Nejvíc si váží vítězství v seriálu Le Mans Series. "Byl to pro mě super rok a jsem hrozně rád, že jsem měl možnost reprezentovat značku, jakou je Aston Martin. Má totiž historii a charakter, což se potom odráží i na počtu a entuziazmu fanoušků. Je skvělé být součástí něčeho takového. Tento rok byl můj výsledek v Le Mans, druhé místo v kategorii LMP2, papírově lepší, ale zážitek z loňského roku byl emocionálně mnohem silnější," vysvětluje.
Žádný z úspěchů ale nebyl zadarmo. "Mám obrovské štěstí, že se můžu věnovat věcem, o kterých ostatní lidé jen sní, ale je to také dřina. Musím dvakrát denně trénovat fyzičku, například ráno mám hodinu běhu a odpoledne posilovnu s trenérem, kdy se soustředíme na vytrvalost, zpevnění celého těla a posilování partií, které dostávají při závodech nejvíc zabrat, jako třeba krk.
To vše proto, abych v autě nemusel myslet na to, jestli jsem unavený nebo mě něco bolí, ale na to, jak zajet čas ještě o pár setin rychleji. Je na mě taky vyvíjen docela silný tlak, abych podával dobré výsledky, jak ze strany manažera, tak i od týmu Formule 1. Když musím udržet tohle maximální nasazení každý týden po dobu třeba čtyř měsíců, není to vůbec jednoduché," přiznává.
Podívejte se na další fotky Jana Charouze
Rozhodit ho nesmí ani krásné slečny, které závodní atmosféru doplňují. "Naštěstí vyrušují spíš mé soupeře," usmívá se závodník a amatérský fotograf.
Nejen rychlé vozy
Jeho život se ale jen na silnici neodehrává. "Nikdy bych se nechtěl ocitnout v situaci, v jaké je spousta jiných závodníků, kteří skončí a nic jiného než závodit neumí," říká vysokoškolák Jan Charouz. "Teď můžu říct, že bych se bez závodění neztratil. Na podzim jsem absolvoval stáž v jedné soukromé švýcarské bance, kde mi sám majitel říkal, že jsem kdykoliv vítaný zpět."
Kromě toho má nalétáno na 150 hodin na pilotním průkazu. "Nejvíc času jsem strávil asi v Piperu Archer, jednomotorovém vrtulovém letadle, teď už ale začínám létat s vícemotorovým Piper Seneca. Poslední sezonu se snažím spojit příjemné s užitečným a na závody, které nejsou moc daleko, létám sám."
Motory ho lákají obecně. "Baví mě jezdit na sněžných a vodních skútrech, na motorovém surfu, na rolbě, baví mne létat letadlem, jezdit na lodi, prostě všechno," vysvětluje, "cokoli, co má motor, je pro mě výzvou."
week of lifeV rámci projektu Week of Life, jehož duchovním otcem je dvorní fotograf Xman.cz Adolf Zika, zaznamenávají amatérští fotografové svůj všední život. Snímky desítek jeho účastníků sdělují poselství, že žádný život není všední. Základním stavebním kamenem celé myšlenky je časový úsek jednoho týdne v životě jedince, žijícího kdekoli na naší planetě. "Týden, který čítá sedm dní, z nichž každý má pro nás jiný význam, jiný barevný nádech, jinou vůni, jiný smysl a jinou intenzitu energie," píše se v prezentaci projektu. Každý z jeho účastníků se stává originálním článkem, nezapomenutelným spoluautorem celého dokumentárního cyklu nekonečné mozaiky lidské originality, gigantické fotoknihovny lidstva ve 21. století, do níž vám Xman.cz jako partner projektu dává nahlédnout. |