychlejší limuzíny na světě. Prochází nekompromisním porovnáním se svou předchůdkyní, kterou poráží na hlavu. Nová verze září ve sprintu, chlubí se totiž výkonem pět set koní, a výborná je v zatáčkách. Má nižší spotřebu, je pohodlnější a Richard se dokonce neostýchá označit ji za nejlepší vůz na světě. Na druhou stranu se redaktoři shodnou, že i obyčejná verze tohoto vozu je natolik dobrá, že kupovat verzi M5 je lehce zbytečné.

Kromě toho se James projede ve vzácném Ferrari 250 GT California Spider, které jeho vlastník koupil za 5 600 000 liber, a ve studiu moderátoři přivítají amerického hudebníka Slashe.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.