Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V děcáku jsem snil o Rockym, vzpomíná podnikatel Tomio Okamura

Není ani Čech, ani Japonec. Dnes jsem na to, že jsem „napůl“, hrdý, v dětství jsem se za to ale nesnášel, přiznává úspěšný podnikatel Tomio Okamura. Z outsidera, jenž nikam nepatřil, se stal pražským znalcem japonské kultury, který se nebojí třeba ani bořit mýty ohledně vztahu Japonců k sexualitě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

bentley007

:D

Me prijde vpohode typek. Ty negativni prispevky sem pisou snad jen lide, kteri si potrebuji nenavistne postezovat aspon anonymne na diskuzi :-/  Docela vpoho,  docela zajimavy veci o japonsku a i cesich, co se jinak clovek nedovi. zajdi za nama na piiiivo, pokecame R^R^R^:-)

0/0
30.11.2009 21:08

Ig-n-or

cca 10ks s 10mio

kteří tu pomlouvají a závidí není zas tak špatné, abychom si z toho udělali úsudek o našem národu. Každopádně skládám poklonu, sám vím co to je začínat od lopaty ne z vlastní viny a jak je těžké vystudovat VŠ během zaměstnání (i když tou dobou už kancelářského ;-) ). Díky Okamuro...  a ty co si tu léčí vlastní neschopnost předpokládám s nadhledem pomíjíte, jak jinak by jste je nechal tak vzadu za sebou. Hodně štěstí R^

0/0
30.11.2009 16:33

jirkas13

Nedal by se na nějaký čas

vypnout česko-japonský Cimrman a odborník na všechno pan Okamura? Člověk se už bojí otevřít konzervu

0/0
29.11.2009 9:46

iuos

hmm

to by mne zajímalo, jaká média sleduješ. Mně nepřijde, že by byl vidět zas tak často, aby otravoval

0/0
29.11.2009 18:25

zkorumpovana inspekce

Re: Nedal by se na nějaký čas

R^;-D

0/0
30.11.2009 7:37

d_meister

k VŠ

ke kolegům, kteří tady lamentují nad nedostatkem vzdělání pana Okamury, tak si myslim, že je důležitý připomenout, že v Japonsku, aspoň co vim, je vzdělání od školky po vysokou školu soukromý a placený. Takže pokud vypadnul v 18 letech a začal se živit jako popelář, popř. jako prodavač a bydlel v buňce, kde neměl ani stůl, tak je logický, že si nemohl dovolit platit školný. Tenhle detail si asi hodně lidí neuvědomuje.

A vyčítat mu to je naprostá ubohost. Tenhle člověk, na rozdíl od tisíců dalších vysokoškoláků a "vysokoškoláků" něčeho dosáhnul. A je fakt úsměvný, když někdo ho nepovažuje za partnera, páč nemá VŠ, zatimco získání VŠ diplomu (minimálně v ČR) je víceméně formální otázka, protože i když veřejný školy po vás vyžadujou větší či menší úroveň aktivity a inteligence, většina soukromejch škol vám dá titul za 3, resp. 5 let víceméně bez námahy a VŠ vzdělání se tak stává vlastně jen formalitou.

0/0
29.11.2009 9:32

iuos

hmm

R^R^ člověk nemusí být chytrý jen ze školy, je spousta blbců s titulem

0/0
29.11.2009 18:26

zkorumpovana inspekce

Re: k VŠ

Takže ještě jednou pro méně chápavé: pan Okamura si stěžuje na to, jak se k němu Japonci v Japonsku chovali a svádí to na svůj ne 100% japonský původ. Já říkám, že je tomu tak, že nemá VŠ, což je v Japonsku pro kariéru absolutní nutnost.

Nikdo se Okamurovi nevysmívá, že je nedouk - jenom poukazuji na jeho nesmyslnou argumentaci.

Co se týče studia v Japonsku, tak je běžné, že si při studiu přivyděláváte, nebo si vezmete úvěr. Studium VŠ není v Japonsku jen pro bohaté. Kdo chce a má na to buňky, tak vystuduje.

