Diskuse k článku

Karel Steigerwald: ... olympijské hry nemají smysl. Nejen v Česku

Někteří Češi z hlavního města se zajímají o olympijské hry. Rádi by je v budoucnu uspořádali v Praze a okolí, přičemž okolím je v malé zemi celý stát. Venkovani na ně hledí s podezřením, že si zase ta Praha chce něco uškubnout pro sebe - což je normální česká podebranost, hnací síla všeho zlého.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Harry_sportsman

Zcela výstižně to již napsal feri70,

ale přesto bych si dovolil dodatek:   Že Karlu Steigerwaldovi sport nic neříká, a místo sledování sportovního přenosu (nedej bože vlastního sportování) si raději dá s manželkou či někým jiným nějakou tu skleničku, aby získal inspiraci pro vytvoření "hodnotného"  kulturního  díla  (typu Jak se máte,  Vondrovi),  je samozřejmě jeho věc.  Ale jak může MF Dnes,  prohlašující se  za nejčtenější seriózní  deník,  vůbec otisknout takový totální blábol, to opravdu nechápu. Stejně jako před časem otiskla článek tohoto autora, v němž mimo jiné napsal, že na fotbal chodí jen spodina . (V tom případě by mezi spodinu museli patřit  i významní politici včetně prezidentů  či anglické královny ...)

0/0
18.12.2007 21:21

dykl

Re: Zcela výstižně to již napsal feri70,

máš pravdu, je to blábol a nechtěl bych být v blíkosti takových lidí, natož s nimi mít něco společného.Ale názor to je, byť za každou cenu a tudíž nehodnotný... :-)))))))

0/0
14.1.2008 20:24

feri70

Pane Karle S., prosím!

Pane Karle S.,napište prosím,že jste měl třeba a)při psaní "dvojku v žíle" b) že jste chtěl pouze vyprovokovat diskusi c) že jste se nechal při psaní unést svými traumatickými vzpomínkami na hodiny TV...Nebo cokoliv jiného, čímž byste alespoń dodatečně ospravedlnil tuto nehoráznou snůšku demagogie.Splácat dohromady 49 různých témat (původní smysl sportu,"fandovství",zneužívání sportu ideologiemi,oprávněnost dotací do sportu,fandovství,současný smysl sportu,olympijské hry,OH v Praze.....)do pseudointelektuálského článku dehonestující VŠE(!), co se kolem sportu jenom otře, to je opravdu výkon, který by v kterémkoliv sportu nestačil ani na "bramborovou placku na vesnickém přeboru".Naštěstí pro Vás není novinařina narozdíl od sportu měřitelná. Vy jste šmahem odsoudil vše, co souvisí s celou jednou oblastí naší společnosti.To zase není až tak těžké,v hospodách 4.cenové se to děje celkem běžně s politikou,ženskýma,menšinami,vědou,školstvím,žurnalistikou....nebo třeba s oblastí Vám blízkou-uměním!Vy jste se tímto dostal přesně na roveň takovýchto paušalizujích dehonestujích názorů.Zkuste si Váš článek znovu přečíst a nahradit SPORT UMĚNÍM. Vyjde Vám to úplně stejně- "Hitler i Brežněv "pochopili" smysl umění,protože jej zneužívali, je to zábava jako každá jiná, stát se o ni vůbec nemá starat, proč podporovat nějaké megalomanské projekty,když máme důležitějších starostí dost (viz. http://karel.steigerwald.cz/clanky/2007/8/ministr-kultury-chudoba-jim-prospeje.aspx ), copak je stát, který má člověka, který napíše nějakou lepší knížku nebo natočí nějaký lepší film něčím lepší?-tak proč ty "pisálky podporovat?!?",když někoho baví poskakovat po nějakých prknech,tak ať skáče,ale proč na to máme přispívat,když se kolem těch umělců motá spousta individuí, kteří holdují alkoholu,drogám,vedou nezřízený život apod.?...A tak by se dalo pokračovat.Mám rád jak sport,tak umění.nemám rád omezenost

0/0
17.12.2007 16:54

dykl

Re: Pane Karle S., prosím!

tak toto je nejkvalitnější příspěvek,...jinak si ale o autorovi této demagogie myslím své, ještě z doby totality, tahdy byl zalezlý a lezl jim ...no někam....

