Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tipy, které vám při havárii zachrání život

Letecké neštěstí, havárie auta, srážka vlaků. Své šance na přežití havárie můžete významně zvýšit, pokud budete respektovat několik pravidel. Čtěte, která to jsou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Honza.Z

bravo

urcite si to vytisknu a az budu vedet ze to nedobrzdim tak to vytahnu z prihradky a budu se snazit si to rychle prostudovat ;-D;-D;-D;-D

0/0
8.11.2008 10:51

htraffic

ve vlaku

vždycky přemýšlím jestli je v případě čelní srážky bezpečnější sedět po směru nebo proti směru jízdy. Samozřejmě, pokud naproti nikdo nesedí tak není co řešit. Ale v opačném případě ten člověk, co sedí po směru, to napálí do toho naproti původní rychlostí vlaku (no, asi o něco míň ale to teď není podstatné). Otázka zní, co je lepší, jestli být ten co to schytá, nebo ten co poletí. Pokud by to bylo hlava na hlavu, tak je to asi jedno, ale myslím že často se může spíš stát že to bude hlava na hrudník nebo na krk. Potom by asi byl ve výhodě ten po směru...

0/0
20.10.2008 11:55

kladnyhrdina

zásady bezpečnosti jsou jiné

Vlak dává šanci na přežití největší ze všech dopravních prostředků. Z vlaku je šance se po nehodě dostat, je i nejmenší riziko výbuchu nebo požáru takže zásady jsou jiné, než se píše v článku:

1. nejsou nejbezpečnější poslední vozy, ale prostřední. Stejně tak jsou bezpečnější sedadla uprostřed vozu, než krajní kupé a nástupní prostory. Střed vozu nebývá při nehodě deformován.

2. nezdržovat se dloohodobě v nástupních prostorech vozů a mezi vozy. Když už musím stát, tak v uličce nejméně několik metrů od konce vozu. Nikdy neprocházet z vozu do vozu, když vlak brzdí (platí vždy) nebo se když se rozjíždí (pouze v první fázi rozjezdu).

3. Těžká zavazadla pod sedadlo. Nakonec i když překáží v uličce, je to bezpečnější, než neřízený let z police.

4. K nehodě s usmrcením cestujících ve vlaku dojde na českých železnicích v průměru 1x za 5 let. Na silnicích i několikrát denně. Mrtví ve statistikách nejsou cestující, ale řidiči na přejezdech, sebevrazi a pracovní úrazy (strojvedoucí, posunovači).

0/0
17.10.2008 10:56

individual

Autor nema zakladni skolu???

"V případě, že havarujete, udělá náraz z každého volně loženého předmětu projektil, jehož nebezpečnost stoupá s velikostí a tvrdostí."

Takze pokud budu mit v aute napr. nepripevnenou velkou polystyrenovou kouli, na povrchu nalakovanou (=tvrdou), nebo napr. neco maleho, mekkeho, ale velmi tezkeho, tak s ohledem na ohrozeni zivota pri nehode je podle autora nebezpecnejsi ten polystyren?

OMG ;-D;-D;-D.

0/0
16.10.2008 19:27

dci

Re: Autor nema zakladni skolu???

Energie je soucin hmotnosti a kvadrantu rychlosti. Nikoli soucin velikosti a kvadrantu tvrdosti. :-)

kvadrant tvrdosti je maximalne autor sam, sorry, ze se do autora navazim, ale tu zakladku mohl dodelat....

0/0
18.10.2008 13:04

Aesculap

Re: Autor nema zakladni skolu???

A vy jste taky kvadrant.... Nemyslel jste spíš kvadrát? Radši používejte "na druhou", nebo "druhá mocnina", když se Vám kvadrát a kvadrant takhle pletou. :-)

0/0
19.10.2008 12:26

Hagrid23

:)

Bud je tento článek psal autor z Maximu nebo je to plagiátorství, protože tenhle článek kdysi dávno vyšel v Maximu ;)

0/0
16.10.2008 9:19

def...

