Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak se vymítá ďábel v Česku

Někde tam venku číhá satan. Co o něm vědí a co skrývají skuteční církevní exorcisté? Seznámíme vás s českým bojovníkem s peklem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

lummox

imho

Proti vire nic nemam, nekterym lidem to pomaha zbavit se stresu a vysvetlit si tak veci, kterym nerozumi. Ale to co mi zasadne vadi je cirkev. JInak, co se tyce posedlosti dablem. Muj nazor je, ze se jedna o psychickou poruchu, ktera se nemuze prihodit nevericimu cloveku, posedly ma v podvedomi tak silne zarytou viru, ze ho nedokazi vylecit bezne psychiatricke postupy, ale pouze dalsi cirkevni blaboly a predmety.

0/0
13.5.2008 23:06

Bill2008

čemu všemu musím nevěřit abych mohl nevěřit:(

Opravdu velice zajímavý článek i diskuze!!!! Čemu všemu musí člověk nevěřit aby mohl nevěřit!a když už se nemůžem opřít ani o vědu co pak... Když jsem o těchto věcech přemýšlel tak jsem si říkal proč se ten Bůh neukáže jestli existuje. Po přečtení tohoto článku a diskuze už znám odpověď a jsem za to rád! I kdyby za určitými lidmi přišel sám Bůh a řekl "Ahoj já jsem Bůh" oni by stejně nevěřili. Navždy to zůstane otázkou víry a možná je to tak dobře. Někdo může věřit a někdo může donekonečna nevěřit. Jak je ten život krásný všichni máme svobodu.

0/0
6.5.2008 12:22

Sordid-Sinister

Re: čemu všemu musím nevěřit abych mohl nevěřit:(

Podle mě je největší důkaz neexistence Boha fakt, že existují lidi, kteří v něj nevěří. No jen si to vezmi, všemocný bůh, který se snaží, abychom v něj všichni věřili. Člověk by si myslel, že mu to půjde trochu líp.

0/0
6.5.2008 16:57

Bill2008

Re: Re: čemu všemu musím nevěřit abych mohl nevěřit:(

To je omyl on nás nenutí aby jsme v něj věřili. Každý má svobodu! Jsem si jist, že  kdyby za tebou přišel a řekl "ahoj já jsem Bůh tak by jsi stejně nevěřil":-) a s tím nejde nic dělat. Bůh nás k ničemu přemlouvat nebude.  Víra je dar!!! Nikdo na světě se nikdy nemůže sám rozhodnout, že se stane věřícím protože křesťanství je podle světského smýšlení nesmysl. To si musíme přiznat! My se nerozhodujeme pro Boha, ale Bůh pro nás! Mám pro tebe jednu vychytanou radu:-) Pokud jsi nevěřící tak to v podstatě není tvoje vina, ale Boží, že se ti nedal poznat. Každý člověk má ale určitě ve svém životě situace kdy se mu Bůh dává poznat tak je nezaspi;-D Já mám pocit, že když tady tak vesele argumentuješ tak se snažíš jen v sobě něco překřičet. Možná je to právě ten Boží hlas;-). Já myslím, že většině lidí by to asi bylo dost ukradený a vesele by se přesunuli na zajímavější články, které se na této stránce vyskytují;-D Ale ty ne a ne;-DJak jsem řekl "Čemu všemu musíme nevěřit abychom mohli nevěřit" dá to práci co?

0/0
6.5.2008 23:11

Sordid-Sinister

Re: Re: Re: čemu všemu musím nevěřit abych mohl nevěřit:(

Jo tak nenutí, aha. Takže to, co Ježíš říkal o tom pekle a věčném zatracení, není pravda? To jsem si oddychnul. :-) A vlastně to dává smysl. Laskavý a milující Bůh by nás přece nikdy netrestal za něco, co jak sám říkáš je jeho vina a ne naše.

Jinak tedy nemám dojem, že bych tady žádal o anonymní online psychoanalýzu, takže si svoje teorie o tom, čemu bych věřil nebo nevěřil a proč se účastním téhle debaty nech laskavě pro sebe, jsou k smíchu. ;-D

0/0
6.5.2008 23:34

Forrrest

Re: Re: Re: čemu všemu musím nevěřit abych mohl nevěřit:(

"Jsem si jist, že  kdyby za tebou přišel..." - to je hypoteza. A vzdycky bude. Stejne jako cela ta vase vira v boha.

