Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Deset nejdražších aut světa. Nejlevnější za 355 platů

aktualizováno 
Připravte si od osmi a půl do padesáti milionů korun. Kvůli deseti nejdražším autům na světě musíte sáhnout do kapsy skutečně hluboko. Odměnou vám však bude výkonné auto, které zazáří na našich silnicích jako diamant. Čech s průměrným platem ale bude i na to nejlevnější šetřit skoro celý život.

Žebříčku nejdražších aut světa spolehlivě vládne Bugatti Veyron Super Sport. Stojí padesát milionů korun | foto: Bugatti

Luxusní sedany prémiových značek stojí už od milionu korun, stejně jako nejlevnější porsche. Ferrari a lamborghini jsou o poznání dražší, ale stále si jejich cenu dokážeme představit, zhruba odpovídá novému bytu 3+1 na lepší adrese. A právě proto, že i tato superprémiová auta jsou tak "levná", potřebují několikanásobní milionáři či spíš miliardáři něco extra. Časopis Forbes pro ně připravil žebříček deseti nejdražších aut na světě. Asi aby měli výběr jednodušší.

Než se ale do přehledu pustíme, musíme dodat, že Forbes počítá s nejdražšími modely jednotlivých značek. Třeba u Maybachu by se do sestavy vešly skoro všechny modely a i Bugatti by okupovalo většinu prvních příček. V přehledu jsou jen dvě auta jedné automobilky, a tou je Ferrari.

Radost za celý život

Z cenovek přechází zrak. Nejlevnější z desítky, Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé, stojí 8,5 milionu korun. Nejdražší, Bugatti Veyron Super Sport, pak téměř padesát milionů. I když mluvíme jen o nejlevnějším, i tak představuje 35 let práce za průměrnou mzdu při maximálních nákladech jeden rohlík denně.

Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé

Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé

Na nejdražší Veyron by průměrný český pracant musel dřít přibližně 170 let. Ne, na tahle auta se můžeme koukat jen v magazínech. A když je náhodou jednou za život potkáme na ulici, můžeme si pogratulovat. A taky se boháčům v duchu smát, na kolik je vyjde servis, pojištění a další serepetičky, které s provozem auta souvisejí.

Není co kupovat

Přestože se na první pohled může zdát, že zájemci s bezednou peněženkou mají život snadný a veselý, opak je pravdou. Ano, mezi sporťáky je výběr solidní, ale opravdu drahý cestovní vůz na trhu není. Většina drahých sedanů se s cenou snadno vměstná pod osm milionů korun, a to platí i o superluxusních rolls-roycech. Nad minimální cenou najdeme v přehledu velké limuzíny jen v katalogu německého Maybachu. Sedany i kupé stojí od osmi milionů výš včetně nejdražšího modelu Maybach 62S Landaulet.

Maybach 62S Landaulet

Maybach 62S Landaulet

Maybach si v žebříčku Forbesu zabral bronzovou příčku. Toto víc než šestimetrové monstrum s šestilitrovým biturbo motorem s výkonem 612 koní má po vzoru starých limuzín zasouvací střechu nad zadními sedadly. Prostor posádky a řidiče je oddělen, jak tomu bylo u starých aut z třicátých let minulého století. Interiér je luxusnější, než si běžný smrtelník dokáže představit, a samozřejmě je i extrémně prostorný. Cena vozu se pohybuje kolem 25 milionů korun. Případný zájemce najde několik exemplářů ihned k odběru na německých inzertních serverech.

Tam si snadno pořídí i nejlevnější z desítky nejdražších, Rolls-Royce Phantom Drophed. Za "pouhých" 8,5 milionu korun získá prostorný kabriolet s upravenou technikou BMW (vlastník automobilky). Auto má dveře, které se netradičně otvírají proti směru jízdy. Na délku má oproti Maybachu jen 5,6 metru a výkon dvanáctiválce 460 koní je jistě dostačující.

Vyjma dalších modelů Maybachu a opancéřovaných rollsů si milionáři musí u klasických limuzín pomoci nějakou nákladnou úpravou. Pozlacený interiér s kupou diamantů ale udělá drahým i starého trabanta. Mezi limuzínami je výběr zkrátka malý, kdo chce utrácet, musí si vybrat nějaký supersport.