Re: :)

ze jo, taky mam pocit ze jsem v nejakem casopise (ktere takticky skladuji pro dlouhe sezeni na zachodech) uz toto, a PRESNE toto nedavno cetl....

0/0
16.10.2008 11:40

TectosagosOld

"v pantoflích nebo žabkách..."

"stejně tak vám budou překážet v úniku šortky, které nechrání nohy."

Šortky překážet v úniku? Jaký byl smysl původního překládaného slova a věty?

0/0
16.10.2008 1:48

def...

Re: "v pantoflích nebo žabkách..."

asi aby te, kdyz pobezis pres reku v indicke pousti nepokousaly drave rybicky ;-)

0/0
16.10.2008 11:41

Si0

Re: "v pantoflích nebo žabkách..."

V Indii jsou pouště?8-o

0/0
20.10.2008 12:41

NoName1978

Re: "v pantoflích nebo žabkách..."

Nevim jakej byl puvodni, ale predstavim si pod tim ohen, ci rozpalene predmety. V kratasech se snadno popalis, v dzinsach uz tak snadno ne. Je to jako kdyz na pekac z trouby sahnes holou rukou, nebo pres uterku. Tak asi tak. Ale treba autor myslel neco jineho, nevim.

0/0
16.10.2008 11:53

TectosagosOld

děkuji za vysvětlení rozdílu

mezi slovy překážet a popálit - výkladový slovník si nekoupím, nechám ho pro jiné.

0/0
16.10.2008 12:05

NoName1978

Re: děkuji za vysvětlení rozdílu

To je jen hloupe slovickareni. Ono je prekazet a prekazet.

0/0
16.10.2008 23:10

tupou_žiletkou

Letadlo je rakev

Nouzové východy daleko, je jich málo, jsou malé a lidí je moc. Vlastně se dost divím proč s tím konstruktéři nepočítají? Nebylo by vůbec složité udělat kus stěny který by se v případě nouze "odstřelil " pryč a lidi by mohli vyskákat.

0/0
15.10.2008 23:47

def...

Re: Letadlo je rakev

rozdelit cele letadlo na segmenty, ktere se daji odstrelit, pripnout k nim i usek se sedadly a navazat padacek, pak by se mohlo kdykoliv za letu letadlo bezpecne rozstrelit a kazdy by si dolu doletet s tim svym kouskem na padacku...., jako minizachranna hra by byl dopad na cil ;)

0/0
16.10.2008 8:34

Chytracisko

Re: Letadlo je rakev

Pasažéři by se pak jen sešli, sepnuli segmenty dohromady a letí se dál...

0/0
16.10.2008 8:58

def...

Re: Letadlo je rakev

no nebylo by to krasne?

pak by kdejaky vladni zamestnanec terorista maximalne odpalil jen par rad sedadel a zbytek by se zachranil ;-D

0/0
16.10.2008 11:43

palok59

Re: Letadlo je rakev

řek bych, že při pádu letadla není nalezení otvorů až ten největší problém. Když už se s letadlem podaří přistát tak, že je neporušené, potom by snad měly stačit ty východy které tam jsou.

0/0
16.10.2008 13:47

tupou_žiletkou

Re: Letadlo je rakev

všimněme si častého úmrtí lidí na zemi při nouzovém přistání a to je ten problém, jasně že se ty nebude užívat v 10 km nad zemí. To už lidem nepomůže ani svatej jde o to aby se mohli včas dostat ven když přistanou, protože poškozené letadlo při nouzovém přistání často vzplane a exploduje a lidé nemají šanci na záchranu R^

0/0
19.10.2008 11:59

TClovek

Re: Letadlo je rakev

Ty letadla (nevím jestli všechny) snad z nějakých segmentů opravdu jsou, ale to má vliv při poškození trupu a už ani přesně nevím, jak to zdůvodňovali; souvisí to nějak s vyrovnáním tlaku při narušení - zjednodušeně z toho letadla uletí třeba čtyři čtverečný metry, bez toho by se to mohlo rozpárat v delší dráze a třeba úplně rozpadnout. Takhle je větší šance, že s tím někdo doletí v kuse.

