Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Osm pravidel úspěšného manželství

Muž by měl ženě dávat najevo lásku, zatímco ona jemu obdiv. Od partnera se očekává, že bude své přítelkyni trpělivě naslouchat, ona by měla respektovat, jakou roli pro něj hraje sex. Konzervativní pohled na to, co od manželství očekávají ženy a co by vaše partnerky měly naopak plnit, přináší v knize Manželská terapie klinický psycholog Stanislav Kratochvíl. Polovina z jeho osmi pravidel je určena vám, druhá vašim protějškům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jezdím na neutrál

Takže to mám chápat tak,

že muž bude mít sex jen když chce on, že má mít uvařeno, uklizeno, žena na něj nemá přenášet žádné starosti, jen se občas vykecat a doufat, že u toho vykecávání ten její neusne??? ;-D;-D;-D;-D Tak to pak nebude žena, ale stepfordská panička!!;-€

0/0
14.2.2010 19:36

hiddenwars

to je ale blbec

Nejvíc mě dostal tou částí se sexem ;-D. Když chce muž ano, když má chuť žena nemá ho obtěžovat??? To není obtěžování, pane psychologu, tomu se říká svádění, a pro vaši informaci to funguje. Někdy i muž chce být sváděn a nestojí o ženu která trpně (nebo trapně) sedí v koutě a čeka až si jí mužskej všimne. Tak se proberteRv

0/0
11.2.2010 11:49

Luznik

Re: to je ale blbec

Vy jste uz zenaty? Zda se mi ze ne, jinak byste s autorem beze zbytku souhlasil. pokud to mate jinak, dlouho vam to nevydrzi. ;-D;-D;-D

0/0
12.2.2010 15:52

Jezdím na neutrál

Re: to je ale blbec

Já jsem vdaná a svého muže také svádím.... Má to rád. Žena nemá právo chtít sex? To má právo jen pán tvorstva? Chybí mi blicí smajlík.

0/0
14.2.2010 19:37

aji

Po příchodu domů povinnosti půl na půl

Principy zřejmě odpovídají potřebám muže a ženy. Pokud se ale žena celodenně stará o dvě malé děti, je to, jako by chodila do práce, pak by se měl manžel zapojit po příchodu z práce a chvíli odpočinku i do úklidu, vaření a péče o děti, jinak by se žena zcvokla, to se prostě nedá stihnout tak, aby doma bylo naklizeno a navařeno.

0/0
9.2.2010 22:38

HammerLang

A když bude manželka vydělávat víc jak muž,

tak bude uklízet manžel. Těžko. Toto válení se a čumění na manželku jak pracuje je čistě česká záležitost. Věci ať si každý uklízí svoje, ona ať pere a žehlí, já se za zase budu rýt v ucpanám odpadu. Uvařit jednou, dvakrát týdně pro mě není problém, zvlášť když vidím jakou jí to udělá radost. Znám jedince co před manželkou vyhodí jídlo které celé odpoledne vařila protože mu to není při chuti. Vypovídá to o obou, on je sobeckej blb a ona tupá kravička.

0/0
9.2.2010 10:36

Jezdím na neutrál

Re: A když bude manželka vydělávat víc jak muž,

Tak to je síla, to by můj manžílek udělal jednou, aby vyhodil, co jsem uvařila. Bych přestala vařit. ;-D To musí být nějaký chudáček blbeček, co tohle udělá.

0/0
14.2.2010 19:40

M.M.Strogovský

Ochladnutí a sterotyp - zabiják manželství

Základní pravidlo pro "přežití" vztahu - nikdy nesmí dojít na stereotyp, na ochladnutí vztahu do té míry, že partnera berete jako samozřejmost a je vám vlastně tak nějak fuk. To je cesta ke konci vztahu, nemusí nutně znamenat rozchod, ale dál je to už jen jakási forma přežívání a čekání na smrt. Taky se nám to se ženou stalo, díky každodenní péči o malé miminko jsme se odcizili navzájem, místo toho aby to bylo naopak. Žena ke mně ztratila veškerý respekt a v důsledku toho se i můj vztah k ní pochopitelně zhoršil. Dnes už nikdo nezjistí, co bylo prvodůvodem krachu našeho soužití. Žena utekla "snít o velké lásce" do vztahu s jiným mužem, a miminko je bez táty. Jak říkám, pozor na stereotyp a odcizení. Proč někdy ženu opravdu něčím nepřekvapit - kytkou, masáží, tak trochu jiným milováním. Nestojí nás to skoro nic, ale vyděláme na tom strašně moc. Tak pánové, šup do květinářství ;-)

0/0
9.2.2010 7:40

R.Jan.

