Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kola budoucnosti: na co se můžeme těšit

Lehčí a pevnější materiály, snadnější řazení převodů, aerodynamika, ale také návrat k dávno zapomenutým typům kol. Výrobci mají jasno: kolo má šanci stát se nejvýznamnějším dopravním prostředkem a snaží se na to připravit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

orca1

cha cha

Autor pohledal několik let staré snímku z webu od jakofilmy S. jen jaksi pozapoměl dodat že tohle byla hříčka designerů a nemá nis společného s vývojem firmy S. Stačí se podívat jak se mladí pobavili na váš účet - s koly nelze zatáčet ... Takže autorovi doporučuji si nejprve dohledat autory návrhů a jejich zákulisí a ne jen kopírovat a dopsat blábol ...

0/0
13.7.2009 11:29

mazlikuzlik

Zbytečné designerské hrátky

Mně se některá ta kola líbí, ale tady vůbec nejde o konstrukci ale o design.

Já občas nejrůznější kreace návrhářů nebo módních tvůrců sleduji a ustanovil bych jedno zlaté pravidlo: Pokud to není funkční a využitelné, nemá to právo na život.

Zjišťuji totiž, že v posledních letech nám sice krásné ale nepraktické věci pronikají i mezi běžné spotřební zboží a to je chyba.Malý příklad - nejsem nijak robustní, ale polovinu moderních kalhot neobléknu, protože se do nich nevejdu třebas přes stehna a nebo si v nich nedokážu sednout, aniž bych pak nemluvil fistulkou...Zajímalo by mě, pro koho jsou určeny?

Ale zpátky ke kolům. I k těmto návrhům bych byl hodně přísný, protože FYZIKU neošálí nikdo, ta bude stejná i za 100 let. Třeba upínat kolo mimo osu je výrazně nepraktické a technicky nesmyslné. Bez kvalitnějších materiálů prakticky nevyužitelné. Ale i v daleké budoucnosti se budou sportovci honit za lehčím a odolnějším sportovním náčiním, čili pro takovéto kreace nebude příliš mnoho prostoru.

0/0
13.7.2009 9:21

toono

..

rekl bych ze ty kola vypadaj docela hrozne a co je horsi neprakticky, jestli to nekdy bude funkcni..

a vuubec, tezko rict jestli de o opravdicke koncepty nebo jenom fantasie nakejch studentu umeleckych skol..

0/0
12.7.2009 12:47

zapvit

DEFEKT

radost bude řešit defekt kola :-D zajímalo by mě jak bude desinger řešit defekt v na silnici :-D

0/0
11.7.2009 9:06

ppc1500

Re: DEFEKT

Ten defekt bych zatím neřešil. To si ještě počkáme na tyto kola.

0/0
11.7.2009 14:03

ten.jenz.bloudi.svetem4@seznam.c

Pánové, jenž kritizujete funkčnost kola.

Připomínáte mi lidi, kteří kroutili nad párou hlavu a říkali, že proti koni nemá šanci.;-)

0/0
11.7.2009 8:25

cayman77

Re: Pánové, jenž kritizujete funkčnost kola.

na koni sa jazdi dodnes a parne lokomotivy udrzuju v prevadzke uz len nadsenci... Aj ked elektrarne (tepelne a atomove) su de fakto parne dodnes. A vlastne aj velke lode.

0/0
11.7.2009 18:11

ten.jenz.bloudi.svetem4@seznam.c

Nádhera!

Radost se podívat.:-)

0/0
11.7.2009 8:22

zapvit

Re: Nádhera!

radost bude řešit defekt kola :-D

0/0
11.7.2009 9:01

Dick Winters

Ty voe,

zlatý moje eRBéčko.

0/0
10.7.2009 21:23

vrchni

A co kradeze?

Chce mi snad autor naznacit ze v Praze muzu kolo nechat pred barakem jako treba v Haagu? To by mi to kolo dlouho netrvalo (tak 2 dny, maximalne) a nosit ho domu je pro spoustu prazaku vcetne me pekna blbost. To same plati i pro skutry, jen abyste nepsal dalsi zbytecny clanek ;-D

0/0
10.7.2009 16:04

charlesodd

Horká novinka

Opravdu horká novinka. Tu první fotku kola jsem viděl už v listopadu 2006

0/0
10.7.2009 14:20

marbo

to nemá s kolem nic společného

tam jde jenom o design, ale nad funkčností už se asi nikdo nezalamoval..

0/0
10.7.2009 9:03

Vlk-Honzi

Re: to nemá s kolem nic společného

souhlas - ne náhodou má rám silničních kol relativně stejnou geometrii jako dříve - měnili se převážně řidítka a "tvar (profil) trubek". Možná to bude jezdit po ulicích, protože to bude "in", ale Tour se asi pojede i nadále na klasice

0/0
10.7.2009 10:14

ppc1500

Kola dopravní prostředek?