0/0
17.12.2007 23:57

Harry_sportsman

Re: Pane Karle S., prosím!

R^ Perfektní příspěvek - naprosto trefné. Pod tohle bych se klidně podepsal také.

0/0
18.12.2007 20:54

Rey_Gii

sport - zkáza lidstva

Z clanku mam pocit, jako by se sport tykal pouze pofidernich a podnapilych individui, ktera po skonceni sportovniho utkani rozmlati vse, co jim prijde pod ruku (at uz se vyhraje, ci prohraje). Pricemz zavodnici jsou vztekli psi, schopni roztrhat se do krve.

Atletika je nejsledovanejsi sport vubec a co se tyce nesmyslnosti OH (ted nemam zrovna na mysli OH v CR), bylo by vhodne uvest nejaky konstruktivni a konkretni argument..

No.. Zase jeden z tech onanistickych clanku, ktery na oko vypada dobre, ale v podstate nevypovida absolutne nic hehe

0/0
17.12.2007 11:06

Smil

Zlatí čestní novináři

Ještě že si vybral autor toto zaměstnání. Nechtěl bych ho potkat na úřadě!

0/0
16.12.2007 15:45

kuubicek

Co je to za nesmysly?

Nechápu autora, proč uráží sport jako takový obecně. Člověk se přece musí bavit a aktivní odpočinek je fajn. Dále by si pan autor měl uvědomit, že slovo olympiáda se podle zákona nesmí používat jen tak (matematická, fyzikální..). A je prada, že hry u nás jsou nereálné (i v roce 2020), ale pokud zde bude nějaký šibeniční termín pro dokončení infrastruktury apod., tak je kandidatura přínosná.

0/0
16.12.2007 11:28

djrhedy

Karlovy tradiční porce servility ...

Už od dob, kdy tento pán podepsal Antichartu, je zcela jasné, že jeho myšlenkové pochody se ubírají různě podivnými, zejména však servilními směry. Články plné ideologie dříve ve prospěch komunistů, dnes ve prospěch ODS, však vždycky z toho přece něco káplo. I tenkrát před rokem 89 a i dnes po sňatku s dcerou senátora Salzmana. Jen je třeba stát na té správné straně. Smíchat páté přes deváté, včetně pár pravdivých vět,  přidat něajké ty paušální odsudky a ve výsledku vyplodit článek jako je tento. Jak typické pro "politruky" předchozího režimu. Pan Steigerwald jen potvrdil, že jeho servilnost už dosáhla nejvyššího stupně a kdyby nás zítra obsadili Číňani, jeho články pak budou krásně žluté a šikmé. Rv

0/0
16.12.2007 11:07

dykl

Re: Karlovy tradiční porce servility ...

tak toto jakobych napsal sám,...ať se Vám daří....:-):-):-)

0/0
17.12.2007 23:59

tomelu

...

Pane Steigerwalde, vase komentare, hlavne politicke, jsem rad cetl, ale tento vas vyplod o sportu a ceske kotline je politovanihodny. Tolik pausalnich odsudku (urednicky aparat, sport, OH se hodi jen na propagandy) je presprilis i na platky typu Halo Noviny..

Snad si od vas prectu priste neco (pro mne) srozumitelnejsiho :-(

0/0
16.12.2007 10:25

el-lobo

Zlatá slova

0/0
16.12.2007 9:38

mazac

olympijské hry NE

Jediné co lze v souč.době hodnotit je ta odvaha o Olympiádu byť jen požádat.Stát s takovými dluhy a stále se množícími arbitrážními prohromi-tedy vlastně s holým zadkem nemá vůbec nárok podávat žádost. Vy vládo,parlamente,senáte podívejte se mezi lidi-pěchota vám krvácí už teď bez olympiády.

