Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Typologie otravných šéfů: najděte si toho svého

Manipulátor, velký manažer, slaboch. Každý typ příšerného šéfa se projevuje jinak a vyžaduje odlišné zacházení. Objevte v našem atlasu svého nadřízeného a osvojte si nejúčinnější strategii, jak na něj.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

blekekeke

tak u nás je tenhle......

ano "velkej frajer" ale u nás bych to nahradil "velkej blb" jinak to na něj pasuje a řeknu, že když máte šéfa, který tomu nerozumí jste stále v pasti, protože vždycky si něco najde, aby vám to že "víte" co nejvíce znepříjemnil.......

0/0
13.4.2009 17:34

kkars

Magor

Dříve jsem si myslel, když budu dělat i něco navíc, tak to můj šéf ocení. Proto jsem se snažil a dělal jak magor i po pracovní době. To se mu líbilo, ale nikdy mi za to nedal ani korunu. Z tohoto důvodu jsem se  rozhodl, že mu prostě již nic navíc dělat nebudu. Měl jsem pokoj, protože mě to přestalo s.at. On se s mojí prací předváděl jako by to dělal sám a najednou neměl co předvádět na vedení. Bylo vidět že ho to s.re. Po čase jsem vymyslel určitý postup při řešení pracovních problémů, který mi usnadňoval práci a protože jsem vědel, že to může usnadnit práci i jemu, tak jsem mu toto řešení dal. Byla to aplikace která hodně urychlila vyhledávání dat. Protože jsem věděl, že mi za to zase nic nedá, tak jsem tuto aplikaci omezil jen na určitou dobu. Velmi se mu to líbilo a zmínil se o tom že se se mnou vyrovná. Jenže na výplatě zase nic nebylo, proto jsem mu sdělil, že odblokovanou aplikaci nedostane a on mě chce vyhodit. Věřili by jste tomu ? Tak mi řekněte kterej šéf on vlastně je ?

0/0
11.4.2009 10:20

mindwarp.cz

idiot

Zapomněli jste na typ šéfa, nebo šéfové s označením "naprostý idiot".  Mám zkušennost s jednou zakázkou, která mi byla zadána v prosinci 08. Ani v dubnu 09 není zaplacená, protože to zadavatel neustále zdržuje, neustále si vymýšlí nové věci a nejhorší je, že neumí pořádně česky, jde o nějakou bulharku. Jde o webové stránky, které jsem jim už zprovoznil a jsou z 95% hotové. Oni to dále zdržují, zaplatili pouze polovinu a vymýšlí si další věci. Přitom, kdyby mi poslali co měli hned, bylo by to hotové za týden, takhle to trvá již skoro 6 měsíců.

Co si myslíte, jak mám postupovat? Já si říkal, že jim ty stránky prostě vypnu.

0/0
11.4.2009 6:18

Xladi

Re: idiot

Vypnout s tím že jim to zprovozníš až ti zaplatěj a případný dodělávky jim samozžejmě doděláš, ale dělat půl roku co trvá normálně týden to je síla. Řekl bych že máš hodně velkou trpělivost.

0/0
11.4.2009 7:32

ondra112

Nejhorší šéf

...je kombinaci toho, o cem se tu pise. Vystupuje vstricne, ale pak se z nej vyklube svine... Pokud by se to dalo takhle snadno rozlisit, vsichni bysme byli vitezy... :-)

0/0
11.4.2009 4:06

sprav

Vidím tady mezi námi hrdiny dne...

co dovedou zamést se šéfem. Nevím jak kde, ale pokud je šéf magor (ať už jakýkoliv), tak existují pouze tři cesty

a) nechat si vše líbit

b) odejít

c) pokusit se ho sestřelit, ale pouze tak, aby byl odejit... a v případě neúspěchu nezbyde nic jiného než odejít.

Všechno ostatní je pouze fantasmagorie a masírka diskutujících.

0/0
10.4.2009 22:22

Xladi

Re: Vidím tady mezi námi hrdiny dne...