Takže tak. :-)

0/0
30.11.2009 7:36

;-)

Nezbývá než souhlasit

To jak vždy říká, jaký byl otec tvrdý a že ho nutil číst co tři měsíce kniho o někom úspěšném - to není zrovna vůči otci moc slušné a fér. V japonské společnosti to totiž není nic zas tak divného, a řada Japonců by to brala jako důkaz dobré otcovské péče a toho, že mu na synovi opravdu záleží. A to nemluvím o tom, že by měla být jistá úcta ke předkům (samozřejmě ne každý ji má....). Rozhodně si nemyslím, že by to bylo něco tak nelidského, aby musel otce v každém rozhovoru vykreslovat jako tyrana.

Je otázka, jak budou hodnotit přístup a charakter pana Okamury Japonci.

0/0
30.11.2009 23:54

zkorumpovana inspekce

Japonec bez VŠ nemá šanci

Milý Tomio, v Japonsku tě v rozletu limitovalo to, že nemáš VŠ, nikoliv to, že jsi trošku bílej. Spousta mých kolegů (Evropanů) udělala v Japonsku kariéru a nikomu nevadilo, že jsou gaidžini.

Takže nebreč, že tě Japonci nemají rádi, a zkus nějaký ekonomický obor na Tokyo University. Uvidíš, že s nezbytným vzděláním nebudeš mít v Japonsku problém.:-P

0/0
29.11.2009 8:38

d_meister

Re: Japonec bez VŠ nemá šanci

se mně líbí, že pan Okamura, i bez vysokoškolského vzdělání, udělal kariéru tady v ČR (což mi nepřijde jako něco méněcenného - prostě je úspěšný a není jedno kde) a vy, kterýžto horujete za VŠ, se místo toho v diskusi pod interview s ním projevujete jako hulvát. rozdíl v úrovni je markantní.

0/0
29.11.2009 9:01

JamesBlond

Re: Japonec bez VŠ nemá šanci

To je bohuzel obrazek dnesni ceske spolecnosti. Bohuzel se to prilis nelepsi.

0/0
29.11.2009 9:50

Thingie

Tomio

takhle mluvi chlap! Jsem rad, ze si mohu precist pribeh o cloveku, ktereho vyhodite dvermi a on prijde oknem. Tvrde podminky vytvori odolne jedince a z clanku mam pocit, ze se  Tomio nestal hrubym i  pesto, co zazil.

 Drzim palce a dekuji za definici zavisti!R^

0/0
28.11.2009 11:22

xaouen

x

moc zajimavy rozhovor, pan okamura je borec.... jinak - cesi fakt smrdijou, toho si vsimla i spousta mych znamych ze zahranici, a libi se mi ta japonska sluzba blow job pri ceste z prace

0/0
27.11.2009 19:48

d_meister

Re: x

češi nesmrdijou, ale NESMRDÍ. nauč se jazyku českému

0/0
29.11.2009 9:02

xaouen

Re: x

a prece smrdijou. neni moja povinnost uzivat spisovne cestiny pri diskusi k clanku. cechacci rovnez pouzivajou svoje vyrazy, o slovakach ani nemluve. osobne su rad byti moravakem a ne cechackem. tak si trhni protezou, hnupe.

0/0
29.11.2009 16:06

Gaspaccho

Re: x

Já jsem Moravák... ale narozdíl od vás česky umím... s tyděl bych se, kdyby ne.

0/0
2.12.2009 17:46

Viikate

Obdiv

Bojím se číst celou diskuzi abych se z některých závistivých komentářů zbytečně nenas.... ;-D

Každopádně díky za rozhovor. Když vidím ty drsné začátky jaké Tomio měl, tak musím prostě smeknout že se nevzdal. Máte můj obdiv, Tomio! R^[>-]

0/0
27.11.2009 18:27

falm

Jeho krédo:

"Vrcholně se uspokojuju sám". ;-D

0/0
27.11.2009 16:35

Sab.

