Je to trochu podobné pavímu ocasu, připomíná list The Irish Post. Je nemotorný, je nepraktický, svou funkci přesto má. Hraje roli při námluvách. A ať je bohatýrské pití alkoholu destruktivní a vede mnohdy k nedůstojným vedlejším škodám, i za ním je snaha upozornit na sebe potenciální partnerku v konkurenci ostatních.
Psycholog: Suchý únor je šance ochutnat střízlivostÚnor je nejkratší měsíc v roce, navíc bez výzev, jako jsou vánoční večírky a letní zahrádky. Měsíc nepít a zbytek roku ano je alibismus. A proč si pořád něco dokazovat? Rozhovor s Martinem Járou z Ligy otevřených mužů, která pořádá Suchej únor, byl trochu křížovým výslechem. Tím lépe však ozřejmí, co za kampaní je. |
Opíjení se totiž podle studie vydané v magazínu Evolutionary Psychology demonstruje „ochotu podstupovat riziko“ a staví na odiv sebevědomí a sebejistotu, že dotyčný nezřízenost ve zdraví přečká. Slouží jako doklad, jakkoli iracionální, jeho fyzické kondice. „Předává informaci o pijákových zdrojích, jeho konkurenceschopnosti,“ soudí autoři. A nakonec též o jeho finanční kondici.
„Schopnost ustát škodlivé následky konzumace alkoholu může signalizovat ’sílu’ a ’energii’ a dělat reklamu mladíkovým kvalitám,“ píší vědci. A své úvahy podtrhují zjištěním, že muži se oddávají bohatýrskému zjištění více v prostředí, v němž je dostupných méně žen, a konkurence o ně je tak tvrdší.
Autoři tvrdí, že do hospod a barů mladí muži chodí pít alkohol primárně proto, aby dokazovali jak ženám, tak jiným mužům, svou údajnou chlapáckost.