Ty cesta jsou pravdivé, nechat si vše líbit, to mi vydrželo asi měsíc, pak jsem se dlouho rozmýšlel jestli odejít nebo ne jestli mi to za to stojí, tak jsem se choval tak že už jsem na půl cesty pryč a nic mi nemůžou a přitom jsme ho sestřelili, tak že musel odejít, ale to šlo skoro samo, protože ho ve firmě nikdo nesnášel a když se jeho nedřízený dověděl co o sobě prohlašuje tak letěl jak s povidlama.

0/0
11.4.2009 7:35

Marcellus75

a co podrizeni

a hodnoceni typu spatnych podrizenych mame kde?:-))))

0/0
10.4.2009 13:25

Mala morska vila

Re: a co podrizeni

To bude za týden.:-)

0/0
10.4.2009 13:53

jahodove_ticho

4

šéfy (majitele) mám ve firmě já a každej je jinej. Jinej kretén. Napřed jsem chtěl z firmy odejít, než sem zjistil, že každej má svou slabost které lze dobře využívat. Práci mám, většinou se nepředřu, plat je slušnej a když neni vim jak si ho vylepšit a to že se občas potkám s některým z nich mi zkazí den už jen na chvilku. R^

0/0
10.4.2009 10:00

Winebibber

Re: 4

;-D ;-D... kurnik.. máš to dobře zařízený R^

0/0
10.4.2009 10:47

Mala morska vila

můj ex šéf

byl fakt blázen, bylo mu něco mezi 50 a 60, takže ne starý, ale celé kanceláři připadal senilní. Nic neudělal dobře, žehlili jsme za něj jeho chyby a museli je brát na sebe, maximálně hodit na někoho v bance nebo někde jinde, on nikdy pochopitelně chybu neudělal. Naprosto netušil, jakou náplň práce mají jeho zaměstnanci, kolik toho odvedou a jak to odvedou, jestli nechodí na oběd vůbec, nebo na 3 hodiny. Nejhorší ale bylo, že když si člověk nevěděl rady a šel se ho zeptat, jak to má teda udělat, začal nadávat na někoho jiného, většinou na klienta, že je debil - jenže řešení problému jaksi nikde. Když se pak náhodou člověk nerozhodl dobře a udělal něco špatně  (nebo prostě tak, jak si myslel, že je to nejlepší, jenže na základě nějakých interních dohod, které ovšem neznal, to mělo fungovat nějak jinak), ječel na něj přes celou kancelář, takže to všichni slyšeli, a nikdo nedostal možnost se obhájit. Naštěstí už tam nejsem...

0/0
10.4.2009 8:48

Xladi

Re: můj ex šéf

Pokud mohl ovlivnit váš výdělek tak se nedá dělan nic jen odejít nebo to zkousnout, já jsem to měl daný žádnej pohyb mzdy nebyl tak jsem byl na šéfa nepříjemnej jako on na mě a vyplatilo se to. Netvrdím že se má se šéfem mluvit s respektem ale pokud je to i...t tak se nedá nic dělat a taky mu to trochu okořenit. Nejvíc na ně platí, když ten který je seřváván se vším práskne a pohorozí odchodem, je to velmi účinné pokud je tento zaměstnanec špatně nahraditelný

0/0
10.4.2009 9:22

Mala morska vila

Re: můj ex šéf

No on byl kromě šéfa i majitel.:-) A, přiznám se, radši mám v práci klid, než abych na někoho řvala, byť by to mělo nějaký efekt, ale každý to má jinak.:-)

0/0
10.4.2009 9:33

Xladi

Re: můj ex šéf

Tak pokud řve a má pravdu je to něco jiného než kyž na vás někdo řve jen tak aby si honil ego to nesníším, něco snesu ale pokud to má setrvalý stav, tak mu to vrátím.

