Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Neptejte se, kolik lidí jsem zabil, ale kolika pomohl, říká veterán Cizinecké legie

Účastnil se nejtěžších konfliktů, které připomínaly peklo na zemi. Viděl násilí ve všech podobách a setkal se i s jeho oběťmi. "Na smrt vás nepřipraví ani nejtvrdší výcvik," říká po patnácti letech v Cizinecké legii Stanislav Gazdík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

negociátor

vojáci

Armádní hrdlořezové hrdinně nasazují vlastní život, aby zachraňovali některým lidem životy. Zachraňovali životy tím, že ostatní postřílí a jinak zmasakrují. To je opravdu velké hrdinství zabíjet pro toho, kdo platí.

0/0
1.3.2009 16:10

Black Power

V.I.P.

Sniper je VIP, žádný nosič kulometu.

Něco jako šroubovák, žádné kladívko.

Takové potřebuje i Č.R. Ale v misích. Pro civilní život se už nehodí. Jakmile se mu v hlavě poruší rovnováha, dopadne jako jeho kámoš. Nebo si na bále polámou záda a jeden umře, jak se už to stalo. Nebo se vrátí z mise a kufry před domem a konto prázné. Pak zabije manželku, jak se už to stalo.....

Prostě takoví nasazují životy ve válce a pak i doma - aby přežili mír. Abychom my měli své zadky v teple.......

A pak mu řekne česká prodavačka u pokladny - "můžete mi nadzvednout ten košík a ukázat tašku? A před tím 10 dětí nepřízpůsobivých občanů dokončuje konzumaci ukradených čokoládových tyčinek. Pak nastoupí pocit spravedlnosti.....

0/0
26.2.2009 0:32

ntw

Re: V.I.P.

Slova jsou zbytečná, protože toto už bylo zpracováno ve filmu Falling Down (česky jako Volný pád) alias D-Fens.

0/0
26.2.2009 9:49

kubas_86

díky za tento článek

když opomenu články o tom jak ti dva projíždějí celý svět ve škodovce, tak je to asi to nejlepší co se tu za pár měsícu dalo na idnesu číst :)

0/0
25.2.2009 13:09

drbas

ma to teda v hlave vyjimecne srovnany.. zadnej zelenej mozek

R^

0/0
25.2.2009 2:40

erben3

Re: ma to teda v hlave vyjimecne srovnany.. zadnej zelenej mozek

R^Myslím, že většina těchto lidí to musí mít srovnané. Zajímavý rozhovor.

0/0
25.2.2009 10:34

Andee

Re: ma to teda v hlave vyjimecne srovnany.. zadnej zelenej mozek

Jj, typická socialistická guma by podobnou misi nejspíš ani nepřežila...

0/0
25.2.2009 14:40

Jean Le Cerf

Recherche des collègues

J'ai oublié = j.lecerf@seznam.cz

0/0
24.2.2009 15:26

stella.a

Re: Recherche des collègues

jasně. A máš mail na seznamu, že.

0/0
26.2.2009 11:01

Jean Le Cerf

Recherche des collègues

Bonjour; j'aimerais que monsieur Gazdik me contacte sur mon mail. Un ancien (mle 151xxx) aussi en retraite. Merci

0/0
24.2.2009 15:23

nokianew

...

...Borgové...

0/0
24.2.2009 15:13

Fungy

?

tak jsou to roboti nebo ne? 8-o;-D

0/0
24.2.2009 13:28

banan.cz

kdo ví

"Už desetiletí to není žádná divočina, žádné Vietnamy. Dnes je vše monitorováno, máte pozorovatele OSA.."

K tomuto tématu doporučuji v podstatě autobiografické díla Andyho Mc Naba, kde budete valit bulvy co se děje a nikdo o ničem neví (operace kdekoliv na světě, atentáty a únosy na zakázku atd. atd.). Pravda, v jeho případě se nejedná o CL, ale o jednotky SAS, nicméně nedělám si iluze, že v tom bude takový rozdíl. Podle mého názoru i CL má své jednotky, které "neexistují". Tím neříkám, že je to špatně, jen konstatuji :-)

0/0
24.2.2009 9:35

poiuz

Jen doufám, že tenhle nejezdí s ostravskými hooligans...

to bych nechtěl být v ochrance stadónu... :-P

0/0
23.2.2009 18:55

Rosomak

V hlavě to má srovnané

a asi zažil svoje. Bylo to však jeho rozhodnutí.

Jen mně vadí, že to video je v některých sekvencích nepatrně zrychlené a dělá se z toho béčková akce.

0/0
23.2.2009 9:26

Live_in_the_death

Doporučuji

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/30729535043-legie-patria-nostra/

0/0
23.2.2009 8:57

Kei: místní od roku 2001

...

Není nebo nebyla náhodou brána účast v cizinecké legii jako vlastizrada?

0/0
22.2.2009 22:23

Jandik73

Re: ...

Taly je mi to divné. Služba v cizí armádě je zakázána.

0/0
23.2.2009 6:33

Hanyz01

!!!