Sadomasochismus

Zdá se, že některé tyto rysy se v Japonsku, které má oproti Číně značně vystupňovanou sadomasochistní složku prožívání světa, vyskytují v ještě akcentovanější formě (toto pohrávání si se smrtí, spojené s válečnickou tradicí a kupodivu také výraznou láskou ke květinám, spojuje Japonsko jakýmsi způsobem s někdejší aztéckou říší - sám z vlastní zkušenosti tuto kulturu neznám, ale několik japonských komiksů, kterými jsem listoval, by tomu velmi napovídalo)".

0/0
27.11.2009 9:38

Sab.

Re: Sadomasochismus

 „ Jinak ale jedí (Japonci) skoro všechno, leccos syrové a něco i zaživa. Já zkusil jen syrovou rybu a syrového koně. Kuře jsem odmítl a dnes mě to mrzí. Zato kamarádka zažila malé trauma u jedné rodiny, když se jako zlatý hřeb objevili na stolním grilu živí krabi. Hostitelé je přidržovali hůlkami, aby neslezli, krabi strašně pištěli, kamarádka se musela omluvit a utekla“.  (V Tokiu, Reflex, 22. 10. 2003)

Víc

http://animalrights.webz.cz/nesnesitelna_krutost.htm

0/0
27.11.2009 9:39

Sab.

Re: Sadomasochismus

Toto menu "živí krabi na rožni" zní  v překladu  něco jako "kruté jídlo" . Přesný termín v Japonštině by znal asi Tomio Okamura.

0/0
27.11.2009 9:42

Ropuska

Stále ženatý?

V rozhovoru mi chybělo, jestli je Tomio zadaný i v současné době. Před časem jsem tohoto fešáka potkala na Národní třídě v Praze. Japonsko nijak nemusím, ale on je opravdu elegán. Je mi sympatický a článek jsem si ráda přečetla.V

0/0
26.11.2009 16:15

kookinka

Re: Stále ženatý?

Není už ženatý, ale má stálou přítelkyni.

0/0
29.11.2009 0:01

Ropuska

Tomio, jste ženatý?

0/0
26.11.2009 16:11

leguan.cz

dokazat se vyhrabat

uplne ze zpod vyzaduje opravdu velkou davku odvahy a jiste sikovnosti. Klobouk dolu pred vsemi podobnymi Okamurovi. R^ Urcite to nikdo nema v zivote lehke, pokud ho nepodporuje nekdo jiny. Myslim, ze je chybou soudit Okamuru za chybejici vzdelani, ci duvody, ktere k tomu vedli bez detailni znalosti vsech okolnosti. Je mi trochu trapne za cernobile nazory, ktere se pod timto clankem vyskytuji.

Pokud nekdo hleda kvalifikovany vyklad o Japonsku, mel by se lepe porozhlednout po zdroji informaci. Pokud se budu chtit docist seriozni ekonomicke zpravy, urcite nepobezim pro Blesk.

0/0
26.11.2009 16:00

Destroyer7

Re: dokazat se vyhrabat

R^

0/0
27.11.2009 7:50

voška

Poněkud pochybné zviditelňování se

Mám za sebou mnohem náročnější život, ale nikdy bych se nesnížil k podobné veřejné prezentaci. Poznámka o chybějícím vzdělání je zcela na místě. Tento pán  netuší, že už se dávno zprofanoval svojí ochotou komentovat cokoliv pokaždé s puncem jediného správného názoru. Tento článek svědčí rovněž o tom, že autor článku nemá do čeho píchnout. Škoda tak velké mediální plochy. Dala by se využít například ke zveřejnění nějakého dobrého návodu k použití.

0/0
26.11.2009 9:50

iuos

hmm

a to si představ, že je určitě dalších pár lidí, co mají za sebou ještě mohem náročnější život než ty..

0/0
26.11.2009 17:34

Damik

Re: hmm

...a ani s tím neotravují člověka v diskuzích

0/0
26.11.2009 23:42

TT777

Re: Poněkud pochybné zviditelňování se

Nikdo se nepodivuje tvemu zavistivemu prizpevku vzdit jsme v cechach a ne v japonsku ;-D Okamura bude vzdycky za vodou a ty budes vzdycky loser

0/0
27.11.2009 9:48

falm

Re: Poněkud pochybné zviditelňování se

Radši budu loser s vlastním názorem než zazobaaný pochlebovač bez vkusu, názoru ale zazobanej. Pche! Do hrobu si stejně vezme kulový, jako já nebo ty, budeš se divit.