0/0
10.4.2009 9:59

AKSAMIT

Re: můj ex šéf

tak,tak mam to uplne stejne,nikdy se pred nikym nepovysuji,ale ani neponizuji.Takze timhle stylem to na mje zadny sef zkouset nemuze,ze zlou se potaze..:-)

0/0
11.4.2009 8:15

Xladi

Ten můj tu není

Byl to frajer, kterej si liboval v tom když někoho nachytal a když nic nebylo tak si to aspoň vymyslel, aby měl navrch. Zezačátku jsem byl poslušný, ale zanaedlouho mě přímo s..l, tak jsem se začal chovat jako on ke mě. Byl jsem na něj drzej, když mi řekl že mám to či ono udělat tak jsem řekl že se mu na to můžu vykyšlat ( byly to příkazy jako abych okamžitě přijel do práace ve svém volnu a něco mu ukázal, nebo že mám jet zakódovat alarm cca 100km atd.) Tak jsem mu začal říkat že to neudělám on se naštval a začal vyhrožovat tak jsem mu na to říkal co má jako být a světe div se, pak se cca 14 dní choval jako příkladný šéf, pak mu otrnulo tak to zase zkoušel, tak jsme si to zopakovali a tak to skončilo než ho vykopli. S účetní jsem si volal téměř denně, protože měl děsný bordel ve financích, kde si to opravoval tak aby to vyšlo jemu, to že to pak vůbec nesedělo mu nevadilo ale účetní to pak předala až ke generálnímu, tak měl celkem problém, to se pak choval úplně nejlíp.

0/0
10.4.2009 7:57

markonius

Re: Ten můj tu není

"Jeť zakódovat alarm 100km ve svém volnu zdarma", tak jsem jen reagoval "strašně rád bych, nicméně zrovna mám koupené lístky do divadla za 1.000 Kč a nechci aby je společnost pak musela proplácet, když propadnout, nebo vy si myslíte, že by to šlo?".

Na to zareaguje slovy "no to v žádném případě, to je váš problém", opět reakce

"Máte pravdu šéfe, je to můj problém, ale když přijdu o 1.000 Kč, tak pak příští týden nebudu moci být v práci déle a dodělávat váš projekt, protože na tu práci doma si nebudu moci zaplatit řemeslníka díky těm 1.000 Kč, co mi budou scházet, ale jestli chcete, aby se váš další projekt nedodělal, tak já s tím souhlasím"

Reaguje "ale ten projekt taky doděláte"

"Dobře já ho dodělám, ale jak tam pak mohu jet zakódovat ten zámek?"

0/0
10.4.2009 12:27

Xladi

Re: Ten můj tu není

Tak ono to bylo tak že já jsem zapoměl zakódovat, ale předtím jsem dělal 5 dní v kuse 14 hodin, tak mi to už moc nemyslelo a stejně jsem odvezl klíče paní co tam byla místo mě. Přesčasy mi nezaplatili nikdy jen cesťáky, to bylo celkem příjemný 6,50 za kilák, ale byl jsem tak inavenej že mi to bylo fuk, chtěl jsem se hlavně trochu vyspat. Tvoje zdúvodnění je dobrý, ale já ho zfleku poslal někam je to drsnější, ale on si to zasloužil a co mě nasralo ještě víc že mi půl roku co jsem tam skončil volali z tý firmy co to má nastarost abych to jel zakódovat, ani nebyli schopný dát jiný číslo.

0/0
10.4.2009 14:03

markonius

Re: Ten můj tu není

Takhle, chyba není na tvojí straně, vím o čem mluvíš, měl jsem dva podobné šéfy, až mě jeden člověk s nima naučil jednat, první krok ke zvládnutí takového šéfa je uvědomit si, že on tě neposlouchá! Představ si to, jakoby mluvil do zrcadla, nesmíš do toho vkládat žádnou empatii a city, nikdy nemít ani pozitivní ani negativní reakci. To on právě chce, abys mu řekl "ano" případně "ne", a pak to proti tobě použije. Když na něj začneš řvát, tak to on taky právě chce.