Podle pana psychologa

bychom se nemohli nejen hádat, ale ani si doplňovat a upravovat názory, a všechno by bylo naplánovaný, včetně sexu, aby jeden náhodou nějak nezernil ego toho druhého. Fajn, pokud si někdo představuje manželství jako sektu bojovníků za klid a za mír, kteří jsou podle mě vpodstatě srabi, kteří nechtějí nic lepšího objevovat.

0/0
9.2.2010 0:35

HammerLang

Re: Podle pana psychologa

R^  Jak jí říkám já, jestli chceš někoho kdo ti to všechno odkejvá, kup si tu opičku s kejvací hlavou ta tě svým názorem otravovat nebude. Osobně mám rád, když do mě někdo reje. Buď zjistim, že jsem trval na blbosti, nebo si prohloubim argumenty proč to podle mě je tak jak je.

0/0
9.2.2010 10:43

Thrinie

Proc ne :)

Jsem zena a jsem pro, proc ne :)

Taaakze ... vzhledem k tomu, ze splneni techto pravidel je casove narocne, predpokladalo by se ode mne, ze nebudu chodit do prace. Koukam na cenu uklizecek na netu...hmm, pri teto vytizenosti to prijde na mesic asi 12k - tam ale muzeme dat slevu, takze jen 10k za 4h denne kombinace uklid, vareni, zehleni atp. Samozrejme na ten sex mne muz bude chtit hezkou, tzn ve zbyle dobe se budu venovat udrzbe sveho zevnejsu. 2x tydne posilovna, 2x tydne tanec nebo aerobni cviceni, oboje s trenerem - 4k mesicne. ex mesicne kadernik -  2k, 2x mesicne manikura s osetrenim rukou, at se neprojevi pouzivani uklidove chemie - 3k. Samozrejmosti je dostatek financi na nakup potravin - podle poctu clenu domacnosti. Odhadem pocitejme 10k na mesic. Sem tam nejake pekne obleceni, at nedelam muzi ostudu, kdyz jdeme do spolecnosti + krasne pradlo, zupanek a domaci obleceni na doma, at jsem sexy a neokoukana - celkem dejme tomu 2k mesicne, nejsem moc narocna.

celkem 31k mesicne :D

0/0
8.2.2010 17:39

Petosh

Re: Proc ne :)

Jsi slapka?

0/0
13.2.2010 9:39

Carrallina

To je snůška kravin.

Od začátku do konce...speciálně o to tom sexu. Na potřeby ženy se ohledy jaksi neberou, že ? Ta má prostě podržet tak, jak pán domu chce a hlavně nezapomenout uvařit a uklidit. A nikdy neotravovat se starostmi běžného  života..Rv

0/0
8.2.2010 17:03

ufonek007

Re: To je snůška kravin.

Hele klíd, jseš na X-Manovi. ;-D Kdyžtak jdi pro změnu na onu.idnes, tam se dozvíš že "Na lásku po 40cítce máme právo i když je doma manžel a děti" tj. když ti partner nestačí máš právo ho vyměnit, a potom že "Frekvence se vždycky musí přizpůsobit tomu s nižší potřebou, i kdyby to byl muž." tj. pokud nebudeš stačit svému partnerovi, musí se ti přizpůsobit.

Jinak samozřejmě oba servry naprosto fundovaně předkládají svým uživatelům návody na harmonické soužití s protějškem.

0/0
8.2.2010 19:41

petr-pavel

pěkná blbost...

:-)

0/0
8.2.2010 11:22

dan.

.

Tak nevim, ale prece jenom cekat na uvarenou veceri by slo asi dost tezko...okolo pul devaty se moje partnerka dohrabe domu z prace a pak jeste nez by tu veceri uvarila, tak by bylo aspon tak 11...nevim nevim...a zatimco by varila bych za ni mohl stat a "spontane" ji vyznavat lasku...no a az by tak kolem 1 - 2 v noci hotova s umyvanim nadobi a uklizenim bytu a  prisla do postele, tak bych na ni hupnul, ze chci sex , abych sklizel "plody svadeni"...myslim, ze bych byl brzo bez partnerky a musel znova na "lov"...

0/0
8.2.2010 10:38

Klara L

Re: .