0/0
27.11.2009 16:38

drbas

Re: Poněkud pochybné zviditelňování se

bude se divit v hrobe?

0/0
28.11.2009 14:22

Andee

Re: Poněkud pochybné zviditelňování se

Jediné, co je z každého tvého příspěvku patrné, je fakt, že jsi neuvěřitelný osel. Malý závistivý človíček, co ví všechno nejlíp, všude byl a kde nebyl od toho má klíče... když čtu ty tvoje moudra, tak si říkám, že máš opravdu těžký život, ale jenom kvůli sobě samému Rv

0/0
27.11.2009 12:38

drbas

Re: Poněkud pochybné zviditelňování se

bozinku voška, no nevim jakej mas za sebou "mnohem horsi zivot" (znalce na Okamuruv zivot).. ale jedno vim  jiste, evidentne mas narozdil od tohoto pana velkej mindrak... respekt T.O.

0/0
28.11.2009 14:22

kookinka

Re: Poněkud pochybné zviditelňování se

hlupáku

0/0
29.11.2009 0:03

;-)

Vzdělání

V každém rozhovoru i pan Okamura i novináři opomíjí jednu důležitou souvislost - když líčí, jak mladý okamura neměl v Japonsku žádnou perspektivu, a dělal popeláře a prodavače v kině, tak by bylo dobré to dát do souvislosti s tím, že z vysoké odešel v 18 letech, tzn, hned v prvním ročníku, pokud tam vůbec nastoupil. Takže veškeré jeho vzdělání končí střední školou. To je na Japonském trhu práce, kde zdaleka nestačí mít vysokou školu, ale ještě důležitější je, aby byla dobrá, velký hendikep. V Japonsku má středoškolské vzdělání 90% lidí - tedy každý blbec. A v této kategorii byl i on. Bez vysoké školy opravdu neměl v Japonsku šanci. Ovšem není to proto, že by byl nějak diskriminovaný, ale proto, že mu chybělo vzdělání - což je jen jeho vlastní chyba. Znám Japonce, kteří zvládli u studií si vydělávat na živobytí. Školné na dobré šlkole je velmi drahé, a tak to řešili zvýhodněným úvěrem na školné. Je to sice závazek na další roky, ale nebudou pak muset jen popelařit či prodát v kině.

0/0
26.11.2009 9:08

Paní Semtamťuková

Re: Vzdělání

Opět naprostý souhlas! V Japonsku by hj ho limitovalo zejména to, že nemá VŠ, což je v Japonsku pro kariéru nezbytné  R^

0/0
26.11.2009 11:27

falm

Re: Vzdělání

R^

0/0
27.11.2009 16:39

pendrek123

Nedojal mě.

Okamury si vážím jako bravurního mluvčího, dokázal si udělat slušnou image.

Nicméně nechápu, jak furt vnucuje veřejnosti své dětství. Je přece tolik lidí, kteří vyrůstali v podmínkách, které rozhodně nelze nazvat jako "ideální", a nikdo si na tom svoji slávu nestaví.

Opravdu se nehodlám dojímat nad klukem, který byl "jiný", a proto ho děti neměly rády. Rv

0/0
26.11.2009 8:36

Paní Semtamťuková

Re: Nedojal mě.

Souhlas! R^

0/0
26.11.2009 8:45

;-)

Re: Nedojal mě.

Mě zase vadí, jak se objevuje všude jako jediný pravý "Japonec" a vyjadřuje se ke všemu, i věcem kterým nerozumí. V ČR žije mnoho Japonců, mnozí mluví česky. Ovšem když jakýkoliv novinář chce vyjádření, vždy jde za Okamurou. Ten je přitom jen poloviční Japonec , v Japonsku žil jen relativně krátce a hlavně tam už dlouho nežije - a někdy je to na jeho názorech vidět. Příjde mi zvláštní ,že přestože máme v ČR studované japonské sociology, historiky, umělce, tak se novináři vždy vypraví za Okamurou, který pak mluví o věcech, kterým často moc nerozumí, přitom jsou zde mnohem kompetentnější lidé. (dokonce i pár Čechů). Prostě Okamura není mezi Japonci žádná perla, žádný intelektuál a Einstein. Čemu opravdu rozumí je turistický ruch(v tom si ho vážím a plně s ním souhlasím). Ovšem v českých médiích ho ukazují jako odborníka na vše.

