Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Fenomén Magic: kartičky, kolem kterých se točí miliony

Když před sedmnácti lety vymyslel americký student Richard Garfield pravidla karetní fantasy hry Magic, asi nepředpokládal, že dá vzniknout fenoménu, který zasáhne několik generací, ovlivní celý svět a budou se v něm točit miliony dolarů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

wox2

28. 3. 2008 23:20
Můj pohled na MTG

Dobrý den,

také připojím svůj názor. Předem děkuji, že se objevil článek o Magicu, ale zároveň tímto vyzývám autora k lepšímu ověřování faktů například o ceně Black Lotusu. Osobně hraji Magic už více než 10 let, nemám Black Lotus, ale znám několik lidí, jež ho vlastní a možná si ho v budoucnosti pořídím. V magicové komunitě v této republice existují inteligentní lidé i ti , kteří neměli to štěstí se jimi stát... Je tomu stejně jako u jiných forem zábavy, jako je fotbal (aktivní nebo pasivní). Magic není rozhodně nejlevnější záležitostí, výrobce na něm vydělává, ale na druhé straně pokud by nevydělával, tak nemá cenu ve vyrobě a distribuci Magicu pokračovat. V nynější době mám kartičky v hodnotě několika desítek tisíc Kč. Tato částka je děsící a pro mnohé jsem nemocným člověkem, který vyhodil moře peněz do kanálu. Na druhé straně moji byvalí spolužáci z gymnázia utráceli své finance za alkohol, cigarety... Svěřili se mi, že jejich měsíční útrata v hospodě činí 2000 Kč. Já jsem nikdy nekouřil a piji jen příležitostně. Prosím, aby mě nikdo nebral za slovo, všichni hráči Magicu nejsou abstinenti a nekuřáci. Ne všichni jsou vysokoškolští studenti.

Ale všichni mají něco společného-zaujetí, chuť zahrát si, bavit se, za což platí. Výše sumy, kterou jsou ochotni Magicu věnovat je na nich. Osobně si představuji težký hazard úplně jinak než jak vypadá sbírání a hrání Magicových kartiček. Spíš bych tuto karetní hru přirovnal k modelářství-výrobce Vám dá kousky, ale je jen na Vás, jak je složíte dohromady.

Martin Lukeš

0 0
možnosti

killmore

28. 3. 2008 0:51
Smutné okomentování Vašich komentářů 1/2

Dobrý den,

rád by vyádřil také svůj názor.;-(Tyto reakce jsou naprosto neadekvátní a místo toho aby jste byli vůbec rádi ,že něco takového vyšlo tak se to jen haní.Přišlo

mi to jako kdyby o mě někdo napsal oslavný článek v novinách a já mu

ještě vynadal ,že tam uvedl nepřesnosti a že je to strašnej kůň  že o

mě vůbec píše ,když mě nezná.Možná by se daní pánové měli trochu nad sebou zamyslet...:-/Osobně si myslím,že článek byl pěkný i když ne zcela přesný a ne zcela úplný.Ale je třeba si uvědomit ,že tento článek není na Cmusu a není primárně pro MagiKáře jako jste Vy a nebo já.A osobně se domnívám ,že tento článek je pro MTG v čechách příjemnou reklamou a výtanou mezi námi hráči.Většina článků ,aby upoutala musí být psána taky trochu senzačně pro běžného hladového čtenáře a plně chápu,že se autor chytí ceny Black Lotusu a proč ne ...všichni víme ,že magic se dá hrát dvojmu buť s kamarády neturnajově za pár korun a nebo turnajově což už je jako sport a jako každý sport to chce přípravu a spoustu peněz...

0 0
možnosti

killmore

28. 3. 2008 0:51
Smutné okomentování Vašich komentářů 2/2

Závěrem bych chtěl podotknout,že si myslím,že Vaše hloupě přehnané

reakce spíše odlákají lidi než přilákají...tedy u mě osobně by to tak

alespoň zapůsobilo a pokud chcete na toto téma flamovat dál tak laskavě

přesuňte tento flame na cmus myslím si ,že tak jen věci jen pomůžete.