"Nikdo na světě se nikdy nemůže sám rozhodnout..." - timto jsi krasne potvrdil mou definici (8:57) - pomahate si timto od odpovednosti - hazite ji na boha

"Boží vina, že se ti nedal poznat" - a jak se dal poznat tobe? Zazvonil na zvonek tvych dveri, cely den jste prodebatovali...a nakonec ti dal svou fotku s venovanim?;-D

Znas tohle: Vsichni jsou blazni, jenom ja jsem letadlo. ?

0/0
7.5.2008 5:02

astabilak

Re: Re: čemu všemu musím nevěřit abych mohl nevěřit:(

heh, tak pokud je nevíra lidí největším důkazem, tak si mně přesvědčil, že Bůh je... Ani nechcu slyšet ty menší důkazy. :-)To že něčemu nevěříš, eště není důvod k tomu, aby to nebylo. Já jsem taky nevěřil, že dostanu 4bombu z matiky a co? jen to hvizdlo...;-D

0/0
8.5.2008 9:48

Forrrest

At zije ateisticka CR!

Sordid-Sinister(e), DEKUJI! Moc pekne vyjadrene!

Víra v boha je pouze psychologicky fenomen. Je to lidskym podvedomim (pocity) umele vytvorena "pomoc" (usnadneni, berlicka) lidskemu vedomi (mysleni). Bohuzel, podvedomi sem tam prestreli. Vysledek? Vedomi jim ovlivnene sem tam odporuje rozumu:( Jak clovek viru jednou prijme, jeho mysleni tim zboura jiste hranice dane rozumem... a dalsi hranice je jen jeho fantazie. S takovymito lidmi se pak v podstate neda rozumne debatovat - oni argumenty ateisty (ci „konkurencniho nabozenstvi“) neprijmou, diky tomu, ze jejich mysleni je prilis zavisle na podvedomi, a to nelze ovlivnit nikterak snadno. Navic - verit je taaak pohodlne!

Z historie (stredovek) i soucasnosti (situace v muslimskych statech, Polsku, USA) si muzeme vzit ponauceni, ze zaslepeni virou konciva smutne... az desive! Proto si moc vazim toho, ze ziji v obdobi prevahy vedy nad virou, navic v nejateistictejsim state (na svete?). Muj sen je, abych se dozil doby, kdy viru v boha konecne oficialne zaradi pod psychologii.

Ohledne kvality clanku by se take dalo diskutovat. Ale aspon jedno (vyznamne) pozitivum se najit da. A to varovani pred cirkvi. Pripomenuti, ze o nejakem vyvoji vpred (priblizeni realite) se u jakehokoli nabozenstvi da mluvit pouze s usmevem:-)

0/0
6.5.2008 8:57

dreamsis

Po smrti...

Myslim si, ze vsetci ateisti v skutocnosti vedia, ze existuje nejaka vyssia moc, nech uz sa vola akokolvek.... Vsetko vyjde najavo po smrti. Vtedy kazdy zisti ako to je, ale uz bude neskoro nieco menit... Inak exorcizmus je len jeden z mnoha dokazov existencie Boha.  Ten kto  zazil, ten  vie...

0/0
5.5.2008 23:25

Sordid-Sinister

Re: Po smrti...

A já si zase myslím, že všichni věřící ve skutečnosti vědí, že žádný bůh není a že je to všechno jen snůška blábolů. To je fajn, že žijeme v moderní, tolerantní společnosti a za své názory se navzájem neupalujeme, že?

0/0
6.5.2008 1:29

hell365

Re: Re: Po smrti...

V moderní tolerantní společnosti??? No to je teda blábol;-D. Ty sám jsi ukázkou netolerantního člověka, který má jen svou pravdu. CHUDÁKU:-©

0/0
6.5.2008 7:49

Forrrest

Re: Re: Re: Po smrti...

Kdyz srovnas neshodu s nazorem vyjadrenou tady v diskusi vs. upaleni cirkvi ve stredoveku... tak... podle me jsme "trosku" tolerantnejsi, co myslis?;-)

0/0
6.5.2008 9:23

Sordid-Sinister

Re: Re: Re: Po smrti...

