Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Chcete být sexy? Napodobte opičáky a vsaďte na červenou

  10:00aktualizováno  10:00
Nejspíš byste ji vážně měli zařadit do svého šatníku. Červená barva vám dá auru silných osobností, které se neztratí. A to je právě to, co ženy na mužích přitahuje, tvrdí studie amerických odborníků. U lidí to prý platí stejně jako u opic.

Muži v červeném jsou pro ženy atraktivnější, odhalila studie. A obráceně to platí též | foto: Profimedia.cz

"Zjistili jsme, že muže v červené ženy vnímají jako jedince s vyšším společenským postavením, kteří nejspíš vydělávají hodně peněz a stoupají po společenském žebříčku vzhůru. A proto ženy přitahují," cituje magazín ScienceDaily.com Andrewa Elliota z rochesterské univerzity, který výzkum vedl.

Jako zvířata?

Proč ale zrovna červená? Podle autorů za to může jak kultura, tak biologie. Ve všech lidských společnostech po celém světě byla právě tahle barva symbolem bohatství a moci. Syté červené odstíny symbolizovaly prosperitu ve starověké Číně, Japonsku i v subsaharské Africe, ve starém Římě byli ti nejvlivnější občané nazýváni doslova jako "ti, kteří se oblékají do červené".

Výzkum vědců z rochesterské univerzity zkoumal vliv červené barvy na vnímání přitažlivosti mužů

Dokonce i dnes nosí červenou na znamení sebedůvěry podnikatelé a tutéž barvu má i koberec, po němž kráčejí celebrity a vysoké osobnosti.

Kromě toho, že si spojení mezi červenou a společenským postavením lidstvo vybudovalo a naučilo, mluví autoři též o jeho biologických důvodech. Ve společenstvích primátů, jako jsou například opice mandalové nebo paviáni dželada, je červená znakem mužské dominance a nejvýraznější je u alfa samců. A právě o ně mají samice největší zájem, protože jim poskytují ochranu a zázemí.

"Když vidí ženy červenou, nastartuje to u nich něco hluboce zakořeněného, něco, co je pravděpodobně biologicky zakódováno," vysvětluje Elliot. "Říkáme, že muži se v říši sexu chovají jako zvířata. Zdá se, že ženy vlastně také."

Barva hraje roli

Aby vědecký tým efekt červené barvy přiblížil, podnikl pokusy se skupinou 288 žen a 28 mužů. V sedmi experimentech jim překládali fotografie a zkoumali jejich reakce.

Jeden snímek byl například zarámován červenou barvou, zatímco druhý bílou a respondenti odpovídali na otázku "Jak atraktivní je podle vás muž na fotce?".

V dalších pokusech bylo na jedné fotografii triko zobrazeného muže digitálně zbarveno na červenou a na druhém na jinou barvu, přičemž intenzita odstínu byla stejná, aby byl rozdíl opravdu pouze v barvě.

Výzkum vědců z rochesterské univerzity zkoumal vliv červené barvy na vnímání přitažlivosti mužů

Dobrovolnice a dobrovolníci pak hodnotili přitažlivost dotyčného i společenské postavení, které by mu na základě snímku přiřadili, a vypovídali o své ochotě dát si s dotyčným schůzku, políbit jej či se s ním dopustit sexuální aktivity, ale též o tom, do jaké míry vypadá vyfocený model mile, laskavě či přístupně.

Vědci zjistili, že muži vypadají díky červené mocnější, atraktivnější a sexuálně přitažlivější. A platí to skrze různé kultury, shodly se na tom respondentky ze Spojených států, Anglie, Německa i Číny.

Je však třeba dodat, že zázračné účinky červené mají své limity. Na to, nakolik jste vnímáni jako přátelští, milí či laskaví, nemá žádný vliv a ovlivňuje jen vnímání žen, u mužských účastníků výzkumu nehrála barva žádnou roli. Navíc záleží na kontextu, v němž ji vnímáme. Pokud se s ní setkáme v konkurenčním prostředí, jako například při sportovních utkáních, vede k horším výkonům.

Červená ovládá muže i ženy

Nebylo to poprvé, co Elliot zkoumal vliv červené barvy na hodnocení lidí, kteří ji mají na sobě či jsou jí obklopeni. V předchozí studii naopak zjistil, že přidá na atraktivitě ženám.

"O barvách uvažujeme z pohledu krásy a estetiky," shrnuje své závěry Elliot. "Jenže barva nese též poselství a ovlivňuje naše vnímání a chování, aniž bychom si toho byli vědomi."

Autoři: ,


Nejčtenější

Síla fotbalového míče: pro pákistánský Sialkot znamená zisky i utrpení

Výroba míčů, nejen fotbalových, vyslala Sialkot do světa a tamním firmám...

Má-li fotbalový míč hlavní město, je to pákistánský Sialkot. Vyrábět se tam začal nejprve v malém, pro britské...

Monogamie není nadřazená. Ke spokojenosti vedou i otevřené vztahy

Vědecké studie čas od času vystaví otevřeným vztahům dobrozdání.

Otevřené vztahy jsou reakcí na to, že máme od svazků stále větší očekávání, která jeden partner naplní jen těžko....



Poručíme větru dešti. Američané si za války hráli s počasím nad Vietnamem

O legendární Ho Či Minovu cestu se sváděly boje, Američané však na ni byli...

Propracovanými trasami v džungli proudily za vietnamské války na pomoc komunistickému severu desetitisíce vojáků a tuny...

Extrémní gastronomie: Rybí hobliny katsuobushi vám zatancují na talíři

Příprava katsuobushi vyžaduje trpělivost a um.

Ryby dokážou plavat a některé i létat, ale jen tuňák pruhovaný vám zatancuje. Jen to chce trochu trpělivosti. Rybí...

VIDEO: Budujeme funkční sílu, která si rozumí se zdravím, říká instruktor

Pavel Macek je prvním certifikovaným instruktorem systému StrongFirst v Česku.

Sílu neodděluje od správného pohybu a fyzickou kondici od dlouhodobého zdraví. „Fitness by mělo znamenat, že vše je...

Další z rubriky

Sexuální roboti už jdou. Budou mít bionické penisy a pohádkovou výdrž

Tyhle sexuální figuríny firma Real Doll již prodává.  Model Nate přijde v...

Loni se svět seznámil s první sexuální robotkou s umělou inteligencí, letos se představí její „mužský“ protějšek. Bude...

Já, ty a masturbátor. Nové zařízení umožní virtuální sex reálných lidí

Jedna z robotek firmy RealDoll. I ta vám může zprostředkovat virtuální sex.

Webkamera a na jedné straně živá placená modelka s vibrátorem, na druhé uživatel se sexuální robotkou a brýlemi pro...

Jak často má muž masturbovat? Jakub Kohák uvádí rady vědců

Jakub Kohák

Je disciplínou pro zdraví a pohodu, tvrdí vědci. A věnují masturbaci setkání ve Všeobecné fakultní nemocnici. O tom,...

Najdete na iDNES.cz