Za vděčné MagiKáře autorovi děkuje Killmore;-)

0 0
možnosti

Tar-Mára

27. 3. 2008 20:36
blabol

Souhlasim s Arnostem a ostatnimi. Napsat clanek o MtG a zapomenou na Kubu Slemra, to je elementarni neznalost a diletantstvi. Pokud tyhle komentare cte nekdo z redaktorovych nadrizenych, tak by mel za tehle clanek sebrat veskere ohodnoceni a pripadne mu neproplatit ani ten "vylet"na MS. MtG jsem hral asi 8 let, naprosto amatersky, Black Lotus jsem videl, cena rozhodne nebyla 40k. Kde jsou informace o amaterskych ligach, o tom, ze na venek pusobi MtG jako perfektni tahak na penize, ale hrat se da i se staryma levnyma kartama..... Proste pane redaktore, priste to chce alespon pouzit Google a nej jen marketingove materialy BF a BK.

0 0
možnosti

eladamri

27. 3. 2008 13:22
souhlas

Souhlasím s Arnoštem. Magic hraju od roku 1996. Musím říct, že všechny články o Magicu, co jsem kdy četl v masových médiích byly o ničem. Většinou se točí okolo pro pochopení podstaty hry "podstatných" věcí jako kolik stojí Black Lotus, kolik je prize money na mistrovství světaa podobně. A že to spousta lidí hraje spíš jen pro zábavu a občas zajede na turnaj jako já, to už se tam nikdo nedoví. Z tohohle článku si nikdo ani vzdáleně neudělá obrázek Magicu, spíš naopak :-P

A to vysvětlování karet od rozhodčího, to mě taky dorazilo ;-D

0 0
možnosti

ArnostZidek

26. 3. 2008 22:26
Ostuda - že něco takového vůbec vydáte, část II.

Představa, že rozhodčí musí vysvětlit kartu, kterou soupeř nezná (karty jsou psány anglicky a tak, že se dá vše pochopit i s elementární znalostí angličtiny) je směšná i na regionálním turnaji v České republice. Představa, že se to stane na Mistrovství světa v New Yorku je odpovídající zhruba tomu, že se hráč na Mistrovství světa v hokeji zeptá rozhodčího, co je to to zakázané uvolnění. Úloha rozhodčího spočívá hlavně v tom, objasnit interakce některých karet, protože díky vysokému množství vydaných karet dochází občas k pravidlovým kolizím, a hlídání, zda některý hráč při hře nepodvádí. Prakticky veškerá fakta jsou tedy v článku špatně. To důležité tam naopak chybí. Že Magic je vynikající strategická hra, se kterou si užijete spoustu skvělé zábavy a najdete spoustu výborných kamarádů. Dá se hrát doma s balíčkem za pár korun a můžete ji tedy mít jako společenskou hru podobně jako třeba Dostihy a sázky. I když se rozhodnete hrát Magic "závodně", obejdete se na turnajové scéně bez Black Lotusů velmi dobře. Sám bych napočítal na prstech situace, kdy jsem pravý Black Lotus držel v ruce a pochopitelně ho nevlastním. Hrajete-li Magic na špičkové úrovni, je to pro vás skvělá možnost procestovat levněji celý svět. Máte-li jakési úspěchy, můžou se vám výlety zaplatit, maximálně si sem tam trochu přivyděláte. Ale živit se Magicem prakticky nelze. Ty úplně největší hvězdy fungují tak, že většinu roku jezdí po celém světě a z výher dotují cestovní náklady a živobytí je z ruky do huby. Rozhodně ne na pozici špičkových manažerů. Svůj příspěvek bych tedy uzavřel citátem Járy Cimrmana: "S pozdravem, pište o čemkoli jiném, pokud možno nepište vůbec". Arnošt Žídek, dvojnásobný vícemistr České republiky v Magicu a aktuálně člen Pro Tour klubu lvl 3.

0 0
možnosti

ArnostZidek

26. 3. 2008 22:23
Ostuda - že něco takového vůbec vydáte, část I.