Zjevně nemáš ponětí, co slovo tolerance znamená. Jen tak pro pořádek, neznamená souhlas ani respekt.

0/0
6.5.2008 16:55

Forrrest

Re: Po smrti...

Ano, priznavam! Ve skutecnosti vsichni tzv. "ateiste" jen zkousi pevnost viry dalsich vericich. Ale nic jsem ti nerekl;-) Tys dnes prosel, bratre. Gratuluji!R^ Odmenu si muzes vyzvednout... v nebi.

Osobne  HO znam. Existuje. Je opravdu vyssi - asi o 15 cm. Ale neni jich moc - jenom jeden. Jmenuje se Jozo. Rikam mu Jozin z bazin:)

Posmrtny zivot? Ve skutecnosti verim! Podle ankety jedne nejmenovane agentury to potvrzuji 4 z 5 nasich mrtvych spoluobcanu!:)

Exorcismus? Ve skutecnosti verim! Vzdyt cirkev je prece duveryhodna organizace!

;-D;-D;-D;-D

0/0
6.5.2008 10:48

Toicem

Melky clanek. I kdyz autorovi neupiram snahu.

Autor clanku hleda senzace, a tak vyplodil to, co se dalo ocekavat: Bulvarni clanek. To ovsem neznamena, ze samo tema je bulvarni.

A jeste jedna vec: Vas vsechny, kdo tvrdite, ze "posedlost dablem" je nesmysl, bych rad upozornil ze na to existuje normalni mezinarodni "tabulkova" lekarska diagnoza. Akorat se v ateisticke Evrope nepouziva, tim ale jeji existence (ani jevu jako takoveho) neni poprena.

0/0
5.5.2008 19:45

Sordid-Sinister

Re: Melky clanek. I kdyz autorovi neupiram snahu.

Ehehem, ne, neexistuje. DSM-IV ani ICD-10 posedlost ďáblem neznají a samotná myšlenka jde proti základním principům vědy jako takové.

0/0
5.5.2008 20:47

hell365

Re: Re: Melky clanek. I kdyz autorovi neupiram snahu.

Tak proč s vymítači ďábla vždy spolupracují s lékaři. To neznamená vědátore, že když to neuznáváš ty, že to nemůže existovat. Podle průzkumu jsou češi nejvíc pověrčivým národem v Evropě, věřící v nějaké "vyšší" moci. Takže mluvit o češích jako o ateistickém národě je hloupost. Jen jednu víru nahradila jiná.

0/0
6.5.2008 7:59

Forrrest

Re: Re: Re: Melky clanek. I kdyz autorovi neupiram snahu.

Vzdy bohuzel ne. Proc s nimi spolupracuji? Aby ochranily pacienta pred "druhym pacientem" ala vymitacem dabla;-)

0/0
6.5.2008 9:05

Sordid-Sinister

Re: Re: Re: Melky clanek. I kdyz autorovi neupiram snahu.

No přece aby se chránili proti žalobám. Ono totiž nakukat nemocnému, že by se místo na medicínu měl spolehnout na magii, je v civilizovaných zemích trestné a taky se za taková ublížení na zdraví a nezřídka i úmrtí při vymítání zavírá.

0/0
6.5.2008 17:01

Muroň

Re: Re: Re: Re: Melky clanek. I kdyz autorovi neupiram snahu

Teď jsi se prozradil, čerte! Spojování exorcismu s magií je ďábelské. Phujvoééééé puch!

0/0
15.5.2008 16:14

petzou

Vymítači

Ve výše uvedených reakcích říkáte, že vymítači jsou pomatenci. Říkáte tedy, že vymítačů není potřeba a dábel neexistuje. Pokud říkáte, že ďábel neexistuje, je to jeho největší vítězství.

0/0
5.5.2008 17:31

Sordid-Sinister

Re: Vymítači

Nenene, to si pleteš. Ďábel je jen pohanská pověra, skutečným nebezpečím je Hádés. A pokud říkáš, že neexistuje, je to jeho největší vítězství.

0/0
5.5.2008 18:09

petzou

Re: Re: Vymítači

Hádés je nějakým bohem podsvětí - tedy je to "rohatej" v nějaké podobě.

0/0
5.5.2008 18:45

Sordid-Sinister

Re: Re: Re: Vymítači

Jistěže. A bílá je vlastně taky druh černý, že?