Jako nápad dobrý, ale v současnosti neproveditelný. Silnice nejsou vůbec uzpůsobené k tomu, aby lidi mohli kola používat skutečně jako dopravní prostředek.

Neumím si to představit ani v českých velkoměstech, ani v menších. O vesnicích ani nemluvě.

0/0
10.7.2009 7:33

ja314

Re: Kola dopravní prostředek?

Prave proto se elektro-kola apod. prodavaji hlavne v zemich, kde kolo lze snadno pouzivat jako dopravni prostredek...

0/0
10.7.2009 10:00

Vlk-Honzi

Re: Kola dopravní prostředek?

Je to tak - dlouhou dobu jsem jezdil a jezdím na silničce ... ale začínám zjišťovat, že hlavní silnice jsou díky provozu nebezpečné a vedlejší jsou už spíše na horské/trekové kolo.

0/0
10.7.2009 10:15

Scout_duck

Re: Kola dopravní prostředek?

To je asi o tom, kde žiješ. V Praze to nejde, uznávám. Jel jsem tam dvakrát a byl to boj o život. Ale třeba v Hradci Králové je kolo nejlepší dopravní prostředek. Nejrychlejší, nejlevnější (mimo chůze), nejflexibilnější a docela bezpečný. Jezdím tak už mnoho let a ne zrovna vycházkovým tempem a nikdy jsem nezažil nebezpečnou situaci. Určitě to je i velkým počtem stezek. A takových měst je víc.

0/0
10.7.2009 18:43

jacobsen

Re: Kola dopravní prostředek?

Dobrý den, jde vidět, že vy všichni, kdo haníte kolo jako dopravní prostředek, nikoliv jen víkendovou sportovní záležitost, jste nikdy nebyli na jihomoravském Podluží, regionu mezi Hodonínem a Břeclaví. Rovinka v nivě řeky Moravy a Dyje je naprostým cyklistickým rájem. Na kole se tam jezdí v každou denní i roční dobu. V neděli potkáte babky v krojích, jak šlapou z kostela. Když jedou do kostela, sportovci ještě spí. Na kole se jezdí do vinohradu s brilantně upevněnou motykou a konví s postřikem. Kolo, to je dopravní prostředek na cestu do práce pro každého. Není výjimkou potkat dámu v kostýmku na starém arabovi jak předjíždí obtloustlého, leč skvěle vybaveného v elasténu navlečeného turistu na kole za sto tisíc. Na kolech se jezdí na plesy, ani zimní plískanice nikoho nezastaví.

0/0
10.7.2009 20:51

jacobsen

Re: Kola dopravní prostředek?

Déšť, nevadí, v jedné ruce deštník, v druhé řidítka a na nich pověšená taška s nákupem. A v neposlední řadě je to důležitý dopravní prostředek na cestu do a z hospody či vinného sklepa. Když silnici nekřižujete ze strany na stranu, policajti tento výkon ocení jistou tolerancí. Je to přeci jenom méně nebezpečné, než cesta autem. A ještě něco, na kole se jezdí v krojích i na hody. Prostě pořád.

0/0
10.7.2009 20:52

ppc1500

Re: Kola dopravní prostředek?

Dobrý den! Já ani náhodou nehaním kolo jako dopravní prostředek. Normálně ročně najezdím tak 5-6 tisíc km, ikdyž poslední roky jsem hodně v zahraničí tak nemám čas.

Ale jelikož jsem žil v Práglu, tak jsem popisoval, že v těch podmínkách kolo nepřichází v úvahu proto, že doprava není k tomu uzpůsobena. Věřte mi, že byl bych hodně rád, kdyby to i u nás vypadalo jako třeba v Holandsku a jiných zemích.

Po městě bych zásadně jezdil na kole.

Ikdyž je pravda, že je velké riziko krádeže u nás. Proto říkám, že není šance - zatím - abychom používali kola jako dopravní prostředek.

A že u vás to funguje jako dopravní prostředek, to je jenom dobře. Na venkově je to na mnoha místech, to vím. Ale tady je asi větší problém doprave ve velkoměstech. Předpokládám, že už v Brně to tak veselé není.

0/0
11.7.2009 14:01

jacobsen

Re: Kola dopravní prostředek?

tak ještě jeden vtípek pro pobavení, taky od nás :-) Víte, co je to cikánský trojboj? Ráno vyrazí pěšky na koupaliště, celý den plavou a večer jedou na kole domů.

0/0
12.7.2009 6:05

cassul

nesmysly - realita je jiná

V našich podmínkách je kolo z drtivé většiny sportovní náčiní. Počítat s tím, že ve významné míře nahradí auta v běžné dopravě je nesmysl.

