Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Způsobí kytara Gibson revoluci v muzice?

Hrajete celkem obstojně na kytaru – ale přivádí váš k šílenství, že z ní nevyloudíte zvuk jako Jimi Hendrix při Voodoo Child? Na problémy s laděním zapomeňte, teď se od vás vyžaduje jen sáhnout hlouběji do kapsy a hrábnout do strun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

gerranek

bjeha taky na win??

hehe blikajici svjetylka, bzucici servomotorky, skvjele hrajici kytaaara - doufam ze do toho necpou nakou oklestenou verzi win vista :-X

sem zvjedaf na clanky za nekolik mesicu, mozna spis roku, jak se model osvjecil, jak je spolehlivej, atd, fandim ale nezasnu..

0/0
19.11.2007 20:59

jirspi

A ještě si zahlasujeme: Voodoo Child nebo Voodoo Chile?

0/0
16.11.2007 10:50

Michal Fabik

Re: A ještě si zahlasujeme: Voodoo Child nebo Voodoo Chile?

Pokud vim, tak Voodoo Chile a Voodoo Child (Slight Return) jsou 2 ruzne veci.

Takze oboji.

0/0
16.11.2007 16:28

jirspi

Re: Re: A ještě si zahlasujeme: Voodoo Child nebo Voodoo Chi

... aha, díky!

0/0
16.11.2007 21:35

Stillborn

Black Label Society

Komu dnes chyba kvalitna rockova surova GITAROVA hudba, nech siahne po BLS aka Black Label Society!

napr: http://www.youtube.com/watch?v=LJF6xT2Y9gU

ale aj: http://www.youtube.com/watch?v=yJR-artQVuI

No proste Zakk Wylde je dnesny PRAVY rockovy gitarista!!! R^

0/0
16.11.2007 10:30

andyUSA

V tomhle oboru jsem reakcionista a zpatecnik:)...

Co se tyce hudby, tak od roku 1979 nikdo nic prevratneho a dokonaleho jiz nevydal. Mluvim hlavne o nynejsim "rocku", ktery ma s opravdovou hudbou spolecneho pramalo...

Kdyby vesmirne superstruny vibrovaly v tonech hudby, tak by to byl pouze a jedine rock'n'roll:)... Chuck Berry, Litlle Richard, Led Zeplin, Deep Purple, Black Sabbath, Uriah Heep, Blue Cheer, Hawkwind, Cream atd.

A, Boze, odpust tem, co povazuji Sabaty za metal;D...

Mozna, ze delali hudbu pro penize, ale rozhodne to bylo lepsi, nez kdyby se delala hudba s udajnym "moralnim podtextem" jako dnes (viz protest songy, green songy, anti-war songy etc.). Takze - hail hail rock'n'roll:)!

0/0
15.11.2007 20:21

Starej Pardál

Re: V tomhle oboru jsem reakcionista a zpatecnik:)...

Moje řeč. Jak já říkám, dnešní muzika nemá duši a češi nemají uši.

A jak říkám podruhé. V muzice ta kytara musí valit, jak když startuju motorovou pilu, ta se musí trápit, musí skřípat, jak když tahám kočku za ocas a když do toho člověk řízne, musijou všechny talíře vyskočit z kredencu.

A podle diskuze je vidět, že si tento čánek čtou jenom znalci.

Už taky teda vidím, jak šampónek, co poslouchá áááááárenbííííí, čte něco o kytaře;-D

0/0
15.11.2007 20:51

ASUSik

Re: Re: V tomhle oboru jsem reakcionista a zpatecnik:)...

teď si to vystih, češi nemaj uši, přesně tak [>-] protože jinak by mnoho jich poznalo, že mlátit do hrnce umí každej;-D

0/0
15.11.2007 22:09

Michal Fabik

Re: Re: Re: V tomhle oboru jsem reakcionista a zpatecnik:)..

Smim se zeptat, co presne mate na mysli tim mlacenim do hrnce?

0/0
16.11.2007 0:15

ASUSik

Re: Re: Re: Re: V tomhle oboru jsem reakcionista a zpatecnik:)..

samozřejmě, že můžete, mněl sem na mysli všechny ty rádoby hudební směry jako Hip-Hop RaB.........

0/0
16.11.2007 17:54

dzinda

Re: V tomhle oboru jsem reakcionista a zpatecnik:)...