Jo jo, taky jsem s tím dřív trochu bojovala - myslím jako s tím vařením. Dnes to řeším tak, že na většinu všedních dnů vařím jídla, která se dají snadno ohřívat (tj. ne třeba steak s hranolkama) a vařím je večer, po příchodu z práce, na následující den - případně i na dva dny. Fakt je, že na nádobí máme myčku a s úklidem jednak nejsme nějak přehnaně nároční ;-) a jednak přítel taky pomáhá. Největší problém mám asi s bodem č. 6 ;-D Přítelovo "několikrát denně" se s mým "jednou týdně" snažíme neustále nějak kompromisně skloubit... no ale zatím to všeobecně řečeno klape, tak se nám to asi daří ;-DV

0/0
9.2.2010 15:30

lekaj

celkem vtipne a

Ze zkusenosti musim rict ze i cast pravdy v tom bude...... OSvedcene recepty nasich babicek, ktere se snazime opoustet a pak tu mame 50% rozvodovost.....

0/0
8.2.2010 9:44

punčoška

osvědčená pravidla

jejich současné odmítání a nepochopení = 50% rozvodovost

0/0
8.2.2010 7:15

okurka74

chybí

Nějak u článku postrádám informaci o tom, zda pan psycholog a pan autor jsou ženatí :-) To, co společně pánové vyplodili, zní jak z jiný planety a z jiný doby. Takhle moje manželství teda rozhodně nevypadá. A troufám si tvrdit, že úspěšný je.

No, v každém případě jsme se s manželem u tohoto "hodnotného" článku poměrně pěkně zasmáli. :-)

0/0
7.2.2010 16:42

Tatar33

:) sex třikrát denně

... hodně zajímavý článek, zkusím se těmi pravidli řídit, jsem zvědav, co mne na to poví manželka, po 10 letech manželství ... 3x denně sex ... :)))))))))))))))))))))))))))))))

0/0
7.2.2010 13:52

fredie_b

Co to je???

Pan Kratochvíl je asi z počátku minulého století,ne? Rv

0/0
7.2.2010 8:28

Poslední Czarnian

Re: Co to je???

Smíchanej s Plzákem.

0/0
7.2.2010 11:06

petr_leicester

hmmm neco je asi spatne

zena me privede na padla syna do prace, nalozim je...ji vyhodim pred vchodem zamestnani a valime domu varit, sem tam neco vyprat a uklidit....a ze bych byl nejakej nenormalni....jo to mozna, ale me sexualni fantasie jsou moje ciste soukroma vec...lol  Kutil nejsem...kdyz neco potrebuji -udirnu, gril, tak si to udelam, ale abych "kutil" neustale neco to ne.....tohle je sakra ale blby tema, kde jsou stary dobry clanky o chlastu a dobrym pokoureni???

0/0
7.2.2010 1:55

lister0

drzim se tu za hlavu 1

Předem bych chtěl podotknout, že jsem muž a "zaručené rady", které tu pan autor šíří jsou hodně zpátečnickým myšlením a být ženská, psychologa Kratochvíla bych v domácnosti nechtěl(a). Dávno už nejsou doby, kdy je muž na lovu a žena pečuje o jeskyni:) Z článku jsem nabyl dojmu, že žena muži musí poskytovat hlavně materiální požitky a zajišťovat mu co nejvyšší kvalitu života. Muž naproti tomu by měl mít ženu na háku a vlastně pouze vědět, kdy a co jí podsunout, aby ji to uchlácholilo a pak rychle zdrhnout, než po něm bude něco chtít. Pan Kratochvíl a i autor by zřejmě měli svoje názory trochu revitalizovat a nešířit tu pouze líným mužům a ufňukaným ženám prospěšná pravidla. Tímto způsobem vytvoříme z tohoto způsobu uvažovaní pouze nesmyslné dogma. Zajímalo by mě, co na tento článek říkaly manželky / přítelkyně redaktora a autora.

0/0
6.2.2010 22:48

Joann

Re: drzim se tu za hlavu 1

Tak to děkuji, že jste to řekl za mě. Už jsem si říkala, jestli mám takový pocit z toho článku jen já, ale jsem ráda, že ne. Ten článek vyzněl až trochu urážejícím dojmem. Často se z chlapů dělají až moc velcí chudáci. Vlastně tím autor podkopal sám sebe..Takového chlapa nebrat!