Jsem z Budějic, placatého města, ideálního pro cyklisty. Když je v létě hezky, jedou skutečně davy lidí do práce na kole, ale když ráno zaprší, nebo je zamračeno, jsou silnice a autobusy narvané k prasknutí, na podzim a v zimě jezdí jen pár skalních, statisticky nevýznamných otužilců. Budují se cyklostezky, budiž, ale pokud se budují na úkor běžných silnic a parkovacích ploch, je to špatně, protože u nás po převážnou část roku se zkrátka na kolech jezdit nebude a situace na silnicích se tak jenom zhoršuje.

0/0
10.7.2009 7:28

pokladník

Re: nesmysly - realita je jiná

Pokud jsi opravdu z Č.B., neměl bys spíš napsat "z Budějc"?

0/0
10.7.2009 8:13

_tumic

Re: nesmysly - realita je jiná

naprostej souhlas! R^;-D

0/0
10.7.2009 10:32

osmera

Re: nesmysly - realita je jiná

on bude nejaka naplava, tak jak to napsal on by to zadnej budejcak nerek.

Ale nic to nemeni na tom ze ma v podtate pravdu (ja jsem to nevyznamne procento ktere jezdi i pri -20C a 30-ti centimetrech snehu)

Ale po zkusenosti z ruznych mest musim rict ze budejce jsou hodne cyklisticke mesto i kdyz se pro ne temer nic nedela (cyklicticke stezky jsou spise pro smich)

0/0
10.7.2009 13:27

Chytracisko

Jestli se mají stát vozidlem budoucnosti

tak tomu stejně přidělaj nejdřív motor, pak další dvě kola, pak to zakapotujou, přidaj sedakčy, pásy, airbagy, hifi, klimošku.... myslím že směr je jasnej a pár kilo sem nebo tam přestanou řešit, i rychlost se zvýší :-)

0/0
10.7.2009 7:12

ja314

Re: Jestli se mají stát vozidlem budoucnosti

To neni zas takovy problem: kola s motorem se delaji; nepridavaji se sice dve kola, ale jedno = trikolky; kapotovana trikolky se sedackami se taky delaji (akorat odbyt neni velky); palubni pocitac byva integrovan ;-); klimatizaci ale nutno resit otevrenim okynka, to asi jinak nebude

0/0
10.7.2009 10:03

aht4pha

hmm

Ročně najezdim na MTB okolo 3000km a připadá mi že od roku 2004 to jde s vývojem kol do ...... Třeba poslední 3 roky Specialized kola mi připadaj spíš jako atrapy než kola na závody nebo cykloturistiku. Konktétně je hezký dělat rádoby lehké rámy z duralu, akorát mi nepřipadaj vůbec stabilní a už vůbec né odolné. I když je na ně doživotní záruka pro 1. majitele tak bych do toho nešel. Moje značka Scott se místo slušných kol pustila do segmentu supermarketových kol, nenajdete 2 stejně osazená. Author nemá s cyklistikou nic společného, to je předražená změť všeho co se kde našlo namontované na velmi špatném vrzajícím rámu. KTM umí udělat velmi drahá, ale dost často velmi podprůměrná kola. Takže zbývá Trek a Rock Machine na kterých teď jezdím. Každý kdo zrovna neváží 30kg a opravdu jezdí na kole pozná dobrý rám a dobrou geometriii. Na co je mi kolo luxusně osazené když se nemůžu pořádně opřít o rám, o kvalitní vidli a začít to rvát třeba do kopce?

0/0
10.7.2009 1:09

Oldis_rab

Re: hmm

tak tak, mam horala z roku '96, uz sem s nim kolikrat spadnul z leccehos a porad drzi, kdyz s nim chci jet po silnici nejdriv si skocim na pumpu a prefouknu kola, to to pak jede. Na silnici odpruzeni nepotrebuju a po lese a podobne si stoupnu, tak jakypak co pak.

0/0
10.7.2009 1:53

Premek11

Re: hmm

Pekne napsane. Ja jsem si ted vyzkousel Canyon bike a nadhera! Jdiny problem muze byt, ze do CR asi nedodavaji....

0/0
10.7.2009 7:01

ja314

Re: hmm

Na okraj: u silnicnich kol mi situace tak spatna nepripada - solidnich znacek se po Evrope najde vicero...

0/0
10.7.2009 10:07

M626

Re: hmm

Každej to nežere jako ty a většině lidí stačí i to supermarketový kolo a tomu se holt musí přizpůsobit i firmy, pokud chtějí prodávat. A jenom tak mezi náma, 3000km za rok je prd. :-P

0/0
10.7.2009 18:46

l e o

to je prd lol

ja dal jako kuryr po Londyne v devadesatych letech 55.037 za tri a pul roku ;-) Miloval jsem Kona Explosif ram - tenkostenna ocel R^

0/0
20.7.2009 4:10

Tis

Re: hmm

No tak vidíš, já si myslím, že Specialized a Scoot má nejlepší kola vůbec. Trek není zlý, ale Rock Machine je firma po léta oscilující mezi životem a smrtí. S názorem na Author souhlasím.:-P

0/0
20.7.2009 12:34







Najdete na iDNES.cz