Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Jak vám reklama vymývá mozek: citové vydírání a údajní odborníci

Útok na vlastní já a naprostá změna hodnot. Poprvé se o brainwashingu začalo mluvit v souvislosti s americkými válečnými vězni z korejských a čínských zajateckých táborů v 50. letech. Znáte ho ale na vlastní kůži, vymývat mozek se vám dnes a denně pokoušejí obchodníci a reklamy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

VyMeTaky.2

18. 10. 2009 22:50
Zvláštní.

Že nezmínili ten spot UNICEFu s novinama, skleněným talířkem a dortíkem na něm, z něhož ruka odkrajuje lžičkou tak dlouho, než se objeví skrz talířek viditelná fotka nějakýho černošskýho dítěte. Ať si to dítě živí ten, kdo si ho vysouložil.

0 0
možnosti

Hufo

19. 10. 2009 12:25
Re: Zvláštní.

no, problém je v tom, že na tomhle má evropa a amerika velký podíl. díky humanitě evropy jsou děti podvyživené. je to kruté, ale dřív to bylo v africe vyvážené. narodilo se deset dětí, osm umřelo a ty dvě stačila rodina uživit. pak se díky medicíne zmenšil počet mrtvých dětí, ale potravy nepřibylo. navíc to místní ani neuměli, vypěstovat víc. evropa dodala léky, ale neřešila co se stane. pak stačilo dodat do afriky zbraně, pár such a je to tam v prd....víme kde. a nyní, místo aby místním pomohla se zemědělstvím, tak je naučila čekat na humanitární pomoc, aby evropa neměla přebytky v zemědělství a udržela si zaměstnanost v tomto sektoru.

0 0
možnosti

Hufo

18. 10. 2009 14:11
na mě stupidní reklama působí tak

že v krámě šáhnu po konkurenčním výrobku. prostě v tu chvíli se mi vybaví stupidita z telky a mám blok. blbý bude, až všechny reklamy budou stupidní.

0 0
možnosti

GenEtt

18. 10. 2009 14:49
Re: na mě stupidní reklama působí tak

Na mě tak působí jakákoliv reklama. Kupuju  schválně to, na co reklama buď vůbec není, nebo jen malá a doufám, že ušetřené peníze výrobce použil na zlepšení kvality. Často to tak opravdu je - jogurty, sýry, cukrovinky jsou typický příklad. 

0 0
možnosti

Qvark

18. 10. 2009 13:11
Nejen reklama

Totéž se přesně dá napsat i o náboženství .... odvolávání se na autoritu, opakování hesel do zblbnutí ... atd.

0 0
možnosti

Dědeček Vševěd

17. 10. 2009 10:39
No, anebo třeba :

Výrobek byl klinicky testován !  ( Ale málokdy řeknou, s jakým výsledkem! ) :-P

0 0
možnosti

J i ř í

18. 10. 2009 9:54
Re: No, anebo třeba :

Možná i s dobrým výsledkem. U nás je zřejmé, že jakýkoliv odborník (stejně jako politik či kdokoliv jiný) za příslušný úplatek vydá jakoukoliv zprávu. Takže bych se ani nedivil, kdyby ty klinické testy dopadaly vždy podle přání bohatého zadavatele.

0 0
možnosti

Kamka1985

16. 10. 2009 20:31
Řekla bych...

Řekla bych, že je to hlavně o nás jako o spotřebitelích. Máme přece možnost volby. Když nechci, nemusím se na reklamu dívat, nemusím kupovat profláklé výrobky, nemusím civět na stupidní pořady. I když, uznávám, že vyhnout se veškeré reklamě je v dnešní době dost těžké. Pokud se teda nerozhodnete pro asketický život někde na samotě. Ale i tak jste v "ohrožení". Heh, přála bych si, aby si alespoň jeden den nikdo nekoupil ty stupidní časopisy jako Bravo, Spy, Rytmus života, Aha apod. Ani si nechci připustit, kolik kreténů je tímhle průmyslem živo. :-/

AAAAaaaa, kecy, prdy, beďary...

0 0
možnosti

sarumánek

16. 10. 2009 16:43
nebo jinak

Autor nepochopil zásadní rozdíl mezi snahou někoho ovlivnit (což je zcela regulérní cíl, který používáme všichni) a vymýváním mozků. Samozřejmě, že když chci zapůsobit, záleží nas tom, jak dobře umím mluvit, co říkám, jaká dělám gesta, jak se obleču a tisíc dalších věcí. Potom třeba získám toužené místo nebo se mnou začne chodit nejlepší holka na celé škole. A o to se snaží  reklama - abych si něco oblíbil, něco konkrétního koupil. Nikoliv tedy, abych změnil své životní hodnoty a ztratil své já. Brainwashing byl používán k tomu, aby mi nevadilo někoho zabít, abych byl dokonale poslušným kolečkem stroje a absolutně ztratil vůli a rozhodovací schopnost - je to prostě něco úplně jiného. Novodobí inkvizitoři hledající současného ďábla v něčem tak srandovně neškodném jako je třeba "voní hezky", nebo "čistoskvoucí bělost" jsou směšní a trapní.