S tím odstřelením pro zajištění evakuace to asi bude složitější. Minimálně je otázka jak zajistit, aby to třeba nějaký terorista neodpálil během letu.

0/0
17.10.2008 19:02

tupou_žiletkou

Re: Letadlo je rakev

všimněme si častého úmrtí lidí na zemi při

nouzovém přistání a to je ten problém, jasně že se ty nebude užívat v

10 km nad zemí. To už lidem nepomůže ani svatej jde o to aby se mohli

včas dostat ven když přistanou, protože poškozené letadlo při nouzovém

přistání často vzplane a exploduje a lidé nemají šanci na záchranu R^

0/0
19.10.2008 12:00

Podrazza

To nejdůležitější na konec :)

Na zadní straně Stopařova průvodce po galaxii stojí velkým uklidňujícím písmem nápis:

NEPROPADEJTE PANICE

:))

0/0
15.10.2008 16:11

Boldrick

Re: To nejdůležitější na konec :)

a hlavně musíš mít u sebe ručník...

0/0
16.10.2008 11:03

Xavier-xxx

HELLO

Na tý fotce je tupá blbá blondýna a žádná havárie:-P

0/0
15.10.2008 15:45

def...

Re: HELLO

naznacuje to, ktery typ je nebezpecny i kdyz jeste ani neridi ;-D

0/0
15.10.2008 16:03

obc

Jediná rada

při jakémkoliv náznaku, že se blíží havárie, je nejlpeší vyskočit do vody

0/0
15.10.2008 12:44

Copr

Re: Jediná rada

Proto si v letadle dávám jedině sklenici vody, ať mám kde skočit při blížící se havárii ;-D

0/0
15.10.2008 13:46

leguan.cz

Re: Jediná rada

ja si davam pivo, skakani do piva mi nevadi :-)

0/0
15.10.2008 15:35

angr

Re: Jediná rada

Skákáním do měkké pěny si lze zkrátit doluhou chvíli při čekání na záchranu...

0/0
15.10.2008 15:38

def...

Re: Jediná rada

skakanim po slicne letusce si jde zprijemnit posledni chvilky sveho zivota... akdyz to clovek prezije ma aspon hezke vzpominky a ne zadne depky co se to tam stalo za katastrofu ;-)

0/0
15.10.2008 16:04

tnx

Vlak

"Podle statistik bývají ve většině případů při vlakovém neštěstí nejvíce poškozeny první vagóny za lokomotivou, protože náraz přijde obvykle zepředu. Vaše šance na přežití by tak měly být větší, pokud se posadíte do některého ze zadních vagónů."

Mrtvi v Eschede by mohli vypravet.

0/0
15.10.2008 12:32

def...

Re: Vlak

az jednou zastavis ve stanici a do zad se ti zapichnou "nejvíce poškozeny první vagóny za lokomotivou" z druheho vlaku ;-)

0/0
15.10.2008 16:05

aefro

Re: Vlak

a nejlepší řešení je jasně první vagon odpojit... a tím pádem už tam je jen druhej vagon a ten je podle statistik o něco bezpečnější...

0/0
15.10.2008 17:10

Tuřínek

Re: Vlak

R^;-)

0/0
16.10.2008 12:57

Richaqd

keci

Jsou to keci,hlavně v tom autě. Havárku sem měl a přežil jsem jen díky tomu,že sem to strhnul do pravda a trefil ho levým bokem a obtočil se kolem něj. To znamená,že sem se o něj nezastavil. Díky tomu sem přežil a přežila i ženská,co byla v tom druhým aute. Protože jinak bych ju trefil přesně do dveří a je mrtvá. Takovej článek zas napsal rádoby novinář,co o tom nemá ani tušení..........a v autě nejspíš nikdy neseděl. na tož v letadle.