0/0
26.11.2009 9:15

Paní Semtamťuková

Re: Nedojal mě.

Naprostý souhlas!!!R^

0/0
26.11.2009 11:06

q33ny

:-)

Článek se mi líbil, jdu si opakovat japonská slovíčka :)) abych se tam mohla do několik let vypravit.

0/0
25.11.2009 22:15

zkorumpovana inspekce

že Japonci nesmrdí?!

Tak to je asi Tomio proti japonskýmu smradu imunní. MHD v létě (typicky třeba Yamanote line) je plná mokrých  smradlavých Japonců (deodoranty se v Japonsku běžně opravdu neprodávají), kteří navíc dokola popotahují, případně si nudle utírají do rukávu košile (smrkat na veřejnosti je v Japonsku nepřípustné). Je to humáč na entou.

Každopádně Tomiovy PR aktivity neberou konce, klobouk dolů...:-P

0/0
25.11.2009 19:05

;-)

To je zajimavé

Já jsem tam viděl něco úplně jiného. Všechny vlaky v Tokiu a ostatních městech, a velká většina na venkově jsou klimatizované na 18°C, takže nevím, kde jste přišel na ty potící se japonce. A antiperspiranty jsou v Japonsku také úplně běžné - jediný rozdíl je v tom, že Japonci mají převážně antiperspiranty bez parfému, protože jakýkoliv zápach požadují za nežádoucí. Rozhodně jsem neměl pocit, že by se někdo v yamanote potil.

0/0
25.11.2009 21:48

;-)

Re: To je zajimavé

A ještě bych podotkl, že japonci jsou na vysoké teploty a vysokou vlhkost zvyklí, a jsou teké drobnější, takže je snáší mnohem lépe než evropané a mnohem méně se při tom potí.

0/0
25.11.2009 22:05

zkorumpovana inspekce

Re: To je zajimavé

Koukám, že jako turista jste toho moc nepochytil :-). Klimatizované na 18 stupňů jsou tak možná jen podzemky, ale rozhodně ne Yamanote či klasické příměstské nádzemky.

Úsměvná je vaše argumentace "drobné postavy a zvyklosti". Vy jste si nevšiml při vašem, zřejmě velmi krátkém, pobytu, že existují tzv. sararímani (ti, co nosí obleky)? Vážně si myslíte, že se ve 35 stupních při 90% vlhkosti v obleku nezpotíte????

;-D

0/0
26.11.2009 8:27

;-)

Re: To je zajimavé

Myslím že jsem byl v Japonsku celkem dlouho. Rozhodně s vámi zásadně nesouhlasím. Klimatizace je ve vlacích v Tokiu a okolí úplně všude. Pouze některé staré vlaky na venkově mají jen větráky. A pokud vám Japonci tak vadí, tak proč jim lezete do země? Jinak japonci mají velmi dobré higienické návyky. Mijí se minimálně jednou denně, vlasy si také mijí každý den atd. Samozřejmě všude se najde nějaký špindíra, ale japonsko má již od středověku v oblibě čistotu a je to v něm na lidech opravdu vidět. Dokonce i bezdomovci jsou mnohem čistší než naši.

0/0
26.11.2009 8:36

zkorumpovana inspekce

Re: To je zajimavé

Ježišmarjá, četl jste můj příspěvek dobře? Ono fakt asi bude něco na tom, že Češi nerozumí psanému textu...

To, že napíšu, že Japonci také smrdí, když se potí, přece neznamená, že mi Japonci vadí! Vy jste teda logik. A čeština také nebude vaše hobby... "Mijí". Hmmmm, inteligent. :-P

0/0
26.11.2009 8:40







Najdete na iDNES.cz