0/0
6.2.2010 23:26

castrol

hlavni recept na spokojene manzelstvi = necist prirucky

Moc rada chodim do tehle vasi muzske kolonky a obvykle jsem prijemne prekvapena, ze tu nectu zadny blbiny. S timhle navodem ale nevim nevim...priste sem dejte nejaky horoskop, to ma podobnou vypovedni hodnotu :"vsichni lvi jsou sebevedomi a ctizadostivi, vsichni muzi jsou domaci kutilove a maji narocnou praci a vsechny zeny jsou nevyzpytatelne a tajemne ..a musite cuchat, co to vlastne chteji":)

Nastesti doma nemam zadneho univerzalniho manzela, takze si navzajem docela klidne (a nekdy velmi hlasite) rekneme, co od toho druheho chceme.

Kdybych se spolehala na tyhle chytre prirucky, tak ze me mate ukazkovou zenu, ktera se chova presne podle vzorecku...vzorecku, ktery by pak nutily meho muze chodit ke klinickemu psychologovi nebo do hospody si postezovat, jak to ma doma tezky:))

0/0
6.2.2010 20:05

Tatar33

Re: hlavni recept na spokojene manzelstvi = necist prirucky

tak to jsi napsala moc hezky ... souhlas.

0/0
7.2.2010 13:53

mikik

pravda pravdouci

Rekl bych (i po svych zkusenostech), ze naprosta vetsina clanku - tedy bodu - je pravdiva. To, ze existuji vyjimky na tu ci onu stranu je preci prirozene. Tady jde jen o shrnuti prumeru. Asi jako rozdil chovani mezi jedincem a davem. Myslim, ze kdyz se clovek bude snazit  podle tech rad mel by mnohem vyssi sanci na dobry vztahy (nikdy nic neni definitivni) Mne se vyplatilo zkaracene - vzajemny respekt a ucta. Kdyz si budete myslet, ze partnerka je slepice, je fakt tezke drzet hezky vztah...

0/0
6.2.2010 13:37

Joann

Re: pravda pravdouci

Úplně s Vámi nesouhlasím. Do té doby, co autor psal o té ženské části, docela to tak nějak znělo, ikdyž věřím, že je fakt těžké vědět, co žena chce, když nedá náznak. Nějaká ta komunikace by tam měla být. Chlap není kouzelník;-)..A to že nechce mít chlap doma svinčík, tak to snad ani žena..ale třeba by mohl pomoci i on. Není už tak pravidlem, že muž pracuje více než žena...A ta část se sexem..No promiňte, to ať jde totálně do háje, to není v pořádku ani trochu!

0/0
6.2.2010 23:31

mikik

Re: pravda pravdouci

Ale tady prece nejde o to zda je to ci neni v poradku. Tady se shrnuje jak to realne v prumeru je!

0/0
12.2.2010 23:51

divilek

Pokud che jeden jen brát a ustupovat má vždy ten druhý

jsou všechny pravidla k ničemu. Podobně jako když se manželka pár dnů po svatbě stane chladnou a frigidní... Zlatokopky budou vždycky všeho schopné mrchy.

0/0
6.2.2010 13:35

divilek

Re: Pokud che jeden jen brát a ustupovat má vždy ten druhý

Vypadlo písmenko - má být - pokud jeden chce jen brát...

0/0
6.2.2010 13:36

Duke Nukem

obdiv a lasku,

no to je sice pekne,ale po x letech se tohle uz tezko predstira..:-)

0/0
6.2.2010 12:38

Morgiana

sorry

Přes všechny výkřiky z diskuze je ten članek ve své podstatě naprosto pravdivý. Pode mnou jedna paní píše , že chodí domu později, to chápu a dokud nemáte děti tak si myslím že tohle chlap fakt neřeší, ale jakmile jsou děti jsou i u muže ty požadavky jiné. A pak je to opravdu o tom, že žena většinou se stará o dítě a vezme s tím prostě celou rodinu a muž by je měl zabezpečit , A upřímně já na tom nevidím zas nic tak moc špatného. Samozřejmě že at si každý žije jak chce, ale ikdyž oba pracují já mám tento model docela ráda a vyhovuje mi.

0/0
6.2.2010 12:12

MacX

Už to dávno neplatí

Pan Kratochvíl svá pravidla sepsal někdy v 60. letech a jsou už dávno zastaralá. Mnoho dnešních mužů je schopno si domácnost obstarat (byt třeba ne tak, jak to umí ženy) a mnoho žen umí veřejně přiznat, že chtějí sex. Doba se změnila, jen představa žen, že muži mají umět číst jejich přání, je asi věčná...