0/0
5.5.2008 19:09

hell365

Re: Re: Re: Re: Vymítači

Ne! Bílá a černá neexistuje. Je jenom šedá.

0/0
6.5.2008 8:01

Forrrest

Re: Re: Re: Re: Re: Vymítači

Neo, ze ti vytahnu kablik!;-D;-D

0/0
6.5.2008 9:08

Petrsafra

zajímavý článek

zajímavé. ale pár mých postřehů: nehledáte ,autore článku, hlavně to senzační? u sebe může být exorcista každý. tím,že se zříká zla.

0/0
5.5.2008 16:57

Sordid-Sinister

Vymítači jsou pomatenci

Obvykle se mi články na xman.cz velmi líbí, ale tentokrát musím reagovat.

Vždy, opakuji VŽDY, když se na takového údajně posedlého člověka podívá doktor, shledá, že se jedná o zcela světskou duševní poruchu, která nemá s nadpřirozenem nic společného. Fyzická síla je prostě důsledkem vyplavení adrenalinu a ono mluvení cizími jazyky je už vůbec nehorázný nesmysl. Jmenuje se to glosolalie a je to jen blábolení beze smyslu a jakékoli jazykové struktury vůbec. Tomu napovídá i to, že mluvčí jen náhodně zpřehází fonémy svého mateřského jazyka, takže vzniklý "výrok" se mu po zvukové stránce nápadně podobá a zároveň se liší od případů glosolalie mluvčích jiných jazyků.

Je mi velmi líto, že xman.cz sklouzl k laciné populistice a vyrábí záhady tam, kde žádné nejsou, jen aby nalákal pár čtenářů na nějaké to tajemno. Abychom si rozuměli, proti zvolenému tématu nemám vůbec nic, naopak je velmi zajímavé a poučné. Ale ten způsob, jakým je podáno je mimořádně něšťastný. Húúúú, exorcista si nechal něco pro sebe a my prostí smrtelníci se pravdu nikdy nedozvíme! Exkrement. V těch tmářských kecech žádná pravda není a exorcista si pro sebe nic nenechal - nekličkuje proto, že nechce prozradit pravdu, ale jednoduše proto, že nemá CO prozradit.

0/0
5.5.2008 11:47

Chyba404

Re: Vymítači jsou pomatenci

Toto je mimoradne kvalitni nazor. Lepe bych to nerekl. Otec Vojtech nebo jak se jmenuje neni vymitac dabla, ale podvodnik.

0/0
5.5.2008 12:04

nihil

Re: Re: Vymítači jsou pomatenci

Vymítání ďábla je čistě o víře, proto nevěřící do toho nemají co kecat a věřící ať si věří v co chcou. Jinak podvodník to nemůže být, protože podvod je čin, kterého se dopustí ten, kdo zneužije cizí nevědomosti k vlastnímu obohacení a veškeré církevní úkony jsou zdarma.

0/0
5.5.2008 12:40

Sordid-Sinister

Re: Re: Re: Vymítači jsou pomatenci

Přijde ti snad církev chudá? Mě tedy jejich způsob získávání finančních prostředků ve stylu "věřte v našeho boha a dávejte nám peníze, nebo se budete smažit v pekle" příliš v pořádku nepřijde.

0/0
5.5.2008 16:21

djc

Re: Re: Re: Re: Vymítači jsou pomatenci

.. ty o tom všem víš opravdu prd, ale "rozumných" keců máš za tři ... RvRv:-©

0/0
5.5.2008 17:57

Sordid-Sinister

Re: Re: Re: Re: Re: Vymítači jsou pomatenci

Zdá se mi to, nebo je tvůj příspěvek jen osobním útokem prostým jakéhokoli argumentu či myšlenky?