0/0
16.12.2007 7:49

Norimberk

Souhlasím

Sport mam velmi rad, ale at ho nedela stat a nezneuziva ke sve propagande...at se plati ze soukromych rukou..nejakou saskarnu jako olympiada opavdu nepotrebuji

0/0
15.12.2007 19:30

buttplug

Je spousta veci, na ktere se moje a autorovy nazory

lisi...To ale nechci rozebirat...Co me vsak zarazi nejvice je to, ze se ani autor ani nikdo  z diskutujicich nezminil o jedne dulezite veci- LOH 2016 v Praze nemuzou byt uz jenom z toho prosteho duvodu, ze LOH2012 budou v Evrope (Londyne) a 2x za sebou to MOV na jednom kontinente neporada (naposledy byla vyjimka v roce '36 a '48)...Je jasny, ze LOH 2016 budou na americkem kontinentu, pravdepodobne v Chicagu....Zna vubec nekdo z tech, co sem pisi, co je to jako rotace her mezi kontinenty??? Bud jsou opravdu nekteri takovy blbci a nebo ignoranti...Jinak si to nedokazu vysvetlit......Kbybych sem napsal clanek s nazvem "Soudruzi v NDR vymysleli raketu, ktera pristane na Slunci", tak by vsichni do jednoho odepsali, ze jsem vuuuul a ani by o clanku nediskutovali...Pritom olympiada v Praze v roce 2016 je uplne stejna utopie.........(Y);-D;-O;-€

0/0
15.12.2007 16:18

oprudil

Re: Je spousta veci, na ktere se moje a autorovy nazory

............a 1952 byla olympiáda na Marsu !! než začneš dělat chytrého , najdi si prameny !

0/0
16.12.2007 11:41

ovoce.zelenina

Doplňuji

NA STARÝCH SOKOLOVNÁCH LZE JEŠTĚ ČÍST HESLO:::  NI -ZISK,,NI- SLÁVU  !!! -  NADNEŠNÍCH STADIONECH LZE ČÍST:: ZA  MOŘE  PENĚZ== NAŠI  KLAUNIÁDU  !!  LIDĚ JSOU OTRLÍ A VULGÁRNÍ, MAJÍ ZABLOKOVANÉ MYŠLENÍ,  OBJEKTIVITA NEEXISTUJE,  JSOU TO FANATICI,  ZCELA NEPŘÍSTUPNÍ DIALOGU-- SPORTOVÁNÍ PŘECE NESOUVISÍ S MILIONY, KTERĚ např. FOTBALISTÉ UTRÁCEJÍ SPONZOROVÁNÍM ŽENSKEJCH A SVÝCH ZÁMKů--  SPORT JE STYL ŽIVOTA, ale vykládej hotentotům o integrálních rovnicích

0/0
15.12.2007 15:31

Jidor

Re: Doplňuji

Nejspis mam, jako ty, zablokovane mysleni, jak pises .. i kdyz ..... kazdopadne bych rad uvedl pro vsechny, kteri pisi ve spojitosti s olympiadou o nejakych ziscich, ze neco jako ziskova olympiada neexistuje a nebo dosud zatim neexistovalo. Vetsina mest, potazmo statu doplaceji po letech stale olympijske dluhy (napr. Calgary).

0/0
16.12.2007 8:50

aarak

Re: Doplňuji

No a ty máš zase zablokovanej CapsLock! ;-D

0/0
20.12.2007 8:34

jirkanovaksuperchlapik

Pro "milovníka" Čechů Steigerwalde

Karle, psal jsi za bolševika do toho Rudýho práva nebo nepsal? ;-D

0/0
15.12.2007 12:32

HarryIKeogh

!?!?!?

...pořád je lepší sportovat ve jménu státu než válčit!!!...nesouhlasím s olympiádou, ale aby tady, zřejmě sportovní antitalent nebo pouze lenoch, haněl někoho protože ho to baví nebo se tím živí?...:-©:-©:-©