0/0
6.2.2010 11:03

steffi007

Ha

Tak to je dobrý, muž by měl mít naklizeno a navařeno - co když chodím domu později než manžel? Navařeno není, naklizeno není, protože během chvilky můj manžel udělá bordel, že na to prostě nemám, abych každý den uklízela a navařeno nemá, protože má v práci jednou denně teplé jídlo, to mu stačí. Mně taky nikdo nevaří, neuklízí a nepomáhá, proč bych se měla já snažit? A mimo jiné mám další zájmy(sport), na které by mi pak nezbýval čas. A pokud bych se neudržovala, tak bych neustále poslouchala, že se zakulacuji apod. Takže co mě čeká? Asi rozvod...........;-D

0/0
6.2.2010 10:23

mikik

Re: Ha

No muzete s tim nesouhlasit, muzete proti tomu protestovat, ale to je tak vsechno co proti tomu muzete delat ;-D

0/0
6.2.2010 12:33

Katka1

Re: Ha

No, já si myslím, že navařeno a uklizeno v dnešní době spíš než barák vonící Lyzolem znamená, že žena vytváří takovou tu domácí pohodu. Že když je o víkendu čas, tak třeba upeče bábovku, že strčí prádlo do pračky a nedělá jí problém zvednout manželovu košili ze země v koupelně.

Neznamená to, že pán tvorstva dělá bordel a žena kolem lítá s prachovkou, neznamená to, že je denně večeře o pěti chodech.

Alespoň pro mne.

0/0
6.2.2010 13:16

Klara L

Re: Ha

R^

0/0
9.2.2010 15:35

blecha1

Hmmmm, ale hodně

dnešních přeemancipovaných slečnopaní chce všech 8 bodů od nás. A od takových ruce a Karlapryč, max na týden, víc ne !! :-)

0/0
6.2.2010 10:13

Joann

Re: Hmmmm, ale hodně

Možná některé ano, ale rozhodně to nelze vyčíst z tohoto článku. Tady akorát vidím, že ji máte odkývat všechny její ,,kecy" a snažit se neusnout (oo jak ona vám bude vděčná, když pán neusne) a pak pánečkovi navařit, poklidit a ještě sex, kdykoli on chce. Vidím to tak, že by ve vztahu neměl být nikdo nadřazený, což z tohoto článku vyzní ve prospěch chlapa. Na sexu se dá dohodnout, někdy chci já víc, než ten můj, ne jen naopak. Někdy uvaří ten můj, někdy já. Já umeju nádobí, on vytře...některé práce sice jsou spíše ženské, ale i tak. Být pár. A ne pán a služka!

0/0
6.2.2010 23:38

dino_na_idnes

Re: Hmmmm, ale hodně

"Na sexu se dá dohodnout, někdy chci já víc, než ten můj"

No a to je právě špatně, nečetla jste článek? Sexu je tolik, kolik chce chlap a basta, takže když vás svrbí a on  nechce, jděte přebytečnou energii vyventilovat úklidem nebo kuchtěním. Protože jinak se šťastného manželství nedočkáte, tak pravili autor a psycholog. ;-D

0/0
7.2.2010 18:25

Joann

Re: Hmmmm, ale hodně

Tipuju, že páni budou asi nezadaní :-)....Ještě, že mám toho svého a ne pana psychologa ;-D...Já nevím, jak Vám, ale mně tato ,,přebytečná energie" nejde vypustit nějakým uklízením:-) Vytvořila bych článek opačný-sexu bude tolik, kolik chce žena a když má muž přebytečnou energii, ať jde třeba zpravit auto;-D

0/0
8.2.2010 9:36

smaž mě, ale stejně mám pravdu

co to sem pešková zas píše (kopíruje)?

já ti prdim na nějaké blbosti a hlavně se nežením, tohle si dej na "ona idnes" a já ti tam pak napíšu, že to jsou jen zbytečné plky ;-€

0/0
6.2.2010 3:56

Princezna01

Re: co to sem pešková zas píše (kopíruje)?

Tak se nežeň a podobné články nečti, ale nevnucuj stejný postoj i ostatním.

0/0
6.2.2010 11:27

imho

Super

Super, půl na půl, není co dodat! R^

0/0
6.2.2010 1:08

iff23

!

0. Nezenit se

0/0
6.2.2010 0:51







Najdete na iDNES.cz