Nejlepší je kompletně ho ignorovat, dělat si svojí práci a když ti něco řekne vždy s ním souhlasit a mazat mu med kolem huby, když neplatí přesčasy, tak se prostě zvednu a jdu domů bez otázek! Měj na paměti, že to není tvoje chyba, tihle lidé jsou narcisti a s narcisty se dá jednat pouze tím, že je ignoruješ, pokuď nechceš skončit v depresích nebo na lůžku psychiatrické léčebny. R^

0/0
11.4.2009 11:57

animl

Velkej frajer

Tak nynějšího šéfa mám již 3 roky a je to "velkej frajer". Přesně se zde uvedený popis hodí. Naštěstí jsem přišel na to již po dvou měsících, že ignorovat ho je to nejlepší a raději svoji práci prezentovat nejen jemu, ale i jeho nadřízeným. Současný stav je takový, že mám pomalu stejný plat jako on a ignorovat ho mě moc  těší  ;-D

0/0
10.4.2009 7:43

Xladi

Re: Velkej frajer

Přesně nedělat si z nich velkou lavu, pokud se chovají férově a slušně, nemám problém být poslušným zamětnancem, ale pokud se po mě chce někdo vozit tak mu to dám sežrat, jak se říká na hrubý pytel hrubá záplata.

0/0
10.4.2009 7:59

Guderian1

sef ???

No jeste bych tam dodal kolonku sef HOVADO jelikoz jsem mel moznost pracovat s takovym "sefem" ktery neustale vsechno kritizoval,nadaval a nejradeji si utahoval vyhrozoval a ponizoval ,podrizene pred ostanima, a jakakoliv oargumentace nebyla mozna ,vse co jste mu rekli otocil o 360°proti vam, proste HOVADO jinak se to rici nedalo, take jsem nebyl prvni ani posledni co kvuli nemu odesel ...   

0/0
10.4.2009 6:56

Xladi

Re: sef ???

Na takového platí ignorance, tam kde jsem dělal já žádné odměny nebyly, takže výplata stále stejná, takže jsem se mohl k šéfovi chovat jak jsem uznal za vhodné, samozřejmě dělal jsem co jsem měl v náplni práce, jak nejlépe to šlo, ale pokud mě pak začal v noci volat abych jel 100km zakódovat alarm, tak jsem mu prostě řekl že se mu na to můžu vykašlat ať si to jede udělat sám. Vyhrožoval mi že mi případný škody strhne z platu ale mě to už bylo jedno, moh se čertit jak chtěl, naopak čím víc byl naštvanej tím lip jsem se cejtil.;-D

0/0
10.4.2009 8:02

doublejay

Marnost rychleho rustu

Jednou nam v ramci nejakyho skoleni a vnitrniho headhuntingu (zatraceny multinacionalni spolecnosti)prozradily (holky z Hong Kongu :) ), ze jak se spolecnosti rozvijej, tak neni dost kvalifikovanych lidi, takze vic lidi dosahne na mista vetsi nez jsou jejich moznosti.  No a pak jsou z toho sefove podle tyhle typologie.

0/0
10.4.2009 4:58

Xladi

Re: Marnost rychleho rustu

Takže je ta krize vlasně velký štěstí, pár firem krachne a bude dost šéfů, co stačej na svý pozice.

0/0
10.4.2009 8:04

doublejay

Evolucni tlak

No v zasade ano, i z toho duvodu, ze lidi musej delat i jiny veci nez dosud, a to je vede k lepsim vykonum.  Sice mi tu muze nekdo vycitat socialni darwinismus, ale tam me holt dotlacil muj vedecky materialisticky svetovy nazor, kerej jsem ziskal v hodinach obcansky nauky ;-O (jenom ten Marxismus se mi z toho vytratil, bo mi to s tim Kapitalem nikdo poradne nevysvetlil, tak v tom tapu)

0/0
11.4.2009 4:55

estonto

Re: Marnost rychleho rustu

"In a Hierarchy Every Employee Tends to Rise to His Level of Incompetence."

http://en.wikipedia.org/wiki/Peter_Principle

0/0
10.4.2009 8:09

Oldis_rab

zazil sem

Nesnesitelného pedanta + Velkeho frajera. Nejprve odesel on a pak ja.

0/0
10.4.2009 3:39







Najdete na iDNES.cz