No když už jste to nakousnul, tak to i dořekněte  - je zakázána bez speciálního povolení prezidenta republiky. Třeba to povolení měl, co vy víte. Nebo se z nějakého důvodu vzdal českého občanství a pak ho zase získal.

0/0
23.2.2009 7:43

def...

Re: ...

vlastizrada? to jako tady tuhle banana republika ? tak to sme klidniiii ;-D

0/0
23.2.2009 7:54

bukin

Re: ...

ano, podle české ústavy je služba v ozbrojených silách cizího státu bez povolení považována za vlastizradu.

0/0
23.2.2009 10:11

Stuntman Mike

Re: ...

tak podle české ústavy samozřejmě ne, respektive - podle ústavy jen odvozeně, ovšem zcela konkrétně je to podle trestního zákona...

0/0
24.2.2009 10:04

Stuntman Mike

Re: ...

ale teď koukám, před třemi lety byla schválena novela armádního zákona a co se týče států NATO (tj. i francouzské CL) už to problém není... při službě v jiných armádách je třeba stále žádat povolení prezidenta....

0/0
24.2.2009 10:07

Vyrizena_troska

dobrý

Jeden z mála zajímavých a kvalitních článků tady na xmanu. Ten chlápek rozhodně nepůsobí jako vypatlaná nájemná guma, jak o něm tady někteří naznačují. Podle mě toho zažil víc, než my všichni dohromady a má to v hlavě docela srovnané.

0/0
22.2.2009 20:36

evileye

Re: dobrý

Vím, že to nebyla reakce přímo na mě, ale tak nějak se cítím zasažen. Nikdy jsem o tom pánovi nenapsal, že je vypatlaná guma nebo cokoliv jinýho vypatlanýho. Nikdy jsem ani nenapsal, že to nemá nebo nemůže mít v hlavě srovnaný, když dělal to, co dělal. Co mi vadí, je, že se tahle práce dává k obdivu masám. Není na ní nic k obdivu. Nebo snad to, že zabíjel je obdivuhodný? Když to neděláš na něčí rozkaz, tak za to jdeš za katr. Když to ale děláš z rozkazu, jsi hrdina a pomáháš tím jinejm, o kterejch to mocní, vydávající ty rozkazy, řekli. To je to, co mi vadí. Ale jsem dost mimo, tak to ber jen tak mimo řeč. :-) Ono co lze čekat za diskusi na takovýmhle webu, kde jsou články o nadženejch pokojskejch. :-)

0/0
22.2.2009 23:58

Vyrizena_troska

Re: dobrý

Máš pravdu, nebylo to konkrétně proti tobě,ale neřekl bych, je to dáváno na obdiv. Podle mě ten rozhovor celkem dobře ukazuje, o čem ta služba je. Nikdo normální přece neobdivuje toho chlapa proto, že zabil x lidí... Nepochybně zabil, ale neznáme pozadí těch operací, takže nelze soudit, zda to bylo obhajitelné.

0/0
23.2.2009 11:19

Ajetak

Re: dobrý

Myslím, že být voják není o tom životy brát, ale spíš chránit (alespon dokud to není voják v nějakém diktátorském agresivním režimu). Policista by taky třeba musel zločince zastřelit. Četl jste pozorně ten článek? To působení v mírových silách, rekonstrukční práce apod? Já myslim, že to k obdivu je. Už jen ta psychická a fyzická odolnost. Já to nechci nijak idealizovat a o motivaci k vojenský přitomnosti ruzně po světě se můžem bavit hodiny, ale na světě jsou místa, kde by bez vojenský přítomnosti docházelo k takovým zvěrstvům, že si to neumíme představit a vojáci tam prostě jsou potřeba stejně jako humanitární organizace, které se bez nich neobejdou.

0/0
23.2.2009 15:49

malej pipík

Má dobrý namakaný nohy...

R^

0/0
22.2.2009 13:15

evileye

Heroe of war

Vybavila se mi písnička od Rise against - Heroe of war... "he said son, have you seen the world? what would you said if i said you could? just carry this gun, you'll even get paid... i said that sounds pretty good! ........... a heroe of war, yeah that's what i'll be and when i come they'll be damn proud of me! .............. a heroe of war, is that what they see? just metals and scars, so damn proud of me!"

A pán bude ještě říkat, komu tím pomohl? Pomohl těm, kteří ho zaplatili, kteří ho do těch misí poslali, kteří si od kulatejch stolů hráli na vojáčky. Nikomu jinýmu. A tady to budete dávat k obdivu? Rv

0/0
22.2.2009 11:52

Viva la Slavia

Re: Heroe of war

ježiš,další pseudohumanista.....:-©

0/0
22.2.2009 13:26

evileye

Re: Heroe of war

Ale vůbec ne. Jen nechápu rozdíl mezi tímhle člověkem a nájemným vrahem. :-) Jo, vlastně je to ten, že o tomhle se píše s velkou slávou v novinách a může se přiřadit i pár fotek a pán je prezentován mentálně slabším spoluobčanům jako hrdina. Zatímco u nájemnýho vraha se v novinách s velkou slávou píše o jeho obětech, protože to byly většinou mediálně známí lidi, takže se přiřazuje jejich fotka.

