Ženy už dávno přestaly být jen objektem sexuálních potřeb. Výrobci a obchodníci...

Ženy už dávno přestaly být jen objektem sexuálních potřeb. Výrobci a obchodníci to vycítili a změnu zaznamenávají i výzkumy trhů. | foto: Profimedia.cz

Ženy kupují stále víc erotické hračky. A ženou byznys vzhůru, říká výzkum

  • 16
Neodpírají si sexuální prožitky, odmítají sklánět hlavu před tradičními zvyklostmi a již dávno nerespektují konzervativní tabu. Ženy chtějí uspokojení. A je to vidět i na výkonu trhu s erotickými hračkami, jak dosvědčuje aktuální průzkum.

Analytická společnost Technavio v něm konstatuje, že zatímco „ženám se v minulosti upíraly sexuální potřeby, touhy a rozkoš“ a dostávaly roli pouhých objektů, které měly přitáhnout pozornost k reklamám pro muže, tradice se láme. I díky internetu dostávají ženy slovo i v sexu.

Stávají se tak jedním z motorů růstu trhu s erotickými produkty. To především kvůli ženské klientele trh očekává, že do roku 2021 poroste o celkem dvanáct procent. „Ženy se stávají prominentními kupci na trhu se sexuálními produkty,“ uvádí průzkum trhu.

Předchůdci vibrátorů

Nárůstu ženské klientely pomáhá i diskrétnost internetových obchodů, ale také existence on-line komunit, kde se ženy mohou dělit o zkušenosti a tipy. A kde se jim dostává podpory odborníků z oblasti sexuologie a dalších. „Trh se sexuálními produkty během dotčeného období rapidně poroste,“ předpovídá výzkum.

Ženská klientela však není jediným faktorem, který vede k růstu trhu. Dalším je rostoucí poptávka v zemích, jako jsou Čína a Indie. Zatímco ještě před pěti lety se růst těchto zemí do zvýšeného zájmu o erotické produkty nepromítl, poslední „pětiletka“ byla svědkem výjimečného nárůstu on-line prodejů.

Výzkum však upozorňuje, že z růstu trhu s erotikou budou profitovat především zavedené velké značky, které nabízejí velké portfolio zboží a mohou si dovolit zajímavé slevy pro obchodníky. Nováčkům studie příliš šancí na trhu nedává.

Pro ženy jako ze sci-fi, pro muže co nejrealističtější

Server vice.com si v souvislosti s erotickými hračkami všiml, jak odlišný design mají. Ty pro ženy zdaleka nepřipomínají penis, mužské mají jen velmi výjimečně jinou podobu než úst, vaginy či análního otvoru. Pomůcky pro ženy vypadají jako ne-erotické masážní pomůcky nebo designové objekty s na první a často i druhý pohled nerozpoznatelnou funkcí. Nejpřípadnějším reprezentantem mužských hraček je poté sada umělých vagín, vymodelovaných podle skutečných orgánů pornohereček, jako je Asia Akira či Jenna Haze.

1. června 2015

„Proces je sice složitý, ale umožňuje nám vytvořit intimní oblasti modelek pro jejich fanoušky. A rovněž nám dává jistotu, že nabídneme produkt, který bude co nejblíže realitě, jak jen může být,“ cituje server firmu. Další výrobce přišel s robotem na orální sex, jehož design byl vymodelován podle úst skutečných, i když v tomto případě anonymních žen.

Jak si rozdíl v designu vysvětlit? Podle newyorského sexuálního terapeuta Michaela Aarona vychází z toho, že pro muže je při hrátkách důležitý vizuální stimul, ženy se však více soustředí na fyzické vjemy. Další vysvětlení upozorňuje na rozdíly dosahování orgasmu u pánů a dam. Muži ho zažívají při pohlavním aktu, proto se ho jejich erotické hračky snaží věrně napodobit. Ženský orgasmus je nejčastěji odměnou za masturbaci, pomůcky slečen a paní proto sexuální akt nemusejí imitovat.