Diskuze
Jak vám reklama vymývá mozek: citové vydírání a údajní odborníci
Děkujeme za pochopení.
VyMeTaky.2
Zvláštní.
Že nezmínili ten spot UNICEFu s novinama, skleněným talířkem a dortíkem na něm, z něhož ruka odkrajuje lžičkou tak dlouho, než se objeví skrz talířek viditelná fotka nějakýho černošskýho dítěte. Ať si to dítě živí ten, kdo si ho vysouložil.
Hufo
Re: Zvláštní.
no, problém je v tom, že na tomhle má evropa a amerika velký podíl. díky humanitě evropy jsou děti podvyživené. je to kruté, ale dřív to bylo v africe vyvážené. narodilo se deset dětí, osm umřelo a ty dvě stačila rodina uživit. pak se díky medicíne zmenšil počet mrtvých dětí, ale potravy nepřibylo. navíc to místní ani neuměli, vypěstovat víc. evropa dodala léky, ale neřešila co se stane. pak stačilo dodat do afriky zbraně, pár such a je to tam v prd....víme kde. a nyní, místo aby místním pomohla se zemědělstvím, tak je naučila čekat na humanitární pomoc, aby evropa neměla přebytky v zemědělství a udržela si zaměstnanost v tomto sektoru.
Hufo
na mě stupidní reklama působí tak
že v krámě šáhnu po konkurenčním výrobku. prostě v tu chvíli se mi vybaví stupidita z telky a mám blok. blbý bude, až všechny reklamy budou stupidní.
GenEtt
Re: na mě stupidní reklama působí tak
Na mě tak působí jakákoliv reklama. Kupuju schválně to, na co reklama buď vůbec není, nebo jen malá a doufám, že ušetřené peníze výrobce použil na zlepšení kvality. Často to tak opravdu je - jogurty, sýry, cukrovinky jsou typický příklad.
Qvark
Nejen reklama
Totéž se přesně dá napsat i o náboženství .... odvolávání se na autoritu, opakování hesel do zblbnutí ... atd.
Dědeček Vševěd
No, anebo třeba :
Výrobek byl klinicky testován ! ( Ale málokdy řeknou, s jakým výsledkem! )
J i ř í
Re: No, anebo třeba :
Možná i s dobrým výsledkem. U nás je zřejmé, že jakýkoliv odborník (stejně jako politik či kdokoliv jiný) za příslušný úplatek vydá jakoukoliv zprávu. Takže bych se ani nedivil, kdyby ty klinické testy dopadaly vždy podle přání bohatého zadavatele.
Kamka1985
Řekla bych...
Řekla bych, že je to hlavně o nás jako o spotřebitelích. Máme přece možnost volby. Když nechci, nemusím se na reklamu dívat, nemusím kupovat profláklé výrobky, nemusím civět na stupidní pořady. I když, uznávám, že vyhnout se veškeré reklamě je v dnešní době dost těžké. Pokud se teda nerozhodnete pro asketický život někde na samotě. Ale i tak jste v "ohrožení". Heh, přála bych si, aby si alespoň jeden den nikdo nekoupil ty stupidní časopisy jako Bravo, Spy, Rytmus života, Aha apod. Ani si nechci připustit, kolik kreténů je tímhle průmyslem živo.
AAAAaaaa, kecy, prdy, beďary...
sarumánek
nebo jinak
Autor nepochopil zásadní rozdíl mezi snahou někoho ovlivnit (což je zcela regulérní cíl, který používáme všichni) a vymýváním mozků. Samozřejmě, že když chci zapůsobit, záleží nas tom, jak dobře umím mluvit, co říkám, jaká dělám gesta, jak se obleču a tisíc dalších věcí. Potom třeba získám toužené místo nebo se mnou začne chodit nejlepší holka na celé škole. A o to se snaží reklama - abych si něco oblíbil, něco konkrétního koupil. Nikoliv tedy, abych změnil své životní hodnoty a ztratil své já. Brainwashing byl používán k tomu, aby mi nevadilo někoho zabít, abych byl dokonale poslušným kolečkem stroje a absolutně ztratil vůli a rozhodovací schopnost - je to prostě něco úplně jiného. Novodobí inkvizitoři hledající současného ďábla v něčem tak srandovně neškodném jako je třeba "voní hezky", nebo "čistoskvoucí bělost" jsou směšní a trapní.