No, mozna jste reakcionista a zpatecnik, ale HLAVNE netolerantni hlupak.

0/0
15.11.2007 22:33

andyUSA

Re: Re: V tomhle oboru jsem reakcionista a zpatecnik:)...

Ano, jsem netolerantni... a casto se taky kvuli tomu se zlou tazu:). Doufam, ze jste ale pochopil, ze muj prispevek byl hyperbola, spis to vyjadrovalo moje dojeti nad rokenrolem a myslim, ze tu subjektivitu sem tam dostatecne zduraznil. A pokud existuje i jiny zanr, tak at:)! Toto neni jako fanatismus fotbalovych fanousku...toto jsou ty superstruny;).

0/0
15.11.2007 23:27

dzinda

Re: Re: Re: V tomhle oboru jsem reakcionista a zpatecnik:)..

ja jsem to vicemene pochopil, ale vas nazor se mi proste nelibi... to, ze jste se zasekl v 70.letech vam nevycitam, ale to, ze se vam nelibi zadny jiny styl hudby neznamena, ze uz pak nikdo nic nevymyslel...

trosku to rozvedu. pisete, ze od roku 1979 nevzniklo nic noveho... vezmeme si treba vami zminovany Black Sabbath. jejich prvni alba jsou vcelku primitivni a po muzikantske strance zadny zazrak. v zadnem pripade nepopiram napady a prinos pro dalsi vyvoj hudby. ale jejich pozdejsi tvorba je mnohem zajimavejsi (a na rovinu, ozzy nesaha diovi nebo tony martinovi ani po kotniky - to jsem si ted asi nabehl ;-D). me osobne se vcelku libi i jejich ranna tvorba, ale podle me se tesi takove oblibe hlavne z nostalgie.

dale treba Pink Floyd vydal sve nejlepsi album v roce 1994, s novymi postupy prisel treba grunge (coz neni zdaleka jen Nirvana), elektronicka hudba, v metalovem stylu meli napr. Voivod velice novatorske postupy a mohl bych pokracovat jeste hodne dlouho. Nerikam, ze se mi vse libi, ale jsem schopny to uznat.

a jen tak na okraj. zalezi samozrejme na definici pojmu, ale dle toho jak chapu rock'n roll ja a jak je i vseobecne vniman, tak ma black sabbath urcite bliz tomu vami tak nenavidenemu metalu.

jen takova zajimavost, prvni kapela, ktera byla medii oznacena jako heavy metalova byl Lez Zeppelin ;-)

0/0
16.11.2007 0:24

andyUSA

Re: Re: Re: Re: V tomhle oboru jsem reakcionista a zpatecnik:)..

Ano, mate pravdu, urcite existuji dobre skladby i po roce 79, koneckoncu samotni Sabbath jsou toho prikladem... Jen uz to pro me neni ono, v neasledujicich radcich vysvetlim proc.

Rana tvorba techto kapel, casto velice surova, psychedelicka a majici s dnesnim metalem opravdu malo spolecneho je blizsi blues a klasickem rokenrolu nez napr. BS a R. Dio (nechci rict, ze Dio je spatny, libi se mi napriklad jeho samostatna tvorba a navic, ten clovek je proste pojem)...staci si poslechnout jejich rana sola (ale i riffy) a uslysite - typicke blues, je to neco uplne jineho nez napr. sola Van Halen nebo Iron Maiden, ktera jsou sice technicka, ale uz nemaji ten jizansky naboj:). Navic, chci podporit svuj argument o "neprislusnosti" kapel k metalu, kam je media casto radi.

Nejdulezitejsi byl a stale je pristup k muzice. Pokud jste videl nekdy dokument o techto kapelach (o BS existuje jeden fakt hezky), urcite jste zjistil, ze jejich pristup je uplne jiny nez u metalovych kapel. Nizke tony a tezke kytary nejsou vyjadrenim jejich mysleni jako napr. u Judas Priest. Pro BS to byla zabava, v podstate jenom pozmeneny druh rokenrolu a blues, ke kterymu se sami stale radili a nikdy o sobe (nevim, jestli i Ozzy) neprohlasovali, ze jsou metalovou kapelou.