Upřímně řečeno je mi líto, že takové články o Magicu vůbec vycházejí. Magic hraji od roku 1997 a v posledních šesti letech na poloprofesionální úrovni. Mám tedy jakousi představu, o čem autor píše. Už po pár řádcích mě šokovalo, že o problému neví zhola nic a i lehce vygooglovatelná fakta jsou špatně. Aby to napsal správně, nemusel jet na výlet do New Yorku. Prize money na mistrovství světa (v reálu 215.000 usd pro všechny + malý bakšiš pro členy týmů) si můžete ověřit na stránkách turnaje jako jednu z prvních informací. Cenu Black Lotusu najdete na e-bayi a 40.000 Kč neměla nikdy. Tehdy ani dnes, natož 5x tolik. Pánové manažeři s bříšky si možná hraním vydělají milion dolarů, nicméně nejúspěšnější Magicový hráč historie - Němec Kai Budde má prize money 352.000 usd. Zmíněný Julien Nuijten 99.000 usd. Předesílám, že z téhle sumy se samozřejmě odvádějí daně a cestovní výlohy vám taky nikdo nehradí. Odečteme-li tedy od ní 30% amerických daní a uvědomíme si, že takový Kai se pohyboval na špičkové scéně více než šest let, tj. objel více než 30 Pro Tourů (profesionálních Magicových turnajů) po celém světě (nejčastější lokace jsou USA, Japonsko a Evropa, ale také třeba Austrálie) a desítky Grand Prix (obrovský open turnaj, který může hrát kdokoli), už to tak dobře nevypadá. Placení letenek a bydlení v pětihvězdičkovém hotelu, o kterém autor tak zasvěceně píše, je novinkou tzv. Pro Tour klubu. Na jeho stránkách pak najdete, že letenku na příslušný turnaj Pro Tour platí zhruba dvaceti až třiceti hráčům na světě, hotel jen prvním pěti až osmi, podle toho, jaké zrovna mají výsledky. Samotný Pro Tour však hraje zhruba 400 lidí. Ta zmíněná TOP64 jsou placená umístění na konci turnaje. Pro vaši informaci jsem já např. za 44. místo na Pro Tour Nagoya 2005 dostal 775 usd, což nestačilo na pokrytí samotné letenky o pobytu v drahém Japonsku nemluvě.

0 0
možnosti

SHNQ

26. 3. 2008 11:47
autori si maximalne udelali pekny vylet

Autori clanku jsou uplne mimo. Podat takovy vystup z poradaneho mistrovstvi sveta je primo ostudne. Chbeji zde naprosto zakladni informace pro nezasvecene ctenare. Spousta veci je jenom tak trochu nakousnuta,  spousta veci tady uplne chybi. Jestli autori chteli priblizit svet Magicu ctenari, ktery vubec netusi o co jde, tak se jim podaril pravy opak. Pro lidi, kteri uz tuto hru hraji pak  je tento clanek snuskou blabolu o nicem. Panove by se meli zamyslet, jestli si zvolili spravne povolani.

Par zajimavosti - Tedy vite, ze majitelem znacky Magic the Gathering je firma Matel, tedy firma, ktera vyrabi treba take panenky Barbie? Vite, ze se tato hra hraje hlavne mimo samotne turnaje a o turnaje vlastne vubec nejde? Vite, ze tato hra ma desitky variaci (muze hrat vice hracu nez 2, specialni typ hry pro 5 hracu, apod)? Vite, ze komercni turnaje jsou jenom maximalne vypracovanym marketingem, ktery vede pouze k tomu aby hraci kupovali nove karty a proto jsou na techto turnajich starsi karty zakazany? Vite, ze nemusite investovat ani korunu a stejne si muzete skvele zahrat v jednom z mnoha klubu, kter jsou ve vsech velkych mestech CR? Vite, ze karty se daji menit a nikoliv kupovat? Vite, ze jeden MS je take z CR - Kuba šlemr atd atd...

PS: Je mi 35 a magic hraju od roku 1995. Jako zodpovedny rodic tuto hru svym detem maximalne schvaluji. Ve srovnani s jinymi aktivitami se nejedna o nejak extreme drahou zalezitost (ba naopak), hra rozviji fantazii a logicke mysleni. Kdyby tato zabava byla tak financne narocna jako tenis nebo hokej, myslite, ze by ji hralo tolik malych deti???

0 0
možnosti

socna

26. 3. 2008 13:58
Re: autori si maximalne udelali pekny vylet

ano víme. A přijde mi lepší když dítě se proběhne po kurtu, než když sedí doma ať u pc nebo u kartiček...