sarumánek
nic hloupějšího už jsem dlouho nečetl
Napřed autor správně definuje brainwashing jako "útok na vlastní já a naprostou změnu hodnot", a potom sám, přesně ve stylu vymývačů mozků, vydává za pravdu naprostý blud - totiž že vymýt mozek dokáže i reklama a cíleně se o to snaží. Potkali jste snad někoho, komu sledování reklam způsobilo "naprostou změnu hodnot" a "ztratil své vlastní já"? Kdo byl dřív třeba "oduševnělý typ", vnímavý chlapík, meditující o smyslu života, pak začal koukat na reklamy a stal se z něj hloupý, sobecný a bezcharakterní materialista? Může to myslet někdo vážně? A pokud je reklama nazírána jako produkt zla, vymývající mozek, jsou těmi ďáblíky v pozadí třeba Hemingway, Fellini, Lynch, Ridley Scott, Oliver Stone a desítky dalších umělců, kteří se na tvorbě reklam taktéž aktivně podíleli? Samozřejmě, že reklama někdy zjednodušuje fakta, je zavádějící nebo přímo lže, ale to děláme my všichni docela často - jsme tedy vymývači mozků i my nebo třeba Obama, protože pořád opakuje jednoduchý slogan "Yes, we can"?!?
J i ř í
Re: nic hloupějšího už jsem dlouho nečetl
Takže reklamy, které nás obklopují, považujete za inteligentnější než tento článek?
orrange
A obrana? Nejlepší obranu pužívám já
Jsem chudej jak kostelní myš tudíž jsem pro reklamy naprosto neperspektivní člověk. Ikdybych podlehl a chtěl si koupit nemám za co Udělejte to taky tak.
Kačka5
Legrační
Je opravdu legrační, že tato "varovaní" publikuje samozvaně tzv. nejdůvěryhodnější deník v ČR. To jsou dnes metody našich médií! A MFD v tom vede!
palmic
vite co je na tom clanku nejlepsi?
Ctete si o technikach jak lidi napalit, rikate si "hmmmm tak tohle na me neplati....", a pak se o to jdete podelit do diskuze a tim tady tocite bannery, coz je presne ucel tohohle clanku . Vyprovokovat k diskuzi a rotaci reklamy.
Nez prijde nejakej chytrak co na me zacne ukazovat, rad to tady parkrat otocim, abych Vam to mohl napsat.
Teleke z Téléké
Re: vite co je na tom clanku nejlepsi?
já bannery netočím, používám AdBlock plus pro Firefox :-) banner už jsem neviděl přes rok...
Cvičit ráno, nebo večer? Při obezitě hraje načasování roli, říká studie
Přínosná je fyzická aktivita v jakoukoli dobu, pomáhá duševnímu i tělesnému zdraví, vyplatí se....
Vidí lidi jako démony. Vzácná choroba deformuje pohled na tváře ostatních
Jako by se jednoho dne probudili do světa, v němž žijí démoni. Lidi kolem sebe vidí s ústy...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Vyvrcholení ženy neočekávají. Studie zkoumala příčiny orgasmické nerovnosti
Nemůže za to jen technika, ani pouze přehlíživost, sobeckost některých pánů. Problém orgasmické...
Už nakoupili hroby na těla zavražděných. Vaňura nejen o nástupcích Stodolových
Premium Kdysi vsadil na to, že diváky bude bavit pořad o tom, jak policie něco dělá dobře. Teď Mirek Vaňura...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Občas se najde hlupák, který cizincům radí, aby mluvili hezky česky, říká etnolog
Premium Etnolog Leoš Šatava přes půl století putuje za nejrůznějšími etniky, regionálními skupinami a...
Rána montážním klíčem, uškrtit a okrást. Tichého dobráka nikdo nepodezříval
Premium Bylo krátce po poledni, 14. června 1968, když na linku 158 zavolal rozrušený muž. Představil se...
OBRAZEM: Příroda nabízí krásu, útěchu i boj, ukazuje světová soutěž
Překrásné momenty, spontánní, ale mnohdy tak dokonalé, jako by byly naaranžované. Svádějí svou...
Cvičit ráno, nebo večer? Při obezitě hraje načasování roli, říká studie
Přínosná je fyzická aktivita v jakoukoli dobu, pomáhá duševnímu i tělesnému zdraví, vyplatí se....
Děs z nástrah digitální doby? Možná trpíte neofobií či technostresem
Premium Říkal jsem, že to bude k ničemu. Hele, zase jim to spadlo. My, kteří používáme starou dobrou tužku...