0/0
15.12.2007 11:41

salam_humusajn

zvrhlý článek

Nevím, kde se vzala autorova touha zesměňovat a naprosto zvrácenými generalizacemi (fanoušci jako individua vytlačená odjinud - u kolika sportů tohle platí, a kolik procent těch individuí je u fotbalu, který je v tomto ohledu nejhorší?) odsuzovat vrcholový sport. Velké sportovní akce jednak jsou dobré pro slouží ke zviditelnění státu ve světě, ale hlavně jsou tady, protože je po nich poptávka. Už jenom to stačí, aby měly smysl. Smysl nemá pouze to, že v posledních letech se strhla obskurní bitva o to, který stát uspořádá nejvíce megalomanské hry - bez ohledu na ekonomickou výnosnost - takže akce s obrovským komerčním potenciálem jsou najednou ztrátové. To ale není chyba olympijských her, ale pořadatelů. A nakonec olympiáda jde považovat za jakousi tradici. Příště by autor mohl stejně tak napsat podobně zvrácenou úvahu o tom, proč nezrušíme třeba Vánoce nebo Velikonoce (tenhle názor poslední dobou taky slýchám - vždyť tyto svátky mají vlastně silně náboženské kořeny, jaký mají dnes smysl, když 90% národa jsou ateisté?)

0/0
15.12.2007 11:34

DeDust

Re: zvrhlý článek

Mne se ten clanek taky dvakrat nelibi, ale tvoje reakce me utvrzuje v  rozcarovani z toho, ze je olympiada vnimana tak, jak to popisujes, tedy jako jeden velky cirkus, ktery je dobry akorat na generovani zisku. Od toho jsou vselijake svetove pohary, mistrovstvi cehokoliv a podobne. Olympiada mela byt o necem trochu jinem a jeji poradani v Cine jen zavrsuje degeneraci olumpijskeho hnuti a je (aspon pro me) vlastne jeho koncem. Ted uz to navzdy bude jenom jedna z mnoha komercnich akci...

0/0
15.12.2007 12:29

salam_humusajn

Re: Re: zvrhlý článek

Nepsal jsem, že by nebylo hezké, kdyby olympiáda nebyla "o něčem jiném" než o komerci. Bohužel každý musí vidět, že moderní éra olympijských her už bohužel není o těch starověkých ideálech. Co sis myslel, že olympiáda dneska znamená, když ne komerce nebo prestiž? To není žádná charitativní akce. Neříkám, že se mi to líbí, ale to, že olympiáda je cirkus pro zisk je podle mě fakt.

0/0
23.12.2007 14:10

Detjen

Ano! Ano! To je správná reklama pro OH v Praze!

Dobrý den, všem diskutujícím. Velmi si vážím autorova názoru a na 100 % s ním nesouhlasím. Vzhledem k tomu ,že je to známá a inteligentní bytost naší scény (její kvality pomiňme), děkuji mu za názor -  který OH v Praze propaguje. Pokud to pochopil, díky mu dvakrát. Achym Detjen

0/0
15.12.2007 10:29

Obcasnykomentator

Re: Ano! Ano! To je správná reklama pro OH v Praze!

Wernere Bredebuschi, zastánci velkých tradic Německé demokratické republiky, my tě vidíme, slyšíme a sledujeme!

0/0
15.12.2007 23:26

borghesi

Re: Ano! Ano! To je správná reklama pro OH v Praze!

0/0
16.12.2007 9:21

quinti

v cem je rozdil mezi sportem a

Jen by me zajimalo v cem by olympiada basniku mela vetsi smysl? Basne a literatura jsou take "jen" zabava a odreagovani - stejne jako sport

0/0
15.12.2007 10:03

xbeka

Re: v cem je rozdil mezi sportem a

A proto se maturuje ze sportu a ne z českého jazyka a literatury, že?

0/0
15.12.2007 11:59

ADukla

Prvni dobry clanek na XManu

R^

0/0
15.12.2007 9:59

jirkanovaksuperchlapik

Jinak Karel Steigerwald vůbec miluje nás Čechy :-)

http://karel.steigerwald.cz/clanky/2007/8/zide-seznam-cechu-je-mnohem-horsi.aspx

0/0
15.12.2007 7:59

jirkanovaksuperchlapik

Kdo je K.Steigerwald?

http://cz.altermedia.info/z-domova/odpovii-hanobiteli_3440.html

S článkem nesouhlasím, ačkoliv jsem proti OH v Praze, protože stát sport potřebuje, protože sport je jedna z mála věcí, která odvádí mládež od drog a podle mne je pořád lepší když budou děti hrát fotbal než aby fetovali a chlastali. Že to autor nechápe je jeho problém.