0 0
možnosti

Drussbarb

26. 3. 2008 7:04
Hehe

Taky MtG hraju. Ale vrcholova hra mi pripada nudna. Ja mam par slabych balicku. A hraju to stylem - dat si slivku nebo jiny chlast, pripadne u toho zahulit a zabava je tu ukrutna. Kvicime u toho vzdycky do rana ;-D. Super R^. A i ty krasne obrazky teto hre propujcuji kouzlo.

0 0
možnosti

molok

27. 3. 2008 9:59
Re: Hehe

Taky mě příjde profesionální hra nudná a nezábavná. Prakticky jsou hráči MTG vůbc nějací divní. Připadám si jako jediný normální :-) kromě toho že su buzna teda ... ale s chlastáním a hulením při hře souhlasím, jinak je to pak docela nudná dokazovaná a hádačka o výklad hry ... ;-)

0 0
možnosti

Mr_Grinder

26. 3. 2008 6:41
nesmysly

Takovou snůšku nesmyslů o MtG jsem dlouho nečetl. Za tohle autor dostává plat??

0 0
možnosti

Dworkin

25. 3. 2008 19:56
Hrozný článek

Tohle jste, pane autore, neměl Magicu dělat. Taková krásná hra a tak blbý článek. Kdybych tu hru neznal, měl bych v tom hrozný chaos a rozhodně bych neměl chuť se s Magicem blíže seznámit (ano, s MagiCem, ne s Magikem). Pro ostatní: MTG je výborná karetní hra, právem přirovnávána k šachům, ale mnohem více variabilní. Dá se hrát s balíčkem za pár set korun a pro děti je vhodná proto, že je nutí přemýšlet (a někdy opravdu fest). A pořád lepší, když utrácejí peníze za kartičky, než za pivo a cigarety.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Cvičit ráno, nebo večer? Při obezitě hraje načasování roli, říká studie

19. dubna 2024

Přínosná je fyzická aktivita v jakoukoli dobu, pomáhá duševnímu i tělesnému zdraví, vyplatí se....

Vidí lidi jako démony. Vzácná choroba deformuje pohled na tváře ostatních

18. dubna 2024

Jako by se jednoho dne probudili do světa, v němž žijí démoni. Lidi kolem sebe vidí s ústy...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vyvrcholení ženy neočekávají. Studie zkoumala příčiny orgasmické nerovnosti

15. dubna 2024

Nemůže za to jen technika, ani pouze přehlíživost, sobeckost některých pánů. Problém orgasmické...

Už nakoupili hroby na těla zavražděných. Vaňura nejen o nástupcích Stodolových

18. dubna 2024

Premium Kdysi vsadil na to, že diváky bude bavit pořad o tom, jak policie něco dělá dobře. Teď Mirek Vaňura...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Občas se najde hlupák, který cizincům radí, aby mluvili hezky česky, říká etnolog

15. dubna 2024

Premium Etnolog Leoš Šatava přes půl století putuje za nejrůznějšími etniky, regionálními skupinami a...

Rána montážním klíčem, uškrtit a okrást. Tichého dobráka nikdo nepodezříval

20. dubna 2024

Premium Bylo krátce po poledni, 14. června 1968, když na linku 158 zavolal rozrušený muž. Představil se...

OBRAZEM: Příroda nabízí krásu, útěchu i boj, ukazuje světová soutěž

20. dubna 2024

Překrásné momenty, spontánní, ale mnohdy tak dokonalé, jako by byly naaranžované. Svádějí svou...

Cvičit ráno, nebo večer? Při obezitě hraje načasování roli, říká studie

19. dubna 2024

Přínosná je fyzická aktivita v jakoukoli dobu, pomáhá duševnímu i tělesnému zdraví, vyplatí se....

Děs z nástrah digitální doby? Možná trpíte neofobií či technostresem

18. dubna 2024

Premium Říkal jsem, že to bude k ničemu. Hele, zase jim to spadlo. My, kteří používáme starou dobrou tužku...

Rodiny bez životního pojištění přicházejí o peníze
Rodiny bez životního pojištění přicházejí o peníze

Řada maminek řeší u dětí odřená kolena, škrábance, neštovice nebo třeba záněty středního ucha. Z těchto příhod se děti většinou velmi rychle...