0/0
15.10.2008 12:00

Copr

Re: keci

A zamyslel jste se co je častější? Jestli Váš případ nebo ten, kdy je výhodnější trefit to čelem? :-P A to nemluvím o tom, že u každé rady je třeba přemýšlet a ne se chovat jako opice, která vše jen opakuje :-P Ale chápu, že jste se chtěl pochlubit, jak jste skvělý, že jste přežil havárku chladnokrevným manévrem ;-)

0/0
15.10.2008 13:31

angr

Re: keci

Už podle pravopisu se má čím chlubit...

0/0
15.10.2008 15:39

angr

Re: keci

...pokud se ovšem neudeřil silně do hlavičky.

0/0
15.10.2008 15:42

Chytracisko

Re: keci

Navíc také zachránil život té ženě, na to nezapomínat. Je to king.R^

0/0
16.10.2008 9:01

Paní Kateřina

panelák

A když padáte ve výtahu, tak máte skákat. Eliminuje se pravděpodobnost, že si zarazíte při dopadu nohy do břicha. Jen vystihnout ten čas dopadu výtahu. 8-o

0/0
15.10.2008 11:17

JuraJSH

Re: panelák

Tohle je blbost. nikdo nevyskočí tak rychle, aby vyrovnal rychlost padajícího výtahu. výskokem se oddálí dopad o zlomek seundy, ale to je asi všechno.

0/0
15.10.2008 13:36

def...

Re: panelák

jen se driv bouchnes do hlavy, dopadnes stejne stejne ;-)

0/0
15.10.2008 16:07

Slim Jim

Re: blbost či neblbost? :-)

Nedávno (cca několik měsícu) proběhlo médiemi zpráva, že se s dělníky v praze utrhla plošina v 15. patře, jeden zemřel a druhý vyvázl jen se zraněním, protože ho zachránilo právě zmiňované nadskočení (podle Vás "blbost").

Samozřejmě tam hraje roli spousta neznámých faktorů (rychlost pádu, podloží dopadu atd.), ale zázraky se dějí a když už se mnou bude padat výtah, tak proč nezkusit si vyskočit? Taková příležitost by se měla využít  :->

Odkaz na článek o události: http://www.katastrofy.com/scripts/index.php?id_nad=8526

Odkaz na diskusi na toto téma: http://www.poradte.cz/domacnost-a-bydleni/489-utrzeny-vytah.html

0/0
17.10.2008 9:28

volic_plukovnik

Re: blbost či neblbost? :-)

Zrovna v uzavřeném výtahu by mě zajímalo, jak poznáš, kdy nadskočit...

0/0
20.10.2008 16:50

dci

Re: panelák

Hele, jakakoli snaha o snizeni rychlosti dopadu je jenom dobra. A i kdyby se jednalo o zlomek rychlosti padajiciho vytahu, vyplati se si skocit. Ale ve spravnej okamzik

0/0
18.10.2008 13:00

lummox

Re: panelák

presne tak.. vyskokem nic nezachranis. To proc lide prezili v padajicim vytahu je to, ze pod vytahem se vytvorila vzduchova kapsa, ktera zpomali pad ;-)

0/0
15.10.2008 22:06

def...

Re: panelák

a kdyz je vytahova sachta dobre provedena a tesni, tak se stlacovany kyslik az zkapalni a vytah dopadne jako do vody ;-D

0/0
16.10.2008 11:44

Z-S

Re: panelák

Skoda jen ze v tom kapalnenem kysliku umrznes :)))

0/0
16.10.2008 15:09

dci

rejp

Nepozapominas na diagramy pVT? :-) Pokud se ten kyslik stlaci tak mu vzroste i teplota a presto zkapalni. Takze se vlastne v kapalnym kysliku uvari :-):-):-)

0/0
18.10.2008 16:02







Najdete na iDNES.cz