Mimochodem teď již vím, proč Steigerwald tak rád kritizuje Paroubka (osobně ho taky nesnášim), jeho dcera si totiž vzala "váženého" senátora Salzamanna (ODS) a proto náš milovaný Karel, odborník na sport, prostě musí :-)

0/0
15.12.2007 7:56

ADukla

Re: Kdo je K.Steigerwald?

nesmysl. Dnes jiz i ve sportu jsou drogy - doping a hlavne mezi mladezi.

0/0
15.12.2007 10:00

jirkanovaksuperchlapik

Re: Re: Kdo je K.Steigerwald?

Možná ve vrcholovém sportu ano, ale o tom já nepsal.

0/0
15.12.2007 10:33

Obcasnykomentator

Re: Kdo je K.Steigerwald?

A já měl vždycky za to, že K.S. je manželem Salzmannovy dcery. Ale co to má společného s olympiádou v Praze?

0/0
15.12.2007 23:29

jirkanovaksuperchlapik

Re: Re: Kdo je K.Steigerwald?

Máš pravdu, popletl jsem to. Omlouvám se. Společného to má dost, protože to jen ukazuje na to, že autor neumí být objektivní a už dlouho je tak nějak mimo. Navíc zřejmě nesnáší Čechy a vše co souvisí se sportem. Já si jen myslím, že takový člověk by neměl mít tak velký vliv na veřejné mínění, protože evidentně kašle na nějakou objektivitu.

0/0
16.12.2007 8:33

chassis hunter

karle ty jsi magor

OH v Praze jsou tezka utopie,ale proc bych nemel sportovat,to nechapu...

Tenhle clanek je humus nad humus:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©:-©

0/0
15.12.2007 1:16

ADukla

Re: karle ty jsi magor

jsi to mel cist poradne, sportovat muzes

0/0
15.12.2007 10:01

jirkanovaksuperchlapik

Re: Re: karle ty jsi magor

Četl jsi konec? Asi ne

0/0
15.12.2007 10:35

dedamraz

chytrak

Zase jeden takovej chytrak, co kaze co je pro koho dobry? OH nepodporuju, nemyslim, ze by na to byly prachy, ale proc plive na sport...rika zabava jako kazda jina, tak at se zacne navazet treba do divadla nebo hudby...jakej je v tom rozdil? jen ten ze si par snobu mysli, ze oni jedini presne vedi, co je hodnotny a co ne? a jsou to hlavne ti, kterym bylo v zivote zatezko se trochu pohnout...

0/0
14.12.2007 23:48

Vysehradsky_jezdec

když zž nic jiného, tak sport zlepšuje zdravotní stav

obyvatel, aby nebyly tlustí a zadýchaní, a olympiáda tento sport propaguje. Jinak konstatuji, že článek je úplný blábol

0/0
14.12.2007 23:18

kuksemtam

Organizovaná komedie

Pár zdrogovaných šašků se pere o medaile, pak se vymočí do zkumavek, pár vysoce postavených šašků jim zase metály odebere a tak to jde stále rok co rok dokola, celé to komentuje pár  reportérských šašků kteří komolí jména cizokrajných závodnic že se není možno ani na sport soustředit. Sport všeho druhu je nádherná věc - ale bez všech těchto šašků !:-©

0/0
14.12.2007 21:55

ovoce.zelenina

Odhaduji

jako vždy, že ti co řvou kdo neskáče není čech, budou nesouhlasit a autora možná urážet, navrhuje jim vzít hračku. Jinak, naprosto a objektivně zcela pravdivé zhodnocení jevu, jemuž se říká, sport, jinak dobře placená fraška s artisty a klauny.

0/0
14.12.2007 20:35

Danicek

Konečně to někdo vystihl

Karle, naprosto souhlasím! R^

0/0
14.12.2007 20:09

sneedy

?