0 0
možnosti

Villy

18. 10. 2009 13:26
Re: nebo jinak

R^R^

0 0
možnosti

sarumánek

16. 10. 2009 16:33
nic hloupějšího už jsem dlouho nečetl

Napřed autor správně definuje brainwashing jako "útok na vlastní já a naprostou změnu hodnot", a potom sám, přesně ve stylu vymývačů mozků, vydává za pravdu naprostý blud - totiž že vymýt mozek dokáže i reklama a cíleně se o to snaží. Potkali jste snad někoho, komu sledování reklam způsobilo "naprostou změnu hodnot" a "ztratil své vlastní já"?  Kdo byl dřív třeba "oduševnělý typ", vnímavý chlapík, meditující o smyslu života, pak začal koukat na reklamy a stal se z něj hloupý, sobecný a bezcharakterní materialista? Může to myslet někdo vážně? A pokud je reklama nazírána jako produkt zla, vymývající mozek, jsou těmi ďáblíky v pozadí třeba Hemingway, Fellini, Lynch, Ridley Scott, Oliver Stone a desítky dalších umělců, kteří se na tvorbě reklam taktéž aktivně podíleli? Samozřejmě, že reklama někdy zjednodušuje fakta, je zavádějící nebo přímo lže, ale to děláme my všichni docela často - jsme tedy vymývači mozků i my nebo třeba Obama, protože pořád opakuje jednoduchý slogan "Yes, we can"?!?

0 0
možnosti

J i ř í

18. 10. 2009 9:52
Re: nic hloupějšího už jsem dlouho nečetl

Takže reklamy, které nás obklopují, považujete za inteligentnější než tento článek?

0 0
možnosti

orrange

15. 10. 2009 23:53
A obrana? Nejlepší obranu pužívám já

Jsem chudej jak kostelní myš tudíž jsem pro reklamy naprosto neperspektivní člověk. Ikdybych podlehl a chtěl si koupit nemám za co;-D;-D Udělejte to taky tak.

0 0
možnosti

Kačka5

15. 10. 2009 5:56
Legrační

Je opravdu legrační, že tato "varovaní" publikuje samozvaně tzv. nejdůvěryhodnější deník v ČR. To jsou dnes metody našich médií!  A MFD v tom vede! :-/

0 0
možnosti

palmic

14. 10. 2009 19:50
vite co je na tom clanku nejlepsi?

Ctete si o technikach jak lidi napalit, rikate si "hmmmm tak tohle na me neplati....", a pak se o to jdete podelit do diskuze a tim tady tocite bannery, coz je presne ucel tohohle clanku ;-D;-D;-D. Vyprovokovat k diskuzi a rotaci reklamy.

Nez prijde nejakej chytrak co na me zacne ukazovat, rad to tady parkrat otocim, abych Vam to mohl napsat.

0 0
možnosti

Teleke z Téléké

14. 10. 2009 19:54
Re: vite co je na tom clanku nejlepsi?

já bannery netočím, používám AdBlock plus pro Firefox :-) banner už jsem neviděl přes rok...R^

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Cvičit ráno, nebo večer? Při obezitě hraje načasování roli, říká studie

19. dubna 2024

Přínosná je fyzická aktivita v jakoukoli dobu, pomáhá duševnímu i tělesnému zdraví, vyplatí se....

Vidí lidi jako démony. Vzácná choroba deformuje pohled na tváře ostatních

18. dubna 2024

Jako by se jednoho dne probudili do světa, v němž žijí démoni. Lidi kolem sebe vidí s ústy...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vyvrcholení ženy neočekávají. Studie zkoumala příčiny orgasmické nerovnosti

15. dubna 2024

Nemůže za to jen technika, ani pouze přehlíživost, sobeckost některých pánů. Problém orgasmické...

Už nakoupili hroby na těla zavražděných. Vaňura nejen o nástupcích Stodolových

18. dubna 2024

Premium Kdysi vsadil na to, že diváky bude bavit pořad o tom, jak policie něco dělá dobře. Teď Mirek Vaňura...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Občas se najde hlupák, který cizincům radí, aby mluvili hezky česky, říká etnolog

15. dubna 2024

Premium Etnolog Leoš Šatava přes půl století putuje za nejrůznějšími etniky, regionálními skupinami a...

Rána montážním klíčem, uškrtit a okrást. Tichého dobráka nikdo nepodezříval

20. dubna 2024

Premium Bylo krátce po poledni, 14. června 1968, když na linku 158 zavolal rozrušený muž. Představil se...

OBRAZEM: Příroda nabízí krásu, útěchu i boj, ukazuje světová soutěž

20. dubna 2024

Překrásné momenty, spontánní, ale mnohdy tak dokonalé, jako by byly naaranžované. Svádějí svou...

Cvičit ráno, nebo večer? Při obezitě hraje načasování roli, říká studie

19. dubna 2024

Přínosná je fyzická aktivita v jakoukoli dobu, pomáhá duševnímu i tělesnému zdraví, vyplatí se....

Děs z nástrah digitální doby? Možná trpíte neofobií či technostresem

18. dubna 2024

Premium Říkal jsem, že to bude k ničemu. Hele, zase jim to spadlo. My, kteří používáme starou dobrou tužku...