Lamborghini Murcielago LP670-4 SuperVeloce

Lamborghini Murcielago LP670-4 SuperVeloce

Super výběr supersportů

Vybírat velmi drahý supersport bude pro boháče mnohem příjemnější záležitostí než limuzíny. V desítce Forbesu splňuje podmínky osm aut včetně dvou nejdražších. Šetřílci se poohlédnou po Lamborghini Murcielago LP670-4 v provedení SuperVeloce. Za 8,6 milionu korun dostanou supersportovní bestii s dvanáctiválcem o výkonu 670 koní. Maximální rychlost je 342 kilometrů za hodinu a na stovku auto vystřelí za pouhé 3,2 sekundy. Uvedená speciální edice Murcielaga se už jen doprodává, ale u prodejců by ještě pár kusů mělo být. V seznamu Forbesu ale chybí jedna naprostá lahůdka z dílen Lamborghini, kterou je dvacetikusová edice Reventón. Podává se za trojnásobek ceny výše uvedeného sporťáku. A na trhu jsou stále jeden dva kousky k okamžitému odběru.

Lamborghini Reventón

Lamborghini Reventón

Dvojka od Ferrari

Od Ferrari si nejnáročnější zákazníci mají podle Forbesu vybrat dva modely. Levnější kabriolet Ferrari 599 SA Aperta stojí necelých 10 milionů korun a v žebříčku je osmý. Zatím se ještě neprodává a navíc, podle dostupných údajů, je celá osmdesátikusová série už stejně zadaná. To ale nic podstatného neznamená, plno takto zamluvených aut se nakonec do prodeje dostane, ovšemže ale s tučnou přirážkou. Pro pořádek je nutné připomenout, že Aperta bude pořádně ostrý kabriolet. Dvanáctiválcový motor poskytne 670 koní, takže s otevřenou střechou to bude pořádný vichr ve vlasech.

Ferrari SA APERTA

Ferrari SA APERTA

Ani druhé ferrari ve výběru ještě není v prodeji. Model F70 by se měl začít prodávat nejdříve na podzim a ve výrobním programu značky nahradí model Enzo. Forbes přiřkl autu cenu přes 16 milionů korun. Je však nutné brát ji s rezervou, výrobce ji zatím neprozradil, auto ostatně zatím ani oficiálně nepředstavil. Předchozí Enzo se ale prodávalo za zhruba milion dolarů. Jinak jsou vozy z Maranella levnější, ceny startují na třech milionech korun a končí u desetimilionových částek. V případě žebříčku Forbesu si Ferrari F70 vysloužilo pozici pátého nejdražšího auta světa.

Pořádně drahé speciality

Všechna výše uvedená auta produkují velcí výrobci, respektive všeobecně dobře známí. Další z žebříčku ale vznikají v dílnách relativně malých výrobců, kteří se ani ničím jiným, než stavbou speciálů nezabývají.

Leblanc Mirabeau

Leblanc Mirabeau

Sedmé místo si zajistil exotický Leblanc Mirabeau. Švýcarský výrobce tuto silniční formuli homologoval i pro běžný provoz. Zájemci se musejí smířit se spartánským komfortem a cenou těsně pod 14 milionů korun. Odměnou jim bude brutální výkon 700 koní, který produkuje přeplňovaný osmiválec s objemem 4,7 litru. Auto vypadá jako okruhový speciál pro závody v Le Mans a má otevřenou karoserii. Uvedená cena je ale jen základní, zhruba další desetinu ceny spolkne poloautomatická převodovka. K dispozici jsou i další doplňky za tučné příplatky.

SSC Ultimate Aero

SSC Ultimate Aero

O příčku výše, na šesté místo se mezi nejdražšími vozy světa probojoval americký SSC Ultimate Aero. Ultimativní supersport soupeří s Bugatti Veyron o titul nejrychlejšího auta světa. Umí totiž jet až 439 kilometrů za hodinu. To je, pro porovnání, cestovní rychlost turbovrtulových dopravních letadel. Auto pohání dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 6,35 litru, který dává neskutečných 1 305 koní. Tajemství úspěchu tkví v lehké stavbě. Auto váží jen 1 300 kilogramů, tedy jako běžný rodinný vůz nižší střední třídy. V porovnání s parametry vozu se zdá být jeho cena přiměřená, stojí 14 milionů korun. 

Pagani Huayra

Pagani Huayra

Čtvrtým nejdražším autem světa je zcela nové italské Pagani Huayra,  v žebříčku Forbesu uváděné ještě jako Zonda C9. Tento model ještě není na trhu, a tak je i jeho předpokládaná cena necelých 25 milionů korun zatím jen spekulací. Na druhou stranu vcelku solidní nabídka ostatních modelů Pagani na německých inzertních serverech naznačuje, že onen milion eur novinka stát může. Případní zájemci si ale musí s objednávkou pospíšit, má se vyrobit jen 40 aut. Dodejme, že šestilitrový dvanáctiválec Mercedes AMG bi-turbo poskytuje 700 koní a točivý moment 1000 Nm.