Tu nalepku jim dala media a pak od konce 70. let vznikala spousta tradicnich metalovych kapel, ktere mozna vychazely z BS, ale daly tomu, co chtela media videt a slyset - opravdovy metalovy pristup. Ta kontinuita s blues byla definitivne pretrzena a podle meho nazoru tak nasatala nova era, ktera s trva vicemene dodnes (roli v tom hraje i punk). Jediny, kdo jeste o sobe prohlasuje, ze hraje pravy rokenrol je Lemmy Kilmister s Motorhead, ale nekdy mam pocit, ze u nej jde opravdu jen o nostalgii:)

Proto povazuju hlavne ranou tvorbu techto kapel za vrchol vseho:), ale nesmim zapomenout na opravdove klasiky jako byl Chuck Berry, kteryho si s kamosema porad casto poustime. Mimochodem, je mi dvacet a studuju, takze jsem mozna muzejni rarita:).

0/0
16.11.2007 8:11

The_Real_Koudelka

Re: Re: Re: Re: Re: V tomhle oboru jsem reakcionista a zpate

Proč muzejní rarita? Je to váš vkus (a já vám ho schvaluji ;-)). Já osobně hudbu nedělím podle toho, v jaké dekádě nebo století vznikla, ale jestli je pro mne dobrá nebo špatná. Ale tak jako každý mám svůj kouteček, který krásně zamrazí, když ho vyplní ta správná hudba - v mém případě např. Ten Years After, Moody Blues nebo Steppenwolf, samozřejmě v plné síle ze 70. letR^V.

0/0
16.11.2007 15:21

Stillborn

Re: V tomhle oboru jsem reakcionista a zpatecnik:)...

Dovolim si nesuhlasit! Napriklad album "No More Tears" vydany v 1991 je dnes uz klasika rockoveho neba a kto to nechce akceptovat, nerozumie sa rockovej hudne a historii.

0/0
16.11.2007 10:37

Michal Fabik

Způsobí kytara Gibson revoluci v muzice?

Nema sanci, v dobe, kdy Led Zeppelin jsou hudba pro duchodce, tlusti cernosi navleceni v hokejovych dresech porvavaji po devkach z Cadillaku, Linkin Park jsou oznacovani slovem metal, MTV misto hudby radi jak se oblikat, Polsko zakazuje Behemoth........?

V takove dobe chcete zpusobit revoluci _kytarou_?

Hudba je davno mrtva.

0/0
15.11.2007 15:21

myshaaak

Re: Způsobí kytara Gibson revoluci v muzice?

Podařilo se vám krásně vystihnout to, co už nějakou dobu cítím sám. Ale bál jsem se to vyslovit... Máte bohužel pravdu, hudba je mrtvá... Z rádia na mě někdo řve: "P - praha píchat prachy S - sláva síla styl H - hrdost havana hity" a v televizi mě černoši vyhrožují v gatích od tepláků a cení na mě hnusné zuby v ceně několika nových automobilů Porsche...

0/0
15.11.2007 16:11

ASUSik

Re: Re: Způsobí kytara Gibson revoluci v muzice?

uznávám, že máte částečně pravdu, ale jen částěčně, protože i v dnešní době se najdou solidní rockové kapely jako třeba The Fratellis nebo Fraznz Ferdinand

0/0
15.11.2007 16:41

zorg95

Re: Re: Re: Způsobí kytara Gibson revoluci v muzice?

Jo, Franz Ferdinand mě hodně příjemně překvapili, když jsem je slyšel poprvé. Od té doby se drží v mém playlistu.

0/0
15.11.2007 18:47

ASUSik

Re: Re: Re: Re: Způsobí kytara Gibson revoluci v muzice?

jojo, Franz Ferdinand je hodně dobrej, zkuz ještě ty Fratellis, je to celkem podobný a mě osobně se to líbí víc

0/0
15.11.2007 22:10

Stillborn

Re: Re: Re: Způsobí kytara Gibson revoluci v muzice?

No! Pustil som si par veci na youtube do Fratellis a Fraznz Ferdinand ... nechcem nikoho urazit ale toto je od KVALITNEJ rockovej hudby vzdualene niekolko galaxii. Sorry, ale tab-tada-tab-tada-tadada ci dokonca lalala, no to snad nemyslis vazne? 8-o

0/0
16.11.2007 11:08







Najdete na iDNES.cz