Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Ženy kupují stále víc erotické hračky. A ženou byznys vzhůru, říká výzkum

aktualizováno 
Neodpírají si sexuální prožitky, odmítají sklánět hlavu před tradičními zvyklostmi a již dávno nerespektují konzervativní tabu. Ženy chtějí uspokojení. A je to vidět i na výkonu trhu s erotickými hračkami, jak dosvědčuje aktuální průzkum.

Ženy už dávno přestaly být jen objektem sexuálních potřeb. Výrobci a obchodníci to vycítili a změnu zaznamenávají i výzkumy trhů. | foto: Profimedia.cz

Analytická společnost Technavio v něm konstatuje, že zatímco „ženám se v minulosti upíraly sexuální potřeby, touhy a rozkoš“ a dostávaly roli pouhých objektů, které měly přitáhnout pozornost k reklamám pro muže, tradice se láme. I díky internetu dostávají ženy slovo i v sexu.

Stávají se tak jedním z motorů růstu trhu s erotickými produkty. To především kvůli ženské klientele trh očekává, že do roku 2021 poroste o celkem dvanáct procent. „Ženy se stávají prominentními kupci na trhu se sexuálními produkty,“ uvádí průzkum trhu.

Předchůdci vibrátorů

Nárůstu ženské klientely pomáhá i diskrétnost internetových obchodů, ale také existence on-line komunit, kde se ženy mohou dělit o zkušenosti a tipy. A kde se jim dostává podpory odborníků z oblasti sexuologie a dalších. „Trh se sexuálními produkty během dotčeného období rapidně poroste,“ předpovídá výzkum.

Ženská klientela však není jediným faktorem, který vede k růstu trhu. Dalším je rostoucí poptávka v zemích, jako jsou Čína a Indie. Zatímco ještě před pěti lety se růst těchto zemí do zvýšeného zájmu o erotické produkty nepromítl, poslední „pětiletka“ byla svědkem výjimečného nárůstu on-line prodejů.

Výzkum však upozorňuje, že z růstu trhu s erotikou budou profitovat především zavedené velké značky, které nabízejí velké portfolio zboží a mohou si dovolit zajímavé slevy pro obchodníky. Nováčkům studie příliš šancí na trhu nedává.

Pro ženy jako ze sci-fi, pro muže co nejrealističtější

Server vice.com si v souvislosti s erotickými hračkami všiml, jak odlišný design mají. Ty pro ženy zdaleka nepřipomínají penis, mužské mají jen velmi výjimečně jinou podobu než úst, vaginy či análního otvoru. Pomůcky pro ženy vypadají jako ne-erotické masážní pomůcky nebo designové objekty s na první a často i druhý pohled nerozpoznatelnou funkcí. Nejpřípadnějším reprezentantem mužských hraček je poté sada umělých vagín, vymodelovaných podle skutečných orgánů pornohereček, jako je Asia Akira či Jenna Haze.

„Proces je sice složitý, ale umožňuje nám vytvořit intimní oblasti modelek pro jejich fanoušky. A rovněž nám dává jistotu, že nabídneme produkt, který bude co nejblíže realitě, jak jen může být,“ cituje server firmu. Další výrobce přišel s robotem na orální sex, jehož design byl vymodelován podle úst skutečných, i když v tomto případě anonymních žen.

Jak si rozdíl v designu vysvětlit? Podle newyorského sexuálního terapeuta Michaela Aarona vychází z toho, že pro muže je při hrátkách důležitý vizuální stimul, ženy se však více soustředí na fyzické vjemy. Další vysvětlení upozorňuje na rozdíly dosahování orgasmu u pánů a dam. Muži ho zažívají při pohlavním aktu, proto se ho jejich erotické hračky snaží věrně napodobit. Ženský orgasmus je nejčastěji odměnou za masturbaci, pomůcky slečen a paní proto sexuální akt nemusejí imitovat.

Autoři:


Nejčtenější

Sexuchtivá, upřímná, náladová: seznamte se s MOgirl Nikol

Mám ráda nezávislost, kritický rozum a etický přístup ke zvířatům, říká MOgirl...

Na pět přívlastků, které ji charakterizují, se zeptala člověka, který je pro ni důležitý a zná ji. Jeho verdikt zněl:...

OBRAZEM: Viktoriánská prodejná láska. Archiv odkryl unikátní fota

Birminghamská policie byla první na světě, která začala pořizovat policejní...

Birminghamská policie byla první na světě, která začala pořizovat policejní snímky zatčených. První vznikly již v roce...



Síla fotbalového míče: pro pákistánský Sialkot znamená zisky i utrpení

Výroba míčů, nejen fotbalových, vyslala Sialkot do světa a tamním firmám...

Má-li fotbalový míč hlavní město, je to pákistánský Sialkot. Vyrábět se tam začal nejprve v malém, pro britské...

Poručíme větru dešti. Američané si za války hráli s počasím nad Vietnamem

O legendární Ho Či Minovu cestu se sváděly boje, Američané však na ni byli...

Propracovanými trasami v džungli proudily za vietnamské války na pomoc komunistickému severu desetitisíce vojáků a tuny...

Nefungující segregace: sídliště Pruitt-Igoe se stalo peklem pro chudé

Segregované sídliště pro chudé nebylo řešením, stalo se vězením svých obyvatel...

Cílem bylo napěchovat chudé na jedno betonové sídliště. Vyčistit od nich město. Projekt založený na rasismu a segregaci...

Další z rubriky

Jak šíříme paniku: zlé události vnímáme zásadněji, proto je nafukujeme

Svět není tak špatný, společnost však má tendenci negativní informace zesilovat.

Negativním informacím přikládáme větší význam, proto je zdůrazňujeme, zveličujeme. Realitu nakonec překrucujeme k...

Pro dcerku bych udělala, co jí na očích vidím, říká MOgirl Hanny

Jsem pro každou špatnost,“ říká MOgirl Hanny.

Svou životní radost začala čekat už v osmnácti a povytaženým obočím nad tím, že se stala maminkou tak mladá, uvykla....

Hlasitá hudba svádí k nezdravým jídlům, tvrdí věda

Hamburger? Asi se v restauraci hrálo hodně nahlas.

Zvuková hudební kulisa v restauracích má velký vliv na to, co si objednáte. Ta hlasitá vám napovídá, abyste místo...

RODIČE ZNAJÍ: Takhle reálně vypadá rodinná dovolená!
RODIČE ZNAJÍ: Takhle reálně vypadá rodinná dovolená!

Z reklamního letáku cestovní společnosti se směje manželský pár sedící na úhledném plážovém lehátku. Před ním si společně hrají děti. A teď zpátky do reality, takhle rodinná dovolená většinou nevypadá.

Najdete na iDNES.cz