Nicméně obojí je to podobná práce za peníze. Akorát v prvním případě je zabito více lidí.

Otázkou pak jenom zůstává, jestli občas nenastává situace, že se tak, jako tak, píše o tom stejném člověkovi - jednou s fotkou oběti, podruhý s jeho vlastní (tím nemyslím konkrétně tohoto pána). :-)

0/0
22.2.2009 17:52

Gobber

Re: Heroe of war

jses fakt mimo

0/0
22.2.2009 21:23

riverstix

Re: Heroe of war

Prosimťe co to tu povídáš?

0/0
23.2.2009 10:51

gall4

Re: Heroe of war

Co to mele prosim vas? (A pozor v byv. Jugoslavii byl v mirovych misich, dokonce museli "prebarvit" barety - to k tomu prirovnani s najemnym vrahem :-)))

0/0
25.2.2009 17:31

gall4

Re: Heroe of war

Sorry, to bylo na evileye...

0/0
25.2.2009 17:32

wanad

Komu je třeba pomáhat?

Říká-li tento veterán Cizinecké legie: "Neptejte se kolik lidí jsem zabil, ale kolika pomohl", tak vám vnucuje svůj pohled, komu je třeba pomáhat.

0/0
22.2.2009 10:33

Legion

korekce

Jde vidět ,že v ČR je velká neznámá toho, že cizinecká legie je profesionální armáda, jako armáda v ČR, rozdíl je jenom v tom že tam berou cizince. Slovo žoldák je odvozeno od toho, že je najímám za peníze, legionáři ale najímání nejsou ti berou plat za službu u armády jako vy, když jdete každé ráno do práce. Vstupní plat pro legionáře je 1100 euros. Kdyby ten pán střílel černochy jak tady uvádějí určití dementi, tak by byl asi na tom mentálně podobně jako oni se svými připomínkami.

0/0
22.2.2009 9:28

nejchytrejsi

Re: korekce

strileni na cernochy sem pouzil ja a ten pan v clanku, "Čtyřměsíční přijímač a po něm výsadkáři. Po absolvování jejich výcviku jsem byl přidělen na bojovou jednotku – sniperskou a záškodnickou. Nastoupil jsem k ní a prakticky hned odjel na čtyři měsíce na Džibuti. Postupně jsem se dostal až do CRAP, průzkumného komanda, které bojuje v týlu nepřítele.", ten zold vs plat je taky slusna uvaha, nebudes ty vojak :)

0/0
22.2.2009 10:17

RebelMe

Re: korekce

Neustale jsem udivovan tim, kolik se tu objevuje kreténu, kteri neznaji rozdil mezi zoldakem a vojakem. Ty jsou pritom obrovské.

0/0
22.2.2009 10:37

toono

Re: korekce

jooo?? a jake??

0/0
22.2.2009 14:21

gck23

Re: korekce

Zoldak je placen od akce a tu akci si vybira (napr Blackwatter). Vojak dostava normalni plat (max kdyz je nasazen dostava priplatky) a stat mu urcuje kde a kdy ma zasahnout, nemuze si vybrat, nemuze odmitnout.

0/0
24.2.2009 13:55

erben3

Re: korekce

Když je nasazen, dostane příplatek a když je zasažen, tak rakev. Tuhle práci bych rozhodně nebral.

0/0
25.2.2009 10:48

Jandik73

Re: korekce

No já jsem se domníval, že voják (i profesionální) slouží v armádě své vlasti. Žoldák je "cizák", který se nechá najmout do armády cizího státu. Pokud se pletu, opravte mě prosím.

0/0
23.2.2009 6:36

toono

Re: korekce

no a co jako ze pises z korekce??

0/0
22.2.2009 10:22

toono

hmm..

jako je to zoldak, asi celkem osobnost a koren, kdyz to vydrzel a zvladl a chce ted normalne zit, ale.. vrazdil lidi za peniz a to neni, alespon v cechach, tak celkem normalni a uz vubec to neni chvalihodne..

0/0
22.2.2009 8:51

nejchytrejsi

divna doba

pan se nechal najmout francouzema na strileni cernochu ze zalohy kdesi v africe, tady dostava pochvalny komenty 8-o

0/0
22.2.2009 8:25

pitta

Re: divna doba

Hele ty "nejchytřejší", asi ani nevíš, že legionáři jsou většinou v prvních liniích vysíláni do různých koutů a nasazují tam životy. Jde o obranou pozici a nestřílejí tam černochy ze zálohy jak jsi psal. Tos byl přímo u toho v akci, že to tak víš?

0/0
22.2.2009 18:44

ladaxxt

Žoldáci existovali vždycky..

ale můžete mu klidně nasadit nějakou tu humanistickou masku.. Přežil a má vyděláno..:-)

0/0
21.2.2009 23:28

arnie92

good

jjgood ale vcelku dost hloupych dotazu, (snad to priste lip udela) tohle je lepši než ty hloupy články o pokojský atd

0/0
21.2.2009 22:24

toono

Re: good

nebo nestoudnych cvicenkach..:)

0/0
22.2.2009 8:44







Najdete na iDNES.cz