Karle,ty HOVADO!!! :-©

0/0
14.12.2007 20:01

staubein

Blábol na ntou

No myslim ze s timto pristupem bychom asi vsichni brzy byli valici se koule sadla. Ze clovek nepotrebuje sport? Nesmysl --> clovek ktery nesportuje ma casteji sklony k obezite, častější zranění protoze jeho rachiticke telo mene vydrzi atd. A kdybysme vsichni byli takovi? Kdo by pracoval na vsechny ty invalidi kteri by se valeli doma??? olympiadu v CR bych chtel, uz jen proto, ze vidina mezinarodni ostudy by mohla zajistit, ze se konecne zacne poradne budovat tolik potrebna infrastruktura a tech par mesicu co by byla Praha a jina mesta rozkopana rad vymenim za to, ze po olympiade se bude napriklad rychleji cestovat, clovek nebude stat v zacpach, tramvaje a metra se dotavi tam kam maj, vzniknou sportovni arealy apod. A ze na to stat nema? Ano jsou to penize navic, ale vrati se! Polovina z tech vydaju je na veci ktere by se stejne musely udelat, navstevnici olympiad nam tu utrati slusne penize, sponzori se take najdou. Byl bych klidne pro. A kdyz to donuti lidi se trochu hejbat, jedine dobre. A schvalne by me zajimalo, kolika let se pan Steigerwald se svym pristupem ke sportu dozije. :-(

0/0
14.12.2007 18:34

Martin Adámek(adamek.blog.idnes)

smysl

S něčím z článku bych souhlasil. Ale trochu si odporujete - sám píšete, že organizace olympiády vyžaduje nadčeské síly, že ČR není díky byrokracii schopná olympiádu uspořádat. A o něco níže píšete, že nevidíte žádný smysl pořádání olympiády, žádný přínos pro pořádající zem.

Ale co se na ta vaše dvě tvrzení podívat současně? Vychází mi z toho, že když nějaká zem úspěšně uspořádá olympiádu, tak je důkaz, že má schopné lidi (nebo úředníky nebo prostě toho, kdo to má na starosti). Takže dobře udělaná olympiáda může tím pádem znamenat, že ta zem má dobře fungující státní správu, ne? To mi vyplynulo čistě z vašich dvou názorů.

0/0
14.12.2007 18:14

=]]

for Karel

Tady tento autor by mel nekdy zvednout prdel a pokusit se pohnout a zkusit treba to,proc vsichni sportovci,delaj to co delaj a mozna zjisti,ze to neni tak jednoduche a nepsal by takove kokot*ny.A zajimalo by me,kdyz to tento blbecek tak odsuzuje,tak jestli ty OH taky tak zurive prepina v televizi.Sportu zdar Karle.(Y)

0/0
14.12.2007 18:11

gagaryn

***

R^dobrý článek,  hlavně si nevšímejte těch vzteklých sportovních fandů.:-)

0/0
14.12.2007 17:41

jack_x_cpa

no, pane Steigerwalde!

Olympiádu v Praze nechci taky, ale to co jste psal dál, z toho mi je i do breku Rv Já si naopak myslím, že státy by mezi sebou měli soupeřit pouze na poli sportu (potažmo na vámi uváděných olympiádách v matematice, atd.) , nikoli jak je tomu např. u USA běžné i vojenskou silou. To že Hitler udělal z olympiády v Berlíně pompézní akci bylo zapříčiněno spuštěním TV vysílání v Německu. Neustále si stěžujete na úředníky, já s nimi nemám žádný problém, naopak bych řekl, že čekací doba na úřadech se hodně snížila a značná většina úředníků si dodělává při práci vysokou školu (což je jistě chválihodné). Ona je taky na snadě otázka, zda použít spojený nebo oddělený model výkonu veřejné správy.

Jinak souhlasím, že v naší dosti vytunelované a zadlužené republice peníze na tak monstrózní akci nejsou (a já doufám, že pro olympiádu ani nebudou). Když se podívám, jak většina sportovců ničí olympijskou myšlenku Coubertaina nejrůznějšími podpůrnými (ve většině případů zakázanými) preparáty, říkám si proč ten člověk dopuje? Z jakého důvodu? Tour de France - všichni berou a všichni to maskují, padají (polo) tvrdé tresty, v NHL dopují všichni, ale toleruje se to, jen sem tam někdo dostane stop na pár zápasů. Bohužel je to jen a jen o penězích a s Coubertainovým "zůčastnit se" to nemá nic společného!

0/0
14.12.2007 17:36

Najdete na iDNES.cz