0/0
5.5.2008 18:10

ixt

Re: Vymítači jsou pomatenci

Ale ano, nechal si něco pro sebe, a má co prozradit. A to přesně to, co ty jsi uvedl na ůvod. Církev to samozřejmě velice dobře ví, a není náhodou, že se otec Vojtěch nechal k rozhovoru přemluvit. Ani není náhodou, že Vatikán založil nové studijní oddělení. Chce tak využít potenciál současné vlny rozličných Harry Potterů, Charmed, a spousty dalších podobných díl, které si užívají nezvyklé popularity. Vatikán, tak doufá, že propagací podobných nesmyslů jako je vymítání ďábla, dokáže tento potenciál umocnit, a do svých sítí odchytit alespoň jisté procento zoufalců, kteří mají strach z neznámého, a uvítají proto "jistotu" a "ochranu" boha a církve. Představenstvo církve a otec Vojtěch samozřejmě vědí, že je to celé habaďůra, ale samozřejme to reportérovi neřeknou. Tudíž ano, článek má pravdu, že se pravdu od nich nedozvíme. Co tím autor článku chtěl říct, je poměrně jasné, a ani bych mu příliš nevytýkal, že to neřekl jasněji, nebo že nepozval odborníka z oboru psychyatrie, aby se k tomu také vyjádřil.

0/0
5.5.2008 12:25

ixt

Re: Re: Vymítači jsou pomatenci

pardon, nikoli psychyatrie, ale psychiatrie

0/0
5.5.2008 12:30

Sordid-Sinister

Re: Re: Vymítači jsou pomatenci

No nevím, kváká tam cosi o tom, jak to bylo celé věcné a důvěryhodné. Taky myslím, že je jasné, co tím chtěl říct.

0/0
5.5.2008 16:25

Dannyelek

Re: Re: Vymítači jsou pomatenci

samozřejmě z Vás prýští zkušenost s církví, úplně to vyzařuje, když do toho tak vidíte, můžete mi prosím osvětlit smysl celého toho humbuku a habaďůry, jak tomu říkáte? myslíte, že všichni v církvi moc dobře vědí, že je to habaďůra a proč to dělají? proč chodí v hábitu, věnují svůj čas modlitbám, protože je to baví? a nebavilo by je spíš třeba pařit hry na PC nebo jít vydělávat peníze do nějakého byznysu, když jsou takhle úspěšní v manipulování s lidmi? můžete mi tedy prosím vysvětlit, proč tito lidé, když vědí, že je to celé habaďůra udržují celý ten systém při životě? děkuji a hezký den

0/0
7.5.2008 11:46

9 99

Re: Vymítači jsou pomatenci

... a tohoto "šílenství" je schopen vymítač postiženého zbavit láskou, vírou a křesťanskou modlitbou. Tomu říkam docela dobrý výkon na pomatence.

0/0
5.5.2008 12:56

Sordid-Sinister

Re: Re: Vymítači jsou pomatenci

To by jistě byl, kdyby první část toho výroku byla pravdivá. Což není. Jediné, čeho vymítání může dosáhnout, je, že dále traumatizuje postiženého.

0/0
5.5.2008 16:10

hell365

Re: Re: Re: Vymítači jsou pomatenci

Ty už jsi u nějakého vymítače byl, že to všechno tak dobře víš. Nebo jsi jen ředitel Zeměkoule. Ale určitě jsi traumatizovaný, to se z tvých myšlenek dá poznat poměrně snadno.

0/0
6.5.2008 8:27

Forrrest

Re: Re: Re: Re: Vymítači jsou pomatenci

On ma naprostou pravdu. A tobe, Pekelniku, preji, aby ti ve chvili, kdy budes potrebovat doktora, nejakej tvuj (stejne zmatenej) kamos privolal vymitace dabla. To pak snad dostanes rozum!R^

0/0
6.5.2008 9:31

Forrrest

Re: Re: Re: Re: Re: Vymítači jsou pomatenci

...pokud to prezijes;-D

0/0
6.5.2008 9:33

Sordid-Sinister

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vymítači jsou pomatenci

Rv Rv Rv

0/0
6.5.2008 17:03

Sordid-Sinister

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vymítači jsou pomatenci

Ale do psí ku_dy hadí pr_ele, špatný tlačítko.

R^ R^ R^

Tak.

0/0
6.5.2008 17:04

vvladka

Re: Vymítači jsou pomatenci

Máte štěstí. Nepatříte mezi ohroženou skupinu a nejspíš se s nikým, kdo by měl vlastní zkušenost, za celý život ani nepotkáte. Ale nemůžete jen tak odsoudit něco, o čem nic nevíte. Medicína vám sice naprosto přesně vysvětlí, co se v těle děje, ale většinou vám dost dobře nedokáže objasnit PROČ se to děje ani u banálního nachlazení, natož u těchhle věcí. Duchovno se nedá popírat vědou. Vědci popisují, ale všechny církve mají to velké vysvětlení, důvod proč se věci dějí. A kdyby jediné, co nás náboženství naučí, byla pokora před věcmi, kterým nemůžeme rozumět, pořád mi to přijde k nezaplacení.

