Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Nemají ruce a nohy, ale trénovali v Top Gearu na Rallye Dakar

aktualizováno 
Chtějí se dostat na Rallye Paříž–Dakar, rozhodně to ale není standardní posádka. Řidič má nohu amputovanou pod kolenem, další člen týmu nemá nohy vůbec a zbyla mu jen jedna ruka. Parta vojáků, kteří utrpěli v boji vážná zranění, se však chce s výzvou naplno poprat. A na pomoc si bere svérázný humor.

Nejprve se připravují s Land Roverem Freelander. Na špičku zdaleka nemají, jedním z jejich hlavních problémů je přitom cit v řidičově nastavené noze, nevědomky ji nechává na spojce déle, než by měl.

Fotogalerie

Postupně se však zlepšují a nakonec jsou ve třídě Freelander druzí. Pak je čeká Wildcat, vůz, s nímž mají na rallye vyrazit.

Vyřešit však musí mnoho problémů spojených se svým handicapem. Mechanici potřebují speciální plošiny, aby se dostali k motoru, pozornost je třeba věnovat nedokonalým protézám, které zkrátka nejsou dělané na podmínky Dakaru.

Top Gear

Výběr z toho nejlepšího z Top Gearu připomíná stanice Prima Cool. Na Xman.cz nabízíme z jednotlivých dílů ochutnávku ještě před tím, než je uvidíte v televizi.

Další díl pořadu Top Gear uvádí stanice Prima Cool  v pátek 27. dubna ve 20:15. Reprízu můžete zhlédnout v sobotu 28. dubna od 16.05 hodin.

Mají však též něco, čím se ostatní týmy chlubit nemohou. Společné extrémní zkušenosti, zážitky, pevné přátelství a společný smysl pro humor. I díky tomu nakonec dosahují výborných časů.

Kromě úsilí téhle party nám Top Gear představí úžasné Lamborghini Aventador, které zvládne maximální rychlost 350 kilometrů v hodině a zrychlení z 0 na 100 za 2,9 vteřiny. Kromě výkonu se však vůz s charakteristikou stíhačky chlubí i výtečnou ovladatelností.

Redaktoři pořadu také porovnají elektromobily Nissan Leaf a Peugeot Ion. Finální verdikt redaktorů je přísným k oběma autům: nevidí v nich perspektivu, spíš jen přechodovou fázi. Elektromobily podle nich mají víc nevýhod než výhod a budoucnost bude nejspíše ve znamení vodíku.

Autoři: ,


Témata: Elektromobil


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.