Koenigsegg Agera

Koenigsegg Agera

Švédský Koenigsegg se jednu dobu zajímal i o převzetí automobilky Saab, která ale nakonec skončila u nizozemského Spykeru. Koenigseggu tak zůstala jen produkce supersportovních a zároveň superdrahých aut. Špičkou je model Agera, který podle Forbesu utrhl pozici druhého nejdražšího auta světa a stojí 28 milionů korun. Kompozitová karoserie poskytne posádce největší zavazadelník mezi vozy své kategorie a motor dává 910 koní. Díky němu auto vystřelí na stovku za pouhé tři sekundy.

Bugatti Veyron Super Sport

Bugatti Veyron Super Sport

Nejdražší s velkým náskokem

Už základní varianta Bugatti Veyron by se v žebříčku nejdražších aut vešla s přehledem do první trojky, spíš by i tak vyhrála. Prodává se totiž za zhruba 29 milionů korun. Verze Super Sport ovšem stojí dokonce milionů padesát. Je tak suverénně nejdražším autem na světě. A možná i nejrychlejším sériovým vozem. Maximální rychlost totiž v jeho případě atakuje hranici 430 kilometrů za hodinu a na třistakilometrovou rychlost vypálí za pouhých 15 sekund. Stejný čas potřebují malá auta pro zrychlení na stovku. Motor Veyronu poskytuje 1 200 koní a jediná věc, která ho přibližuje obyčejným smrtelníkům, je klíček. Ten má totiž stejný základ jako klíček pro Škodu Octavii. Důvod je prostý, Bugatti patří do koncernu Volkswagen, stejně jako Lamborghini. A se škodovkou pojí Veyron ještě jedna věc, tedy spíše osoba: navrhl ho designér Josef Kabaň, který je nyní šéfdesignérem mladoboleslavské automobilky.

nejdražší auta světa

1. Bugatti Veyron Super Sport: 50 milionů korun

2. Koenigsegg Agera: 25 milionů korun

3. Maybach 62S Landaulet: 25 milionů korun

4. Pagani Huayra (Zonda C9): 25 milionů korun

5. Ferrari F70: přes 16 milionů korun

6. SSC Ultimate Aero: 14 milionů korun

7. Leblanc Mirabeau: necelých 14 milionů korun

8. Ferrari 599 SA Aperta: necelých 10 milionů korun

9. Lamborghini Murcielago LP670-4 (SuperVeloce): 8,6 milionu korun

10. Rolls-Royce Phantom Drophed: 8,5 milionu korun

Autoři:




Nejčtenější

Před letošní cestou na Gašerbrum I. měl obavu, zda v něm výstup nerozvíří...
Bál jsem se, že na Gašerbrumu najdu parťákovy ostatky, říká Marek Holeček

Letos poprvé vylezl jihozápadní stěnou na osmitisícovku Gašerbrum I. Před čtyřmi lety tam při druhém společném pokusu tragicky zahynul jeho parťák Zdeněk...  celý článek

Nakonec hájil v konfliktu americké zájmy plukovník Silas Casey, muž se...
Kanadě a USA hrozila válka. Kvůli zabitému vepři

Na počátku byl zastřelený pašík, na konci konflikt, v němž proti sobě stálo britské námořnictvo a americká artilerie. Ne, kanadsko-americké vztahy nebyly vždy...  celý článek

Miluji válení se v posteli, říká MOgirl Neira. Ale jinak žije víc než aktivní...
Miluji válení se v posteli a hlazení, jsem jako kočka, říká MOgirl Neira

Neira krotí oheň. Už několik let se věnuje ohňové a světelné show, ale není jen v kolonce „hezká holky, která mává s ohněm“. „Hodně času mě stojí příprava...  celý článek

Další z rubriky

Vrah John Deering na snímku z 31. října 1938, kdy byl popraven ve věznici Sugar...
Říkali mu, že roste pro šibenici. Nechal se popravit v přímém přenosu

Doznal se ke všemu, i k tomu, k čemu nemusel. Chtěl zemřít. Před popravou pojedl bažanta a prohlásil: „Pojďme na to.“ Klid však John Deering jen předstíral....  celý článek

Carlo Ponzi na policejních snímcích z dvacátých let. To byl již jeho finanční...
Průvodce světem podvodů: nesmrtelné Ponziho schéma

Dal světu „letadlo“, podvodný systém, který se dočkal mnoha repríz, po roce 1989 i v Česku. Charles Ponzi vydělal na obyčejné poštovní známce miliony a ukázal...  celý článek

Nakonec hájil v konfliktu americké zájmy plukovník Silas Casey, muž se...
Kanadě a USA hrozila válka. Kvůli zabitému vepři

Na počátku byl zastřelený pašík, na konci konflikt, v němž proti sobě stálo britské námořnictvo a americká artilerie. Ne, kanadsko-americké vztahy nebyly vždy...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.