0/0
5.5.2008 17:08

Sordid-Sinister

Re: Re: Vymítači jsou pomatenci

Jémine, to je ale objev! Nejsme vševědoucí. Hmm, teď jsi mi otevřel oči. Típu cigáro a mažu do kostela.

Tak a teď vážně. To, že něčemu zatím nerozumíme, ani zdaleka neznamená, že tomu rozumět nemůžeme. Pokora před neznámem není ctnost, ale nešvar. Kdybychom se kořili před vším, čemu nerozumíme, pořád ještě bychom byli všichni pastevci na úrovni doby bronzové se zkaženými zuby a chcípali bychom po tisících na mor, neštovice, lepru, chřipku, obrnu a kdoví co ještě. Vše co máme máme jen a pouze díky vědě. A pro tu není nic svaté, před ničím se nekoří, nikdy neřekne "tohle je nedotknutelné". Právě naopak, snaží se všechno rozebrat a pochopit. Čím větší záhada, tím větší úsilí jí porozumět. Protože jen díky tomu se máme lépe než naši předkové. Modlitbami se nikdy nic nedokázalo. I ty kostely, kam se chodíte modlit, vám musí stavět architekti na základě znalostí, které získali ne vyjevením od Boha, ale studiem ve škole.

To jen tak na vysvětlenou obecných principů. Teď k tématu.

Vymýtání ďábla chápeme už dávno a nic na něm není. Jak už jsem řekl, vždy, když se na onu "posedlost" podíval někdo, kdo tomu skutečně rozumí, ukázalo se, že na tom není nic nadpřirozeného.

Za další, církve žádné velké vysvětlení nemají. Nebo lépe řečeno mají každá jiné - což nutně znamená, že nejméně všechna krom jednoho jsou chybná. Navíc to jen vehementně tvrdí, ale důkaz pro to žádný nemají. A konečně pokud je oním vyšším smyslem naší existence bůh, jaký je vyšší smysl existence boha? A pokud bůh dává smysl své vlastní existenci, proč bychom nemohli my?

0/0
5.5.2008 18:04

hell365

Re: Re: Re: Vymítači jsou pomatenci

To, že by víra (alespoň křesťanská) zakazovala něco zkoumat slyším poprvé, otevřel jsi mi oči ó veliký Sordid-Sinistere!;-D:-PJen tak mimochodem na chřipku "chcípeme" dodnes ne po tisících ale po milionech. Takže mi logicky vychází, když pastevci v době bronzové chcípali jen po tisících, my jsme na tom i přes působení vědy mnohem hůř:-/(poslední věta je myšlena jako žert, kdyby to někdo nepochopil, myslím hlavně na tebe Sordid-Sinistere).

0/0
6.5.2008 8:48

Forrrest

Re: Re: Re: Re: Vymítači jsou pomatenci

On ale mluvil o bezne chripce - te, na kterou dnes staci obycejny Paralen. Ano, pred mnoha lety byl zrejme "trochu" problem ho sehnat a lide padali jak kuzelky pri bowlingu.

O veliky a moudry Pekelniku, ja ti je rad otevru jeste vic! Krestanska cirkev zakazovala jakekoli

myslenky, ktere by odporovaly jejim nazorum. Tresty byly "celkem" motivujici. Diky tomu

se znatelne zpomalil lidsky pokrokRv

0/0
6.5.2008 10:10

Forrrest

Re: Re: Re: Re: Vymítači jsou pomatenci

PS: Z blbosti dostanes - pri spravnem pouziti logiky - zase jen blbost. A to je v podstate pointa veskerych tvych prispevku:-/

0/0
6.5.2008 10:16

Sordid-Sinister

Re: Re: Re: Re: Vymítači jsou pomatenci

Zapomínáš, že před dvěma tisíci lety bylo na světě sotva dvě stě milionů lidí.

0/0
6.5.2008 17:48







Najdete na iDNES.cz